0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شش ستون عزت نفس
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شش ستون عزت نفس

درباره شش ستون عزت نفس

کتاب صوتی شش ستون عزت نفس یکی از کتاب‌های کاربردی در حوزه روانشناسی و توسعه فردی است که شما را با ضرورت داشتن عزت نفس و چگونگی تقویت آن آشنا می‌کند. نویسنده کتاب، ناتانیل براندن، عزت نفس را دارای شش ستون می‌داند و هرکدام را به‌صورت جداگانه، شرح داده است.

شش ستون عزت نفس (The Six Pillars of Self-Esteem) یکی از کتاب‌های کاربردی‌ای است که هرکسی می‌تواند آن را مطالعه کند. چرا که عزت نفس یک امر مهم است و افرادی که کمبود عزت نفس دارند، همیشه خودشان را سرزنش می‌کنند و هیچ‌گاه از خودشان راضی نیستند. ناتانیل براندن بیان می‌کند که عزت نفس را می‌توان از ابعاد درونی و بیرونی بررسی کرد. بخشی از عزت نفس تحت تاثیر نیروی درونی، باورها، نقطه‌نظرها و اعمال یا رفتار و بخشی از آن تحت تاثیر نیروهای بیرونی و محیطی است. برای مثال وقتی کسی شما را در کاری که در آن استعداد دارید تشویق می‌کند، اعتمادبه‌نفس شما بیشتر می‌شود. از لحاظ درونی نیز عوامل زیادی را می‌توان برشمرد که در تقویت عزت نفس موثرند که خودباوری، یکی از آن‌هاست.

این کتاب در سال ۱۹۹۴ منتشر شده است. این کتاب توسط انتشارات شنیدار با صدای «مصطفی طالبیان‌مقدم» منتشر شده و گروه مترجمان شنیدار آن را به فارسی ترجمه کرده است.

کتاب صوتی شش ستون عزت نفس درباره چه موضوعی صحبت می‌کند؟

این کتاب بر اهمیت عزت نفس در رشد شخصی و شخصیتی تاکید دارد و نیروی اعتمادبه‌نفس را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند. در صورتی که نتوانید نیروی عزت نفس را درون‌تان تقویت کنید، احساساتی مثل کافی نبودن، سرافکندگی و افسردگی به سراغ شما خواهد آمد. این کتاب دارای شش بخش مختلف است که در هر بخش، یکی از ستون‌های عزت نفس توضیح داده شده است.

ستون اول عزت نفس تغییر طرز فکر و تمرین زندگی آگاهانه است که با مطالعه آن، می‌توانید زندگی آگاهانه‌تری داشته باشید و بین سه جنبه مختلف از ادراک یعنی واقعیت‌ها، تفسیر و احساسات، تمایز قائل شوید. بخش دوم به پذیرش خود و مسئولیت‌پذیری نسبت به خود اختصاص دارد که در این بخش یاد می‌گیرید چطور خودتان و شرایطی که در آن قرار دارید را بپذیرید و به درک درستی از واقعیت برسید. ستون‌های بعدی به شجاعت ابراز وجود، زندگی هدفمند و تمرین شخصی اختصاص دارد که با مطالعه هرکدام از آن‌ها، می‌توانید اطلاعاتی سودمند در جهت تقویت عزت نفس به‌دست آورید.

درباره ناتانیل براندن، نویسنده این کتاب

ناتانیل براندن (Nathaniel Branden) نویسنده و روان‌درمانگر آمریکایی-کانادایی، در سال ۱۹۳۰ در کانادا متولد شد. او یکی از روان‌درمانگران فعال در حوزه روانشناسی اعتماد‌به‌نفس بود و در این حوزه، فعالیت‌های حرفه‌ای زیادی انجام داد. براندن را می‌توان یکی از افراد مطرح در حوزه روانشناسی اعتمادبه‌نفس دانست که برای کمک به افراد مختلف در جهت تقویت اعتمادبه‌نفس‌شان، راه‌کارهایی خلاقانه ابداع کرده و کتاب‌های مختلفی نوشته است. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «نکات عزت نفس برای زنان» و «قدرت خودباوری» اشاره کرد. او در سال ۲۰۱۴ در کانادا درگذشت.

سه دلیل مهم برای شنیدن کتاب شش ستون عزت نفس

یکی از علت‌های مهمی که افراد در بسیاری از موقعیت‌ها احساس می‌کنند کافی نیستند و اعتمادبه‌نفس لازم را برای برداشتن قدم‌های بزرگ ندارند، نداشتن عزت نفس است. عزت نفس کلید پیروزی شما در موقعیت‌های سخت و گرفتن تصمیمات بزرگ است. شنیدن این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید علت کمبود اعتمادبه‌نفس خود را در دنیای درونی و بیرونی بررسی کنید و برای رفع این مشکل، اقدام کنید. از دیگر مزایای مطالعه این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کتاب به شما کمک می‌کند زندگی آگاهانه‌تری داشته باشید
  • می‌توانید درون خود را بازسازی کنید و با خودتان مهربان‌تر باشید
  • به مرور می‌توانید عزت نفس خود را تقویت کنید و از خودتان راضی باشید

در بخشی از کتاب می‌شنویم

پذیرش خود و مسئولیت‌پذیری نسبت به خود، دو عاملی هستند که اگر آن‌ها را در خودتان تقویت کنید، عزت نفس‌تان افزایش پیدا می‌کند. وقتی که ما برای خود ارزش قائل می‌شویم، در واقع داریم ستون دوم عزت نفس را تمرین می‌کنیم. پذیرش خود یعنی اینکه اگر به‌طور مثال دارای لکنت زبان هستید، این ویژگی خود را بپذیرید و سعی نکنید شبیه بقیه باشید. نکته مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که پذیرش خود مجوزی برای انجام کارهای ناشایست نیست. فرض کنید که به کسی زخم زبان می‌زنید یا به قولی که دادید، عمل نمی‌کنید. باید بدانید که پذیرش خود به معنای این نیست که کارهاش ناشایست انجام دهید و در آخر هم حق را به خودتان بدهید. این نتیجه‌ای معکوس خواهد داد. پذیرش خود به این معنی است که باید به دنبال دلایل اصلی که منجر به انجام این کارها می‌شود بگردید. اگر شما چرایی اینگونه رفتارتان را بپذیرید، از تکرار آن پرهیز می‌کنید. سوال: اگر رفتار حال حاضرمان را بپذیریم، آیا دچار رضایت از خود و مقاومت در برابر تغییر نمی‌شویم؟ اگر خود را به‌طور کامل بپذیرید، متوجه می‌شوید که ایراداتی دارید و برای رفع آن‌ها اقدام می‌کنید. پذیرش خود منجر به افزایس حس مسئولیت‌پذیری نسبت به خود می‌شود که سومین ستون عزت نفس است.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

کتاب‌های خودیاری و توسعه فردی به شما کمک می‌کنند تا با تقویت مهارت‌های درونی و همچنین تقویت ابعاد مختلف درونی خود، زندگی بهتری را برای خود رقم بزنید و به صلح درونی برسید. اگر از شنیدن این کتاب لذت بردید و دوست دارید کتاب‌های بیشتری را برای تقویت اعتمادبه‌نفس و مهارت‌های خود مطالعه کنید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند، به دردتان می‌خورند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
25.۲۲ مگابایت
مدت زمان
۲۷:۳۵
نویسندهناتانیل براندن
مترجم گروه مترجمان شنیدار
راوی مصطفی طالبیان مقدم
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵.۲۲ مگابایت
۲۷:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 71 مخاطب
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
26 ٪
44 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اگر شما به دنبال کتابی هستید که توضیحات و مثال های بیشتری داشته باشه بهتره این از این کتاب استفاده نکنید چراکه افزایش عزت نفس کار یک روز دو روز نیست و نیاز به تمرین و تکرار و شناخت موقعیت های چالش زا دارد.اما اگر شما فردی هستید که با مثال های کم و توضیحات مختصر قادر خواهید بود عزت نفستون رو افزایش بدید میتونید از این کتاب استفاده کنید.

4

به طور خیلی خلاصه‌ای راجع به کتاب توضیحی داد. یک دانش اولیه‌ای راجع به این که کتاب درباره‌ی چیست رو منتقل می‌کنه، ولی اینکه کامل وارد جزئیات و قدم‌ها و روش‌های کاربردی بشه رو انجام نمی‌ده. در کل اگه قصد دارید از این گروه کتاب‌ها بهره‌ی کامل ببرید، باید اون رو کامل زیر و رو کنید و هرچه که برای شما راهکرد مفیدی هست رو به کار بگیرید.

1

بسیار ضعیف و مایوس‌کننده! حیفِ این کتابِ فوق‌العاده که با این خلاصهٔ ضعیف و زرد و ناچیز معرفی شود!! حتما خود کتاب را بخوانید ، اگر نسخه انگلیسی را بخوانید که بسیار بهتر خواهد بود.

5

خیلی عالی بود ، قیمتش کاملا مناسبه ، گوینده با فن بیان صحبت میکنه و مضمون کتاب هم بسیار عالی و مفید و کمک کننده هست . خرید این کتاب توصیه میشه .

3

گوینده با لحنی که می خوندن ادم مشتاق می شد که بیشتر گوش کنه به کتاب فقط زیاد خلاصه شده بود و جای توضیح اضافی برای هر کدوم از عناوین داشت تا قیمتش هم عادلانه بشه

1

با سلام یک دهم کتاب رو هم خوانش نکردید بهتر بود اطلاعات درست فایل صوتی رو به خریداربدید بد نبست برای وقت خواننده احترام قایل بشید

2

متاسفانه برای این کتاب عالی ترجمه خوبی هم در بازار وجود ندارد. ترجمه های آقای قراچه داغی علی رغم مجرب بودن ایشان خوب نیست.

5

گوینده خیلی شمرده و با احساس خونده مطالب کتاب هم خوب بود قیمت هم عالی تشکر از تهیه کنندگان

1

اثراچ مچلوبمان؟! متاسفانه اصلا ارتباط برقرار نمبکنم وقتی یکی به جای ت و ط ، تلفظ میکنه /چ/. با عث میشه آدم متوجه نشه چی گفت!

5

فوق العاده بود کوتاه ، مختصر و بسیار مفید صدای گوینده بسیار دلنشین اما از همه مهم تر انجام دادن تمرینات است

نمایش 34 نقد دیگر
3.3
(72)
19,000
٪50
9,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شش ستون عزت نفس
٪50
شش ستون عزت نفس
ناتانیل براندن
انتشارات شنیدار
3.3
(72)
19,000
٪50
9,500
تومان