0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سرنوشت یک انسان
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سرنوشت یک انسان

درباره سرنوشت یک انسان

درباره‌ی کتاب صوتی سرنوشت یک انسان اثر میخائیل شولوخوف

داستان‌ها و رمان‌های بسیاری با درونمایه‌ی جنگ‌های جهانی اول و دوم نوشته شده و شکل گرفته است. همان‌قدر که دو جنگ ناگوار جهانی بر زندگی مردم قاره‌ی اروپا تاثیر گذار بوده‌اند روی ادبیات کشور‌های درگیر در جنگ نیز اثر گذاشته‌اند و نویسندگان بسیاری را به نگارش داستان‌هایی با موضوع جنگ واداشته‌اند. کتاب سرنوشت یک انسان داستان زندگی مردی است که به شکل دردآلودی از جنگ‌های جهانی آسیب‌پذیرفته است. سرنوشت یک انسان به جای آن‌که مرثیه‌ای در وصف جنگ باشد حماسه‌ای از قهرمانی و میهن‌پرستی کاراکتر اصلی داستان است. این کتاب مرجع اقتباس فیلمی به همین نام (Fate of a Man) بوده است که در سال 1959 روی پرده‌ی سینما رفت. این فیلم در لهستان ساخته شد و شولوخوف در نگارش فیلم‌نامه‌ی این اقتباس سینمایی نقش داشته است. فیلم سرنوشت یک انسان جایزه‌ی اصلی فستیول فیلم مسکو در سال 1959 را به خود اختصاص داد.

این کتاب در شوروی کمونیستی به چاپ رسید و به همین دلیل می‌توان الگو‌های شعارگونه و به اصلاح تبلیغات گل درشت کمونیستی را در آن به خوبی مشاهده کرد. این کتاب تا اندازه‌ای مستند و به واقعیت نزدیک است. شولوخوف بخشی از دوران جنگ جهانی دوم را به عنوان خبرنگار جنگ فعالیت می‌کرد و با وقایع جنگ‌جهانی دوم از نزدیک آشنا بود. او در بهار 1946 با مردی دیدار داشت که این داستان را برای او روایت کرد. شولوخوف از داستان زندگی این مرد آن‌قدر به هیجان آمده بود که گفت "من حتما داستان کوتاهی در این باره خواهم نوشت. حتما!". اما ده سال طول کشید تا شولوخوف دست به نگارش این داستان کوتاه بزند و نوشتن آن را در هفت روز به انجام رسانید.

خلاصه داستان صوتی سرنوشت یک انسان

کتاب سرنوشت یک انسان داستان زندگی یکی از انسان‌هایی است که زندگی او در طی دو جنگ‌ جهانی تحت تاثیر بسیار قرار گرفته است. جنگ‌های خانمان‌سوز جهانی منجر به از دست از رفتن تمام دار و ندار او شده‌اند و تمام داشته‌های او از خانواده گرفته تا حتی آزادی‌اش را از او گرفته‌ است. آندره سرکولوف شخصیت اصلی داستان نمود انسانی به شدت عادی است که اگرچه جنگ مصایب بسیاری را بر وی تحمیل می‌کند اما حتی اسارات و بازداشت و زندان هم نمی‌توانند روحیه‌ی پولادین او را در هم بکشنند. شولوخوف شخصیت سرکولوف را به شکلی میهن‌پرستانه و با تعصبات خاص روسی ترسیم کرده است. او نماد انسانی قهرمان و مبارز است که هرگز شکست نمی‌خورد.

‌در بخشی از کتاب صوتی سرنوشت یک انسان می‌شنویم

در آن موقع پیاده‌روی برایم مشکل بود و بیش از یک کیلومتر در ساعت نمی‌توانستم طی کنم. درست مثل افرادی که با کوچکترین تکانی تلوتلوخوران از این طرف جاده به آن طرف می‌روند راه می‌رفتم. در این اثنا به یک دسته از نفرات دسته‌ی خودمان که اسیر شده بودند برخوردم. تقریبا ده نفر بودند. نگهبانی که پیشاپیش دیگران می‌آمد به طرفم آمد و بدون گفت و شنود با ته تفنگش محکم به سرم زد. اگر خود را به زمین می‌انداختم با یک گلوله به زمینم می‌دوخت. دوستانم مرا نگه داشته، به وسط ستون کشانیدند. تا مدتی نیز همینطور کشان کشان مرا می‌بردند. وقتی به خود آمدم یکی از آن‌ها گفت تو را به خدا نیوفت. تا آنجا که قدرت داری سر پا بایست وگرنه کشته می‌شوی.

 

ترجمه‌ی کتاب صوتی سرنوشت یک انسان به فارسی

این کتاب با نثری روان و ترجمه‌ای سلیس زندگی مشکلات دوران جنگ و درد‌های روحی پس از آن را روایت کرده است. این کتاب برای اولین بار در سال 1957 به چاپ رسید. ض.فروشانی این کتاب را برای اولین بار در سال 1339 به فارسی ترجمه کرد و بوسیله‌ی انتشارات نیل به چاپ رسانید. انتشارات نگاه این کتاب را با ترجمه‌ی احمد بشیری و در سال  88 به چاپ رسانید. انتشارات آوانامه کتاب صوتی سرنوشت یک انسان را با ترجمه‌ی ایرج بشیری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب در پنج بخش نوشته شده است که هر کدام از آن‌ها زمان میانگین بیست و پنج دقیقه‌ای را در خوانش صوتی به خود اختصاص داده‌اند.

چرا باید کتاب صوتی سرنوشت یک انسان را خواند؟

کتاب سرنوشت یک انسان روایت نویسنده‌ی قدرتمند روس شولوخوف از حوادث جنگ جهانی دوم است. اگرچه کتاب‌هایی که با موضوع جنگ نوشته شده باشند کم نیستند اما بخشی از این میراث ادبی که پس از جنگ و با اندیشه‌های قدرتمند شوروی کمونیستی نگارش یافته باشند تعداد کمتری دارند. سرنوشت یک انسان کتابی تبلیغاتی و میهن‌پرستانه است که داستان تقریبا واقعی زندگی یک شهروند روسیه را روایت می‌کند که تبدیل به قهرمانی شکست‌ناپذیر می‌شود. مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند بینش خوبی از فضای ادبیات سفارشی حزب کمونیست روسیه پس از جنگ جهانی دوم به مخاطب ارائه دهد.

  • خوانش صوتی کتاب سرنوشت یک انسان دو ساعت و دو دقیقه زمان دارد.
  • کتاب صوتی سرنوشت یک انسان در دسته‌ی کتاب‌های داستان قرار دارد.
  • کتاب صوتی سرنوشت یک انسان مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی سرنوشت یک انسان را مجتبی مسافری نژاد به‌عهده داشته‌است.
  • کتاب صوتی سرنوشت یک انسان حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان را بخوانند مفید خواهد بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی سرنوشت یک انسان اثر میخائیل شولوخوف بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
112.۷۳ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۰۲:۴۴
نویسندهمیخائیل شولوخف
مترجمایرج بشیری
راوی مجتبی مسافری نژاد
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱۲.۷۳ مگابایت
۰۲:۰۲:۴۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

داستان، سرگذشت زندگی و رشادت های سربازی روس در جنگ جهانیست و سختی های اسارت و جنگ و ویرانی هایش را توصیف میکند. نمونه‌ای از ادبیات کلاسیک جنگ است که میتواند برای برخی جذاب و برای برخی کسالت‌بار باشد. راوی هم اجرای خوبی داشت.

5

موضوع داستان... قلم نویسنده... ترجمه... صدا و لحن راوی همه به نظرم خیلی خوبن. کاملا ارزش وقتی که براش گذاشتم رو داشت. داستان غمگینی بود ولی پایان خوب و امیدوارانه ای داشت. پشنهاد میکنم بشنوین

5

من کتاب صوتی رو گوش ندادم و خود کتاب رو خوندم، واقعا جذاب و زیبا بود، خیلی خوب و قابل تصور روایت میکنه

4

در عین سادگی داستان میتوان خیلی خوب و عمیق فاجعه ی جنگ رو درک کرد عالی بود

5

چه صدایی چه کتابی عالی

5

خیلی خوب

4.6
(8)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سرنوشت یک انسان
٪30
سرنوشت یک انسان
میخائیل شولوخف
آوانامه
4.6
(8)
48,000
٪30
33,600
تومان