0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کلارا و خورشید
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کلارا و خورشید

درباره کلارا و خورشید
- تازه‌ترین اثر خالق هرگز رهایم مکن و غول مدفون: «کازوئو ایشی‌گورو» نویسنده‌ی ژاپنی ۶۶ ساله‌ای است که در ناگاساکی متولد شد اما از پنج سالگی، به‌همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کرد. او مدارج تحصیلی را در رشته‌های زبان انگلیسی و فلسفه در دانشگاه‌های انگلستان طی کرد و در ۳۳ سالگی، مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته‌ی نویسندگی خلاق را نیز دریافت نمود. ایشی‌گورو تا کنون هشت رمان نوشته که همه به فارسی هم ترجمه شده‌اند. او کار خود را با دو رمان «منظر پریده‌رنگ تپه‌ها» و «هنرمندی از جهان شناور» آغاز کرد؛ اما نامش چند سال بعد و با انتشار «بازمانده‌ی روز» بر سر زبان‌ها افتاد. پس از آن، دو رمان «تسلی‌ناپذیر» و «وقتی یتیم بودیم» را نوشت و بعد، دو شاهکار مهم دیگرش یعنی «هرگز رهایم مکن» و «غول مدفون» را به رشته‌ی تحریر درآورد. «کلارا و خورشید»، نام جدیدترین اثر ایشی‌گورو است که مارس ۲۰۲۱ منتشر شده است. - یک جایزه‌بگیر بزرگ: نام «کازوئو ایشی‌گورو»، تا کنون در میان برندگان جوایز بسیاری به چشم خورده است. یکی از مهم‎‌ترین جایزه‌های او، جایزه‌ی بوکر است که سال ۱۹۸۹ برای «بازمانده‌ی روز» کسب کرد. غیر از این کتاب، سه کتاب «هنرمندی از جهان شناور»، «وقتی یتیم بودیم» و «هرگز رهایم مکن» نیز نامزد دریافت این جایزه‌ی معتبر شده‌ بودند. از میان دیگر افتخارات ایشی‌گورو، می‌توان به کسب عنوان بهترین رمان‌نویس جوان بریتانیایی به انتخاب گرانتا در سال ۱۹۸۳، کسب نشان افسر والامقام امپراتوری بریتانیا و قرارگیری در فهرست پنجاه نویسنده‌ی برتر بریتانیایی به انتخاب مجله‌ی تایم اشاره کرد. اما مهم‌ترین و معتبرترین جایزه‌ی او، نوبل ادبیات بود که در سال ۲۰۱۷ به او اعطا شد. - معنای عشق در دنیای ربات‌ها: ایشی‌گورو در «کلارا و خورشید» جهانی پادآرمان‌شهری را به تصویر کشیده است که در آن کودکان برای افزایش توانایی‌هایشان، به صورت ژنتیکی مهندسی می‌شوند. در این راه، والدین رباتی را به همراهی فرزندشان می‌گمارند. راوی داستان، یکی از همین ربات‌هاست به نام «کلارا»، که رباتی بسیار باهوش و مشاهده‌گری دقیق است؛ اما دانشش از دنیای بیرون محدود است. او ابتدا در ویترین فروشگاه در انتظار است تا کودکی او را انتخاب کند و زندگی انسانی را از بیرون تماشا می‌کند. اما طولی نمی‌کشد که به درون زندگی آن‌ها نیز راه می‎یابد و در این جهان مدرن، به‌دنبال پاسخی برای این سؤال می‌گردد که «معنای عشق چیست؟». کازوئو ایشی‌گورو با خلق جهانی بدیع و روایت داستان آن از زبانی تازه، به شنونده فرصتی می‌دهد که انسان و حیاتش را از دریچه‌ای تازه بنگرد و مقوله‌ی عشق را با نگاهی دیگر از نظر بگذراند. - کتاب صوتی کلارا و خورشید: نشر صوتی آوانامه با همکاری «انتشارات کتاب کوله‌پشتی» «کلارا و خورشید» تازه‌ترین اثر «کازوئو ایشی‌گورو» را با ترجمه‌ی «شیرین شکراللهی» و صدای «مریم پاک‌‎ذات» در قالب کتاب صوتی تولید و منتشر نموده است. پیش از این نیز دو اثر دیگر این نویسنده یعنی «هرگز رهایم مکن» و «غول مدفون» با ترجمه‌ی «سهیل سمی» و اجرای «مریم پاک‌ذات» و جمعی از گویندگان به صورت صوتی منتشر شده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
955.۲۳ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۳۳:۰۹
نویسنده کازوئو ایشی گورو
مترجمشیرین شکراللهی
راویمریم پاک‌ذات
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۰۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۵۵.۲۳ مگابایت
۱۱:۳۳:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستان جذاب و متفاوتی بود، روایت داستان از زبان یک ربات که برای کمک به انسان ها ساخته شده بود جالب بود، و در نهایت نشان دادن این تضاد که انسان ها به طور منطقی و بدون حس وابستگی یا سپاس‌گزاری با ربات برخورد کردند ولی ربات همچنان در افکار و احساسات و خاطراتش به یاد صاحبانش بود و از هیچ فداکاری برای بهبود زندگی صاحب خود فروگذار نکرد، جالب بود. فضای داستان روایت دنیایی مدرن و رباتیک است که حتی مهمترین ارزش انسان ها نیز-با تو جه به اشارات مبهم کتاب- وابسته به ارتقا یافتگی آنها بود! خانم مریم پاکزاد روایت زیبایی را ارائه دادند و الحق که دست مریزاد دارند??

3

راوی بسیار خوب بود. موضوع کتاب بد نبود اما در کل، کتاب در حد کارهای دیگه ایشیگرو نبود! از این نویسنده هنوز بهترین اثر برای من، بازمانده روز هست که با ترجمه عالی نجف دریابندری جزو بهترین‌ها شده بود. حتی غول مدفون از کلا و خورشید بهتر هست.

5

بهترین کتابی نبود که خوندم اما موضوعی بکر و پایان‌بندی خوبی داره. هر چند که شروعش اصلا جذاب نیست و اگه نوبل ادبیات نبرده بود، ادامه‌ش نمیدادم ولی موتور نویسنده از وسطاش روشن میشه و خوب تمومش میکنه. خداقوت به خانم پاک ذات راوی کتاب.

4

صدای راوی رو خیلی دوست داشتم، موضوع کتاب هم موضوع ناب و جالبی بود، اما انتظارم رو از این نویسنده برآورده نکرد

5

موضوع این کتاب کاملا نو و جدید هست. از اول تا آخر کتاب، خواننده هیجان داره. بسیار زیبا و احساسی هست

5

داستان جذابي داشت،هميشه دوست داشتم بخونمشو امروز با وجود امكانات گوش دادمو لذت بردم

2

از نظر من معمولی بود و حرف خاصی برای گفتن نداشت

4.1
(10)
89,000
٪30
62,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
کلارا و خورشید
کلارا و خورشید
کازوئو ایشی گورو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کلارا و خورشید
٪30
کلارا و خورشید
کازوئو ایشی گورو
آوانامه
4.1
(10)
89,000
٪30
62,300
تومان