0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ارباب حلقه ها جلد 1
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ارباب حلقه ها جلد 1

جلد اول
درباره ارباب حلقه ها جلد 1

ادبیات فانتزی یکی از محبوب‌ترین سبک‌های ادبیات در جهان به حساب می‌آید. ارباب حلقه‌ها نیز در دسته‌بندی کتاب‌های فانتزی قرار می‌گیرد؛ این اثر به باور بسیاری از منتقدان یکی از برترین داستان‌های فانتزی جهان به حساب می‌آید؛ برخی از تحلیل‌گران و منتقدان ادبی آن‌چنان شیفته کتاب ارباب حلقه‌ها شده‌اند که به آن لقب «قله ادبیات فانتزی جهان» را داده‌اند.

درباره کتاب صوتی  ارباب حلقه‌ها

ارباب حلقه‌ها شاهکار ادبی تالکین به حساب می‌آید. کتاب ارباب حلقه‌های تالکین در لیست کتاب‌های ممتاز جهان بی‌بی‌سی به عنوان برترین کتاب قرن بیستم، شناخته شده است. پیتر جکسون، کارگردان شهیر نیوزلندی با الهام از این کتاب، بین سال‌های 2001 تا 2003 مجموعه فیلمی سینمایی به همین نام ساخته است.

ارباب حلقه‌ها در حال حاضر به 25 زبان مختلف ترجمه شده است و بیش از 50 میلیون نسخه از آن در جهان وجود دارد. تالکین می‌گوید که داستان ارباب حلقه‌ها را تحت تاثیر حماسه بئوولف خلق کرده است. این حماسه ادبی به قرن دهم میلادی تعلق دارد و در آن بئوولف ابتدائا موجودی اهریمنی را نابود می‌کند و در پایان عمر خود، در نبرد با اژدهایی هولناک جان خود را از دست می‌دهد. مجموعه داستانی ارباب حلقه‌ها شامل شش کتاب است که در سه جلد به نام‌های یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه منتشر شده است. دو جلد اول در سال 1954  و جلد پایانی در سال 1955 به چاپ رسید.  از آن‌جاییکه در این داستان، عناوین سختی و نامانوسی وجود دارد، گوش دادن  و دانلود کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها می‌تواند برای شما تجربه لذت‌بخش‌تری را به ارمغان بیاورد.

با دانلود کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها از فیدیبو، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

بسیاری از علاقه‌مندان تالکین باور دارند که خواندن کتاب ارباب حلقه‌ها به آن‌ها حس خوب و اسرارآمیزی می‌دهد.

پیش‌زمینه کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها

 با وجود این‌که داستان در سرزمین‌های میانه و در دوران سوم اتفاق می‌افتد؛ اما ماجرا ریشه‌ای بسیار دورتر دارد. سائورون که از مایای‌های وابسته به مورگوت ( ملکور) بود؛ در ابتدا دانش ساخت حلقه را یاد گرفت. او با استفاده از این حلقه‌ها قدرت‌های ویژه‌ای را به کنترل خود درمی‌آورد. او با حیه‌گری توانست الف‌ها، انسان‌ها و دورف‌های سرزمین میانه فریب دهد و به آن‌ها حلقه‌هایی را اهدا کرد. هفت حلقه به فرمانروایان دورف‌ها، سه حلقه به رهبران الف‌ها و نه حلقه به پادشاهان انسان‌ها رسید. اما سائورون به صورت مخفیانه، حلقه دیگری ساخت که به او نیروی عظیمی می‌داد. وی با کمک این حلقه، حلقه‌های دیگر را کنترل می‌کرد. الف‌های سرزمین میانه به سرعت به فریب‌کاری سائورون پی بردند و او را از خود راندند؛ آن‌ها این سه حلقه را که حلقه هوا، حلقه آبی و حلقه آسمان نام داشتند به برترین و نفوذناپذیرترین الف‌ها دادند. در زمانی‌که داستان ارباب حلقه‌ها رقم می‌خورد این حلقه‌ها در اختیار بانو گالادریل، استاد الروند و گاندولف هستند. البته گاندولف الف به حساب نمی‌آید و مایای است

اما انسا‌ن‌هایی که صاحبان حلقه‌های نه‌گانه هستند سرنوشت خوبی ندارند؛ عمر آن‌ها با گذر زمان زیاد می‌شود و تحت تاثیر قدرت حلقه به تدریج شکل جسمانی خود را از دست می‌دهند. در ارباب حلقه‌ها، پادشاه جادوپیشه آنگمار و هشت روح دیگر که از طرف سائورون مامور پیدا کردن حلقه هستند و با موجوداتی به نام نزگول پرواز می‌کنند؛ همان نه فرمانروایی هستند که حلقه‌ها آن‌ها را به بندگان سائورون تبدیل کرده است.

دورف‌ها موجودات مقاومت‌تری بودند و حلقه‌ها نتوانستند شکل جسمانی آن‌ها را تغییر بدهند اما با ایجاد وسوسه کسب ثروت و قدرت، طمع‌ آن‌ها را افزایش دادند و همین امر سبب ایجاد مشکلات فراوان، درگیری‌های داخلی و رنج‌های تحمل‌ناپذیری شد که این نژاد را تضعیف کرد.

انسان‌ها، الف‌ها و دورف‌ها در نبردی که به عنوان آخرین اتحاد شناخته شده است به مردور حمله می‌کنند و با متحمل شدن تلفات فراوان، سائورون را شکست می‌دهند. اما فرمانروای انسان‌ها، توسط حلقه فریفته می‌شود و از نابود کردن حلقه در آتش‌فشان کوه نابودی صرف‌نظر می‌کند. حلقه پس از این ماجرا ناپدید می‌شود به دست فردی به نام گالوم می‌افتد. نژاد گالوم در داستان ارباب حلقه‌ها مشخص نیست اما با مراجعه به دیگر آثار تالکین به نظر می‌آید که او از هابیت‌های اولیه بوده و به خانواده‌ای اصیل تعلق داشته است. تقدیر به گونه‌ای رقم می‌خورد که حلقه به دست بیلگو بگینز، هابیتی از سرزمین شایر برسد.

در این‎‌جاست که داستان ارباب حلقه‌ها متولد می‌شود. حلقه قدرت نهایتا صاحبی جدید پیدا می‌کند او کسی نیست جز فرودو بگینز. گاندولف برای فرودو رازهای حلقه را فاش می‌کند. پس از جمع شدن نمایندگان الف‌ها، دورف‌ها و انسان‌ها در ریوندل، گروهی مامور نابودسازی این حلقه در کوه آتش می‌شوند. زیرا باقی ماندن این حلقه سبب قدرت گرفتن سائورون می‌شود. سائورون در تلاش است که به حلقه قدرت دست پیدا کند  و در صورت تسلط او برحلقه، موجودات آزاد سرزمین میانی نابود خواهند شد.

درباره جی آر آر تالکین

جی.آر.آر تالکین، نویسنده و زبان‌شناس و استاد دانشگاه بود. او در سال 1892 در آفریقایی جنوبی به دنیا آمد و در 81 سالگی در بورنموث انگلستان درگذشت. تالکین از سال 1925 تا 1959 در دانشگاه آکسفورد بریتانیا به عنوان استاد زبان‌شناسی فعالیت می‌کرد. ارباب حلقه‌ها، هابیت و سیلماریلیون از مهم‌ترین آثار این نویسنده چیره‌دست و توان‌مند هستند. وی در این آثار افسانه‌ای خود، زبان‌های جدیدی را خلق کرده است. بسیاری از آثار تالکین پس از درگذشت او و توسط پسرش کریفستوفر تالکین منتشر شد.

ترجمه کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها به فارسی

کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها در ایران توسط رضاعلیزاده ترجمه شده است و گویندگان آن آرمان سلطان‌زاده، سحر بیرانوند و مریم پاک‌ذات هستند. کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها به نشر آوانامه تعلق دارد. علاوه بر این امکان دانلود کتاب مصور ارباب حلقه‌ها از کتابخوان فیدیبو وجود دارد. این اثر به نشر روزنه تعلق دارد.

رضاعلیزاده اثار دیگری از تالکین نظیر سیلماریلیون و هابیت را نیز ترجمه کرده است.

 در بخشی از کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها می‌شنویم

 اگرچه زمین پربار و مهربان، پیش از ورود آنان مدت ها بایر مانده بود. اما آنجا را خوب آماده کشت و زرع کرده بودند و شاه زمانی کشتزاران و گندم زاران و موستان ها و بيشه زارهای متعدد در آنجا داشت.

از بلندی های فاکس تا پل برندی واین، چهل فرسنگ و از خلنگ زارهای غربی تا باتلاق های جنوب. پنجاه فرسنگ بود. هابیت ها نام شایر را بدانجا داده بودند: قلمرو حکومت تاین هابیت‌ها ناحیه ای برای کشت و کار منظم و آنجا در آن گوشه مطبوع دنیا زندگی شان در نظم و نظام سپری می شد و آنان به دنیای بیرون که تاریکی ها در آن گسترش می یافت هر لحظه بی اعتناترمی شدند تا آن که پنداشتند صلح و فراوانی رسم سرزمین میانه و حق تمامی مردمان فهمیده است. از یاد برده بودند که تا چه اندازه از نگاهبانان و کوشش کسانی که صلح طولانی را در شایر ممکن ساخته اند. کم می دانند و چشم بر این واقعیت بسته بودند. به راستی که در حفاظ قرار داشتند اما این موضوع را دیگر فراموش کرده بودند.هیچ گاه هیچ یک از تیره‌های مختلف هابیت ها جنگجو نبودند و هرگز در میان خود به ستیز مشغول نمی شدند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
2.۲۹ گیگابایت
مدت زمان
۲۸:۱۴:۵۷
نویسنده جی آر آر تالکین
مترجمرضا علیزاده
راویآرمان سلطان زاده
راوی دوممریم پاک‌ذات
راوی سومسحر بیرانوند
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۱۲
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲.۲۹ گیگابایت
۲۸:۱۴:۵۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 249 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (12)
اجرای روان 🎙️ (10)
5
ستاره
79 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
6 ٪
154 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من خیلی چشم انتظار ادامه هری پاتر هستم قطعا طرفدارای دیگه هم مثل من چشم انتظارن. کتاب ارباب حلقه ها قطعا خوب خواهد بود ولی چرا هری پاتررو ادامه ندادین و نصفه رهاش کردید؟ اگر آوانامه قراره ارباب حلقه ها رو هم نصفه نیمه رها کنه اطلاع بده ما الکی هزینه نکنیم و منتظر نباشیم.

5

تشکّر گرم و بی‌پایان از آرمان سلطان‌زاده‌، ارباب صداها! این، کامنتی از یک دنبال‌کننده‌ی جدّی و مشتاق تالکین و سرزمین میانه است. موسیقی هاوارد شور، بخوبی با تلاش ارزشمند آرمان سلطان‌زاده همراه شده است امّا در بخش لوتلوریِن، انتظارم را برآورده نکرده. تم هاوارد شور برای لوتلورین و گالادریل، در کتاب صوتی رعایت نشده است و همین، از خاصیت رازآلود و اساطیری لورین کاسته. و ای کاش صدای گالادریل را با دقّت بیشتری انتخاب می‌کردید. صدای گالادریل نیاز به کشیده شدن ندارد، صرفا یک زیبایی ساده، محکم و خردمندانه برای گالادریل کفایت می‌کند. اگر در باب گالادریل، دچار این خطا نمی‌شدید، کتاب صوتی از هر جهت، بی‌نقص بود. البتّه فتی بولجر (نه بولگر) و سم‌وایز گمجی (نه گمگی) هم تلفّظ صحیح اسامی هستند. تصوّر می‌کنم چون اثری ماندنی و خوب از خود باقی گذاشتید، چه عالی می‌شد اگر حالا که تلفّظ صحیح اسامی در فیلمها هم موجود و قابل شنیدن است، اسامی را در کتاب صوتی هم درست بخوانید. طرفداران ارباب حلقه‌ها و دوستداران تالکین، مشتاق مشاوره‌ دادن در این زمینه هستند تا ردّ صوتی فارسی تالکین، کاملاً بی‌نقص و مانا باشد و ضمناً خطاهای کوچک تلفّظی مترجم محترم، در کتاب صوتی، تکرار نشود. ممنون هستم. می‌خواهم بدانید چقدر قدردانم و چه ساعات شیرین و دل‌انگیزی برایم ساختید. برسد به سلطان‌زاده‌ی بزرگوار

5

باور کردنی نیست که کتاب فوق العاده جذاب ارباب حلقه ها رو صوتی گوش کرد، بویژه واسه عزیزان نابینا که هم کتاب و هم فیلم رو از دست دادند خیلی خوشحال کننده است، و شایسته ی سپاس فراوان

5

دوستان برای دونستن اخبار کامل و صحیح از پیج اینستاگرام خود آقای سلطان زاده استفاده کنید که دچار قضاوت نادرست نشیم ایشون تاریخ انتشار جلد محفل ققنوس رو مشخص کردن ... و همین طور اخبار راجب به انتشار موارد دیگه رو هم ...

5

عالیه. ولی کاش مثل هری پاتر نصفه و نیمه نیاد و همه جلدهاش بیاد. خیلی خیلی ممنونم.

1

کاش ابتدا هری پاتر رو تموم میکردید شنیدن این سری کتاب ها جذابه ولی قطعا تا هری پاتر تموم نشه این سری رو خریداری نمیکنم چون فاصله انتشار بین کتاب هاتون به قدری زیاده ک عملا مزه کتاب از بین میره و بین سری کتاب ها یه عالمه کتاب ریز میخونید که میتونستید به احترام به کسایی که بهتون اعتماد کردن و مجموعه ها رو خریدن مجموعه رو تموم میکردید . قطعا برای پیشگیری از این بی احترامی ها تا تموم نشدن مجموعه قبلی این مجموعه خریداری نمیشه.

1

اینم احتمالا مثل هری پاتر نیمه‌کاره میمونه یه جلد می‌ده میره سراغ یه پروژه دیگه

5

اوه چی شد شوک وارد شد بهم بعد گذاشتن این پیام میخرمش ?هرچند من کتابش رو دارم ولی میدونم مثل ترکیب رولینگ و سلطان زاده اینبار باید شاهکار تالکین و سلطان زاده رو دریابیم البته که شاهکار های داسایوفسکی و سلطان زاده هم عالیه به نظرم اگر قرار به اومدن ادامه هری باشه یعنی کتاب پنجم هری پاتر و محفل ققنوس با توجه به سه جلده بودن کتاب هم قیمت بالایی داره هم زمان زیادی میبره باید همراهش یه تخفیف خوب هم مهمونمون کنن

5

درود پادشاه انسان ها و دورف ها و الف ها بر آرمان سلطان زاده

5

دوستان کتابهای هری پاتر تا آخرین جلد خواهد آمد و طبق پیج اینستاگرام آقای سلطان زاده توی خرداد ماه محفل ققنوس آماده میشه . آرزوم این بود که ارباب حلقه ها هم با صدای ایشون بیاد . حالا که داره برآورده میشه امیدوارم ترانه یخ و آتش یا همون گیم آف ترونز رو هم با صدای ایشون بشنویم . ممنون از آقای سلطانزاده عزیز و ممنون از فیدیبو

نمایش 144 نقد دیگر
4.5
(249)
سرگرم‌کننده 🧩 (12)
180,000
٪30
126,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی ارباب حلقه‌ها
شامل 3 عنوان کتاب
ارباب حلقه ها جلد 1
٪30
ارباب حلقه ها جلد 1
جلد اول
آوانامه
4.5
(249)
سرگرم‌کننده 🧩 (12)
180,000
٪30
126,000
تومان