0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تفسیر خواب
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تفسیر خواب

درباره تفسیر خواب

کتاب صوتی تفسیر خواب، نوشته زیگموند فروید در سال ۱۸۹۹، به سؤال مهمی پرداخت: چرا محتوای رویاهایمان در درک عمقی از روان ما اهمیت دارد؟ فروید ادعا کرد که رویاها حاوی افکار و خاطرات نهفته ما هستند و جریان‌های روانی نهفته و گسترده‌ای در زندگی ما وجود دارند که تلاش می‌کنند خود را بیان کنند. او بر این باور بود که درخواست افراد برای بحث و تبادل درباره رویاهایشان و سپس تفسیر نمادهایی که در آنها ظاهر می‌شوند، می‌تواند کلید درمان مشکلات روانی آنها باشد. خواب دیدن پدیده‌ای ناخودآگاه و درونی است که ابعاد عجیبی از تفسیر و تعبیر آن در این کتاب صوتی به تصویر کشیده می‌شود.

فروید تلاش کرده تا دنیای خواب را از افسانه‌ها و تعبیرات کلیشه‌ای دور کرده و اثبات کند که خواب یک امر درونی و منحصر به‌ فرد است. او ثابت کرد خواب، جهانی اسرارآمیز است که به ناخودآگاه متصل است و از اعماق وجود ما خبر می‌دهد.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی علاقمند هستید به دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو سر بزنید.

درباره زیگموند فروید

زیگموند فروید در تاریخ 6 می 1856 در پریبور در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد. علاقه او به روان‌شناسی از دوران نوجوانی آغاز شد و او با مطالعه آثار معتبر مکتب کلاسیسیسم، به ویژه آثار شاعر و نمایش‌نامه‌نویس برجسته ویلیام شکسپیر، انگیزه حرکت به سمت روان‌شناسی را به دست آورد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده پزشکی وین در سال 1881، در سال 1886 مطب خصوصی برای درمان بیماری‌های روانی را تأسیس کرد. او در ابتدا از فن هیپنوتیزم برای درمان بیماران خود استفاده می‌کرد، اما به تدریج به اهمیت تداعی آزاد (بازگویی آزاد) بیماران خود پی‌برد و این روش را برای درمان آن‌ها به کار برد. همچنین، او به عنوان یکی از نخستین پژوهشگران در زمینه تفسیر رویاها شناخته می‌شود و پس از حدود 10 سال تجربه در این زمینه و توسعه روش‌های خود درمانی، از این اصطلاح برای توصیف تخصص خود به نام روان‌کاوی استفاده کرد.

 کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از زیگموند فروید عبارتند از:

ü    کتاب صوتی توتم و تابو: نویسنده در این کتاب از ابزار روانکاوی برای بررسی پدیده‌های فرهنگی استفاده کرده است و میان انسان‌شناسی و روانکاوی پلی ایجاد کرده است. ففروید در این کتاب ریشه‌های باورهای فراواقعی و ممنوعیت‌های فرهنگی را تا اقوام بدوی و بومی تعقیب می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه با وجود کاهش تاثیر توتمیسم و افت اهمیت آن در جوامع امروز، تابوهای جدیدی از نوع دیگر در فرهنگ‌ها وجود دارند که با آن‌ها روبه‌رو هستیم.

ü    کتاب صوتی رویاها: زیگموند فروید، پدر علم رونشناسی در این کتاب نظرات خود را درباره رویاها و خاستگاه رویا و تعبیر و تفسیر رویا بیان می‌کند. به عقیده فروید باورهای مردم درباره رویا و خواب به عقاید خرافی مربوط می‌شود نه به موارد پزشکی.

ü    کتاب زنانگی: در ادبیات روانکاوی، بحث‌های فراوان درباره جنسیت وجود دارد و حتی امروز نه تنها مفهوم آن روشن است بلکه کاربرد بالینی دقیقی از آن هم نیست. فروید در کتاب زنانگی به این مفهوم پرداخته که چگونه یک زن از کودکی با موضع دوجنسی پدید می‌آید و موضوع معمای زنان را بررسی می‌کند.

جهت مشاهده سایر آثار زیگموند فروید کلیک کنید.

چرا باید کتاب صوتی تفسیر خواب را بشنویم

کتاب صوتی تفسیر خواب نوشته زیگموند فروید، تلاش می‌کند تا ما را با اهمیت و تأثیر رویاها در زندگی روزمره‌مان آشنا کند. این کتاب به افراد این امکان را می‌دهد تا با تبادل نظر درباره رویاهایشان و تفسیر نمادهایی که در آن‌ها ظاهر می‌شوند، به درک بهتری از خود و مشکلات روانی‌شان برسند.

خواب دیدن به عنوان یک پدیده ناخودآگاه و درونی معرفی می‌شود که در این کتاب صوتی، ابعاد مختلف و تاصیر عجیبی از تفسیر و تعبیر آن به تصویر کشیده می‌شود. فروید تلاش می‌کند تا افسانه‌ها و نگرش‌های کلیشه‌ای در مورد خواب را کنار بگذارد و به اثبات برساند که خواب یک جهان درونی و فردی است که به ناخودآگاه ما متصل است و از عمق و ذات ما اطلاعاتی ارائه می‌دهد. این کتاب صوتی به ما کمک می‌کند تا نگاهی عمیق‌تر به خود داشته باشیم، افکار پنهانی خود را بشناسیم و از تفسیر رویاها برای بهبود و درمان مسائل روانی‌مان استفاده کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی تفسیر خواب می‌شنویم

در خیلی از موارد، خواب‌ها نمادهای واضحی را از درگیری‌های ذهنی انسان ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، یکی از همکاران زیگموند فروید که باید صبح زود برای ملاقات فردی به بیمارستان می‌رفت در خواب خود دیده بود که در بیمارشستان بستری شده است. تعبیر ساده این خواب نشان می‌دهد که نگرانی این فرد از بیدار شدن زودهنگام در خواب او نمایان شده بود و خوابیدن روی تخت بیمارستان به طور واضح به نیاز یا خواسته فرد برای خواب بیشتر و عدم تمایل او برای بیدار شدن اشاره دارد.

اما آیا همه خواب‌ها به این سادگی قابل تفسیر هستند؟ متأسفانه بله. بسیاری از خواب‌ها تعبیر و تحلیل دقیقی ندارند و برخی از آن‌ها حتی ممکن است ترسناک باشند. به عنوان مثال، یکی از بیماران فروید خواب دید که برادرزاده‌اش درون یک تابوت دراز کشیده است، یک تجربه ترسناک و ناخوشایند. این نشان می‌دهد که بسیاری از خواب‌ها دارای ابعاد عمیق‌تر و پیچیده‌تری هستند که تفسیر آنها به تسلط درک نیاز دارد و ممکن است باعث ترس و نگرانی شود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی تفسیر خواب

اگر شما هم از علاقمندان به خواندن کتاب‌های روانشناسی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

ü    کتاب صوتی هدف زندگی نویسنده نیک ویجیک

ü    کتاب صوتی ۱۲ ستون موفقیت نویسنده جیم ران

ü     کتاب دوباره فکر کن نویسنده آدام گرانت


شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
40.۰۹ مگابایت
مدت زمان
۴۳:۴۸
نویسندهزیگموند فروید
مترجم گروه مترجمان شنیدار
راوی مصطفی طالبیان مقدم
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۰.۰۹ مگابایت
۴۳:۴۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
8 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

متاسفانه با این خلاصه شدن کتاب شنونده رو بیشتر گمراه میکنه.کتاب جوری نیست که بشه به این شکل خیلی بد خلاصه بشه.خلاصه کردن این کتاب خیلی بد بود متاسفانه

5

خلاصه ،مفيد و بسيار روان گفته شده بود و چون خلاصه هستش ميتونيد اول اين كتاب گوش بديد كه اگر خوشتون اومد كتاب جامعشو بگيريد ☺️ دمه بچه هاي فيديبو گرم💖

5

ممنون گاهی خلاصه کتاب صوتی از اصل کتاب بیشتر به کار آدم های شاغلی مثل من میاد به خصوص توی ترافیک

4

کتاب خیلی خلاصه بود اما مفهوم ها نسبتا بد رسونده نشده بود

4

مفهوپ را حوب میرساند

5

جالب بود

3.8
(12)
19,000
٪50
9,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تفسیر خواب
٪50
تفسیر خواب
زیگموند فروید
انتشارات شنیدار
3.8
(12)
19,000
٪50
9,500
تومان