0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اضطراب منزلت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب اضطراب منزلت

نویسنده:
آلن دوباتن
درباره اضطراب منزلت
این کتاب دربارۀ اضطرابی تقریباً همگانی است که کمتر به طور مستقیم به آن اشاره می‌شود: اضطراب از اینکه دیگران راجع به ما چه فکری می‌کنند؛ آیا از دید آن‌ها آدم‌های موفقی هستیم یا نه، برنده‌ایم‌ یا بازنده. این کتاب دربارۀ اضطراب منزلت است. از دید دو باتن، این اصلاً اتفاقی نیست که اولین سؤالی که یک فرد جدید از ما می‌کند این است که «چه‌کاره‌ای؟» و پاسخی که دریافت می‌کند تعیین‌کنندۀ میزان تمایلش به ادامۀ معاشرت با ماست. نگرانی ما از اینکه دیگران تأییدمان کنند و بتوانیم موقعیتی «مناسب» بر روی نردبان سلسله‌مراتب اجتماعی داشته باشیم چیزی است که دو باتن نامش را اضطراب منزلت می‌گذارد. این کتاب با کمک فلاسفه، هنرمندان و نویسندگان ریشه‌های اضطراب منزلت را بررسی می‌کند (از پیامدهای انقلاب فرانسه گرفته تا حسادت مخفیانۀ ما به موفقیت دوستانمان)، و در ادامه به روش‌های هوشمندانه‌ای‌ اشاره می‌کند که انسان‌ها برای غلبه بر نگرانی‌هایشان در مسیر رسیدن به شادی استفاده کرده‌اند‌. دو باتن در این کتاب خواننده را به سیاحتی در تاریخ عقاید اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌برد تا مسئلۀ اضطراب منزلت را بررسی کند. او این پرسش را پیش می‌کشد که آیا زندگی مدرن سبب شادی ماست و از ما می‌خواهد به شرایط زندگی اجداد بدوی‌مان‌ فکر کنیم و ببینیم آیا آن‌ها خوشحال‌تر‌ بوده‌اند یا ما خوشحال‌تریم. کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش اول دو باتن علت‌های مبتلا شدن به اضطراب منزلت را برمی‌شمارد و هرکدام را به تفصیل بررسی می‌کند و در بخش دوم راه‌حل‌هایی برای مقابله با این اضطراب ارائه می‌دهد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
6.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
238 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۵۶:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجمزهرا باختری
ناشرانتشارات چترنگ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Status anxiety
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۶.۰۰ مگابایت
۲۳۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 211 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
7 ٪
93 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

واقعا ترجمه ی این کتاب شبیه به این بود که متن انگلیسی کتاب رو داخل گوگل ترنسلیت بخونی! بسیار ضعیف، غیر روان، و گنگ. ترجمه ی یک کتاب اگر قرار باشه بازگرداندن کلمه به کلمه معانی کلمات در یک جمله باشه که همه ما مترجم هستیم ! این ترجمه( که نمیدونم آیا نسخه اصلی اینه یا نسخه فیدیبو) از کتاب رو پیشنهاد نمی‌کنم. درباره خود کتاب باید بگم که نویسنده سعی داره بگه انسان قرن حاضر چرا نسبت به انسان هایی که در دوره های دیگر مثل قرن ۱۷ ام و ۱۸ ام زندگی کردن، اضطراب بیشتری نسبت به جایگاه خودش در اجتماع داره. با این موضوع شروع میشه که چطور در گذشته &#۳۴;دین&#۳۴; به تنهایی قادر بود تصویر متفاوتی از تفاوت های طبقه اجتماعی در ذهن مردم بسازه، و رفته رفته با پدید اومدن‌مفهوم تکامل نیافته ی &#۳۴;شایسته سالاری &#۳۴; این باور غلط ساخته شد که هرکسی اگر بخواد میتونه به هرچیزی برسه فقط اگر تلاش کنه. این مفهوم هزاران متغیر دیگه در زندگی انسان رو در نظر نمیگیره و فقط چون مدارس؛ دانشگاه ها، شرکت ها و ادارات به روی (مثلا) همه باز هستند، بر این عقیده اشتباه تاکید داره که جامعه امروز بر اساس نظام شایسته سالاری بنا شده. اما در کل از دید بنده، کتاب جمع بندی داستان ها و موضوعاتی هست که همه ما به نوعی از اون اگاه هستیم و خوندن این کتاب به طور مستقیم در از بین بردن اضطراب منزلت انسان‌ها نقشی نخواد داشت. تنها در صورتی که از جایگاه فعلیتون بر خود میبالید با خوندن این‌کتاب شاید بتونید تاملی‌کنید در باره ی اینکه حقیقتا چقدر از جایگاه امروز شما حاصل شایستگی های شماست.

5

ali.haji.m کتاب اضطراب منزلت، اثر آلن دوباتن، ملغمه ای است از مباحث نیمه فلسفی، تاریخی، روانشناختی و جامعه شناختی که به بررسی اضطراب و عواطف ناشی از منزلت و جایگاه فرد در جامعه پیرامون خود می پردازد. در بخش اول، ۵ علت را برای این اضطراب مطرح میکند و مفصلا به آنها می پردازد: نیاز به عشق، اسنوبیسم، توقع، شایسته سالاری، وابستگی در بخش دوم، به ۵ راه حل که انسان ها در طول تاریخ برای مقابله با این موضوع استفاده می کردند اشاره میکند و باز به تفصیل، شرح می دهد: فلسفه، هنر، سیاست، مذهب، بوهمیا. جملات گزیده و قابل تامل بسیاری دارد. اگر به مباحث شناختی علاقه دارید، توصیه میکنم این کتاب رو مطالعه کنید.

5

من تا به حال کتاب روانشناسی نخوندم حداقل کتابی به این شکل ملموسانه، اسم کتاب من رو جذب کرد و من نسخه ازمایشی رو دانلود کردم، از نظرم کتاب به شکل حیرت انگیزی، به زبان ساده در تلاش برای حل مشکل تمام افرادیست که این روزها دچار تضادی درونی باخود هستند یک لحظه بیزار از یک لحظه عاشق (خود)،۲۷ صفحه از کتاب رو خوندم و نمیخوام نظر کلی بدم ولی تا این جا به اصل این موضوع ک چرا ما دچار این تضاد میشیم و اصلا چرا این تضاد بوجود میاد و ریشه در چی داره پی بردم، حتم دارم کتاب فوق العاده ای خواهد بود.

5

فیدیبو جان چرا انقد هایلاتت اذیت میکنه ...پدر ادم درمیاد تا یه جمله هایلایت شه

4

کلا علاقه زیادی به کتاب‌های دوباتن دارم، و این کتابش رو هم خیلی دوس داشتم. میتونم بگم شیوه نگاه کردنم به مسائل قبل و بعد از خوندن کتاب‌های این نویسنده مثل هم نخواهد بود، بعد از خوندن این کتاب‌ها حق انتخابهام رو حتی در بدیهی ترین مواردی که فک میکنم انتخاب دیگه ای ندارم، می‌بینم. یه نکته جالبی هم در مورد این کتاب وجود داشت و اونم این بود که در طول این کتاب همش دلم میخواست یه نتیجه گیری ملموس از صحبت‌هاش بکنه ولی این کار رو نمی‌کرد و درست در صفحه آخر کتاب یه نتیجه گیری عالی در حد یک صفحه انجام داد که برام بسیار لذت بخش و راضی کننده بود.

5

این کتاب داروی درمان درد این روزهای انسان معاصره، که به طرزی بی رحمانه گرفتار رقابتهای جهان امروزی شده و داره زیر چرخ دنده های این رقابت له میشه. نویسنده نه تنها به راحتی اضطراب شبانه روزی وجهه ای که پیش دیگران داریم رو توصیف میکنه، بلکه راهکار عملی هم می ده... اون هم به زبان ساده. بسیار عالیه.

5

کتاب خوبیست . مخصوصا به ما نشان میدهد که گاهی قضاوت دیگران بیهوده و غلط است. و نا به جا صحبت میکنند و باعث میشوند دچاز ر اضطراب شویم. نباید دائم به فکر این باشیم که دیگران دربارا پا چه فوری میکنند بلکه باید سعی کنیم بهترین خودمان باشیم و از خود پیروی کنیم. همین . این بهترین الگوست که من خودم در تلاش هستم این کار را بکنم.

5

من این کتاب رو به نام اضطراب موقعیت خوندم ... خیلی عالیه ... به شکل کاملا همدلانه از درد انسان معاصر حرف میزنه و از ظلمی که به همه ی ما روا میشه .... راه حل هایی هم داره که حتی اگه ازش استفاده نکنیم بازم خوندن این کتاب میتونه تسلی بده به ما ... عالیه

5

این کتاب میتواند التیام بخش افراد آسیب دیده ای که متاسفانه از یه سو به خاطر عدم عدالت اجتماعی در شرایط نامساعد اقتصاد و اجتماعی قرار گرفته اند و از سوی دیگر به خاطر تفکر غلط باب شده در این روزگار که معتقد است شکست هر فرد صرفا ناشی از عدم کفایت و یا کوتاهی خود فرد است،احساس حقارت میکنند.

3

کتاب از دوبخش تشکیل شده: علت ها و راه حل ها، تو بخش علت ها، خیلی از مفاهیم کتاب تو فرهنگ ما مدام به ما گوشزد میشه و چیز جدیدی نداشت. مثل کم کردن توقع، عدم قضاوت افراد بر اساس جایگاه اجتماعی و.... از نظر من بیشتر دوای درد فرهنگ غربه با این حال بعضی از آموزه هاش برای خود من هم مفید بود.

نمایش 83 نقد دیگر
4.3
(211)
آموزنده 🦉 (2)
84,700
٪50
42,350
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اضطراب منزلت
٪50
اضطراب منزلت
آلن دوباتن
انتشارات چترنگ
4.3
(211)
آموزنده 🦉 (2)
84,700
٪50
42,350
تومان