0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت شروع ناقص
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت شروع ناقص

جستارهایی درباره ی بهتر انجام دادن کارها
ناشر:
میلکان
درباره قدرت شروع ناقص

درباره کتاب قدرت شروع ناقص

چندبار شده که به‌خاطر احساس ناکافی بودن یا آماده نبودن شرایط، از انجام کاری که مد نظرتان بوده منصرف شده‌اید؟ کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها (The Power of Imperfect Starts)، یک اثر فوق‌العاده است که به شما نشان می‌دهد انتظار برای ایده‌آل شدن شرایط، یک انتظار بیهوده است. با این تفکر، از انجام دادن کارهایی که دوست دارید، دور می‌شوید. شما باید با وجود کامل نبودن، آماده نبودن صد در صدی شرایط و پشت کردن به باورِ یک شروع خوب، کارهایی که دوست دارید را انجام دهید؛ وگرنه هیچ‌وقت دیگر انجام‌شان نخواهید داد. به این موقعیت، قدرت شروع ناقص می‌گویند.

کتاب قدرت شروع ناقص به نویسندگی جیمز کلییر، یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی است که درباره بهتر انجام دادن کارها صحبت می‌کند. این اثر شما را از خطر وسواس برای شروع کارها آشنا می‌کند و اعتقاد دارد که یک شروع ناقص، بهتر از شروع نکردن است. بسیاری از افراد به‌خاطر ترس از کامل نبودن و ایده‌آل نبودن شرایط، همیشه انجام دادن کارها را به تعویق می‌اندازند. آن‌ها در وسواس‌های خود غرق می‌شوند و میلِ انجام کارها را فراموش می‌کنند. اما تصورات ایده‌آل‌گرایانه، نمی‌تواند شما را به اهداف‌تان برساند؛ چرا که هنوز به سراغ انجام کارهای‌تان نرفته‌اید.

این اثر لحن بسیار گرم و صمیمی‌ای دارد و خوانندگان را با خود همراه می‌کند. به نظرتان اگر بخواهید راه جدیدی را آغاز کنید و موفق شوید، مطالعه تجارب افراد موفق این حوزه می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ این افراد بعد از آزمون و خطاهای بسیار و پشت سرگذاشتن راه‌های سخت توانسته‌اند به جایگاه امروزی‌شان دست پیدا کنند. قدم‌به‌قدم دنبال کردن راه آن‌ها، کار منطقی‌ای به نظر نمی‌رسد؛ چرا که شما در ابتدای راه هستید و آن‌ها سال‌ها پیش از آن نقطه عبور کرده‌اند.

یادگیری از تجارب دیگران در بخش‌هایی از زندگی می‌تواند مفید باشد؛ اما نباید درگیرِ الگوگیری همه‌جانبه شوید. فراموش نکنید که مقایسه خودتان با افراد موفق، می‌تواند باعث دل‌سردی‌تان شود و شما را در دامِ این تفکر بیندازد که کافی نیستید. نویسنده معتقد است که با مقایسه کردن خودتان با دیگران و تلاش برای ایده‌آل کردن شرایط، هیچ‌وقت حرکت به سمت رویاهای‌تان را شروع نمی‌کنید و درجا می‌زنید. پس وقتش است که یک شروع ناقص داشته باشید.

کتاب پیش رو توسط «سید ایوب کوکبی» و «فرزانه حاج خلیلی» ترجمه شده و نشر میلکان آن را منتشر کرده است.

درباره جیمز کلییر، نویسنده کتاب

جیمز کلییر (James Clear) یکی از نویسندگان و وبلاگ‌نویسان موفق است که از سال ۲۰۱۲، در وبلاگ شخصی‌اش مطالب مفیدی را در زمینه توسعه فردی می‌نوشت. این نویسنده بعد از نوشتن کتاب «عادت‌های اتمی»، به شهرت فراوانی در سطح جهان دست یافت و توانست به یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک‌تایمز تبدیل شود. از کتاب عادت‌های اتمی، بیش از سه میلیون نسخه به‌صورت رسمی فروش رفته است. او از طریق وب‌سایت شخصی‌اش مطالب مفید انگیزشی منتشر می‌کند که ماهانه چندین میلیون بازدید دارد. تمرکز اصلی کلییر روی مسئله عادت است و به اعتقادش، عادت‌های ریز و درشت ما هستند که آینده‌مان را می‌سازند. کلییر توانسته با انتقال تجربیات خود به مدیران و آموزش‌های کاربردی، عادت‌های آن‌ها را تغییر دهد.

کتاب قدرت شروع ناقص برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های ژانر توسعه فردی و خودیاری علاقه‌مند هستید، از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد. هم‌چنین اگر در پی انجام کارهای جدید هستید یا دوست دارید به سمت رویا‌های‌تان بروید اما وسواس مانع آن شده، مطالعه این کتاب را در اولویت قرار دهید.

خواندن این کتاب چه کمکی به شما می‌کند؟

مطاله اثر شگفت‌انگیز قدرت شروع ناقص به شما کمک می‌کند تا وسواس‌های خود را کنار بگذارید و روی اهداف‌تان متمرکز شوید. این کتاب قدرتِ شروع کارهای جدید را به شما می‌بخشد و بهتان یاد می‌دهد چطور در عین کامل نبودن، به سمت رویاهای‌تان قدم بردارید.  علاوه‌بر آن، یاد می‌گیرید چگونه ایده‌آل‌گرایی را کنار بگذارید و انجام کارها را شروع کنید؛ حتی اگر یک شروع ناقص باشد. ناقص بودن را می‌توانید در مسیر کامل کنید و بهبود ببخشید؛ اما اگر وسواس را کنار نگذارید، هیچ کاری را انجام نمی‌دهید و در حسرت آن باقی می‌مانید.

در بخشی از کتاب قدرت شروع ناقص می‌خوانیم

چه چیزی بهینه و چه چیزی لازم است؟

«اگراز خودتان بیشتر توقع داشته باشید. به سختی می‌توانید شروع کنید.»

یادگیری از دیگران بسیار خوب است و خودم هميشه این کار را انجام می‌دهم. ولی مقایسه‌ی جایگاه کنونی‌تان بایک شخص موفق ممکن است این احساس را در شما ایجاد کند که خیلی عقب هستید و منابع‌تان برای شروع کافی نیست. اگر به شرایط بهینه‌ی امروز آن‌ها نگاه کنید، به‌سادگی می‌توانید خود را متقاعد کنید که پیش از برداشتن اولین گام به‌سوی اهداف‌تان باید چیز جدیدی بخرید یا مهارت جدیدی یاد بگیرید ویا با اشخاص جدیدی ملاقات کنید. معمولاً هم این کار درست نیست.

برای مثال هروقت سفرمی‌روم، کوله‌گردهایی را می‌بینم که مبالغ زیادی برای خرید تجهیزات حرفه‌ای مثلا کیف‌های ضدباران، لباس‌های ضد رطوبت و کفش‌های آن چنانی صرف کرده‌اند. من نمی‌گویم تجهیزات بی فایده است. تجهیزات عالی، سفر را آسان‌ترمی‌کند. ولی ضروری نیست. برای شروع دویدن به کفش چندمیلیونی نیازی نیست. برای خوردن غذاهای سالم به ظروف آشپزی گران‌قیمت نیازی نیست. همین طور برای شروع سفر، به کوله‌پشتی‌های آن‌چنانی نیازی نیست. همه‌ی این‌ها ممکن اسث ایده‌آل‌تان باشند، ولی در ابتدا به آن‌ها نیاز نیست.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۳۷ مگابایت
تعداد صفحات
223 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۶:۰۰
نویسندهیمز کِلییِر
نویسنده دومجیمز کلییر
مترجم فرزانه حاج خلیلی
مترجم دومایوب کوکبی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
132,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۳۷ مگابایت
۲۲۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 142 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (12)
پربار 🌳 (11)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
4 ٪
41 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتابو حتما بخونید، نه یکبار بنظرم هر چندماه یکبار یا حتی ماهی یکبار باید خونده شه، اما خواهشا کتاب ها رو نخونید که فقط خونده باشید یا لیست دفتر "میخواهم کتاب هایم را بخورم" تون رو پر کنید، بجای خواندن سرسری ده ها کتاب، چندکتاب رو بخونید و عمل کنید، قدرت شروع ناقص، این کتاب مقاله های روی سایت جیمز هستش که توسط نشرمیلکان به کتاب تبدیل شده، هر فصل در مورد یکی از تکنیک های بهینه سازی فردیه اما فصل قدرت شروع ناقصش حقا که بهترین فصلش بود و آفرین به میلکان که همین اسم رو هم روی کتاب گذاشته، من به علت کمالگرایی مفرط به یه فرد بی هدف، بی انگیزه، تنبل تبدیل شده بودم که حتی ظرف های سینکم تا ورودی آشپزخونه کشیده شده بود، فکر میکردم باید جارو کنم تا بتونم ظرفارو بشورم، اما قبلش باید گردگیری کنم تا بتونم جارو کنم، اما گرد گیری معنایی نداره وقتی احساس میکنم داخل کابینتام ممکنه گردوخاکی باشند....... و این چرخه ی مزخرف دوسال ادامه داشت و منو با یه حرکت حلزونی دائمی داشت به سمت افسردگی میبرد، یه جا خوندم کتاب ها به موقع به سراغ ما می آیند، این کتاب قدرت شروع ناقص رو به من نشون داد، روز اول که خریدمش و بازش کردم نگفتم که اینم بخونم که اینم خونده باشم، گفتم اینو میخونم تا بهش عمل کنم و تغییراتش رو توی زندگیم ببینم، به دید عمل کردن بازش کردم و همزمان توی اون یک هفته ای که در حال مطالعه ش بودم خیلی عادت های بدی که داشتم رو شکستم و وقتی به فصل قدرت شروع ناقص رسیدم، تیر آخر به ملاج کمال گرایی احمقانه م خورد و مرد، یادتون باشه منتظر نباشید همه چی آماده و ردیف باشه بعد شروع کنید، فقط کافیه شروع کنید، بعد همه چی خودش پشت سر هم عین دومینو مرتب میشه، از قدرتی که در شروع ناقص هست غافل نشید.

5

این کتاب فوق‌العاده بود برای من... مثال هایی از کتاب:۱یک خط نوشتن بهتر از هیچی ننوشتن است ۲ یک صفحه کتاب خواندن بهتر از هیچی نخواندن است... متاسفانه ما اینقدر منتظر شرایط عالی و انگیزه میمونیم که یادمون میره شروع کنیم. این کتاب برای ترک عادت های بد (اهمال کاری و...)و ایجاد عادات خوب عالیه #به_شدت_توصیه_میشود thank you James clear 😊.

1

سلام من عنوان انگلیسی این کتاب رو (the power of imperfect starts) در اینترنت جست و جو کردم اما هیچ جا چنین کتابی وجود نداشت. در سایت آمازون و حتی سایت خود جیمز کلیر هم سرچ کردم اما هیچ کتابی با این عنوان وجود نداره. دوستان خودشون هم میتونن چک کنن‌. نزدیک ترین چیزی که با جست و جوی عبارت انگلیسی یاد شده پیدا کردم یک مقاله کوتاه یک صفحه ای در سایت شخصی جیمز کلیر با همین عنوان هست و تمام. بنظر میاد این کتاب پروژه جدید کلاه برداری توسط نوابغ ترجمه کشور است...

5

این کتاب پر از راهکارهای کاربردی برای افرادیه که به هر دلیلی پلن ها و برنامه ریزیاشون رو اجرا نمیکنن یا عقب میفته یا شروع میشه ولی به سرانجام نمیرسه. حتما خونده بشه و راهکارا رو هایلایت کنین تا بتونین چندین و چندبار از هر راهکاری متناسب با مشکلتون استفاده کنین

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
پربار 🌳
گیرا 🧲

زیاد دنبال حاشیه نباشید و اصل مطلب بچسبید خیلی ها میگن اصلا چنین کتابی با چنین عنوانی وجود نداره که البته درست میگن و کتابم گفته .........اما من به مطالب کتاب کار دارم که فوق‌العاده حالا نویسنده اصلا یک خرچنگ باشه!!؟ تنها کتاب متنی که من وادار به خوندن میکنه، تو قسمت های خیلی کوتاه و کاربردی مسائل خوبی در مورد توسعه فردی به بحث گذاشته که هر قسمت تو یک روز به نظرم بخونید که کلا فکر کنم ۵ دقیقه وقت بگیره اما خب میشه چند روز درباره همون پنج دقیقه فکر کرد و....... بهرحال کتاب خوبی.

4
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کتاب خیلی خوبی بود. در واقع هم این کتاب و هم کتاب ذهنیت برنده، مجموع مقالات جیمز کلیر هست که توی سایتش منتشر میشه و مترجم عزیز و نشر میکان لطف کردند و این مجموع مقالات رو در قالب کتاب هایی منتشر کردند. عموما این دو کتاب درمورد بهره وریه مخصوصا کتاب قدرت شروع ناقص. مطالب کمی هم درمورد عادت ها اومده. منتظر مجموعه های بعدی از مقالات این نویسنده در قالب کتاب هستیم. ممنونم

4

من این کتاب رو دوبار خوندم کتاب کاملا شفاف و واضح نوشته شده و کاملا قابل انطباق با نیاز های یک انسانه به نظرم ارزش بارها خوندن و داره و مخصوصا با این تخفیف بهتون پیشنهادش میکنم

4

لطفا این کتاب رو به فیدی پلاس هم اضافه کنید.‌🙏🥲

5

کتاب خوب و کاملا کاربردی ای هستش. پیشنهاد می‌کنم ابتدا کتاب عادت‌های اتمی رو بخونید که با ساختار فکری مورد نظر جیمز کلیر بیشتر آشنا بشید... بعد بر همون مبنا با تکنیک‌ها و مثال خوب این کتاب رو بتونید ازش استفاده کنید.

5

کتابی پر از داستان ها و ایده‌های مختلف، که به نظر من با یادداشت برداری و «تکرار» زیاد میشه تا حدی عملی کرد. بینشی که میده، همراه با آرامشی هست که ناشی از انتقال این حسه که ما می‌تونیم بر شرایط غلبه کنیم. تنها نکته‌ی مهم، خواندن این کتاب «حداقل دوبار» و تحلیل دقیق ایده هاشه.

نمایش 31 نقد دیگر
4.5
(144)
انگیزه‌بخش 🚀 (12)
65,000
٪50
32,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت شروع ناقص
٪50
قدرت شروع ناقص
جستارهایی درباره ی بهتر انجام دادن کارها
میلکان
4.5
(144)
انگیزه‌بخش 🚀 (12)
65,000
٪50
32,500
تومان