0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مرگ فروشنده
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مرگ فروشنده

(نمایش )
نویسنده:
آرتور میلر
درباره مرگ فروشنده

شما برای زندگی‌تان همه کار می‌کنید تا به بهترین شکل اداره شود. در نظر خودتان بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرید، زیاد کار می‌کنید و تلاش می‌کنید درآمدتان از چارچوب قانونی خارج نشود و همه چیز آن‌طوری باشد که باید باشد. اما آیا واقعا کار و درآمد و حتی زندگی همان‌طوری است که دولتمردان و صاحبان مشاغل می‌گویند؟

نظام سرمایه‌داری یکی از پرقربانی‌ترین نظام‌های اقتصادی دنیا است. بهتر است با واژه‌ي آشنا رویای امریکای شروع کنیم. کلمه‌ای آشنا که نظام ستمگر سرمایه‌داری امریکا را به یادها می‌اندازد. جریانی که مردم عادی را با عنوان بازاریاب در خیابان‌ها به دنبال مشتری راهی می‌کند و اربابان و رئیسان به سودهای کلان می‌رسند و فروشنده‌ها سرتاسر روز را به دنبال پورسانت‌های ناچیز می‌گردند. نمایشنامه‌ی مرگ فروشنده درباره‌ی همین امر و دقیقا در دوره‌ی طلایی رویای امریکایی نگارش شد. همان زمانی که همه‌ی مردم جهان فکر می‌کردند که سرمایه‌داری تنها راه خوشبختی است و کسی تاثیر منفی و بلندمدت آن را بر قشر متوسط و ضعیف جامعه در نظر نمی‌گیرد. البته که این نظام بی‌عدالت اقتصادی خیلی زود آن روی خودش را نشان می‌دهد.

درباره کتاب صوتی مرگ فروشنده

کتاب صوتی مرگ فروشنده یکی از معروف‌ترین نمایشنامه‌های قرن بیستم است که جوایز بسیاری را کسب کرده است. کتاب مرگ فروشنده معروف‌ترین اثر آرتور میلر خالق آن است و انتقادی بر نظام سرمایه‌داری است.

در این کتاب با ویلی شصت و سه ساله آشنا می‌شوید که یک بازاریاب کهنه‌کار است. دو پسر دارد و حالا بازنشسته شده است. اوایل کارش بسیار موفق بوده اما با بالارفتن سنش توانایی گذشته را ندارد و در سفر کاری آخرش ناکام برگشته و اخراج شده است. برادر و همسایه‌هایی بسیار موفق دارد و او همواره خودش را با آن‌ها مقایسه می‌کند. در اینجای زندگی که زوال عقل نیز به سراغش آمده است، او تمام زندگی‌اش را مرور می‌کند و شاهد این است که نه‌تنها خودش در زندگی‌اش موفق نبوده، بلکه پسرانش نیز موفق نیستند. اکنون در زمان بازنشستگی‌اش زندگی مشقت‌باری دارد و حافظه‌اش دچار مشکل شده، بین گذشته و حال و خاطراتش در سفر است. لیندا، همسر ویلی همواره مانند یک همسر فداکار سعی می‌کند او را دلداری بدهد اما ویلی تلاش می‌کند به او اعتراف کند که در یکی از سفرهایش به او خیانت کرده است.

پسران ویلی بیف و هپی هیچ‌کدام در کارهایشان موفق نیستند و رویا خرید یک مزرعه را در سر می‌پرورانند. البته که بیف بیشتر در جریان امور پدر است و از خیانت او نیز خبر دارد. در پایان ماجرای پر پیج و خم زندگی ویلی، او تصمیم می‌گیرد آخرین قدمش را نیز برای سعادتمندی خانواده‌اش بردارد و با مرگ خودش خانواده را به نوایی برساند، او تصمیم دارد با یک تصادف ساختگی بیمه‌ی عمرش را برای بقای خانواده استفاده کند.

کتاب مرگ فروشنده یکی از پرجایزه‌ترین نمایشنامه‌هایی است که تا کنون نوشته شده است. این کتاب در سال ۱۹۴۹ منتشر شد و در همان سال برنده‌ی جایزه‌ی پولیترز، جایزه‌ی نمایشنامه منتقدین نیویورک و جایزه تونی شد. نمایشنامه مرگ فروشنده در سال ۱۹۴۹ بر روی پرده تئاتر رفت و به مدت ۷۴۲ شب اجرا شد. علاوه بر تئاتر چندین بار فیلم‌نامه‌ی سینمایی از این کتاب نوشته شده است. در سال ۱۹۵۱، فیلمی با همین نام ساخته و به نمایش گذاشته شد. این فیلم در ۵ رشته نامزد اسکار شد و جوایز بسیاری در جشنواره گلدن گلوب و ونیز دریافت کرد. در سال ۱۹۸۵ هم فیلم تلویزیونی از این کتاب بی‌نظیر ساخته شد که نامزد جوایز بسیاری در جشنواره‌ی امی و گلدن گلوب شد. در ایران نیز فیلم سینمایی فروشنده، اقتباس از این نمایشنامه است که برنده جایزه‌ی کن و اسکار شد.

درباره‌ی آرتور میلر نویسنده کتاب مرگ فروشنده

آرتور میلر در 17 اکتبر سال 1915 در یک خانواده مهاجر یهود در نیویورک متولد شد. پدرش در خلال جنگ جهانی دوم کوچ کرده بود و متأسفانه به دلیل رکود اقتصادی ورشکسته شد. به همین دلیل او مجبور بود که در نوجوانی قبل از مدرسه به پخش نون بپردازد تا در هزینه‌های خانه به خانواده کمک کند. میلر با خواندن برادران کارامازوف شیفته‌ی نویسندگی شد و در دانشگاه میشیگان روزنامه‌نگاری خواند. پس از آنکه در سال ۱۹۳۸ در رشته ادبیات انگلیسى فارغ‌التحصیل شد و به نیویورک بازگشت به عضویت یک گروه نمایشى درآمد و براى برنامه‌هاى رادیویى، نوشتن را آغاز کرد و در این راه به همکارى با شبکه‌هاى CBS و NBC پرداخت. میلر با نوشتن تعداد بسیار زیادی نمایشنامه به مدت ۶۰ سال، تاثیر بسیار زیادی در ادبیات و سینمای امریکا داشت. میلر در سال ۲۰۰۵ چشم از دنیا بست. از جمله آثار او می‌توان به همه‌ی پسران من، چشم اندازی از پل، حادثه در ویشی و ... اشاره کرد.

درباره ترجمه کتاب صوتی مرگ نویسنده

این نمایشنامه بارها به زبان فارسی ترجمه شده است اما اولین ترجمه‌ی این کتاب را علی‌اصغر بهرام بیگی در سال ۱۳۵۱ انجام داده است و نام کتاب را مرگ پیله‌ور ترجمه کرده است چرا که در آن سال‌ها تعریف بازاریاب در ادبیات ابران جایی نداشت. عطا الله نوریان مترجم خوب کشورمان این کتاب را مجدد ترجمه کرد و نشر قطره در سال ۱۳۹۹ منتشر کرد. حسن ملکی نیز به همت نشر بیدگل این کتاب را روانه بازار کرد. انتشارات آوانامه نیز نسخه‌ی صوتی این نمایشنامه را با گویندگی آرمان سلطان‌زاده، مریم پاک‌زاد و میثم مجاوری منتشر کرده است.

شما می‌توانید برای دانلود pdf کتاب مرگ فروشنده و یا دانلود نسخه‌ی صوتی کتاب مرگ فروشنده به سایت فیدیبو مراجعه کرده و یا اپلیکیشن فیدیبو را دانلود کنید.

در بخشی از کتاب صوتی مرگ فروشنده می‌شنویم؛

ویلی: نه، هیچ اتفاقی نیفتاده.

لیندا: نکنه ماشین‌رو چپ کرده باشی؟

ویلی: (با عصبانیت) گفتم که هیچ اتفاقی نیفتاده. مگه نشنیدی؟

او هیچ قصد نداشت چنین جوابی بدهد و با زنش این‌طور حرف بزند. اکنون که روی تختخواب می‌نشیند تا کفشش را درآورد، قیافه‌اش به‌وضوح دیده می‌شود. او مردی است که در ذهنش غوغاست. هميشه به دنبال چیزی می‌گردد و در این شب بی‌پایان که او را در خود گرفته است. به خاطرات خود می‌اندیشد. چند لحظه قبل که چمدانش را از ماشین بیرون می‌آورد شاید در این فکر بود که دیدار لیندا چقدر دلپذیر و اطمینان‌بخش خواهد بود. اما اين تصور مربوط به زمان گذشته است. برای ویلی لومان - در این مرحله از زندگی - هر لحظه ممکن است زود از بین برود و یا مدت زیادی بپاید. خاطرات سال‌های گذشته در ذهنش بیدار می‌شوند و چنان به خود مشغولش می‌کنند که از آنچه در پیرامونش می‌گذرد خبری ندارد. تا آن که آن خاطره فراموش می‌شود و او به زمان حال برمی‌گردد. موزیکی که هنگام بالارفتن پرده شنیدیم. اکنون کاملاً محو می‌شود. این آهنگی بود که ویلی لومان در هفته‌های اخیر زیاد با خود زمزمه می‌کرد. این آهنگ همراه با خاطرات، ذهنش را مشغول می‌کند و در دلش شور و غوغایی به پا می‌کند. اکنون موزیک کاملاً محو شده است. او در خانه است.

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
282.۹۰ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۲۵:۴۴
نویسندهآرتور میلر
مترجمحسن ملکی
راویآرمان سلطان زاده
راوی دوممریم پاک‌ذات
راوی سوممیثم مجاوری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۸۲.۹۰ مگابایت
۰۳:۲۵:۴۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 89 مخاطب
تلخ ☕️ (5)
اجرای روان 🎙️ (2)
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
4 ٪
59 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یه نمایشنامه درخشان با یه اجرای درخشان؛ چاره‌ای جز لذت بردن برای شنونده باقی نمیذاره. کتاب یجورایی مرثیه‌ای برای رویاهای از دست رفته‌ست. روایت زندکی مردی که قدم به قدم از رویاهاش فاصله گرفته و زندگی امروزش اونقدر تهی شده که برای محافظت از خودش در برابر اینهمه شکست ناچاره به همون رویاها پناه ببره و مرز رویا و واقعیت رو نادیده بگیره. این کتاب البته نوعی نقد اجتماعیه اما بنظرم بار فلسفی پررنگی هم داره که اونو از انحصار یک قوم و یک طبقه و یک کشور خاص فراتر می‌بره و مصداقش رو از انحصار طبقه کارگر آمریکایی در اواخر دهه بیست و اوایل دهه سی یعنی دوران رکود اقتصادی خارج می‌کنه و به کل جامعه انسانی بخصوص در دوران مدرن تعمیم میده. اجرای کار هم درجه یک بود و جای هیچ بحثی نداشت. دستورصحنه‌ها حذف شده بود اما فضاسازی اونقدر عالی انجام شده که جای خالی دستورصحنه حس نمیشه.

5

در شرایطی که هم دیگه را برای اول شدن می دریم ،جایگاه اون شکست خورده ها کجاست؟ بعضی هامون قرار نیست بهترین باشیم که حتی مجبوریم بفهمیم شکست خورده،دزد یا زیر دست زاده شدیم.همیشه، همیشه تو گوشمون خوندن که باید بهترین باشی اما همه که اول نمیشن! چه زمانی و تحت چه شرایطی و با تحمل چه میزانی از درد این موضوع را میفهمیم؟

5

آرتور میلر آمریکایی با این نمایشنامه در جهان شناخته شده است. این کتاب یکی از بهترین نمایشنامه های تاریخ تاتر هست روایت بسیار ناب و جذابه... چند فیلم‌ از این نمایشنامه اقتباس شدند و بعد از خواندن کتاب متوجه علاقه تمام دنیا به این اثر خواهید شد و بدون شک اجرای تیم آقای سلطان زاده به خوبی فضای کتاب رو انتقال میده.

2

چنگی بدل نزد بیشتر یه نمایشنامه بود تا کتاب و صد البته صدای گوینده ها بسیار دلپذیر و گوشنواز بود و تنها زیبایی که به نمایشنامه داده شده بود صدای گویندهای کار بلد بود همین و بس کتاب چیز خاصی نداشت. اگه نمایشنامه دوست دارید بخرید این مجموعه رو اما اگه دنبال کتاب خوب هستید پولتون رو هدر ندید.

4

خیلی داستان پیچیده ای داشت ولی خیلی خوب بیان شده بود.داستانش پایان غم انگیزی داشت.ودقیقا مثل زندگی های امروزی ماست.هرچقدر تلاش میکنی اخرش فرصتی برای لذت بردن اززندگی نداری.واینکه تربیت بچه هاش خیلی دقت نکرده بود همه چی تو زندگی پول نیست.باتشکراز اقای سلطان زاده و اعضای تیم گویندگی

5

این کتاب فوق العاده است و نظم داستانی بی نظیری به لحاظ شخصیت پردازی داره. در شکل اجرایی هم به این دلیل که شبیه یه تاتر صوتی ضبط شده واقعا دلنشینه و تک تک شخصیت ها به صورت مجزا در ذهن ثبت میشن. به نظرم کار فوق العاده ای بود

5

تجربه‌ی شنیدنش بسیار لذت‌بخش بود! و داستان؟ تامل برانگیر و حسرت‌بار... چون دیگه این رویا فقط آمریکایی نیست! رویای بهترین بودن، درخشان بودن، سرآمدِ همه بودن و منحصر به فرد بودن، درحال له کردن همه‌ی ماست. همه‌ فروشنده های سیار سودا زده ایم.

5

بصورت نمایشنامه هست.. گویندگان خیلی خوب اجرا کردن . خیلی اضطراب آور بود. زندگی عادی یه خانواده رو نشون میده. روابط والدین و فرزندان. سرخوردگی ها شناخت ها و ... اگر حال دلتون الان خوش نیست یه هفته بعد بهش گوش بدین

5

کتاب کاملا تامل انگیز است موضوعی دارد که میتوان حتی امروزه هم در میان خانواده ها براحتی آنرا مشاهده کرد و صدا و اجرای راویان عالی بود البته تبدیل به یک نمایشنامه شده بود که من کاملا آنرا میپسندم

5

یکی از حرفه ای ترین اجراهای تئاتر صوتی رو به دست میارید با خرید این اثر. واقعا لذت بردم.

نمایش 49 نقد دیگر
4.4
(89)
تلخ ☕️ (5)
65,000
٪30
45,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مرگ فروشنده
مرگ فروشنده
آرتور میلر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مرگ فروشنده
٪30
مرگ فروشنده
(نمایش )
آوانامه
4.4
(89)
تلخ ☕️ (5)
65,000
٪30
45,500
تومان