0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تاریخ تمدن جلد 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تاریخ تمدن جلد 1

دفتر اول

کتاب صوتی
نویسنده:
راویان:
سلمان ظاهری
،
آرمان سلطان زاده
و ...
درباره تاریخ تمدن جلد 1

تاریخ تمدن، روایت میراث انسانی

کتاب «تاریخ تمدن» اثر ویل دورانت، یکی از جامع‌ترین و معروف‌ترین آثار در زمینه تاریخ و فلسفه تمدن‌های بشری است که طی چندین جلد منتشر شده است. این مجموعه عظیم که بیش از ۴۰ سال از زندگی نویسنده (و همسرش) را به خود اختصاص داده، در بردارنده‌ی تاریخ تمدن‌های مختلف از باستان تا عصر جدید است. ویل دورانت به همراه همسرش، آریل دورانت، این اثر را در طول زندگی‌شان به نگارش درآورده‌اند و هدفشان نه تنها بررسی تحولات تاریخی، بلکه پرداختن به جوانب فرهنگی، اجتماعی، هنری و مذهبی جوامع بشری بوده است. این مجموعه نه تنها به عنوان یک اثر تاریخی بلکه به عنوان یک منبع ارزشمند برای شناخت ریشه‌های تمدن‌های مختلف و تأثیرات متقابل آنها بر یکدیگر محسوب می‌شود. «تاریخ تمدن» از دیدگاه علمی و بی‌طرفانه‌ای به تمدن‌ها نگاه می‌کند و در عین حال نثر آن سرشار از ادبیات و زیبایی‌های زبانی است که خواندن و شنیدن آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.


جلد اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن

جلد اول این مجموعه با عنوان «مشرق زمین، گاهواره تمدن» به بررسی تمدن‌های باستانی شرق از جمله مصر، بابل، هند و چین می‌پردازد. ویل دورانت در این جلد، به تشریح چگونگی شکل‌گیری نخستین تمدن‌های بشری در شرق پرداخته و به‌طور دقیق به عواملی مانند محیط جغرافیایی، دین، سیاست، اقتصاد و هنر که در شکل‌گیری این تمدن‌ها نقش داشته‌اند، اشاره می‌کند. او در این جلد، بر نقش مهمی که این تمدن‌ها در پیشرفت تمدن جهانی ایفا کرده‌اند، تأکید می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه فرهنگ‌ها و جوامع مختلف از یکدیگر تأثیر پذیرفته‌اند. از نگاه دورانت، شرق با تمام پیچیدگی‌ها و تنوعاتش نه تنها بستر نخستین تمدن‌ها بلکه سرآغاز بسیاری از مفاهیم بنیادین انسانی نظیر مذهب، علم، فلسفه و هنر بوده است. این جلد با نثری روان و تحلیلی جامع، به خوانندگان و شنوندگان این امکان را می‌دهد تا به شکلی عمیق‌تر با ریشه‌های تمدن‌های شرقی و نقش آنها در تاریخ بشر آشنا شوند.


ترجمه‌ی گروهی از مترجمان برجسته

ترجمه فارسی این مجموعه توسط گروهی از مترجمان بزرگ و مشهور از جمله احمد آرام، حمید عنایت، پرویز داریوش، ابوالقاسم پاینده، پرویز مرزبان، اسماعیل دولتشاهی، ضیاءالدین طباطبایی و … به سرپرستی امیرحسین آریان‌پور انجام شده است که خود از مترجمان سرشناس و مورد اعتماد در حوزه آثار تاریخی و ادبی است. مترجمان تلاش کرده‌اند تا سبک نوشتاری ساده و روان ویل دورانت را حفظ کنند و با وفاداری به متن مبداء، اثری دقیق و قابل‌فهم برای مخاطب فارسی‌زبان ارائه دهند. ترجمه فارسی این اثر با استفاده از زبانی روان و سازگار با فرهنگ فارسی، کمک کرده تا این مجموعه برای مخاطبان فارسی‌زبان جذاب و قابل فهم باشد. گروهی از ویراستاران حرفه‌ای از جمله هرمز همایون‌پور، داریوش آشوری، حسن انوشه، خشایار دیهیمی، محمود عبادیان و … به سرپرستی محمود مصاحب، این مجموعه‌ی سترگ را ویراستاری کرده‌اند تا متن آن برای مخاطبان فارسی‌زبان دقیق‌تر، شیواتر و روان‌تر باشد. مجموعه ترجمه فارسی «تاریخ تمدن» توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است که یکی از معتبرترین ناشران در حوزه کتاب‌های علمی و تاریخی است.


نسخه صوتی آوانامه

نشر صوتی آوانامه در سال‌های اخیر پس از کسب تجربیات فراوان در تولید نسخه‌ی صوتی کتاب‌های مختلف، به‌ویژه کتاب‌های تخصصی تاریخی، سیاسی، فلسفی و… و همچنین نسخه‌ی صوتی آثار ماندگار ادبیات ایران و جهان در قالب پروژه‌های بزرگ، به سراغ یکی از آثار مهم و ماندگار تاریخی رفته است. در طول این پروژه که حدود چهار سال زمان خواهد برد، هر یازده جلد (در سیزده مجلد) مجموعه‌ی تاریخ تمدن ویل دورانت به صورت کامل در قالب صوتی عرضه خواهد شد.

با توجه به نوع متن و ترکیب آن با نقل قول‌ها و متن‌های ادبی، سلمان ظاهری گویندگی متن اصلی و آرمان سلطان‌زاده گویندگی نقل قول‌ها و سایر متن‌های حاشیه‌ای کتاب را بر عهده داشته‌اند. جهت تفکیک عنوان کلی فصل‌ها، بخش‌ها و زیرمجموعه‌ها، تیترها به صورت تفکیکی توسط محسن زرآبادی‌پور، مهدی صفری، تایماز رضوانی و رفیعه‌ پوستی اجرا شده است.

این نسخه صوتی به گونه‌ای تنظیم شده که حتی شنوندگانی که آشنایی زیادی با مفاهیم تاریخی ندارند، به راحتی بتوانند با موضوعات پیچیده‌ی کتاب ارتباط برقرار کنند و از آن بهره‌مند شوند و در تدوین آن نیز از موسیقی اقوام و ملل مرتبط با هر بخش استفاده شده است. با توجه به حجم جلد اول این مجموعه، نسخه‌ی صوتی «مشرق‌زمین؛ گاهواره‌ی تمدن» در قالب دو دفتر منتشر می‌شود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۴۲ مگابایت
مدت زمان
۱۸:۱۴:۴۲
نویسندهویل دورانت
مترجماحمد آرام
مترجم دومعسکری پاشایی
مترجم سومامیرحسین آریان‌پور
راوی جمعی از گویندگان
راوی دومآرمان سلطان زاده
راوی سومسلمان ظاهری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۷/۲۹
قیمت ارزی
10 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۴۲ مگابایت
۱۸:۱۴:۴۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سالها منتظرش بودم، اتفاقا از پيشنهادات من در صفحه اینستاگرام آوانامه، صوتی کردن همین کتاب بود.

5

واسه من جذاب ترین جلدش همون جلد یکمه

5
(1)
195,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ تمدن جلد 1
دفتر اول
آوانامه
5
(1)
195,000
تومان