0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اضطراب وضعیت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب اضطراب وضعیت

اضطراب موقعیت
نویسنده:
آلن دوباتن
ناشر:
نشر نون
درباره اضطراب وضعیت

تا به حال شده است احساس کنید در حال از دست دادن جایگاهتان هستید؟ شده است فکر کنید نباید عکس‌العمل خاصی را در جایی نشان دهید چون منزلت اجتماعی شما اجازه نمی‌دهد؟ شده است احساس کنید دائماً باید همه چیز را در کنترل خودتان در بیاورید تا موقعیتتان به خطر نیفتد؟ این همان چیزی است که آلن دوباتن از آن به‌عنوان اضطراب وضعیت یا اضطراب موقعیت یاد می‌کند و معتقد است یکی از مخرب‌ترین چیزهایی است که انسان امروز در معرض آن قرار دارد.

درباره آلن دوباتن، مردی با عینکی متفاوت برای نگاه به زندگی

آلن دوباتن برای کتاب جستارهایی در باب عشق در جهان شناخته شده است. او متولد ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس است و این روزها در لندن زندگی می‌کند. خانواده‌ی او بسیار ثروتمند بودند و ارزش دارایی آن‌ها در سال ۱۹۹۹ بیش از ۲۰۰ میلیون پوند بود.

آلن تا ۱۲ سالگی در سوئیس زندگی کرد اما زبان‌های فرانسه و انگلیسی را هم به‌خوبی آموخت. همان زمان او برای ادامه تحصیل به مدرسه شبانه‌روزی در انگلیس فرستاده شد. او بعدها به کمبریج رفت و مدرک کارشناسی ارشدش را در کالج صندلی انگلستان نوشت. او مقطع دکترا فلسفه را هم در هاروارد آغاز کرد اما آن را رها کرد تا برای عموم کتاب بنویسد. اولین نوشته‌ی او یعنی جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ منتشر شد، در ادامه او کتابی درباره‌ی زندگی و آثار مارسل پروست نوشت و پس از آن تسلی بخشی‌های فلسفه را منتشر کرد. در این زمان دیگر او یک نویسنده بسیار مشهور و شناخته شده بود و افراد زیادی او را دنبال می‌کردند.

دوباتن در سال ۲۰۰۸ مؤسسه مدرسه زندگی را راه‌اندازی کرد که یک مرکز مشاوره به‌حساب می‌آید. در این مرکز او به همراه همکارانش رویدادها و جلسات مشاوره‌ای را برگزار می‌کند که می‌توانند مسیری برای زندگی بهتر در مقابل مردم باز کند. این نویسنده آثار دیگری هم دارد که از میان آن‌ها می‌توان به معماری شادمانه، یک هفته در فرودگاه و هنر سیر و سفر را نام برد.

معرفی کتاب اضطراب وضعیت

Status anxiety در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد. نویسنده آلن دوباتن در این کتاب روی یکی از مشکلات جدی قرن بیست و یک که اتفاقاً فعال‌ترین و موفق‌ترین افراد را هم درگیر خودش کرده است حرف می‌زند، اضطراب موقعیت. دوباتن این پدیده را نتیجه‌ی سرمایه‌داری، دموکراسی و جامعه‌ای می‌داند که ظاهراً برابری‌خواه است اما در عین حال دائماً در حال قضاوت کردن انسان‌هاست و آن‌ها را در ترازوهای متفاوتی قرار می‌دهد. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی خودیاری است که می‌تواند چیزهای زیادی را در زندگی شما تغییر دهد.

این کتاب از دو بخش اصلی علل کمبود محبت و راه‌حل‌ها تشکیل شده است. در بخش کمبود محبت، نیازمان به عشق، اشتیاقمان به جاه و مقام، توقع، توسعه مادی، برابری، توقع و حسادت، شایسته سالاری، دنیاپرستی و وابستگی مطرح شده‌اند و بخش دوم به مسائلی مانند فلسفه، هنر، سیاست، دین و بوهم پرداخته است.

این کتاب با لحنی ساده و صریح نوشته شده است و هرکسی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. اضطراب موقعیت یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر است و علاوه بر آمریکا در بیش از بیست کشور مختلف ترجمه و منتشر شده است.

از روی کتاب اضطراب موقعیت فیلمی هم به همین نام ساخته شده است. این فیلم دو ساعته نوعی نقد بر زندگی در دنیای مدرن است. سؤالی که دوباتن دارد و باید چند لحظه به آن فکر کرد این است که چرا پول و زندگی مدرن نتوانسته است آن‌قدر که تصور می‌شد برای بشر خوشبختی، رضایت و شادی به همراه داشته باشد؟

خلاصه کتاب اضطراب وضعیت

اضطراب وضعیت از قرن هجدهم آغاز شده است. از آنجایی که کم کم مسائلی مانند طبقه‌ی اجتماعی و اشرافی‌گری که از طریق خون منتقل می‌شد از بین رفتند و معیارهای تعیین منزلت انسان‌ها تغییر کرد و عملکرد خودشان مورد قضاوت قرار گرفت. این موضوع باعث شد موفقیت، شکست، موقعیت اجتماعی و موقعیت مالی برای افراد مفهوم تازه و جدیدی پیدا کند. آن‌ها دیگر مجبور بودند برای داشتن احترام و توجه دیگران، موقعیت بهتری به دست بیاورند و البته نگرانی‌هایشان درباره‌ی از دست دادن موقعیت‌ها هم بیش از پیش افزایش پیدا کرد.

آلن دوباتن پس از آنکه اضطراب منزلت را برای فرد باز می‌کند سعی می‌کند به او یاد بدهد شرایط را با ذهنی بازتر ببیند و تلاش کند بتواند اضطرابش را مدیریت کند. او تلاش می‌کند خواننده بتواند کلیشه‌های ذهنی‌اش را کنار بگذارد و نگاهش را به زندگی بازنگری کند.

نقدها و نظرات درباره کتاب اضطراب وضعیت

کتاب آلن دوباتن و فیلمش از سال انتشار تا امروز بارها و بارها موردتوجه منتقدان قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد آن را یک کتاب خودیاری ارزشمند می‌دانند اما افرادی هم هستند که چنین عقیده‌ای ندارند. در یکی از نقدهایی که بر این کتاب نوشته شده آمده است دوباتن راه‌حل‌های واقعی نمی‌دهد برای مثال در بخشی که به بوهمین اختصاص‌یافته است راه‌حل‌های او واقعاً عملی نیستند. نقد دیگری که به صحبت‌های او شده است در این باره است که او از عقاید پیشینیان و نویسندگان گذشته استفاده کرده و با کنار هم گذاشتن آن‌ها تلاش کرده وانمود کند حرف مهمی برای گفتن دارد در حالی که حرف جدیدی وجود ندارد. این گروه از منتقدان معتقدند دوباتن بیش از آنکه فیلسوف و نویسنده باشد مبلغی است که بلد است افراد را دور خود جمع کند.

خواندن کتاب اضطراب وضعیت چگونه می‌تواند شرایط را بهبود ببخشد؟

اضطراب وضعیت یک کتاب خواندنی و باارزش است. کتابی که می‌تواند چیزی را به شما نشان دهد که تا امروز به آن توجه نکرده بودید. بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب موقعیت هستند اما از آن بی‌خبرند و درکی از فشار روانی دیوانه‌کننده‌ای که دائماً به خودشان تحمیل می‌کنند ندارند، چیزی که باعث شده است ما با انسان‌های غمگین زیادی روبه‌رو شده‌ایم که فکر می‌کنند اوضاع خیلی خراب است و بی‌نهایت دست و پا می‌زنند. کتاب اضطراب موقعیت پر از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند زندگی هر فرد را به زندگی بهتری تبدیل کند و فشارهای روانی را کاهش دهند. دوباتن جنبه‌های مختلف زندگی را که می‌توانند نجات بخش باشند در نظر گرفته است تا هرکسی بتواند موقعیت را متناسب با شرایطش تغییر دهد.

انتشار کتاب اضطراب وضعیت در ایران

اضطراب وضعیت، اضطراب موقعیت، اضطراب منزلت، این‌ها همه نام‌هایی هستند که کتاب دوباتن با آن‌ها شناخته می‌شود. این کتاب تاکنون بارها و بارها در ایران ترجمه شده و ناشران مختلف آن را عرضه کرده‌اند. ترجمه‌ی زهرا باختری از این اثر از سوی انتشارات چترنگ و با نام اضطراب منزلت چاپ شده است. ترجمه‌ی خوب بعدی ترجمه سید حسن رضوی با عنوان اضطراب موقعیت است که میلکان منتشر کرده است. نشر نون هم این کتاب را با عنوان اضطراب وضعیت چاپ کرده است. مهدی نمازیان مترجم این اثر است. خرید و دانلود کتاب الکترونیک اضطراب وضعیت منتشر شده از سوی نون در همین صفحه ممکن است. کتاب صوتی این ترجمه هم از سوی نوین کتاب گویا منتشر شده و در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب اضطراب موقعیت می‌خوانیم

هنر به چه دردی می‌خورد؟ این سؤالی بود که در بریتانیای دهه‌ی شصت قرن نوزدهم میلادی رواج داشت و به قول تعداد کثیری از مفسران: به هیچ دردی. از دید ایشان هنر چیزی نبود که شهرهای عظیم صنعتی را بنا کرد، خط آهن را بر زمین گسترانید، آب راهه‌ها را حفر کرد، امپراطوری بریتانیا را گسترش داد و آن را سرور ملت‌ها کرد. در واقع باور بر این بود که هنر می‌تواند خصایصی را که بانی نیل به چنین توفیقاتی شده بود از توان بیندازد و چنین می‌پنداشتند که رابطه طولانی‌مدت با هنر باعث ایجاد خصلت‌هایی چون زن صفتی، درون‌گرایی، هم جنس گرایی، شکست پذیری و نقرس می‌شود.

در نطقی که جان برایت عضو مجلس بیرمنگام در سال ۱۸۶۵ ایراد کرد مردمان بانزاکت و مبادی آداب را ریاکارانی توطئه پرداز لقب داد که تنها وجه تمایزشان داشتن «مشتی اصطلاح مهجور یونانی و لاتین است.» استاد دانشگاه آکسفورد، فردریک هریسون که به علت سر رشته داشتن در متون کلاسیک بسیار به خود می‌نازید نیز چنین عقیده‌ی تندی در مورد عوارض ابتلا طولانی مدت با ادبیات، تاریخ و نقاشی داشت.

او اذعان می‌کند: «فرهنگ ارزشی مطلوب در منتقد کتاب‌های جدید است و برازنده‌ی همان‌هایی است که آثار ادبی سرگرم کننده می‌نویسند، اما زمانی که برای زندگی روزمره یا سیاست به کار بسته‌ می‌شود به معنای گرایش به عیب‌جویی از چیزهای بی‌اهمیت، راحت‌طلبی خودخواهانه و بلاتکلیفی در انجام کار می‌شود. آدم با فرهنگ از حقیرترین انسان‌های روی زمین است. در عیب جویی از چیزهای بی‌اهمیت و تظاهر به عقل سلیم هیچ کس به پایش نمی‌رسد. هیچ فرضی برایش به‌کلی محال نیست و هیچ هدفی به‌نظرش بیهوده نمی‌رسد.»

در صحنه ادبیات انگلیسی برای افراد بدگویی که ذهنی عمل‌گرا داشتند و برای هنر چنین معایب وسیعی متصور بودند نمونه‌ای در دسترس‌تر از متیو آرنولد وجود نداشت.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۰۶ مگابایت
تعداد صفحات
230 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۰:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجممهدی نمازیان
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Status anxiety, c۲۰۰۴.
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۲۷
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۰۶ مگابایت
۲۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 124 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
29 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
9 ٪
59 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار کتاب پر محتوایی است. البته مد نظر داشته باشید که سبک کتاب از نوع داستانی نمی باشد ولی باعث تغییر دیدگاه درباره موقعیت اجتماعی می گردد . من نمی دانم که آیا در کتاب چاپی هم از علایم نگارشی خبری نیست ، یا اینکه در نرم افزار فیدیبو کتابها باز نویسی میشوند و علایم نگارشی از قلم می افتند ؛ولی نبود علایم نگارشی در این کتاب باعث کندی خوانش و اجبار به چند بار خوانی جملات را ایجاد می کند که خواهش میکنم که چون مکررا این مساله رو در کتابهای فیدیبو دیده ام ، سریع و جدی دست ااندر کاران این نرم افزار خوب، به آن رسیدگی کنند.

4

ترجمه روانی نداشت اما کتاب با ارزشی هست حتما بخونید . در کل کتابهایی که اول مساله ای رو تعریف و فقط تعریف میکنند و سریع راه حل میدن کتابهای ضعیفی هستند .در مقابل کتابهایی که مساله رو تعریف و بعد موشکافی و ریشه یابی کتابهای ارزشمندی هستند و این کتاب دقیقا به ریشه یابی اضطراب ها و دغدغه های کنونی بشر پرداخته و خوندنش با ایجاد اگاهی از مساله احساس آرامش بوجود میاره و بسیار کتاب خوب و ارزشمندی هست .حتما توصیه میکنم .

5

متاسفانه اصلا دوستش نداشتم . در کل می‌خواست بگه جامعه داره به سمتی میره که آدمها هرچقدر هم رسد کنند از جایگاهشان راضی نیستند و این عدم دضایت بهشون اضطراب میده که بیشتر تلاش کنند. ولی من فکر میکنم خیلی پیچیده توضیح داده و از اون بدتر همه اش راجع به گذشته و تاریخچه اتفاقات مثال آورده که من اصلا دوست ندارم. برای افرادی که خوندن تاریخ و اتفاقات گذشته سرگرمشون میکنه میتونه گزینه خوبی باشه.

1

ترجمه کتاب واقعا عالیه ولی مطالب کتاب چیزی بمن اضافه نکرد و نمیتونم به کسی پیشنهاد کنم.همه پنج ستاره را تقدیم میکنم به مترجم و نویسنده هیچ ستاره ای از من نمیگیره

1

ترجمه ش خیلی ثقیل و نامناسبه ،برای بیان یه جمله ی ساده هزار تا بال و پر اضافی و بی مورد اضافه شده که باعث میشه اصلا با کتاب نشه ارتباط برقرار کرد.

5

1

5

این کتاب با نام اضطراب فضیلت یا منزلت توسط نشر چترنگ چاپ شده که بسیار جذابه. طراحی جلد عالی‌. ترجمه خوب و کاغذ سبک‌. من در حال خوندنش هستم

5

خواندن این کتاب به همه توصیه می کنم، چرا که در دنیایی رقابتی زندگی می کنیم و دائما به دنبال کسب جایگاه بالاتر و بهتر هستیم و همیشه خودمان را با دیگران مقایسه می نماییم و همین موجب نارضایتی درونی همیشگی مان می شود.

4

کتاب فوق العاده ایه، ما رو متوجه یکسری اضطراب های بی مورد زندگی که بیشتر به خاطر حفظ و یا کسب جایگاه خاصی هست میکنه و در کل ارزش های واقعی رو یادآوری میکنه خارج از القائات محیط و اجتماع

4

حیف وقتی ک برای مطالعه مقدمش گذاشتم؛ پراکندگی و سردرگمی در توضیح دادن نداشتن نتیجه نقل قول و نتیجه گیری های غلط و متناقض عدم بررسی دقیق. یه کتاب مزخرفیه وقت نزارید

نمایش 49 نقد دیگر
3.9
(124)
آموزنده 🦉 (1)
49,000
٪50
24,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
اضطراب وضعیت
اضطراب وضعیت
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اضطراب وضعیت
٪50
اضطراب وضعیت
اضطراب موقعیت
نشر نون
3.9
(124)
آموزنده 🦉 (1)
49,000
٪50
24,500
تومان