0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آهنگ عشق
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آهنگ عشق

نویسنده:
آندره ژید
درباره آهنگ عشق

عشق می‌تواند در تقابل با مذهب قرار بگیرد و حتی میوه‌ای ممنوعه تلقی شود وقتی پای کشیشی در میان باشد. کشیش رسالت‌دهنده و مبلغ آیین مذهبی هم ممکن است در تب‌وتاب عشق قرار بگیرد و لذت و تلخ‌کامی‌های آن را بچشد ولی آیا این در تقابل با اصولی است که سال‌ها آن‌ها را زندگی کرده است؟ «آندره ژید»، نویسنده‌ی برجسته‌ی اهل فرانسه با نگاهی ژرف و عمیق در کتاب «آهنگ عشق» داستان عشقی نامتعارف میان کشیش میان‌سال و دختر نوجوان نابینایی را دست‌مایه‌ی خود قرار داده و لایه‌های پنهانی انسان را بدون سانسور به تصویر کشیده است.

درباره کتاب صوتی آهنگ عشق

کتاب «آهنگ عشق» بانام فرانسوی La symphonie pastoral نوشته‌ی «آندره ژید» در سال 1919 منتشر شد. نام این اثر الهام گرفته از سمفونی شماره‌ی شش بتهوون است که در این اثر بارها از آن صحبت می‌شود. داستان این کتاب روایت عشقی ممنوعه میان کشیش و دختری نابینا است. این داستان با حضور این کشیش بر بالین پیرزنی مریض‌احوال آغاز می‌شود که از دنیا می‌رود. این کشیش نوه‌ی این پیرزن به نام «شارلوت» را تحت سرپرستی خودش قرار می‌دهد و نام «گرترود» را بر او می‌گذارد. این کشیش مذهبی در جریان این اتفاق‌ها، دلباخته‌ی «گرترود» می‌شود و از ازدواج او با پسرش جلوگیری می‌کند. او زندگی اجتماعی و اعتقاداتش را در تضاد با این عشق می‌بیند و درونیاتش را در میان این داستان پرکشش به تصویر می‌شد.

«آندره ژید» نویسنده‌ی توانای فرانسوی در این اثر تناقض میان رفتار کشیش و اعتقاداتش را به زیبایی نشان می‌دهد و این موضوع را هم به خواننده گوشزد می‌کند که ممکن است رفتار افراد با اعتقاداتشان متفاوت باشد. این اثر یک داستان عاشقانه‌ی خواندنی است که سرگذشت افراد را تعریف و حس یک رمان کلاسیک را ایجاد می‌کند. براساس این داستان «ژان دلانوا» کارگردان معروف در سال 1946 فیلم سینمایی موفقی ساخت که برنده‌ی جایزه جشنواره‌ی کن شد.

درباره آندره ژید

«آندره ژید» Andre Gide نویسنده‌ی مطرح فرانسوی در تاریخ 22 نوامبر 1869 در پاریس به دنیا آمد. او در خانواده‌ای مذهبی کودکی‌اش را گذراند و در آن دوران تعلیمات مربوط به علم و فرهنگ را در خانه آموزش ‌دید. او در جوانی به تونس و پس از آن به آفریقا رفت و بسیار تغییر کرد و افکارش دستخوش تحولات شد. او پس از این سفرها نوشتن را به‌طورجدی دنبال کرد و کتاب معروف «مائده‌های زمینی» را در سال 1897 را به چاپ رساند. او پس از این اثر کتاب «دخمه‌های واتیکان» را منتشر کرد که سبب شهرتش شد. «آندره ژید» تنها یک نویسنده نبود، او فردی جریان‌ساز بود که بر افراد زیادی پس از خودش تأثیر گذاشت. در آن دوران آثار او از سوی کلیسای کاتولیک در لیست کتاب‌های ممنوعه قرار گرفت و ابهاماتی در رابطه با گرایش جنسی او وجود داشت.

«آندره ژید» نویسنده‌ای تأثیرگذار بود و در طول زندگی‌اش مخالفان و موافقان زیادی داشت. او را منحرف‌کننده جوانان نامیدند در حالی که امروز از او به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین افراد قرن نوزدهم فرانسه یاد می‌شود. او در سال ۱۹۴۷ موفق به دریافت جایزه ادبی نوبل و به‌عنوان نویسنده‌ای شاخص نامش در جهان ماندگار شد.  

ترجمه کتاب صوتی آهنگ عشق به زبان فارسی

کتاب صوتی «آهنگ عشق» نوشته‌ی «آندره ژید» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «علی دنیوی ساروی» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را «علی‌اصغر سعیدی» مترجم ایرانی به فارسی ترجمه و آن را نشر قطره سال 1384 منتشر کرده است که نسخه‌ی الکترونیک آن نیز در فیدیبو موجود است. «علی‌اصغر سعیدی» داستان «آهنگ عشق» را انسانی‌ترین اثر این نویسنده‌ می‌داند و تمامی آیه‌ها و روایات بیان شده در این اثر را با ترجمه‌ی اصلی تطبیق داده است. او بر این باور است به دلیل آن که خانواده‌ی «آندره ژید» کاتولیکی بودند عشق و ایمان و گرایش از مذهب پروتستان به‌سوی کاتولیک نقش عمده‌ای در این داستان دارد. این داستان بانام‌های «سمفونی پاستورال» و «سنفونی روحانی» هم به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی آهنگ عشق می‌شنویم

امشب باز برف زیادی باریده است. بچه‌ها بسیار خوشحالند، چون آن‌گونه که خودشان می‌گویند، اگر به همین ترتیب ببارد، باید آن‌ها را از راه پنجره به حیاط بفرستیم. چون امروز صبح جلوی در را چنان برف‌گرفته که درواقع باز کردنش ناممکن است. جز از در رختشوی‌خانه راهی به بیرون نیست. خوشبختانه دیروز اطمینان حاصل کردم که به‌قدر کفایت در دهکده آذوقه هست، چون این‌طور که بویش می‌آید باید مدتی دراز، دور از دسترسی داشتن به اهالی سایر آبادی‌ها زندگی کنیم. البته این اولین زمستانی نیست که برف سنگین ارتباط ما را با دنیای خارج قطع کرده... اما در طول عمرم یادم نمی‌آید که هیچ زمستانی برای مردم این‌همه مشکل ایجاد کرده باشد. از این فرصت برای نوشتن دنباله‌ی داستانی که تازه آغاز کرده‌ام استفاده می‌کنم.

قبلاً اين را گفتم که وقتی این دختر معلول را با خود به خانه آوردم هرگز از خود سؤال نکرده بودم که او چه جایی را ممکن است در خانه‌ی ما اشغال کند. البته از ملایمت و عدم ایستادگی زنم در برابر خواسته‌های قلبی‌ام خبر داشتم، از این رو، محلی که از منابع مالی بسیار محدودمان می‌توانست به او تخصیص یابد از پیش معلوم بود. پس این بار هم طبق عادت همیشگی خود همان‌گونه عمل کردم که چه به سائقه ی میل طبیعی و چه به پیروی از مبانی اخلاقی، همواره عمل می‌کنم، یعنی بی آن که درصدد محاسبه‌ی هزینه‌ای باشم که این شور و شوق درونی روی دست من می‌گذاشت (موضوعی که به نظر من مغایر با دستور کتاب مقدس است) و درواقع گز نکرده پاره کرده بودم. اما راهی جز این نیست که یا باید به تفضل خداوند تکیه نمود و يا سنگینی بار این‌گونه کارها را به دوش دیگری انداخت. من زود متوجه شدم که در این رهگذر، وظیفه‌ی بسیار سخت و سنگینی بر آملی تحمیل کرده‌ام، چندان سخت و سنگین که  ابتدا پیش خود به‌شدت شرم زده شدم.

از این رو تا آن جا که برای من مقدور بود در زدن گیسوان دخترک از ته، به او کمک کردم کاری که البته با اکراه و ناراحتی آن را انجام می‌داد. اما وقتی نوبت به شست‌وشو و نظافت رسید، تمامی کار را به عهده‌ی زنم محول کردم و دریافتم که انجام دادن وظایف سخت و نامطبوع واقعاً از دست من ساخته نیست. اما انصاف باید داد که کم‌ترین صدای اعتراضی در این مورد از زبان او شنیده نشد. ظاهراً در تمامی طول شب به این موضوع فکر کرده بود و انجام دادن این تکلیف جدید را به خود قبولانده بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
214.۸۱ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۵۳:۴۶
نویسندهآندره ژید
مترجم علی اصغر سعیدی
راوی علی دنیوی ساروی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۱۴.۸۱ مگابایت
۰۳:۵۳:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
5
ستاره
14 ٪
4
ستاره
48 ٪
3
ستاره
18 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
11 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

انگار نویسنده آخرای کتاب فقط خواسته داستان و سریع جمع و جور کنه، یا نمیدونم شاید اصن سانسور شده؟ چون خیلی یهویی تموم شد داستان! و حتی واسه بیانِ پیام داستان دو سه جمله کافیه.. در مورد نسخه ی صوتی بودنش، من صدا و اجرای آقای دنیوی ساروی رو خیلی خیلی دوس دارم و صد سال تنهایی رو هم با صدای ایشون گوش دادم. امیدوارم آثار بیشتری ازش ببینیم.⁦❤️⁩

4

فیدیبو جان این نمونه است بنظر شما؟ما که در هر صورت با شنیدن صدای آقای سلطان زاده خوشحال میشیم ولی الان میخواستیم صدای آقای دنیوی رو بشنویم لطفا در انتخاب نمونه دقت کنید.

4

اخه این ک نمونه نیست اصلا گوینده توش حرف نزد?

1

شنیدن نمونه ،به نظرم باید کمی از کتاب باشه ،نه اینکه موزیک و تمام،من واقعا نفهمیدم این کتابو میتونم انتخاب کنم یا نه؟ لطفا نمونه رو تغییر بدید

5

اولش از صدای گوینده خوشم نیومد بعدش دیدم خیلی هم مناسبه این جنس کتابه بسیار کتاب زیباییه حیف این کتاب نیست که نمونه خوبی نداره؟؟؟؟؟؟

5

بسیار زیبا و قابل تامل بود فایل صوتی بسیار خوبی بود من در کارگاهم تنهام و فایل صوتی گوش می دم و واقعا لذت می برم ممنونم از تهیه کننده ها

3

نمیدونم این کل کتاب بود یا خلاصه، در هر صورت من نتونستم خیلی باهاش ارتباط برقرار کنم. داستان بیشتر برای نوجوانان مناسبه.

4

کتاب خوبی بود.. به نظر من صدای نویسنده خیلی خوب و همراه داستان بود. داستان کشش لازم برای دنبال کردنو داشت.

3

رمان احساسی و عاطفی با توصیف های فوق العاده زیبا با تلنگرهایی در باب فلسفه زندگی

2

واقعا نمونه نبود!!! باید گوش کرد دید صدای راوی به دل میشینه یا نه که اصلا چیزی پخش نشد!

نمایش 13 نقد دیگر
3.5
(27)
65,000
٪30
45,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آهنگ عشق
آهنگ عشق
(سنفونی پاستورال)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آهنگ عشق
٪30
آهنگ عشق
آندره ژید
آوانامه
3.5
(27)
65,000
٪30
45,500
تومان