0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چیزهای تیز

معرفی، خرید و دانلود کتاب چیزهای تیز

نویسنده:
گیلیان فلین
درباره چیزهای تیز
چیزهای تیز داستان خبرنگاری به نام کامیل پریکر را روایت می‌کند که مدتی به دلیل خودآزاری در آسایشگاه روانی بستری بوده است. زمانی که کامیل دوباره سر کارش برمی‌گردد، مأموریتی را به عهده‌اش می‌گذارند که چندان هم ساده نیست. او باید به زادگاهش برود و رازهای هولناک پشت ‌پردۀ قتل دو دختر نوجوان را کشف کند. رویارویی کامیل با مادر و خواهر ناتنی‌اش و تلاشش برای کشف راز این جنایت، او را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد؛ درحالی‌که رازهای تاریک و پنهان خود کامیل هم لحظه‌ای او را رها نمی‌کنند... گیلیان فلین برای این اثر برندۀ چندین جایزه از سوی انجمن نویسندگان داستان‌های جنایی شده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۰۴ مگابایت
تعداد صفحات
347 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۳۴:۰۰
نویسندهگیلیان فلین
مترجم مهدی فیاضی کیا
ناشرانتشارات چترنگ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Sharp Objects: a novel, 2,006 .
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
245,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۰۴ مگابایت
۳۴۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 167 مخاطب
گیرا 🧲 (5)
تلخ ☕️ (3)
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
32 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
8 ٪
100 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

منتقدی ادبی گفته همه قصه های دنیا فقط دو ژانر دارند: قهرمان به سفر می رود، غریبه ای وارد شهر می شود. رمان معمایی چیزهای تیز نوشته گیلیان فلین یکجورهایی ترکیب هر دو اینهاست، قهرمان داستان، کمیل پریکر، روزنامه نگاری است که وارد شهر می شود تا درباره قتل دو دختر بچه گزارش بنویسد، اما او غریبه نیست شهر کوچک ویندگپ در میسوری آمریکا، زادگاهش است و او سالهای پررنج کودکی و نوجوانی را با مادری بی عاطفه و خاطرات خواهری مرده، اینجا گذرانده، خاطرات پررنجی که او را تبدیل به یک بیمار مازوخیست کرده که کلمات را بر روی پوستش حک می کند و حالا باید با گذشته و خاطراتش روبرو شود تا پس از این سفر، به رستگاری برسد. داستان پرکشش است اما بیشتر از انکه درباره دختران معصوم به قتل رسیده باشد درباره شهر جنوبی در حال پوسیدن و روان زخمی زنانه و پیچیدگی های آن است. داستان در پایان معماگویی خود شتاب می گیرد و با آشکار کردن هویت قاتل ما را شوکه می کند. قهرمان به رستگاری می رسد؟ نمی دانم. نکته: داستان را با ترجمه دیگری خوانده ام و درباره این ترجمه چیزی نمی دانم.

3

داستان کتاب خوبه اما ترجمه خوب نیست و سانسور زیاد بعضی قسمت ها رو نامفهوم کرده، چیزی که منو اذیت کرد شرح جزئیاتی از پرورش خوک های بیچاره و آزار دادنشون بود و البته چند جا اشاره ای کوتاه به حیوانات آزمایشگاهی، برای حیوان دوستی مثل من واقعا تلخ و آزار دهنده بود و حین خوندن آرزو کردم کاش یک نفر در نظرات به این مسئله اشاره کرده بود و من کتاب رو نمی خوندم، حالا می خوام کتاب دختر گمشده و جاهای تاریک رو بخونم اما می ترسم این اتفاق تکرار بشه، اگر کسی اون دو تا کتاب رو خونده و در اونها هم شرح حیوان آزاری وجود داره در جواب این کامنت ذکر کنه، لطف بزرگی به من کرده!!

4

به شخصه از خوندن این کتاب خیلی لذت بردم.ابتدای کتاب کمی کند پیش میره ولی بعد از چند صفحه خوندن دیگه نمیشه کتاب رو گذاشت زمین.من خودم صحنه های تاریک و افسردگی که کامیل از خودش و روحیاتش و بدن زخمیش توصیف میکرد رو خیلی دوست داشتم و به نظرم در کل نویسنده توصیف خوبی رو از فضای زندگی و شهر و روحیات ادماش به کار برده بود و جوری بود که میتونستی با شخصیت ها ارتباط برقرار کنی و به درستی تصورشون کنی.تنها مشکل من با این کتاب کمی کشدار بودنش و سانسورهای زیادش بود

4

من هم کتاب رو‌خوندم هم مینی سریال رو دیدم، کتاب برام جذابتر بود واقعا، موضوع جنایی هست و روانشناسی ، اما من بیشتر بعد روانشناسیش برام جالب بود، چون تآکید غیر مستقیم داستان روی وضعیت روانی و همین طور گذشته شخصیت اول داستانه نه موضوع جنایت ، به این خاطر برای یه عده ای حوصله سر بره ، اما من خودم دوست داشتم.

4

سریالش که به واسطه بازی ایمی آدامز خیلی خوب بود😆😆؛ حالا ببینیم کتابش بدون واسطه ایمی آدامز چجوریه.

5

وقتی میگن آمریکا جامعه‌ای از هم پاشیده و در حال سقوط داره دقیقا از چی حرف میزنن. البته در خیلی فیلم‌ها و کتاب‌ها میشه اینو دید. خدایا ایران عزیزم رو از فریب شیطان بزرگ در امان بدار و نگذار پینوکیوهای وطنم که سوار ارابه‌ی سیرکش شدن مایی رو که عاشق این کشوریم و با وجود همه‌ی مشکلات توش می‌مونیم و می‌سازیمش و براش می‌میریم اسیر جنگ و ناامنی کنن.

5

بعد از مدتها که رمان خوب نخونده بودم این کتاب رو گرفتم و شروع کردم به خوندن. به شدت داستان پرکششی داره و یه جنایت رو از منظر روان شناسانه نگاه میکنه. البته داستانش دردناک و درگیرکننده است ولی اگه میتونید تحملش کنید زیباست. هرچند ترجمه بخش های حذفی زیادی داره ولی باز هم بخشی از نثر قوی نویسنده و تعابیر جالبی که به کار برده توی ترجمه حفظ شده

5

من نمونه رو دان کردم ولی کتاب کامل دان شد رایگان. نمی دونم چرا. قشنگ و جذاب بود.

5

چیزهای تیز از کتاباییه که اگه به ژانر معمایی جنایی علاقه دارین باید خونده بشه! داستان پرکشش همزاه با توصیف های به اندازه، و پایانی شوکه کننده! (هرچند جا داشت که پایانی با توضیح بیشتری داشته باشه) قسمت های کوتاهی گنگ و مبهم بود که نمیدونم مشکل از داستانه یا ترجمه. در کل کتاب بسیار جذاب! و حالا وقت تماشای سریالشه!

3

داستان خوب بود ولی عالی نه. مترجم هم حرفه ای نبوده یکنواخت بود و اگه کمتر کش داده بودن داستانو و جملات کمتر تکرار میشد ریتم بهتری پیدا میکرد اول داستان خوب شروع میشه ولی یه حجم زیادی یکنواخت میمونه تا اخر داستان ک اوج میگیره‌. قاتل از اول جز حدس هام بود ولی باز هم دلیلش شوکم کرد!

نمایش 90 نقد دیگر
3.9
(168)
گیرا 🧲 (5)
123,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چیزهای تیز
چیزهای تیز
گیلیان فلین
انتشارات چترنگ
3.9
(168)
گیرا 🧲 (5)
123,200
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر