0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاویل رویا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تاویل رویا

درباره تاویل رویا

رویاهای انسان، تمام اتفاقات درونی فرد است. به این معنا که زمانی که با ذهن آشفته می‌خوابید، خواب‌ها و رویاهایی آشفته می‌بینید. اما هنگامی که با آرامش می‌خوابید خواب‌هایی زیبا و آرام می‌بینید.

نقد و بررسی کتاب صوتی تاویل رویا

کتاب تاویل رویا The Interpretation Of Dreams توسط روانشناس نام آشنا زیگموند فروید Sigmund Freud نوشته شده‌است. زبان این کتاب آلمانی است. کتاب تاویل رویا برای اولین بار در اتریش و در سال 1900 منتشر شد. این کتاب توسط فروید چندین بار مورد تجدید نظر قرار گرفت. سرانجام نسخه آخر آن در سال 1913 به انگلیسی ترجمه شد. کتاب تاویل رویا تا هشت سال هیچ فروشی نداشت. اما بعدا محبوبیت بیشتری یافت و نگاه دانشمندان و منتقدان بسیاری را به خود جذب کرد.

فروید در این کتاب نظریه خود را در مورد تاثیر ضمیر ناخودآگاه در خواب بیان می‌کند. فروید ادعا می‌کند که هر خوابی که می‌بینیم با تجربه زندگی روز قبل یک نقطه اتصال دارد. اگرچه ممکن است این اتصال بسیار جزئی باشد. فروید در این کتاب چهار منبع را برای رویاها معرفی می‌کند:

الف: تجربیات مهم ذهنی که مستقیما در رویا دیده می‌شوند.

ب: چند تجربه اخیر و مهم.

ج: یک یا چند تجربه اخیر، اما بی‌اهمیت.

د: یک تجربه قابل توجه درونی، مانند یک خاطره.

بسیاری از اوقات رویاها در اثر تحریکات بسیار ساده بیرونی ، مانند یک موسیقی یا زنگ ساعت تحریف می‌شوند. فروید توضیح می‌دهد که " به دلیل اینکه در هنگام خواب ذهن از دنیای بیرون خارج می‌شود، قادر به تفسیر درست اتفاقات بیرونی نیست." او همچنین می‌گوید که ذهن ما علاقه‌مند به ادامه خواب است. بنابراین برای سرکوب محرکه‌های بیرونی تلاش خواهد کرد. از نظر فروید همه رویاها انواع اشکال " تحقق آرزو" هستند. بعدا فروید در بخش اصل لذت، درباره رویاهایی می‌گوید که به نظر نمی‌رسد تحقق آرزوها باشند. فروید در این کتاب به بررسی جنبه‌های روانشناختی رویا می‌پردازد. رویا برای فروید نمایش دقیق آرزوها است. زمانی که ما خواسته‌ها و آرزوهایمان را در خواب می‌بینیم، به محض بیداری احساس سرخوشی و لذت درون ما ایجاد می‌شود. اما اگر رویاها برخلاف خواسته‌هایمان باشند، آن‌ها به کابوس تبدیل می‌شوند. به علاوه در هنگام بیداری حس اندوه و عصبانیت درون ما شکل خواهد گرفت.

فروید در این کتاب به نظریات گذشتگان در مورد رویا و تعبیر آن نیز می‌پردازد. به علاوه تعبیر رویا را از دو روش ممکن می‌داند. اولین راه بازگو کردن دقیق خواب از بینند آن و دومین راه بررسی نشانه‌ها در رویا است. اما به طور کلی او اثبات می‌کند که رویاهای انسان یا از خواسته‌ها و آرزوها و یا از احساس سرکوب شده درونی نشات می‌گیرد. به طور کلی این کتاب نه فقط یک کتاب تعبیر رویا بلکه، راهی برای شناخت درون است. او با این کتاب اثبات کرد که ضمیر ناخودآگاه انسان، چقدر بروی زندگی خودآگاه تاثیر دارد. به طور کلی این کتاب تمامی نظریات فروید درمورد سانسور، ضمیر ناخوآگاه، سرکوب، نظریه جنسی، تفسیر خواب و ضمیر خودآگاه را در بر می‌گیرد. مفسران و فیلسوفان بسیاری به اظهار نظر در مورد کتاب فروید پرداخته‌اند. برای مثال نورمن او براون کلاسیست، می‌گوید:« تاویل رویا، کاربرد گسترده‌ای از جمله معروف "خودت را بشناس" ارسطو است.»

ترجمه کتاب صوتی تاویل رویا به زبان فارسی

مترجمان بسیاری در کشورمان به ترجمه کتاب تاویل رویا پرداخته‌اند. ترجمه احسان لامع، زهره روزبهانی، شیوا رویگریان و عفت‌السادات حق‌گو با نام «تفسیر خواب» به چاپ رسیده‌است. مترجم کتاب تاویل رویا سهیل سُمی است. نسخه چاپی این کتاب توسط انتشارات پندار تابان منتشر شده‌است. اما نسخه صوتی آن در سال 1398 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. سهیل سُمی در سال 1349 چشم به جهان گشود. او متولد شهر تهران است. آقای سُمی فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران و علامه طباطبایی است. از آثار ترجمه شده توسط این مترجم می‌توان به سرگذشت ندیمه، چشم گربه، فروید در مقام فیلسوف، این سوی بهشت، اخگر پردیس و ... اشاره کرد. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی تاویل رویا به قلم زیگوند فروید و ترجمه سهیل سُمی و انتشارات کتاب‌سرای نیک را در همین صفحه از فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب تاویل رویا، زیگموند فروید

زیگموند شلومو فروید Sigmund Freud در ششم ماه می سال 1856 چشم به جهان گشود. او زاده کشور اتریش است. فروید از کودکی، با استعداد بود. او در دوران مدرسه همیشه به عنوان شاگرد ممتاز شناخته می‌شد. پس از اتمام مدرسه به دانشگاه وین رفت. او علاقه بسیاری به رشته حقوق داشت. اما در یک تصمیم ناگهانی رشته پزشکی را انتخاب کرد. فروید در طول تحصیل مطالعات بسیاری را انجام داد. تحقیقات او در زمینه‌های بسیاری از جمله گفتار درمانی ، اختلالات مغزی، تحقیقات میکروسکپی و کالبدشناسی هستند. سرانجام وی در سال 1881 فارغ التحصیل شد. فروید یکی از افرادی است که درمورد زندگی او هرچه گفته شود، کم است. او با تحقیقات بسیار خود یک شیوه  درمان بیماری‌های روانی را کشف کرد. او نام این درمان بالینی را روانکاوی گذاشت. به همین دلیل فروید را پدر علم روانکاوی می‌خوانند. این روانشناس برجسته مسلط به زبا‌ن‌های ایتالیایی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، لاتین، یونانی و عبری بود. نظریه‌های فروید دنیای علم روانشناسی را متحول کرد. بسیاری از همکاران او برای خراب نشدن وجه خودشان به سرکوب او پرداختند. نظریه‌هایی که فروید در آن زمان مطرح می‌کرد امروزه قابل درک هستند. در آن زمان بسیاری از افراد نمی‌توانستند متوجه حرف‌های او شوند. در زمان جنگ‌های جهانی آلمان‌های نازی بسیاری از نوشته‌های او را نابود کردند.

به طور کلی فروید را می‌توان پدیده قرن نوزدهم دانست. او اولین کسی بود که از تاثیر دوران کودکی در بزرگسالی صحبت کرد. فروید از طریق هیبنوتیزم بیمارانش را با بخش‌های ناخودآگاه مغزشان آشنا می‌کرد. فعالیت‌های فروید فقط در علم روانشناسی خلاصه نمی‌شود. او در ادبیات و هنر نیز آثار بسیاری را از خود به جا گذاشته است. از آثار پدر علم روانکاوی فروید می‌توان به سه رساله درباره‌ی نظریه جنسی، اصول روانکاوی بالینی، روانکاوی کلاسیک، تاویل رویا، روانکاوی لئوناردو داوینچی، روانشناسی آسیب‌شناسی زندگی روزمره و ... اشاره کرد. بسیاری از آثار او امروزه در دانشگاه‌های سراسر جهان تدریس می‌شوند. سرانجام فروید براثر بیماری سرطان در سپتامبر سال 1939 درگذشت.

بخشی از کتاب تاویل رویا

من رساله‌ای درمورد گونه‌ای ناشناخته از گیاهان نوشته‌ام. کتاب پیش روی من است. دارم یک صفحه رنگی تا شده را ورق می‌زنم. گونه‌ای خشک شده در این نسخه چسبانده شده‌است. برجسته‌ترین عنصر این رویا رساله گیاه شناسی است. این عنصر مشتق از احساسات روز رویا است. من در طول روز واقعا در پشت ویترین یک کتاب فروشی، رساله‌ای در باب گل نگون‌سار دیده بودم. در محتوای رویا به این گونه اشاره‌ای نمی‌شود. فقط رساله و ارتباطش با گیاه‌شناسی در محتوای رویا مطرح شده‌است.

بلافاصله ارتباط رساله گیاه شناسی با کار تحقیقاتی درمورد کوکائین آشکار شد. تحقیقی که من زمانی آن را نوشته بودم. رشته افکار از یک سو به کتاب بزرگ داشت و از سوی دیگر به دوست من دکتر کونیشستاین می‌رسید. جراح چشم که در معرفی کوکائین به عنوان داروی، بی‌حسی موضعی سهیم بود. به علاوه دکتر کونیشستاین برای من یادآور گفتگویی ناتمام در شب قبل و نیز ایده‌های جورواجور دیگری بود، در باب دستمزد خدمات پزشکی و جراحی در میان همکاران. بنابراین این گفتگو محرکه واقعی رویاست.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۴۶ گیگابایت
مدت زمان
۲۶:۵۳:۳۰
نویسندهزیگموند فروید
مترجمسهیل سمی
مترجم دومسهیل سُمّی
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۷/۱۶
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
84,600 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۴۶ گیگابایت
۲۶:۵۳:۳۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
5
ستاره
45 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
16 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

ترجمه كتاب رو دوست ندارم، و نكته مهمتر اينكه خيلى در لفافه و سانسور كتاب ترجمه شده يا خوانده شده!حتما آگاه هستيد كه موضوعاتى مانند آثار فرويد با اين مدل در لفافه گويى در تعارضِ! مثلا پرداختن به درمان هيسترى، اختلالاتى كه در اثر مشكلات جنسى بروز داده ميشه، و اتفاقات يهودستيزى و بعد از آن حمله هيتلر به عنوان حقايق تاريخى ميتونست صادقانه گفته بشه!! انقدر اطناب داشت و در لفافه بود كه تمركزم رو مى گرفت چون من به عنوان مخاطب با پيش زمينه اى كه دارم دوست دارم رُك و پوست كنده راجع به فرويد بشنوم!! كلى خوشحال بودم كه ميتونم اين كتاب رو به شكل صوتي گوش بدم و واقعا تو ذوقم خورد!!

1

موفق شدم ۴۳ درصد کتاب و گوش بدم متوجه شدم کمپرسور شدیدی که روی صدا اعمال شده باعث یکنواخت شدن صدا شده که به خودی خود باعث میشه تمرکز خیلی سخت باشه این اشکال مربوط به مرحله تدوینه

1

سلام گوینده عالی است و بدون وجود این گوینده عالی مطالعه کتاب غیر ممکن است . موضوع فقط بیان رویاهای انسانهای مختلف و ارتباط آن با بخش های زندگی واقعی است که البته در زمان فروید خیلی اهمیت داشته چون در آن زمان نبود مدیا های گوناگون خواب دیدن را جذاب می کرد. برای نسل جدید کسل کننده است

1

ترجمه بسیار بد است. خیلی وقتا جمله این قدر طولانی می‌شود که ربط قسمت‌های مختلف از دستت در می‌رود. این کتاب با این ترجمه به هیج وجه به درد صوتی شدن نمی‌خورد.

3

رویا تحقق آرزوست. مشکل و دیر فهم بود ولی هرکسی باید این کتاب رو بخونه تا به درک خوبی از رویاهای خود برسد.

5

صدای گوینده خوبه و خود کتاب رو هم چند بار من باید بشنوم تا هر بار بیشتر بفهمم.در کل توصیه میکنم

3

درود با رعایت احترام، به نظر می‌رسد که نمونه، آن اهرم لازم را جهت متقاعد سازی و سپس خرید، ایجاد نکرده است

4

گویندگی‌ش عالیه، به نظرم این کتاب رو بهتره یه بار صوتی‌شو گوش داد، یه بار هم خوند.

5

یکی از مهم ترین کتاب های که در طول تاریخ بشریت نوشته شده

5

یکمی کلمات سنگینی به کار بردن تا چند بار گوش ندید نمیفهمید چی به چیه

نمایش 2 نقد دیگر
3.5
(24)
115,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تأویل رؤیا
تأویل رؤیا
زیگموند فروید

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاویل رویا
تاویل رویا
زیگموند فروید
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.5
(24)
115,000
تومان