0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پروفسور

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پروفسور

کتاب صوتی
درباره پروفسور

شارلوت و زندگی کوتاه

شارلوت برونته نویسنده و شاعر انگلیسی در آوریل ۱۸۱۶ در یورکشایر انگلستان متولد شد. وی سومین فرزند از پنج فرزند ماریا و پاتریک برونته بود. پاتریک برونته کشیش در سال ۱۸۲۴ تصمیم می‌گیرد فرزندان خود را برای فراگیری دروس دینی و اخلاقی مسیحی به کلیسایی در شهر کاون‌بریج بفرستد. شارلوت در مدت زمان اقامت در این مدرسه به دلیل شرایط نامساعد دو خواهر خود را از دست می‌دهد. شارلوت و دو خواهرش «آن» و «امیلی» در ابتدا با نام مستعار کار خود را آغاز کردند و کتاب‌های خود را با آن نام به چاپ می‌رساندند. وی با نام مستعار «کرر بل» کتاب‌های زیادی را به رشته‌ی تحریر در آورد که می‌توان به «پروفسور»، «جین ایر»، «شرلی» و «ویلت» اشاره کرد. وی نیز به مانند دیگر خواهر و برادرانش زندگی کوتاهی داشت. شارلوت تنها ۶ ماه بعد از ازدواجش و در سن ۳۹ سالگی با کودکی در شکم بر اثر بیماری ذات‌الریه دار فانی را وداع گفت.


آشنایی با زنی اغواکننده

کتاب «پروفسور» که اولین رمان شارلوت برونته به حساب می‌آید، در زمان زندگی او منتشر نشده باقی ماند و علیرغم شهرت در حال شکوفایی نویسنده به خاطر رمان‌های «جین ایر» و «شرلی» در آن زمان، بارها و بارها توسط ناشرین مختلف رد شد. قهرمان اولین رمان شارلوت برونته، کار کسالت‌آور خود در مناطق صنعتی یورکشایر را رها می‌کند و پس از سفر به بلژیک، به عنوان یک معلم مشغول به کار می‌شود. ولی در آنجا، آشنایی با زنی اغواکننده به نام زوریاد رویتر، باعث پیچیده شدن احساساتش نسبت به دختر فقیری می‌شود که در مدرسه‌ی رویتر، هم درس می‌خواند و هم تدریس می‌کند.


بخشی از کتاب «پروفسور»

«چند روز پیش که داشتم به اوراقم نگاه می‌کردم، در جامیزی‌ام به رونوشتِ نامه‌ای برخوردم که یک سال پیش‌تر به یکی از دوستان قدیمی دوره‌ی تحصیل نوشته بودم: چارلز عزیز فکر می‌کنم زمانی که من و تو در "ایتن" درس می‌خواندیم، هیچ‌کدام از ما دو نفر را نمی‌شد شخصیت محبوبی به حساب آورد. تو آدم خرده‌گیر و مقرراتی و زرنگ و بی‌اعتنایی بودی، و من... بهتر است نگویم، اما یادم نمی‌آید تصویرم چندان جذاب بوده باشد. تو یادت می‌آید؟ نمی‌دانم چه مغناطیسی من و تو را به هم نزدیک می‌کرد. من هیچ‌وقت احساسی به تو نداشتم که شبیه احساس پولادِس به اورِستِس باشد و به دلایل معقولی معتقدم که تو هم از هر نوع ملاحظه‌ی رمانتیک در قبال من بری بودی. با این‌حال، خارج از ساعت‌های درس، مدام با هم راه می‌رفتیم و حرف می‌زدیم. وقتی از هم‌قطارها یا معلم‌ها صحبت به میان می‌آمد، یکدیگر را درک می‌کردیم. وقتی هم من از مهر و عاطفه حرف می‌زدم، از عشق به چیزهای عالی یا زیبا، چه در جاندار و چه در غیرجاندار، بی‌اعتنایی تمسخرآمیز تو تأثیری بر من نمی‌گذاشت. آن زمان هم مثل حالا خودم را برتر از آن می‌دانستم که میدان را خالی کنم.»


نسخه‌ی صوتی کتاب «پروفسور»

نشر صوتی آوانامه با همکاری «نشر نی»، نسخه‌ی صوتی کتاب «پروفسور» اثر «شارلوت برونته» را با ترجمه‌ی «رضا رضایی» و صدای «سلمان ظاهری» تولید و منتشر کرده است. پیش از این هم کتاب «جین ایر» از همین نویسنده و با صدای «مریم پاک‌ذات»، و کتاب‌های «غرور و تعصب»، «عقل و احساس»، «نورثنگر ابی»، «ترغیب»، «اما» و «منسفیلد پارک» از همین مترجم و با صدای «سحر بیرانوند» و «مهبد قناعت پیشه» توسط آوانامه صوتی شده‌اند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
617.۱۱ کیلوبایت
مدت زمان
۱۰:۵۷:۵۴
نویسندهشارلوت برونته
مترجمرضا رضایی
راویسلمان ظاهری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۱۷.۱۱ کیلوبایت
۱۰:۵۷:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
5
(1)
گیرا 🧲 (1)
٪30
113,000
79,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پروفسور
شارلوت برونته
آوانامه
5
(1)
گیرا 🧲 (1)
٪30
113,000
79,100
تومان