0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختری در قطار

معرفی، خرید و دانلود کتاب دختری در قطار

ناشر:
میلکان
درباره دختری در قطار

داستان‌های معمایی بخش جذابی از کتاب‌های داستان را تشکیل می‌دهند و کتاب دختری در قطار اثر پائولو هاپکینز یکی از کتاب‌های بسیار جذاب در این ژانر است. این داستان با عنوان اصلی the girl on the train  اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. این کتاب در صد فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و برای سیزده هفته پشت‌سرهم این عنوان را داشت. این کتاب تنها پس از دو ماه پس از انتشار بیش از یک میلیون نسخه فروخته بود. همچنین این کتاب در انگلستان هم برای ۲۰ هفته متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار داشت. کتاب صوتی این کتاب هم کتاب صوتی سال ۲۰۱۶ در آمریکا شد. تا امروز این کتاب بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروخته شده است و به زبان‌های زیادی برگردانده شده است. در سال ۲۰۱۶ از روی این کتاب فیلمی ساخته شد که توانست موفقیت خوبی به دست آورد.

کتاب جذاب پائولا هاپکینز داستان سه زن مختلف است که هرکدام درگیر مشکلات متنوعی دررابطه‌با مردان زندگی‌شان هستند و چیزهایی مانند اعتیاد به الکل هم در آن مطرح شده است. داستان این سه زن جایی به هم گره می‌خورد و یک رمان جذاب را می‌سازد.

کتاب دختری در قطار در ایران هم چندین بار ترجمه شد و ناشران زیادی آن را چاپ کردند. یکی از این ترجمه‌ها، ترجمه‌ی محبوبه موسوی است که انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. فیدیبو نسخه الکترونیک این کتاب را هم در اختیار شما گذاشته است و اگر به آن علاقه‌مندید می‌توانید آن را در همین صفحه از دسته‌بندی داستان و رمان دانلود کنید.

پائولا هاوکینز کیست؟

Paula Hawkins نویسنده‌ی انگلیسی قرن بیست و یک است که سال ۱۹۷۲ در شهر هراره در کشور زیمبابوه به دنیا آمده است. پدرش استاد دانشگاه بود و او هم در ۱۷ سالگی به آکسفورد رفت تا فلسفه و سیاست بخواند. اولین شغلی که هاپکینز در زندگی‌اش داشت روزنامه‌نگاری بود. او تا سال ۲۰۰۹ به همین شغل اشتغال داشت تا اینکه تصمیم گرفت داستان بنویسد و با کمدی شروع کرد؛ اما موفقیت او مربوط به نوشتن کتاب دختری در قطار است. او پس از این کتاب کتاب‌های دیگری هم نوشت که مشهورترینشان در ژرفای آب است.

چرا باید کتاب دختری در قطار را خواند؟

دختری در قطار یک رمان جذاب است. این داستان از زبان سه نفر تعریف می‌شود و همین باعث شده است تعلیق زیادی را در آن حس کنید که برای رمان‌های جنایی بسیار جذاب است. نویسنده توانسته است با توصیفات جذاب و با شخصیت‌سازی مناسب برای هریک از کاراکترها تصویری بسیار جذاب بسازد. این کتابی است که اگر خواندنش را شروع کنید ذهنتان درگیرش خواهد ماند و به این سادگی نمی‌توانید آن را زمین بگذارید.

در بخشی از کتاب دختری در قطار می‌خوانیم

به مردی که رو صندلیِ روبه‌روم نشسته نگاه می‌کنم. تقریباً هم‌سنیم، وسطای دهه‌ی سیِ زندگی، با موی تیره، کنار شقیقه‌ها خاکستری، پوست رنگ‌پریده. لباس رسمی پوشیده؛ اما کمربند صندلی جلوشه و نیم‌تنه‌ش پیدا نیست. یه مک‌بوک، با ضخامت نازک، جلوش بازه. کُند تایپ می‌کنه. یه ساعت نقره‌ای با یه صفحه‌ی پهن رو مچ راستش بسته ـ گرون به نظر می‌رسه ـ شایدم از این ارزونا باشه. لپش رو می‌جوئه. شاید عصبیه، شایدم داره عمیقاً فکر می‌کنه. شاید داره یه ایمیل مهم به یه همکار تو یکی از اداره‌های نیویورک می‌نویسه یا این‌که با دقت لغات پیامی رو که می‌خواد به دوست‌دخترش بده تجزیه می‌کنه. یهو سرشو بالا می‌گیره و چشامون با‌هم تلاقی می‌کنه، نگاه زودگذرش از من، می‌رسه به بطریِ کوچیکِ شرابِ روی میزِ جلوم. ‌اون‌ورتر رو نگاه می‌کنه. چیزی تو حالت لب‌و‌لوچه‌ش هست که حس تنفر رو القا می‌کنه. به نظرش من ناخوشایند می‌آم.

من دختر دلخواه اون نیستم. من چندان خوشایندش نیستم، به‌هر‌حال جذاب نیستم. فقط این نیست که من اضافه‌وزن دارم یا این‌که صورتم به‌خاطر افراط در نوشیدن و کمبود خواب پف کرده؛ انگار مردم می‌تونن این عیب واضح رو توی من ببینن، اونا می‌تونن اونو توی صورتم ببینن؛ راهی رو که من با اون خودمو نگه می‌دارم، روشی رو که من باهاش حرکت می‌کنم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب دختری در قطار

در دنیای داستان‌های معمایی و جنایی کتاب‌های زیادی برای خواندن وجود دارد. اگر کتاب دختری در قطار توانسته است نظر شما را به خود جلب کند و از آن لذت برده‌اید در ادامه می‌توانید به سراغ کتاب‌هایی که در زیر معرفی می‌کنم بروید:

·      زنی در کابین ۱۰ اثر روث ور نشر نون

·      سنترال پارک اثر گیوم موسو انتشارات البرز

·      پرونده هری کبر اثر ژوئل دیکر انتشارات البرز




دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۹ مگابایت
تعداد صفحات
312 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۴:۰۰
نویسندهپائولا هاوکینز
مترجممحبوبه موسوی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Girl on the Train
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۹ مگابایت
۳۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
66 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتابی که بنظرم شروع خوبی داشت، قشنگ ادامه پیدا کرد اما پایانش اون چیزی که انتظار داشتم نبود. ۲ ستاره‌ٔ کم شده به دلیل تفاوت پایان داستان با انتظار من نیست، بلکه به دلیل منطقی نبودن پایان با توجه به روند داستان از نظر منه. یا باید طول داستان یه شکل دیگه میشد یا پایان بیشتر به طول داستان شبیه بود. داستان درباره زندگی سه زن به نامهای ریچل، آنا و مگان هست که به هم مربوط هستند اما اتفاقی باعث آشفتگی بیشتر روابطشان میشود. ریچل زنی الکلی هست که سابقا همسری به نام تام داشته و الان پنج سالی هست که از هم جدا شدن اما همچنان نمیتونه فکر تام رو از سرش بیرون کنه. تام با زنی به نام آنا ازدواج کرده که از نظر ریچل اون همون کسی هست که خودش نتونست باشه و معتقده تام اون رو به خاطر اون زن رها کرده درحالیکه تام به اون میگه بخاطر اشتباهات ریچل زندگی مشترکشون به آخرش رسید. مگان با همسرش اسکات در نزدیکی خونه تام و آنا(خونه تام و ریچل در گذشته) زندگی میکنه. ریچل هر روز از دور، به زندگی عاشقانه اونا، در یک قطار در حال گذر نگاه میکنه تا زمانی که قتلی رخ میده. ریچل به دنبال قاتل، سعی در کشف راز مرگ اون زن داره. این درحالیه که گذشته زن نامعلومه و رازهایی هم از زمان حال وجود داره. اما ریچل با مشکل دیگری هم مواجه هست. ریچل شب قتل بیرون از خونه خودش و درواقع در نزدیکی خونه تام و مگان بوده. با اینحال، به خاطر مستی درست یادش نمیاد چه اتفاقی افتاده و توجیهی برای سر زخمی و وضعیت آشفته خودش بعد از اون شب نداره. ریچل همیشه در گذشته هم دچار خیالاتی درباره زمانهای مستی خودش بوده. حالا با خیالاتی که نمیدونه چقدر واقعی هستن دست و پنجه نرم میکنه. اینکه آیا خودش مرتکب اشتباهی شده؟ یا آیا کسی رو دیده که بتونه معما رو حل کنه؟ به عنوان یک کتاب معمایی نیمه اول داستان رو بیشتر میپسندم. درکل خوب بود اما جزو پیشنهاداتم نیست.

2

فقط بدرد این میخوره که یه فیلم ازش ساخته بشه. چیزی به خواننده اضافه نمیکنه.

3

کاش اخرش رو‌هم‌میگفتین چی سد😉

2.7
(3)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دختری در قطار
دختری در قطار
پائولا هاوکینز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختری در قطار
دختری در قطار
پائولا هاوکینز
میلکان
2.7
(3)
75,000
تومان