0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گریز دلپذیر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی گریز دلپذیر

نویسنده:
آنا گاوالدا
درباره گریز دلپذیر

نیویورک‌تایمز: «این داستان بلند جذاب و خواندنی که در فهرست پرفروش‌های آلمان و فرانسه هم قرار داشته است، کتابی است که لحظه‌ی حال را جشن می‌گیرد و به اهمیت زندگی در حال توجه دارد.»

روزنامه ایندیپندنت: «آنا گاوالدا توانایی نوشتن نمایش‌های هوشمندانه به همراه رگه‌هایی از ظرافت را دارد.»

درباره کتاب صوتی گریز دلپذیر

کتاب «گریز دلپذیر» French leave آخرین اثر «آنا گاوالدا» در سال 2009 منتشر شد. این اثر مرور روزهای کودکی چهارخواهر و برادر است که به دلیل مشغله و ازدواج از هم دور شده‌اند. آن‌ها در یک مراسم عروسی دوباره دورهم جمع می‌شوند و تصمیم می‌گیرند چندساعتی را به دور از مشغله‌های دنیای بزرگ‌سالان کنار هم باشند. آن‌ها به دنبال طعم شیرین و دل‌چسب دوباره‌ی کودکی‌شان مهمانی را ترک می‌کنند و گذشته و آینده‌شان را به هم پیوند می‌زنند. آن‌ها از کودکی و تفریحات آن زمانشان صحبت می‌کنند و خواننده را نیز در سفری به زمانی نزدیک اما دست‌نیافتنی همراه خود می‌کنند.

«آنا گاوالدا» در این اثر کوتاه ماجراجویی‌های کودکی را توصیف می‌کند که در بزرگ‌سالی رنگ نباخته و همچنان افراد را در کنار یکدیگر جمع می‌کند. او این داستان را شخصیت محور نوشته است و گرانس یکی از خواهران آن را تعریف می‌کند. او همراه خواهر بزرگ‌ترش لولا و دو برادرش سیمون و ونسان به صمیمت دوران کودکی بازمی‌گردند.

درباره آنا گاوالدا

«آنا گاوالدا» Anna Gavalda معلم و رمان‌نویس اهل فرانسه در 9 دسامبر سال ۱۹۷۰ در شهر پاریس به دنیا آمد. او کودکی‌اش را در محیطی فرهنگی و آشنا به هنر گذراند و پدر و مادرش به نقاشی روی ابریشم مشغول بودند. او در دوران دبیرستانش شغل‌های گوناگون  فروشندگی، صندوق‌داری و گل‌آرایی را تجربه کرد و با اقشار و فرهنگ‌های متفاوت آشنا شد. او در جوانی در پی تلاش‌هایش از دانشگاه سوربن پذیرش تحصیلی گرفت و توانست پس از دوران تحصیلش به‌عنوان استاد مشغول به کار شود.

«آنا گاوالدا» پس از جدایی از همسرش زندگی‌اش را وقف نوشتن کرد و نخستین مجموعه داستانش را به نام «دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد» در سال 1999 نوشت که شامل داستان‌های شیرین و خواندنی «آداب دلبری در سن‌ژرمن‌د‌پره»، «باردار»، «این مرد و این زن»، «اُپل تاچ»، «امبر»، «مرخصی»، «رویداد روز»، «نخ بخیه»، «جونیور»، «سال‌های بعد»، «کلیک‌کلک» و «عاقبت کار» است. این اثر پس از انتشار با نثری روان توجه منتقدان و خوانندگان را در آن زمان به خود جلب کرد و بیش هفت‌صد هزار فروش در فرانسه داشت. این کتاب در ایران با ترجمه‌ی «الهام دارچینیان» از سوی «انتشارات قطره» و با ترجمه‌ی «سولماز واحدی کیا» از سوی «انتشارات کتاب کوله‌پشتی» منتشر شده است که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

«گاوالدا» پس از این اثر به‌عنوان نویسنده‌ای شاخص شناخته شد و کتاب بعدی‌اش را در سال 2002 به نام «من او را دوست داشتم» منتشر کرد. این رمان گفتگویی زیبا میان یک زن و پدر همسرش است که در بستری عاشقانه شکل گرفته است و مملو از جملات و توصیفات زیبا و ناب است که به دل خواننده می‌نشیند. پدر همسرش در این داستان خاطره‌ی عشق قدیمی‌اش را تعریف می‌کند و جریان داستان را به زمانی دیگر می‌کشاند.

«آنا گاوالدا» در طی سال‌های اخیر به‌عنوان نویسنده‌ای ساده و روان‌نویس فرانسوی معروف شده است که داستان‌هایش بر دل خواننده می‌نشیند. او عشق، مهر و محبت را چاشنی آثارش می‌کند و پیوند‌های عاطفی میان افراد را به تصویر می‌کشد. او در میان خوانندگان زن جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از نویسندگان برجسته‌ی قرن بیستم میلادی فرانسه است. او در مصاحبه‌ای به علاقه‌مندان آثارش مطالعه‌ی کتاب‌های «جان اشتاین بك»، «رومن گاری»، «گیدوموپاسان»، «شكسپیر» و «هاروكی موراكامی» را پیشنهاد داد.

ترجمه کتاب صوتی گریز دلپذیر به زبان فارسی

کتاب صوتی «گریز دلپذیر» نوشته‌ی «آنا گاوالدا» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «مریم پاک ذات» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «نرگس خامه‌ای» رمان‌های بین‌المللی را ترجمه می‌کند و ترجمه‌ی آثار نویسندگانی همچون «ویلیام فاکنر» و «اورهان پاموک» را در کارنامه‌ی کاریش دارد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
167.۱۲ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۰۲:۱۱
نویسندهآنا گاوالدا
مترجم نرگس خامه ای
راویمریم پاک‌ذات
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۰۹
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۶۷.۱۲ مگابایت
۰۳:۰۲:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
23 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
15 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

داستان که گیرا نبود اصلا. تا اخرش توی خط صاف . حقیقتا لذت نبردم. و مدل خوندن راوی بدتر بود. چون همش از رو ناراحتی حرف میزد. اصلا طبیعی نبود.

5

کتاب جالبی بود دوست داشتم راوی هم عالی هستن خانم پاک ذات هر داستانی رو خوانش میکنن اون داستان جذاب میشه خسته نباشید

3

صدای گوینده خیلی بکنواخت هست و انگار همش از رو ناراحتی و غصه داره صحبت میکنه

4

تو رو خدا کتابهای رومان صوتی بیشتری بذارید اخیرا همش دارید کتابهای روانشناسی میگذارید ?

4

به نظرم راوی هوشمندانه ، با توجه به حال و هوای داستان ، روایت میکرد

1

سبک خوندن راوی حال آدمو بد میکنه?

3

کتاب جالب بود اما کشش داستان کم بود

3.5
(13)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گریز دلپذیر
گریز دلپذیر
آنا گاوالدا
آوانامه
3.5
(13)
60,000
تومان