0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جین ایر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جین ایر

درباره جین ایر

«حس پیشگویی یا حس ششم، احساس غریبی است؛ همین‌طور هم‌فکری و معجزه. ترکیب این سه با هم معجون رمزآلودی را می‌سازد که برای انسان ناشناخته باقی‌مانده است. من هیچ‌گاه به حس ششم نخندیده‌ام، زیر ا که چنین حسی در من وجود دارد.» این بخشی از جملات کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته است. جین ایر یکی از زیباترین عاشقانه‌های کلاسیک جهان است که قهرمان زن آن برخلاف بیشتر آثار ادبیات کلاسیک زنی زیبا، فریبنده و پرقدرت نیست، دختر یتیم کوچکی است که در مقابل زندگی می‌ایستد. جین ایر را باید خواند و در انگلستان قرن نوزدهم زندگی کرد.

‌درباره‌ی کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته

رمان جین ایر (jane eyre)  یکی از برجسته‌ترین آثار ادبیات کلاسیک سال 1847 در انگلستان منتشر شد. در اولین چاپ این کتاب نام شارلوت برونته روی جلد این کتاب نبود. او نیز مانند بسیاری از زنان نویسنده در قرن نوزدهم از اسامی مردانه برای انتشار آثارش استفاده می‌کرد و درنتیجه جین ایر به نام «کرر بل curere bell» منتشر شد. این رمان پس از انتشار نظرات زیادی را به خود جلب کرد و همه می‌خواستند نویسنده‌‎ی ناشناسش را بشناسند. حتی ناشر هم تا یک سال بعد نمی‌دانست که یک زن این کتاب را نوشته است.

داستان جین ایر داستان زندگی دختری به این نام از کودکی تا بزرگ‌سالی است و فراز و نشیب‌های زندگی یک زن در جامعه‌ی قرن نوزدهم انگلیس را از زبان خود او روایت می‌کند. جین ایر که دختری فقیر و یتیم است تلاش می‌کند در برابر جامعه‌ای که او نمی‌بیند بایستد و خودش را اثبات کند. این رمان  بازتابی از سختی‌های دوران کودکی  و نوجوانی خواهران برونته است و دغدغه‌های جامعه‌ی آن زمان انگلیس، از کلیسا تا روابط جنسی و طبقات اجتماعی را بیان می‌کند.

رمان جین رمان بسیار موفقی است و ردپای آن را در آثار بسیاری از هنرمندان بعد از شارلت برونته می‌توان دید. رمان‌هایی مانند «دریای گسترده‌ی سارگاسو»، «جین ایر شدن»، «شوهر  جین ایر» و «رقیب جین ایر» با الهام از این رمان نوشته‌شده‌اند. بسیاری از منتقدان معتقدند رمان مشهور «ربه‌کا» نیز تأثیر زیادی از جین ایر گرفته است.

بر اساس جین ایر چندین اثر سینمایی و تلویزیونی هم ساخته‌شده است که مشهورترین آن فیلم جین ایر به کارگردانی «کری فوکونا cary fukunaga » است که سال 2011 پخش شد و نظرات زیادی را به خود جلب کرد.

خلاصه داستان جین ایر

‌جین دخترکی است که پدر و مادرش را از دست ‌داده است. او در آغاز با خاله و پسرخاله‌اش زندگی می‌کند اما آن‌ها علاقه‌ای به او ندارند و پس از آزار و اذیت زیاد او را به یتیم‌خانه‌ی لوود می‌سپارند. لوود محیط ترسناکی دارد و بسیار کثیف است. بسیاری از بچه‎‌ها در این یتیم‌خانه از بیماری‌های واگیردار می‌میرند و هیچ امکاناتی برای بچه‌ها وجود ندارد. جین 8 سال در این یتیم‌خانه دوام آورد و سرانجام تصمیم به ترک این محل غمبار گرفت. او به‌عنوان معلم سرخانه در عمارتی اشرافی به نام «تورنفیلد هال» پذیرفته شد. ورود جین ایر به این عمارت فصل جدیدی را در زندگی او رقم زد و او را دستخوش احساسات تازه و رویدادهای غیرمنتظره‌ای کرد...

‌درباره‌ی شارلوت برونته  نویسنده‌ی کتاب جین ایر

شارلوت برونتهcharlotte bronte  بزرگ‌ترین خواهر از میان سه خواهر برونته است که هرکدام آثار ادبی بسیار مهمی را به تاریخ ادبیات عرضه کرده‌اند. آن برونته خالق اگنس گری است و امیلی برونته رمان بسیار مشهور بلندی‌های بادگیر را نوشته است.

 شارلوت سال 1816 در تورنتون متولد شد و در دوران کودکی مادرش را از دست داد. پدرش او و 4 خواهر و یک برادرش را به مدرسه‌ای شبانه‌روزی فرستاد. اما در این مدرسه زندگی اتفاقات دردناک دیگری را برای این خانواده رقم زد و دو خواهر بزرگ شارلوت براثر سل درگذشتند. پس‌ازاین واقعه خواهران برونته به خانه بازگشتند و از همان سال‌های نوجوانی به‌عنوان معلم سرخانه در خانه‌های اشراف مشغول تدریس شدند.

خواهران برونته ابتدا کارشان را با شعر آغاز کردند و اولین آثارشان را نیز با هزینه‌ی شخصی منتشر می‌کردند. برونته‌ها هیچ‌کدام عمر طولانی‌ای نداشتند. امیلی و آن برونته به فاصله‌ی چند ماه و درحالی‌که هنوز به سی‌سالگی نرسیده بودند درگذشتند و شارلوت نیز سال 1855 درحالی‌که به‌تازگی ازدواج‌کرده بود و فرزندی در شکم داشت درگذشت. از دیگر آثار باقی‌مانده از شارلوت برونته می‌توان به رمان‌های «شرلی»، «ویلت» و رمان ناتمام «اما» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب جین ایر به فارسی

رمان جین ایر یکی از مهم‌ترین آثار ادبیات کلاسیک است و تاکنون چندین و چند بار به فارسی برگردانده شده است. اولین بار سال 1329 «مسعود برزین» این کتاب را به فارسی ترجمه کرد. رضا رضایی و مرضیه خسروی نیز این اثر را به فارسی برگردانده‌اند که به ترتیب نشر نی و انتشارات روزگار این ترجمه‌ها را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده‌اند.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی جین ایر را با ترجمه‌ی نوشین ابراهیمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب جین ایر را خواند؟

جین ایر یکی از بهترین نمونه‌های آثار ادبی کلاسیک است. این اثر ارزشمند ادبی تصویر مهمی از ادبیات قرن نوزدهم ارائه می‌دهم و البته در کنار زیبایی‌‌های ادبی اثری پردغدغه‌  است. شارلوت برونته مانند بسیاری از نویسندگان قرن نوزدهم دغدغه‌های اجتماعی‌اش را در قالب جین ایر بیان کرده است. این کتاب تصویری از زمانه‌ی زندگی برونته است، زمانه‌ای که در تاریخ اروپا بسیار سرنوشت‌ساز بود و ریشه‌ی تحولات اساسی‌ای که منجر به شکل‌گیری اروپای مدرن شد را می‌توان در آن یافت. هرکس که به ادبیات کلاسیک و به‌خصوص ادبیات انگلستان علاقه دارد باید این کتاب را بخواند و سفر هیجان‌انگیزی را که شارلوت برونته برای خواننده ترتیب داده است را تجربه کند.

کتاب جین ایر در دسته‌ی کتاب‌های ادبیات کلاسیک قرار دارد.

کتاب جین ایر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی جین ایر را مریم پاک ذات  به‌ عهده داشته ‌است.

کتاب جین ایر جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع ادبیات کلاسیک است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  ادبیات کلاسیک زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته  بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی ادبیات کلاسیک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۳۷ گیگابایت
مدت زمان
۲۵:۳۰:۰۹
نویسندهشارلوت برونته
مترجمنوشین ابراهیمی
راویمریم پاک‌ذات
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۲/۱۸
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۳۷ گیگابایت
۲۵:۳۰:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 232 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (7)
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
7 ٪
170 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

همین الان تموم شد نظرم بر اساس احساس بلافاصله است فکر میکنم اگر علاقه مند به ادبیات باشی به هر حال این داستان خیلی معروفیه که باید خوند یا شنید و خیلی چیزا دستگیرت میشه امّا در مقایسه با رمانهای شخصیت تقریباً همزمانی مثل آناکارنینا از تولستوی یا مادام بوواری از فلوبر من کمتر باهاش ارتباط برقرار کردم در واقع از شخصیت جین ایر بدم اومد. یه روح به شدت معذّب داشت و روانش رنجور بود عجیبه که این زن از نظر نویسنده ی انگلیسی، احساساتی و پر شوره. مشخصه که فضای فرهنگی انگلیسی توش موج میزنه و این برام جالب بود چون میتونستم بین فضای انگلیسی جین ایر و آناکارنینای روسی و مادام بوواری فرانسوی و درکشون از عشق و احساس و عقل مقایسه ای برقرار کنم و ببینم بین کارایی که تا الان خوندم فضای انگلیسی از همه خشکتره تو این داستان با دیدن شخصیتهایی که مدام دچار عذاب وجدان و احساس گناه و شرم هستن و درک وسواسیشون از اخلاق به شدت عصبی شدم تو داستانای آمریکایی هم زمانش میتونی ببینی چقدر شخصیتها راحت تر و بازترن توصیف بیمارگونه ی جزییات فوران میکرد در نهایت خوشحالم که این کار رو گوش کردم

5

رمان جین ایر، فوق العاده بود. شدیدا منو درگیر داستان کرده بود و باعث شده بود هیچ کاری نکنم و فقط داستان رو دنبال کنم و کلی از کارام عقب افتادم :) من عاشق هلن بودم. همه ما توی زندگی نیاز داریم دوستی مثل هلن داشته باشم. به نظرم عشق آقای راچستر و سنت جان دقیقا در مقابل هم بودند. از دو نوع کاملا متفاوت. و تصمیمات جین چه آگاهانه بود. از گوینده راضی بودم برای کسانی که قصد خرید دارن حتما پیشنهاد میکنم که از دستش ندید. وای که چه سرگذشتی بود !!! موسیقی که آوانامه استفاده کرده واقعا عالی بود. راستش دلیل اینکه من در ابتدا تصمیم گرفتم این کتاب رو بخرم، موسیقیش بود که توی نمونه شنیدم. خیلی تاثیرگذار و همراهی کننده بود و تا اخرین بخش هم همین قدر عالی بود. کلا حس میکنم کیفیت کار آوا نامه ارزش خرید رو داره. ممنون از همه کسانی که توی تهیه این محصول نقش داشتند.

5

#کتاب_بعدی_من من همیشه چندتا کتاب باهم میخرم و حتی یک روز بدون کتاب صوتی نمیتونم سر کنم.تبدیل ب عادت شده برام.وقتی صبح تاشب سرکارم تنها سرگرمیم گوش دادن همین کتاباس.٥١ کتاب خریدم تا الان و امیدوارم این یکی رو هدیه بگیرم،مرسی از فیدیبو

5

داستان خوبی بود که درس خودسازی و توجه به درون و تاثیر اراده و سخت کوشی رو نشون میده.از اینکه دختر شخصیت اصلی داستان جین ایر قیافه معمولی و زیبایی نداشت و تونسته بود عشق رو تو زندگیش پیداکنه و یک عاشق واقعی داشته باشه خوشم اومد ... یک چیزه دیگه که از این کتاب به نظرم جالب اومد تاثیرات مذهب های گوناگون روی پیروان اون دینه که اینجا کاتولیک بودن و این قانون که تا همسر یک مرد زنده ست حق طلاق و یا زن دوم رو نداره و این هیچ تبصره ای نداره حتی اگر زن اون مرد یه دیوانه ی زنجیری باشه که البته توی این کتاب این موضوع نکوهش نشده اصلا که من یه کتاب دیگه با عنوان (پر) خوندم که اونم در مورد همین قانون بود .ما که تو مذهب اسلامیم این قانون رو مسخره و دور از عقل میدونیم و حالا اونا چه دیدی نسبت به قوانین اسلام دارن رو برام به چالش میکشونه.

2

کتاب به بهترین شکل ممکن گویندگی شده است، حقیقتا خانم پاک ذات کارش رو خوب انجام داده است، اما در مورد خود کتاب اینکه عاشقانه ای کلاسیک و طولانی است، گاهی خسته کننده است و کشدار اما در مجموع شنیدنش جالب است، به خصوص اینکه در کتاب بر قواعد رایج عاشقانه های کلاسیک پا گذاشته میشود و عشق را برای هر انسانی حتی اگر زشت و بی پول باشد، موهبتی آسمانی میداند.

4

خواهشا از این خانم برای گویندگی استفاده نکنین! نه تنها تمام جاذبه کتاب رو از بین میبره بلکه حرص آدم رو هم در میاره! صداش از ته چاه در میاد، دهنش رو هم موقع حرف زدن انگار سعی میکنه تا اونجا که میتونه بسته نگه داره، لحنش هم خییییلی خسته و افسرده ست کلا رو اعصابه

4

میخواستم از راوی اثر یه تشکر ویژه بکنم که این رمان شاهکار رو با هنرمندی تمام اجرا کردند و لذت شنیدن کتاب رو برای من چندبرابر کردن. در بعضی از صحنه ها بیش از پنج شش شخصیت مرد و زن رو با هم اجرا میکنند و من شنونده به خوبی میتونم اون ها رو تفکیک کنم.خیلی خوب و مسلط بین این شخصیت ها صداشون رو تغییر میدن. از طرف دیگه لحن گرم و گیراشون کاملا با شخصیت جین ایری ک خانوم برونته خلق کردن هم خوانی داره.حس و حال شخصیت ها بوضوح در فراز و فرود های صدا نمایان هست.اگر این نظر رو میخونن هم براشون آرزوی موفقیت و سلامتی دارم و هم امیدوارم کارهای بیشتری ازشون بشنوم.یاعلی

4

درباره کتاب و نویسنده باید بگم یکی از زیباترین رمان‌های ادبیات کلاسیک هست که به نظرم آدم باید تو سن کم بخونه، چیز ارزشمندی نداره که بخواد بعد از مثلا سی سالگی بهت بده‌... داستان عاشقانه‌ی ساده و روان و پرکششی داره و هر از گاهی شما رو چنان شگفت‌زده میکنه که اصلا انتظارش رو نداشتید. اما درباره گوینده باید بگم که اصلا لحن ایشون رو دوست نداشتم، بسیار کند و کش‌دار داستان رو پیش بردند به انقدری که من سرعت رو تا بالاترین حالت ممکن تنظیم کرده بودم. نوع گفتارشون یکنواخت بود و حس خاصی توی صداشون نبود و این باعث میشد شما از صدای ایشون خسته بشید.

5

من به کتاب های کلاسیک خیلی علاقه ندارم، ولی این کتاب واقعا من رو جذب کرد. هم داستانش بی زرق و برق، برخلاف باقی داستان های کلاسیک، و هم شخصیت اصلی داستان دختری نازیبا، برعکس شخصیت های باقی داستان های کلاسیک بود. کتاب اونقدی منو جذب کرد که لحظه شماری میکردم تا دوباره بشینم و باقی داستان رو گوش بدم. صدای گوینده هم عالی بود و خوانش زیبایی داشتن. کمی آروم میخوندن، که من سرعت خوانش رو بالا بردم. غیر از همین مورد، که خیلییی آروم میخونن، مشکل دیگه ای نیست. واقعا صدای دلچسب و زیبایی دارن و به خوبی داستان رو خوانش میکنن.

4

صدای گوینده جذاب و شنیدنی نیست متاسفانه... پیشنهاد میکنم رمان دزیره را گوش بدید با صدای خانم درخشش که خیلی گوش نوازه و حال ادمو خوب میکنه.

نمایش 160 نقد دیگر
4.2
(232)
حال‌خوب‌کن ✨ (7)
152,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جین ایر
جین ایر
شارلوت برونته
آوانامه
4.2
(232)
حال‌خوب‌کن ✨ (7)
152,000
تومان