0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یک هفته در فرودگاه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه

نویسنده:
آلن دوباتن
درباره یک هفته در فرودگاه

در این روزگار که زندگی با سریع‌ترین سرعت ممکن در حال گذر است گاهی باید صبر و با دقت نگاه کرد تا بتوان طعم زندگی را آن‌جور که شایسته است، چشید. آدم‌های نسل جدید که زندگی‌شان با تکنولوژی پیوند خورده است لحظه‌ها را به‌تندی می‌گذرانند، درحالی‌که تا چند سال پیش آدم‌ها در لحظه‌ها غرق می‌شدند و تعریف متفاوتی از زمان و ساعت داشتند. «آلن دوباتن» فیلسوف مطرح با نگاهی چنین، زندگی و جنبش‌های مربوط به فرودگاه را در کتاب «یک هفته در فرودگاه» به تصویر کشیده است. او در این کتاب عجله‌ی افراد برای رسیدن و دست‌یابی به مقصد بدون توجه به مسیر را شرح می‌دهد.

درباره کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه اثر آلن دوباتن

کتاب «یک هفته در فرودگاه» A week at the airport اثر «آلن دوباتن» فیلسوف برجسته‌ی سوئیسی - بریتانیایی سال 2009 منتشر شد. این نویسنده به دعوت فرودگاه هیثروی انگلستان یک هفته را در فرودگاه زندگی کرد و شاهد رفت‌وآمد و جنب‌وجوش‌های مردم در این فضا بود. او در این کتاب با نگاهی روان‌شناسانه و گاه فلسفی مفهوم زمان را به تصویر می‌کشد و داستان‌های جالب و خواندنی مردمی که از چند دقیقه تا چند ساعت در این فضا هستند را بازگو می‌کند. «دوباتن» این کتاب را مستند گونه روایت می‌کند و از تغییرات و تأثیر دنیای مدرن بر زندگی انسان صحبت می‌کند، آدم‌هایی که تا چند سده‌ی قبل برای رفت‌وآمد باید چندین روز و ماه زمان می‌گذاشتند.

کتاب «یک هفته در فرودگاه» اثر «آلن دوباتن» پس از انتشار یکی از پُرفروش‌ترین‌های مجله‌ «آبزرور» و «گاردین» و در ایران هم با استقبال خوبی روبه‌رو شد. این نویسنده این کتاب را در چهار بخش «پیشنهاد»، «عزیمت‌ها»، «بخش هوایی» و «ورودها» نوشته است که شامل عکس‌های Richard Baker هم هست.

درباره آلن دوباتن

«آلن دوباتن» Alain de Botton نویسنده و فیلسوف در 20 دسامبر سال 1969 در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمد. او در جوانی تحصیلاتش در رشته‌ی تاریخ در دانشگاه «کمبریج» را آغاز کرد و در رشته‌ی فلسفه «کالج کینگ» و دانشگاه «هاروارد» آن را ادامه داد. او از سال 1993 با کتاب مشهور «جستارهایی در باب عشق» انتشار آثارش را آغاز کرد و به‌عنوان نویسنده‌ای مطرح در حوزه‌ی فلسفه شناخته شد. او در آثارش درک جدیدی از عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات با زبانی روان و قابل‌فهم ارائه داد و میان ادبیات و فلسفه پلی ایجاد کرد. او در سال 1997 کتاب «نام چگونه پروست می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد؟» را نوشت که پرفروش‌ترین کتاب سال در آمریکا و انگلستان شد. «آلن دوباتن» در سال  2008 موسسه‌ی مدرسه‌ی زندگی The School of Life را تأسیس کرد و تا امروز در آنجا مشغول به کار است.

«آلن دوباتن» از سوی جشنواره‌ی نویسندگان شهر ملبورن استرالیا موفق به دریافت «کمک‌هزینه‌ی شوپنهاور» شد. کتاب‌های او در ایران بسیار پرمخاطب است و تعداد زیادی از آن‌ها به فارسی ترجمه شده‌اند. «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» با ترجمه‌ی «عرفان ثابتی»، «جستارهایی در باب عشق» با ترجمه‌ی «محمدرضا اخلاقی‌ منش»، «سیر عشق» با ترجمه‌ی «مریم قاسمی» و «معماری شادمانه» با ترجمه‌ی «ساره حسینی عطار» از آثار دیگر او هستند که نسخه‌ی الکترونیک و صوتی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود هستند.

ترجمه کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه به فارسی

کتاب صوتی «یک هفته در فرودگاه» اثر  «آلن دوباتن» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «مجتبی مسافری نژاد» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «مهرناز مصباح» این اثر را به فارسی ترجمه کرد و «نشر چشمه» آن را در سال 1393 منتشر کرد. «مصباح» ترجمه‌ی آثار دیگر این نویسنده ازجمله کتاب‌های «خوشی‌ها و مصایب کار» و «هنر همچون درمان» را هم برعهده داشته است.

در بخشی از کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه می‌شنویم

چند تا از باجه‌های پذیرش به شیوه‌ی سنتی به میزهایی اختصاص داده شده بود که کسانی پشتشان بودند، جایی که مسافران از همان اول مطمئن بودند با یک موجود زنده تعامل خواهند داشت. مسئولیت کیفیت این تعامل به عهده‌ی داین نوبل بود که پانزده سال پیش که درسش را تمام کرده بود برای بریتیش ایرویز کار کرده و اکنون بر جمعی دویست‌نفری نظارت داشت که کارت پرواز می‌دادند و برچسب بارها را می‌زدند.

داین همیشه حواسش بود که چقدر شرکت هوایی‌اش در برابر بداخلاقی‌های کارکنانش آسیب‌پذیر است. مسافر، اگر بعد از یک درخواست مؤدبانه برای نشستن کنار پنجره با این وعظ خشونت‌آمیز مواجه شد که باید به همینی که دارد راضی باشد در راه رسیدن به خانه دیگر هیچ‌چیز از هواپیمایی که سقوط نکرده یا چمدانی که پس از چند دقیقه از شروع گردش ریل بار به دستش رسیده به خاطر نخواهد داشت.

این تلافی از سوی عضوی از گروه پرواز (که شاید به خاطر سرماخوردگی یا شب ناامیدکننده‌ای که در کلوپ گذرانده و دچار افسردگی‌اش کرده) از این احساس او نشئت می‌گیرد که وجو‌د، طبیعتی ناعادلانه و تحقیرکننده دارد.

در روزهای اولیه‌ی این صنعت، تشویق نیروی کار امری ساده بود که فقط به یک ابزار ابتدایی نیاز داشت: شلاق. کارگرها را می‌شد محکم شلاق زد یا عفو کرد تا تشویقشان کنی سنگ از معدن بکنند یا با اشتیاق بیشتری پارو بزنند. اما با پیشرفت مشاغل که تا اوایل قرن بیست و یکم بخش عمده‌ی بازار را تشکیل می‌دادند قوانین به‌ناچار باید تغییر می‌کردند چون این کارها فقط در صورتی می‌توانستند به سرانجام برسند که قهرمانانشان کاملاً راضی نگه‌داشته شوند نه این‌که از روی اکراه مطیع باشند. رمانی معلوم شد کسی که مثلاً قرار بود مسافران مسن را روی ویلچر در ترمینال جا به جا کند یا غذا را در ارتفاعات زیاد آسمان تحویل مسافران بدهد، بهتر است بداخلاق یا عصبانی نباشد و از آن زمان بود که آرامش و سلامت ذهنی کارکنان کم‌کم به هدفی غایی در دغدغه‌های بازرگانی تبدیل شد.

از دل این نیازمندی‌ها بود که هنر مدیریت زاده شد، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها که به‌جای این‌که کارکنان را به‌زور وادار به کار کند، با چرب‌زبانی با آن‌ها برخورد می‌کند و، در بریتیش ایرویز، الهام‌بخش برگزاری منظم سمینارهای آموزشی انگیزشی و دسترسی به باشگاه و کافه‌های رایگان می‌شود تا به آن حساب‌شده‌ترین، غیراحساسی‌ترین و شکننده‌ترین اهداف یعنی رفتاری دوستانه دست یابد.

اگرچه این ساختار انگیزشی بامهارت طراحی شده، شر کت هوایی نمی‌تواند چندان تضمین کند که کارکنانش به مبادلاتشان با مشتریان، آن میزان نامحسوس حسن نیت را هم اضافه خواهند کرد که خدمات را از کارآمدی صرف به صمیمیتی محسوس ارتقا دهد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
138.۵۹ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۰:۵۸
نویسندهآلن دوباتن
مترجممهرناز مصباح
راوی مجتبی مسافری نژاد
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۸.۵۹ مگابایت
۰۲:۳۰:۵۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
45 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
10 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

در نسخه اصلی، کتاب زیر تیتر هم دارد که اشاره‌ای نشده: a Heathrow diary. در واقع کتاب در مورد و به درخواست فرودگاه هیثرو نوشته شده. در مجموع جالب بود.

2

کتابی را خواهید شنید که با حمایت مالی یک فرودگاه نوشته شده، بنابراین ممکنه گاهی تعریف‌ها و تمجیدها به مذاق‌تون خوش نیاد. دنبال دوباتنی که از قبل می‌شناسید، توی این کتاب نباشید‌

5

کتاب معرکه ایی است. آلن دوباتن شخصیت شناس ماهریست که توصیف حالات و احساسات، و همچنین ارتباطات انسانی را آنچنان توصیف میکند که گویی در همان فضا قرار گرفته ایم.

1

اصلا اون جور که فکر می کردم نبود و دوست نداشتم.واقعا نمیدونم انگیزه چی بوده از نوشتن این کتاب

5

جستارهایی در باب عشق رو ازش خونده بودم مه عالی بود

2

توصیه نمیکنم، قابل مقایسه با دیگر آثار نویسنده نیست

5

وقت زیادی ازتون نمی‌گیره و لذت بخشه

3

خیلی خوب

5

عالی

3.7
(20)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
یک هفته در فرودگاه
یک هفته در فرودگاه
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یک هفته در فرودگاه
٪30
یک هفته در فرودگاه
آلن دوباتن
آوانامه
3.7
(20)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
48,000
٪30
33,600
تومان