0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
توتم و تابو
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب توتم و تابو

درباره توتم و تابو

کتاب توتم و تابو نوشته‌ی زیگموند فروید یکی از آثار مهم او است که به بررسی دو موضوع اساسی، یعنی توتم و تابو می‌پردازد. در این کتاب، فروید به بررسی ریشه‌های تاریخی این دو مفهوم پرداخته و تأثیر آن‌ها در جوامع انسانی را بررسی می‌کند. او از روی تحلیل‌های عمیق خود به تفسیر روانی این مفاهیم می‌پردازد و نقش آن‌ها در تشکیل هویت افراد و جوامع را بررسی می‌کند. کتاب توتم و تابو در دسته کتب روابط اجتماعی قرار دارد. کتاب توتم و تابو به مطالعه مفاهیم توتم و تابو در جوامع اولیه و جامعه‌های مدرن می‌پردازد. فروید با استفاده از تحلیل روانی به نقش این دو مفهوم در تشکیل هویت فردی و اجتماعی می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه عوامل روانی و نفسی در پیدایی و تکامل این مفاهیم تأثیر داشته‌اند. او نیز به معتقد بوده که این دو مفهوم مهم در تاریخ انسانیت نقش مهمی ایفا کرده‌اند و تاثیرات آن‌ها همچنان در جوامع مدرن نیز قابل مشاهده است. موضوع اصلی کتاب توتم و تابو تحلیل روانی و تاریخی مفاهیم توتم و تابو در جوامع انسانی است. این کتاب به بررسی نقش عوامل روانی در شکل‌گیری و تکامل این دو مفهوم پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه این مفاهیم در تاریخ انسانیت تأثیر گذاشته‌اند و همچنان در جوامع مدرن نیز تأثیرگذار هستند.

آثار زیگموند فروید همواره مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به روان‌شناسی و فلسفه روانی قرار گرفته‌اند و به عنوان آثار کلاسیک در حوزه روان‌شناسی شناخته می‌شوند. این کتاب نیز به عنوان یکی از آثار مهم فروید به شمار می‌آید و از آنجایی که به بررسی مفاهیم اساسی انسانی می‌پردازد، همچنان توجه و محبوبیت دارد و به عنوان یک منبع ارزشمند در زمینه روان‌شناسی و انسان‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی زیگموند فروید (Sigmund Freud)

زیگموند شلومو فروید متولد 6 مه 1856 در فریبرگ، موراویا، امپراتوری اتریش (اکنون جمهوری چک) است. زیگموند فروید به عنوان یکی از بزرگترین روان‌شناسان و نویسندگان در تاریخ شناخته می‌شود. او بنیان‌گذار روان‌کاوی و پدیدآورنده نظریه‌های اساسی در روان‌شناسی مانند نظریه نفس، تحلیل روانی، و تئوری ایدی، اگو، و سوپراگو (Id, Ego, Superego) است. فروید مفاهیمی چون ناخودآگاه، رویاها، و واژه‌های جیبی را به روان‌شناسی معرفی کرد و به شناخت عمیق تر از روان انسان کمک کرد. فروید به عنوان یکی از بنیان‌گذاران روان‌شناسی مدرن شناخته می‌شود و تأثیر بسزایی بر روی حوزه‌های مختلف علوم انسانی، ادبیات، و هنر گذاشته است.

4 کتاب دیگر از زیگموند فروید:

·      فراموشکاری

·      تمدن و ملالت‌های آن

·      روانشناسی توده ای و تحلیل اگو

·      روانکاوی لدوناردو داوینچی

چرا باید این کتاب را بخوانیم

کتاب توتم و تابو اثری از زیگموند فروید، به عنوان یکی از آثار کلاسیک و مهم در زمینه روان‌شناسی و انسان‌شناسی شناخته می‌شود. این کتاب نه تنها به بررسی دو مفهوم اساسی توتم و تابو پرداخته، بلکه به تحلیل عمیق و تفسیر روانی آن‌ها پرداخته و نشان داده است که چگونه این دو مفهوم تأثیرگذار در شکل‌گیری هویت افراد و جوامع هستند. کتاب توتم و تابو برای هر کسی که به روان‌شناسی علاقه‌مند است یا به درک عمیق‌تر از انسان و جوامع علاقه دارد، بسیار ارزشمند است. زیگموند فروید با نظریات و تحلیل‌های خود، تاثیر عمیقی بر روی تاریخ روان‌شناسی و انسان‌شناسی گذاشته است و این کتاب مهم می‌تواند برای درک بهتر خود و دیگران مفید باشد.

در بخشی از کتاب توتم و تابو می‌خوانیم

انسان ابتدایی، در دسته آغازین زندگی می‌کرد. این دسته متشکل از نری مسلط (پدر) بود که شماری از ماده‌ها را در انحصار خود داشت. این پدر نیرومند، پسران خود را از ماده‌ها دور نگاه می‌داشت. روزی این پسران متحد شده پدر را کشتند و سپس وی را خوردند. دلیل این آدم‌خواری، به نظر فروید این بود که آنها اعتقاد داشتند با خوردن قربانی، نیرو و قدرت وی را تصاحب خواهند کرد. پس از مدتی، آنها از عمل خویش پیشیمان شده و جهت کفاره عمل خویش، دو ممنوعیت را ابداع کردند: یکی این که نمادی به صورت یک نوع حیوان را به جای پدر گذاشتند؛ این نماد، توتم است ...

پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب توتم و تابو

·      معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه با هرکسی صحبت کنیم

·      معرفی، خرید و دانلود کتاب تانگ فو

·      معرفی، خرید و دانلود کتاب آیین دوست یابی

·      معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟

 

 

 



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۶ مگابایت
تعداد صفحات
256 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۲:۰۰
نویسندهزیگموند فروید
مترجممحمدعلی خنجی
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Totem und tabu
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
60,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۶ مگابایت
۲۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب عالیه . همه کتابهای فروید رو باید خوند. فقط من موندم اون مقدمه مترجم چیه. درباره داروین چی میگی؟خودتو در چه حدی میدونی که فروید و داروین رو نقد کنی؟؟!

5

این مجموعه فروید که انتشارات نگاه چاپ کرده ، انصافا عالیه

4.5
(6)
75,000
٪50
37,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
توتم و تابو
توتم و تابو
زیگموند فروید

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
توتم و تابو
٪50
توتم و تابو
زیگموند فروید
انتشارات نگاه
4.5
(6)
75,000
٪50
37,500
تومان