0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آیین دوست یابی

معرفی، خرید و دانلود کتاب آیین دوست یابی

نویسنده:
دیل کارنگی
درباره آیین دوست یابی

پیدا کردن یک دوست خوب برای همه‌ یک نیاز اساسی است. همه‌ می‌خواهند تاثیرگذاریشان را در زندگی دوستانشان احساس کنند. مهم‌تر از همه‌ی این موضوعات، حق مسلم همه‌ی انسان‌هاست که دوست بدارند و دوست داشته شوند. دیل کارنگی نویسنده‌ی کتاب آیین دوست‌یابی یکی از اولین نویسندگانی بود که درباره‌ی این موضوع تحقیق کرد و کتابی قابل فهم برای همه نوشت. کتابی که هنوز هم بعد از حدود یک قرن از نوشته شدن همچنان در فهرست پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی قرار دارد.

درباره‌ی کتاب آیین دوست‌یابی بیشتر بدانیم

کتاب آیین دوست‌یابی، (How to Win Friends and Influence People) نوشته‌ی دیل کارنگی است؛ این کتاب تا امروز بیشتر از پانزده میلیون نسخه فروش داشته است و در سال‌های اخیر نسخه صوتی این کتاب هم مخاطبان زیادی پیدا کرده است. عنوان فرعی این کتاب «چگونگی دوست شدن و تاثیرگذاری روی اطرافیان » است. این کتاب در رتبه‌ی نوزدهم از صد کتاب تاثیرگذار قرن مجله‌ی تایمز در سال 2011 قرار دارد.

دیل کارنگی، پیش از نوشتن این کتاب، متوجه شد افرادی که در کسب و کار خودشان موفق هستند، لزوما علم بالایی درباره‌ی آن موضوع ندارند، بلکه روابط عمومی بالای آن‌هاست که سبب موفقیت در کارهایشان می‌شود. این موضوع اولین جرقه‌ی نوشتن کتاب آیین دوست‌یابی  بود. کارنگی سال‌های زیادی را صرف خواندن کتاب‌ها و بیوگرافی‌های افراد مشهور کرده بود؛ روی روابط انسانی و رفتار‌های آن‌ها دقیق شد و به این ترتیب بود که در سال 1936، کتاب آیین دوست‌یابی را نوشت.

خلاصه‌ کتاب آیین دوست‌یابی

کتاب آیین دوست‌یابی، لحن روان و قابل‌فهمی دارد. این لحن ساده، خواندن کتاب را جذاب و لذت بخش می‌کند.

دیل کارنگی کتاب را بدون هیچ مقدمه‌ای آغاز می‌کند. او در ابتدا داستان‌ها و روایت‌های کوتاه از افراد مشهور مثل آل‌کاپون و توگن کرولی2، خلافکاران مشهور آمریکایی، می‌آورد و از این روایت‌ها نتیجه می‌گیرد که انسان ها هرگز نباید خودشان را مقصر بدانند؛ درنتیجه هرگز اجازه ندارند از کسی انتقاد کنند. دیل کارنگی درباره‌ی انتقاد می‌گوید: « انتقاد عمل خطرناکی است، چون غرورِ با ارزش فرد انتقاد شونده را جریحه‌دار می‌کند و در نتیجه دل‌خوری پدید می‌آورد.»

دیل‌ کارنگی که بیشتر از ده سال، زندگی ابراهام لینکن، رئیس جمهور آمریکا، را برای کتاب دیگرش به نام «لینکن ناشناخته» مطالعه کرده بود. در آغاز کتابش داستانی از زندگی لینکن تعریف می‌کند. این داستان به خواننده نشان می‌دهد که انسان‌های بزرگ هم در مواقع عصبانیت تصمیم نمی‌گیرند، و اجازه می‌دهند حداقل بیست و چهارساعت از آن اتفاق بگذرد تا خشم‌شان فروکش کند. اگرچه این کار، در برخی موارد بسیار سخت است، اما افراد بزرگ باید به این توانایی دست یابند. توماس کارلایل می‌گوید:« عظمت مردان بزرگ از طرز رفتارشان با افراد زیردست معلوم می‌شود.»

مروری بر فصل‌های کتاب آیین دوست‌یابی

کارنگی‌، کتابش را به شش بخش اصلی تقسیم می‌کند. اولین بخش این کتاب «اصول اساسی رفتار با مردم» نام دارد؛ این بخش از سه فصل اصلی تشکیل شده است که دیل کارنگی در هرکدام توضیحاتی جامع درباره‌ی رفتارهای متقابل انسان‌ها می‌دهد.

بخش دوم کتاب آیین دوست‌یابی، شش راه برای کسب محبوبیت نام دارد. این بخش که شش فصل دارد، روش‌های جلب محبت دیگران را بیان می‌کند. این فصل از نظرخوانندگان بهترین فصل کتاب است، راهکارهای بسیار جالب و کارآمد دارد که شما می‌توانید در زندگی روزمره خود از آن‌ها استفاده کنید.

دیل کارنگی در آخرین فصل این بخش نکته‌ای را یادآوری می‌کند که شاید این‌ روزها فراموش شده باشند. او می‌گوید:« صمیمانه و صادقانه کاری کنید که دیگری احساس مهم بودن کند.» کارنگی برای اثبات این نظریه، روایتی از دیزرائیلی3 ،یکی از نخست وزیران پیشین انگلستان، تعریف می‌کند که امپراطور در آخر روایت تنها یک جمله می‌گوید: «باهرکس درباره‌ی خودش حرف بزنید؛ ساعت‌ها به حرف‌های شما گوش می‌دهد.»

بخش سوم «دوازده شیوه برای آن که دیگران را باخود همراه سازید.» نام دارد، و در دوازده فصل روایت می‌شود. دیل کارنگی تأثیر رقابت مثبت را در این بخش بیان می‌کند. داستانی از کارخانه‎ی ذوب آهن بیان می‌کند که رقابت مثبت بین کارمندان شیفت صبح و شب باعث شد که این کارخانه از ورشکستگی نجات پیدا کند.

بخش چهارم این کتاب، در نه فصل، «نه روش برای همراه ساختن دیگران با خود بدون آن‌که رنجیده خاطر یا خشمگین شوند» را شرح می‌دهد. کارنگی مخالف شدید انتقاد است، اما در فصل اول این بخش از کتاب می‌گوید:« اگر ضرورت دارد که از کسی انتقاد کنید این‌طور شروع کنید؛ ابتدا از او تعریف و تمجید کنید و سپس از او انتقاد کنید. این روش باعث می‌شود که انتقاد برای انتقاد شونده آنقدر تلخ و دردناک نباشد.»

بخش پنجم این کتاب، «چند نامه‌ی معجزه آمیز» است که در آن دیل کارنگی، نامه‌هایی را در آن‌ گذاشته است تا خوانندگانش بتوانند تغییرات ایجاد شده در روابط را حس کنند.

بخش ششم و آخر این کتاب «هفت توصیه‌ی مهم برای نیک‌بختی اعضای خانواده» نام دارد. این بخش که هفت فصل دارد، ابتدا مشکلات زندگی زناشویی را بررسی می‌کند و سپس راهکار‌ها را ارائه می‌دهد.

درباره دیل کارنگی نویسنده‌ «آیین دوست‌یابی» 

دیل کارنگی  (Dale Carnegie)متولد نوامبر 1888 در مری‌ویل، میزوری است. متولد شدن در شهری کوچک و خانواده‌ای فقیر، باعث شده است او از کودکی به روابط انسانی دقت کند. به همین دلیل است که بیشتر کتاب‌های او درباره‌ی روابط انسانی است. او نوشتن را از سال 1915 و با کتاب «آیین سخنرانی» شروع کرد. «آیین دوست‌یابی» و «آیین زندگی» آثار دیگر او هستند که مهناز بهرنگی آن‌ها را به زبان فارسی ترجمه کرده است.

دیل کارنگی از اولین نویسندگانی بود که درباره‌ی خودشناسی و بهبود زندگی فردی، تحقیق کرد و کتاب نوشت. کارنگی درباره‌ی کتاب  آیین دوست یابی می‌گوید:« زمانی به فکر نوشتن این کتاب افتادم که فهمیدم مردم بیشتر از هرچیز دیگری می‌خواهند روی یکدیگر تاثیر بگذارند.» چون تا آن زمان کتابی درباره‌ی موضوع دوستینوشته نشده بود، کارنگی  تصمیم گرفت خودش اولین کتاب را درباره تأثیرگذاری بر دیگران و چگونگی نفوذ در دیگران بنویسد.

دیل کارنگی می‌گوید :« شما تنها به یک روش می‌توانید رفتار دیگران را تغییر دهید، آن هم این است که دیدگاه خودتان را نسبت به آن‌ها تغییر دهید.» او معتقد است: «شک و ترس‌ ما، و نبودن یک منبع مناسب برای یادگیری، ما را محدود می‌کنند.» به همین دلیل او نخستین محفل آموزشی‌اش را تشکیل داد. او در این محفل درباره‌ی موضوعاتی چون ترس از سخنرانی، ترس از ارتباط و... صحبت کرد. او در سال 1954، شرکت «دیل کارنگی و شرکا» را تاسیس کرد؛ موسسه‌ای که تاکنون هزاران کلاس و دوره درباره‌ی خودشناسی و راهبری برگزار کرده است. موسسه‌ی دیل کارنگی بیشتر از 2700 دانشجو دارد که آموزه‌‌های این موسسه را در بیشتر از 85 کشور آموزش می‌دهند.

بهترین ترجمه‌ی آیین دوست‌یابی از کیست؟

ترجمه رشید یاسمی اولین ترجمه از کتاب آیین دوستیابی است که سال 1320 منتشر شد. رشید یاسمی با نام اصلی غلامرضا رشید یاسمی؛ نویسنده، مورخ، مترجم و شاعر معاصر ایرانی است که در ترجمه متن‌ها از زبان پهلوی تبحر داشت و برای اولین‌بار دیل کارنگی را به خوانندگان ایرانی معرفی کرد.  

در سال 1344 مهناز بهرنگی آیین دوست‌یابی ترجمه کرده است. کتاب آیین دوست‌یابی یکی از چهارعنوان کتابی است که مهناز بهرنگی از کتاب‌های دیل کارنگی  ترجمه کرده است. حوزه‌ی اصلی فعالیت مهناز بهرنگی، کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی است. کتاب‌های «آیین همسرداری»، «آیین زندگی» و «آیین سخنرانی» را از دیل کارنگی، و کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی» را از جان گری ترجمه کرده است.  

 فرشته پرنیان، غلام‌حسین اعرابی، سودابه مبشر، سوزان خدیو، مهبد قناعت‌پیشه و هانیه حق‌نبی‌مطلق هم  این کتاب را ترجمه کرده‌اند، که انتشارات هورمزد به عنوان نشر تخصصی روانشناسی کشور این کتاب را با ترجمه فرشته پرنیان منتشر کرده است.

کتاب آیین دوست یابی دیل كارنگی با ترجمه مهناز بهرنگی را می‌توانید  از همین صفحه دانلود کنید.

در جملاتی از کتاب آیین دوست‌یابی می‌خوانیم

آرزوی مهم بودن و مورد احترام دیگران قرار داشتن یکی از تفاوت‌های مهم انسان با حیوانات است. البته احساس برتر بودن نیز در حیوانات وجود دارد ولی ماهیت آن با آن چه در انسان است تفائت دارد. برای این‌که بهتر متوجه قضیه شوید خاطره‌ای را برایتان تعریف کنم. وقتی یک پسربچه روستایی در ایالت میسوری بودم،پدرم به کار پرورش بز و گاو مشغول بود. ما گاه‌های پیشانی سفید خود را در نمایشگاه‌های روستایی دام در سراسر غرب به نمایش می‌گذاشتیم و چند بار هم جایزه‌ی اول را تصاحب کردیم. پدرم مدال‌های آبی رنگ را روی پارچه‌ی اطلس سفیدی چسپانده بود و هربار که دوستان به خانه‌ی ما می‌آمدند، این پارچه را بیرون می‌آورد و یک سرش را خودش می‌گرفت و سر دیگرش را به دست من می‌داد و مدال‌ها آبی را به مهمانان نشان می‌دادیم.

درآن دوران گاو‌ها اهمیتی به جایزه‌ای که به دست آورده بودند نمی‌دادند ولی پدرم خیلی به آن‌ها اهمیت می‌داد چون بدون شک اگر این عطش سیری ناپذیر برای مهم بودن و مورد تحسین دیگران قرار گرفتن در میان انسان‌ها وجود نداشت، تمدنی با این افتخارات چشمگیر بوجود نمی‌آمد. بدون این حس، ما نیز مانند سایر موجودات بودیم.   

همین عطش مهم بودن و مورد ستایش قرار گرفتن بود که باعث شد یک پادوی بی‌سواد و فقیر خواروبار فروشی به مطالعه‌ی برخی کتب حقوقی که در ته یک بشکه‌ی کهنه پیدا کرده و به مبلغ 50 سنت خریداری کرده بود بپردازد. شاید شما هم نام این پادوی خواروبارفروشی را شنیده باشید. بله اسمش آبراهام لینکلن است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۴۹ مگابایت
تعداد صفحات
287 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۴:۰۰
نویسندهدیل کارنگی
مترجممهناز بهرنگی
ناشرنشر شبگیر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How to win friends and in fluence people
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۴/۰۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
199,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۴۹ مگابایت
۲۸۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 661 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
7 ٪
286 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ایرانسل ازت ممنونم سنگه تموم گذاشتی،دمت گرم،هرچی کتابه رایگان تو سایتا بود و ریختی اینجا😘دیگه تموم شد این بازیه کثیف راحت شدیم😂

5

خدایی این چه فرهنگیه که ما داریم؟ این کتاب ها قرار بوده پولی باشه اما الان لطف کردن و رایگان دراختیار ما قرار دادن. حالا یا به سلیقه مون میخوره و میگیریم یا نمیگیریم. چیزی از دست ندادیم پولی ازمون کم نشده. دیگه چرا باید آدم طلبکار باشه و بکوبه طرح اهدای کتاب و کتاب ها و نویسنده ها و ایرانسل و...! ایرانسل و فیدیبو یه لطفی کردن و یه قدم فرهنگی برداشتن و دمشونم گرم. با این طرز برخورد کاری میکنیم که آدما پشیمون بشن که کار فرهنگی انجام بدن توی جامعه! واقعا این برخورد منصفانه نیست...

5

کتاب خیلی خوب و جالبیه استادم بهم معرفی کرده بود. نسخه چاپیش رو هم دارم. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید...

5

مطالبی گفته شده توی کتاب در حین سادگی خیلی کاربردی و مفیده من چون خودم بیشتر کتابایی می خونم که سطح مهارتهای فردیمو افزایش بده این کتابم از دست کتاباست بشرطی که به مطالب گفته شده عمل بشه.

5

ارتباط با دیگران، دوس داشتن دیگران، به خوبی سخن گفتن با دیگران اساس زندگی انسان رو تشکیل میده لحظه ای فکر کنید شما خودتان تنها انسان در روی زمین باشید و با کسی در ارتباط نباشید، چه احساسی دارید! چه احساسی میتوان داشت وقتی قطعه موسیقی رو ساخت که کسی گوش نده! لباسی پوشید که کسی نبینه! خانه ای ساخت که کسی واردش نشه! پس انسان ها را دوس داشته باشیم و بهترین شکل باهاشون رفتار کنیم از اونا تمجید کنیم و عاشقانه باهاشون رفتار کنیم و به حرفاشون گوش بدیم. این کتاب همه ی اصول و فنون ارتباط با دیگران رو به ما یاد میده و مطمئناً بهترین کتاب دنیا در این زمینه است

5

این کتاب اول و آخر تماشاخانه دانستنی ها راجع به اهمیت دادن به دیگرانه....من واقعا خواندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم...من وقتی ۱۶ سالم بود این کتاب رو خوندم و سعی کردم قوانینش رو به کار ببندم، انقدر عالی بود که واقعا تمام مشکلاتم رو در زمینه ی برقراریه ارتباط با دیگران از بین برد....الان هم که ۲۹ ساله شدم بازهم لازم میدونم که این کتاب رو مجددا مطالعه کنم...واقعا عاشق این کتاب هستم و بی نظیره...حتما و حتما بخونید

5

واقعا عالیه من نسخه فیزیکیشو خوندم صف تا صد کتاب مثال زده شده و اصلا یه نگرش تئوری به قضیه نیست اگه از این سبک کتابا خوشتون میاد که همش مثال هایی از دنیای واقعی باشه حتما بخونیدش مثلا یکی از اونا اینکه یکی هر کیو میدیده اسمشو تو حافظه ذخیره میکرده و نزیدک به جهل هزار نام رو حفظه و بعد ده سالم به همون شخص برسه با بردن اسم کوچیک باهاش سلام میکنه یا مثال هایی از رییس جمهور های آمریکا و هزاران مثال دیگه عاایه حتما بخونید

3

کتاب ساده فهم و در عین حال حوصله سر بریه مثلا یک نکته اصلی رو در چند فصل(!) و چندین صفحه با مثال هایی البته جالب ولی از جایی به بعد بیش از حد بسط میده مطالبش هم البته مفیده و به طور خلاصه میگه برای اینکه فرد رو مطیع خودتون کنید کاری کنید فرد با میل خودش و برای ارضای حس مهم بودن اون کار رو انجام بده ولی بخش هاییش دعوت به عدم صداقت و یا کمی تحقیر نفس دربرابر فرد مقابل داره قطعا این کتاب مفیده اما برای داشتن روابطی مفید اصلا کافی نیست

5

خب اینم از روز آخر هدیه فیدیبو دستت درد نکنه واقعا من خیلی خوشحال بودم این بیست روز هرروز به عشق یه کتاب جدید از خواب بیدار میشدم کاش بازم ادامه میدادی خیلی حرکت قشنگی بود. مرسی ازت و خسته نباشی 🌹🌹🌹🌹🌹

5

من طی این مدت حدود بیست روز، دو کتاب خوب و باب میلم هدیه گرفتم? ممنونم از ایرانسل و فیدیبو? اما کاش به تمامی سلایق احترام میذاشتید و در تمامی زمینه ها، مثل روانشناسی، تاریخی، ادبی، فلسفی، انگیزشی، بیوگرافی و ... کتابی رو هدیه میدادید و اینقدر تک بعدی پیش نمیرفتید امیدوارم در آینده شاهد طرح های جذاب تری از طرف فیدیبو، با اسپانسرهای دست و دل بازتری باشیم ممنون

نمایش 276 نقد دیگر
4.2
(663)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
99,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آیین دوست یابی
آیین دوست یابی
دیل کارنگی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آیین دوست یابی
آیین دوست یابی
دیل کارنگی
نشر شبگیر
4.2
(663)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
99,500
تومان