0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خداحافظ گاری کوپر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خداحافظ گاری کوپر

نویسنده:
رومن گاری
درباره خداحافظ گاری کوپر

«آدم حکم پول را دارد. هر قدر مقدارش بیشتر، ارزشش کمتر. امروز چیزی که هیچ ارزش ندارد جوان بیست ساله است، جمعیت جوانهای بیست ساله در دنیا از حد گذشته است. دنیا گرفتار تورم جوانان است. بحث بر سر جمعیت فایده ندارد. احمقانه است. جمعیت کور است. مثل موج می‌شکند و آدم را زیر خود له می‌کند.»

جمله‌ای که خواندید از بخش اول کتاب خداحافظ‌ گری کوپر نوشته‌ی رومن گاری بود. کتاب خداحافظ گری کوپر مشهورترین اثر رومن گاری نویسنده‌ی محبوب فرانسه و خواندن آن بر هر کتاب‌خوانی واجب است.

درباره‌ی کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر اثر رومن گاری

کتاب خداحافظ گری کوپر با عنوان اصلی (The Ski Bum) برای نخستین بار در سال 1969 است. این کتاب به دو بخش اصلی تقسیم میشود، در بخش اول خواننده با فلسفه‌ی شخصیت اصلی داستان آشنا می‌شود و در بخش دوم خواننده از طریق شخصیت‌های داستان در بحث‌های فلسفی وارد می‌شود.

خلاصه داستان صوتی خداحافظ گری کوپر

لنی، جوان آمریکایی بيست‌ويك ساله‌ای است که از ترس فراخوانده شدن براي خدمت در ارتش آمریکا در جنگ با ویتنام، کشورش آمریکا را ترک مي‌كند و به خانه‌ی دوست روشن‌فکرش باگ مورن، در سويیس مي‌رود. به غیر از لنی جوانان دیگری هم به خانه‌ي باگ آمدند که در داستان درباره‌ی آن‌ها مختصر توضیحي داده شده است. آن‌ها هم درست مانند لني از يك واقعیت در زندگي خود فرار مي‌كنند.

‌درباره‌ی رومن گاری نویسنده‌ی کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر

رومن گاری در ۸ مه ۱۹۱۴ میلادی در شهر «ویلنا» در «لیتوانی» به دنیا آمد. او در فرانسه بزرگ شد، در دانشگاه حقوق خواند و دست آخر در نیروی هوایی فرانسه دوره‌ي آموزش خلبانی گذراند. گاری در جنگ جهانی دوم به «نیروهای آزاد فرانسه» پیوست. حاشیه‌ها، فراز و نشیب‌ها و اتفاقات عجیب زندگی شخصی رومن گاری همیشه برای دوست‌داران ادبیات موضوع جالب و عجیبی بوده است. 

او بیش‌تر از بیست رمان را با چهار نام مختلف به‌عنوان نویسنده منتشر کرد و در دو فيلم هم به‌عنوان کارگردانی پشت دوربين ايستاد. نام اصلی او رومن کاتسف بود كه او این نام را به رومن گاری تغییر داد. رومن اعتقاد داشت که کاتسف یک اسم روسی است و یک نویسنده‌ي بزرگ فرانسوی نمی‌تواند یک نام روسی داشته باشد، اما برای یک ویولونیست چنین اسمی عالی خواهد بود. او به غیر از نام‌های کاتسف و گاری، با اسم‌هاي «فوسکو سینی بالدی» و «شاتان بوگات» هم آثاری منتشر کرد و موفق شد با دو اسم مستعار خود دو مرتبه جایزه‌ی ادبی گنکور كه به هر نویسنده فقط یک بار در طول عمرش تعلق می‌گیرد، دریافت کند.

رومن گاري بعد از مرگ همسرش در سن شصت‌وسه سالگی، در سال ۱۹۸۰ با شلیک گلوله برای همیشه به زندگی خود پایان داد. گاری قبل از مرگش یادداشتی از خود به جای گذاشت و در آن نوشت: «به خاطر همسرم نبود. دیگر کاری نداشتم... واقعا به من خوش گذشت، متشکرم و خداحافظ!»

ترجمه‌ی کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر به فارسی

کتاب خداحافظ گری کوپر یکی از مشهورترین کتاب‌های فرانسوی است که توسط مترجمان زیادی به فارسی برگردانده شده است. سروش حبیبی و محمود بهفروزی دو مترجم به نام کشور هستند که این کتاب را به فارسی برگردانده‌اند. محمود بهفروزی کار ترجمه‌ را از سال 1361 آغاز کرد و تاکنون سهم انکارناپذیری معرفی آثار حوزه‌ی علوم انسانی به خوانندگان فارسی زبان داشته است. او ترجمه را از ادبیات کودک آغاز کرد و جالب است در دسته‌ی مترجمانی بود که به والدین توصیه می‌کرد برای فرزندانشان ادبیات کلاسیک بخوانند. در طول این سال‌ها انتشار آثار ترجمه شده توسط او به مشکلات زیادی برخوردند اما این مشکلات هرگز بهفروزی را ناامید نکردند و او همچنان به ترجمه‌ی کتاب‌های مهم مشغول است. او درباره‌ی انتخاب کتاب‌ برای ترجمه می‌گوید: «این کتاب آخر (کتاب زیبایی‌شناسی و فلسفه‌ی هنر) انتخاب خودم بوده است. کتاب را در نمایشگاه دیدم و خوشم آمد. چون در این زمینه منبعی به فارسی نداشتیم. این را به عنوان یک کتاب مرجع من کار کردم. محور نوشتن کتاب آقایی به نام پاسکال شابو بوده که خودش فیلسوف است. او دوازده نفر از اساتید را دور هم جمع کرده و تک‌تک سطور این کتاب حاصل تلاش مشترک این دوازده نفر است. یعنی این‌گونه نیست که یک فصل را یکی نوشته باشد و فصل دیگر را یک نفر دیگر. همه فصل‌ها با نظر جمعی نوشته شده‌اند و از این نظر هم این کتاب بسیار قابل توجه است. غیر از این اکثر کتاب‌هایی که ترجمه کرده‌ام به سفارش ناشر بوده.»

انتشارات آوانامه کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر را با ترجمه‌ی محمود بهفروزی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

  • کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های فرانسوی قرار دارد.
  • کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی خداحافظ گری کوپر را مجتبی مسافری نژاد به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های فرانسوی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های فرانسوی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر می‌شنویم

لنی نمی‌فهمید که چطور هنوز ممکن است کسی بتواند درباره سیاست حرف بزند. مگر نه اینکه سیاست همه‌اش کار دیوانه هاست و فرانکنشتاین‌ها در هر گوشه و کنار کمین نشسته‌اند؟ ولی کوبا و کاسترو مشمول این قاعده نبودند و او به آنها علاقه‌ی خاصی داشت. چون این دو تا او را از مخمصه بزرگی نجات داده بودند. چند ماه پیش شب را با یک دختر فرانسوی در یک خانه چوبی کوهستانی در وِنگِن گذرانده بود. اما صبح که کفش به دست پاورچین پاورچین داشت از خانه بیرون می‌رفت گیر مادر دختره افتاده بود. انکار ممکن نبود و چاره‌ای نداشت که زَنَک را با اظهار ادب و چرب زبانی نرم کند. اما تنها عبارت فرانسوی که پیدا کرده بود «مرسی بوکو» ‌بود(یعنی خیلی متشکرم).

معلوم است که این عبارتی نبود که در چنین موردی برای دلجویی به مادری گفته شود. اما دیگر دیر شده بود و این عبارت نابجا از دهانش خارج شده بود و پیرزن شروع کرده بود به جیغ و داد کردن و لنی هیچ نمی‌دانست چطور خود را خلاص کند. گشت و گشت و تنها عبارت فرانسوی دیگری که می‌دانست به یاد آورد و گفت: «آ وتُرسانته» (یعنی به سلامتی!) و مغرور از توانایی بلاغی خود، با یک لبخند معصومانه و بسیار آمریکایی، که بایست تا اعماق دل طرف فرو رفته باشد در انتظار عکس‎العمل پیرزن ایستاد. ولی هیچ فایده‎ای نداشت. زنک از خشم دیوانه شده و شوهرش را صدا کرده بود. خوشبختانه کوبا میان جانش رسید. ظاهرا در کوبا خبرهایی بود یا قرار بود خبرهایی بشود و نشده بود. قرار بود جنگی درگیرد اما روس‎ها جر زده و کوتاه آمده بودند و دست خرهایی را که در کوبا راست کرده بودند جمع کرده و دماغ بعضی ها را سوزانده بودند. گرچه لنی کاری به این کارها نداشت و هميشه آماده بود که هر جا و در راه هر چیز که شده با دل و جان ازجنگ فرار کند. کفش به دست با پیرهنی روی شلوار آویزان میان پلکان ایستاده بود و لبخند آمریکاییش روی لبهایش خشک شده بود و این لبخند بهترین کاری بود که در مایه «اینها هنوز بچه اند به موهای سفیدشان نگاه نکنید» از دستش ساخته بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر اثر رومن گاری بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های فرانسوی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
564.۹۸ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۱۵:۵۲
نویسندهرومن گاری
مترجممحمود بهفروزی
راوی مجتبی مسافری نژاد
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۲/۲۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۶۴.۹۸ مگابایت
۱۰:۱۵:۵۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 58 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
27 ٪
4
ستاره
39 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
12 ٪
36 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

خیلی با کتاب صوتی این اثر ارتباط برقرار نکردم، البته مدت کمی هست که کتاب صوتی گوش میکنم و همه هم با صدای یک نفر بوده، شاید به این دلیل و عادت به صدای راوی دیگر باعث شد ارتباط با راوی این اثر سخت باشه. شخصاً نمی‌خوام همه کتابی که گوش میکنم با صدای یک نفر باشه، دوستان لطف کنند چند نفر از گویندگان مورد علاقه رو معرفی کنند. البته به غیر از آقای سلطان زاده چون از ایشون شنیدم و واقعاً هم خوب بودن.

3

من این کتاب رو چند سال پیش خونده بودم،باز دوست داشتم صوتی داستان رو گوش بدم .متاسفانه اصلا شوقی به آدم نمیده و راوی انگار هر جمله رو مثل اخبار گو داره به آدم اطلاع میده،داستان به این شگفت انگیزی و شخصیت‌پردازی های به این قدرت رو مثل یک داستان آبکی تحویل گوش میده.صداشون خوبه ولی واقعا این کتاب با اون حجم لایه های داستانی رو به بدترین شکل اجرا کردن

4

من از مترجمی دیگر و با صدای آقای فعال شنیده ام، محتوای کتاب عالیست، همچنانکه در معرفی آورده شده، رمانی فلسفی سیاسی است. رومن گاری از آنجایی که سفیر فرانسه بوده است، دیدگاهی جهانی نسبت به منش و رفتار نوع بشر دارد.

5

بنظرم کتاب عالی ای بود ولی با توجه ب نظرات دوستانی ک میگن سانسور زیاد داشته احتمالا اصل کتاب باید خیلی از نظر محتوایی پربارتر باشه از راوی داستان هم ممنونم .ولی اگر امکانش هست کتابارو بدون سانسور بزاریدبا تشکر از فیدیبو

5

سلام و وقت بخیر به همه دوستداران کتاب.کتاب بسیار زیبا و دوست داشتنی،اکنده از جملات قصار و پرمعنا،داستان بسیار جذاب،نقد اجتماعی و سیاسی بسیار خوب از دوران خودش،ترجمه خوب و اجرای خوب

3

راوی (جناب مسافری نژاد) عزیز از صدای خوبی برخوردارند اما یکنواخت روایت میکنند که سبب کسالت باری داستان میشه، امیدواریم در آثار بعدیشون به این نکته توجه بیشتری کنند ?

5

کتاب عالی هستش و کشش خیلی خوبی داره ، در ابتدا با راوی نمیتونستم ارتباط برقرار کنم ، تا جایی که قصد حذف کتاب رو پیدا کردم ولی کم کم این مشکل حل شد و حتی از راوی رضایت پیدا کردم .

4

متاسفانه اصلا با خوانش راوی نمی تونم ارتباط بگیرم.

4

جوانان سرخورده از فضای بعد جنگ جهانی و همچنین جنگ ویتنام که انگار میخوان جایی جدا از این دنیای موجود زندگی کنند،اتوپیایی همچون مغولستان شمالی به گفته کتاب

4

کتاب زندگی در پیش رو نوشته رومن گاری تو بدترین برهه ی زندگیم به من واقعا کمک کرد.در نتیجه میخوام این کتاب هم بخونم?

نمایش 26 نقد دیگر
3.6
(58)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
87,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
خداحافظ گاری کوپر
خداحافظ گاری کوپر
رومن گاری

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خداحافظ گاری کوپر
خداحافظ گاری کوپر
رومن گاری
آوانامه
3.6
(58)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
87,000
تومان