0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر ظریف رهایی از دغدغه ها
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

روشی نو برای خوب زندگی کردن
نویسنده:
مارک منسن
ناشر:
میلکان
درباره هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

داشتن ذهنی همیشه مشغول، به انسان آسیب می‌زند. خستگی جسمی همیشگی کوچک‌ترین آسیب این موضوع است. همچنین نداشتن هنر رهایی از دغدغه‌های زیاد باعث می‌شود کم‌کم به اضطراب مبتلا شوید و اتفاقات ناخوشایند بیشتری بیفتد. برای همین است که هرکسی باید یاد بگیرد با دغدغه‌هایش به بهترین شکل مواجه شود و آن‌ها را مدیریت کند. سال ۲۰۱۶ بود که کتاب «the subtle Art of Not Giving Fuck: A Contraintutive approach to living a good life» منتشر شد و به زبانی متفاوت درباره‌ی عبور از دغدغه حرف زد. آنچه این کتاب می‌گوید این است که زندگی کوتاه‌تر از آن است که آن را در مسیر دغدغه‌هایی که به رشدتان کمکی نمی‌کند هدر بدهید و انرژی روانی و جسمی‌تان را از بین ببرید. این کتاب خواندنی و جذاب در مدت‌زمان کوتاهی به یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز و آمازون تبدیل شد. تا سال ۲۰۱۹ این کتاب به بیش از ۲۵ زبان مختلف برگردانده شد و بیش از سه میلیون نسخه از آن در نقاط مختلف دنیا فروش رفت.

کتاب مارک منسون در ایران هم مانند سایر نقاط دنیا با استقبال زیادی مواجه شده و چندین ترجمه از آن در بازار کتاب ایران موجود است. یکی از ترجمه‌های خوب این کتاب نسخه‌ی منتظر شده از سوی نشر میلکان با عنوان «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها، روشی نو برای خوب زندگی‌کردن» است که میلاد بشیری کار برگرداندن آن به فارسی را انجام داده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی کتاب انگیزشی و موفقیت در همین صفحه قابل دانلود است.

مارک منسن کیست؟     

مارک منسن نویسنده‌ی مشهور آمریکایی متولد سال ۱۹۸۴ است. او از نسل تازه‌ای از نویسندگان انگیزشی به‌حساب می‌آید که بر خلاف نسل گذشته معتقد نیستند با تلاش به هر چیزی که بخواهید درست پیدا می‌کنید. او در دانشگاه بوستون درس‌خوانده است و اولین‌بار کارش را به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس شروع کرد. وبلاگ او در حوزه‌ی خودباوری و رشد فردی بسیار مشهور است. منسون چند کتاب نوشته است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

زبان کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها بسیار ساده است و منسن کتابش را به سبکی نوشته است که هرکسی با هر سطحی از سواد و آگاهی بتواند آن را مطالعه کند و از آن بهره ببرد. این کتاب پر از جملاتی است که شاید به‌صورت روزمره هم شنیده باشید اما هیچ‌کس هیچ‌وقت آن‌ها را به‌صورت رشته‌ای بامعنا نگفته و بر اهمیتش تأکید نکرده است. مارک منسن همین کار را انجام داده است. او قصه‌گوی بسیار خوبی است و توانسته است هنر رهایی از دغدغه‌ها را هم به صورت یک قصه‌ی خواندنی در بیاورد. فرقی نمی‌کند زن هستید یا مرد یا چه سن و سالی دارید اگر استرس و نگرانی شما را خسته کرده است و دیگر توان مبارزه با دغدغه‌ها را ندارید می‌توانید به سراغ این کتاب بروید. اگر به کتاب‌های توسعه فردی در حوزه‎‌ی انگیزشی و موفقیت علاقه دارید هم هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها بهترین انتخاب برای شماست.

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها چه کمکی به شما می‌کند؟

بزرگترین دشمن انسان قرن بیست و یکم استرس و افسردگی است. دغدغه‌ها هستند که روح ما را از بین می‌برند و در حال پیر کردنمان هستند. اگر نتوانیم آن‌ها را مدیریت کنیم می‌توانند شرایط جسمی و روحی ما را به خطر بیندازند و مسیر موفقیت و کامیابی را مختل کنند. مارک منسن در کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها به شما آموزش می‌دهد چگونه از دغدغه‌هایتان عبور کنید. او حقیقت را بی‌رحمانه توی صورتتان می‌کوبد و رک و راست از شما می‌خواهد از ارزش‌های ساختگی دست بردارید، امیدواری بیش از حد را رها کنید و از گفته‌های نویسندگان سرد چشم‌پوشی کنید. او می‌خواهد برای آرامش خودتان بیشتر تلاش کنید. کتاب او کتابی است که کمک می‌کند بخش خوش‌بین و آرام خود را بیدار کنید و بهتر زندگی کنید.

بخشی از کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

من اگر می‌توانیم ابرقهرمانی ابداع کنم، یکی به اسم «پاندای مأیوس‌کننده» ابداع می‌کردم. او چشم‌بندی مسخره می‌داشت و پیراهنی (با حرف بزرگ T روی آن) می‌پوشید که برای شکم پاندایی بزرگش زیادی کوچک بود. قدرتش هم این می‌بود که به مردم حقایق تلخی را درباره‌ی خودشان بگوید؛ حقایقی که نیاز دارند بشنوند اما حاضر به پذیرشش نیستند.

این ابرقهرمان من همچون فروشنده‌ی انجیل، خانه‌به‌خانه می‌رفت و زنگ درها را می‌زد و چیزهایی می‌گفت؛ مثل «البته درآمد زیاد باعث خوشحالی‌ات میشه ولی باعث نمیشه بچه‌هات دوستت داشته باشن» یا «اگه از خودت پرسیدی به زنت اعتماد داری یا نه در این صورت احتمالاً نداری» یا «چیزی که به‌عنوان دوستی تصور می‌کنی فقط تلاش بی‌وقفه‌ات برای تحت‌تأثیر قراردادن مردمه.» بعد به صاحب‌خانه روز خوش می‌گفت و به سمت خانه‌ی بعدی راه می‌افتاد.

فوق‌العاده می‌شد و آزاردهنده و غم‌انگیز و روحیه‌بخش و ضروری. هرچه باشد مهم‌ترین واقعیت‌ها در زندگی اغلب آن‌هایی هستند که شنیدنشان ناخوشایندتر از همه است.

پاندای مأیوس‌کننده قهرمانی می‌بود که هیچ از ما خواهانش نبود؛ ‌اما همه همه‌ی ما نیازمندش بودیم. مثل سبزیجات بود، وسط غذاهای ناسالم و پر از هله‌هوله ذهنی ما. باوجوداینکه احساس بدتری به ما می‌داد باعث بهترشدن زندگی‌مان می‌شد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۳۱ مگابایت
تعداد صفحات
182 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۴:۰۰
نویسندهمارک منسن
مترجممیلاد بشیری
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The subtle art of not giving a fu*k
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۱۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۳۱ مگابایت
۱۸۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 86 مخاطب
آموزنده 🦉 (7)
انگیزه‌بخش 🚀 (6)
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
6 ٪
29 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

دوستان، بجای نوشتنِ " عالی" - "خوب بود" و....، در مورد کتاب‌هایی که مطالعه کردین، چند خط توضیح بدین. یعنی کتاب هارو در چند خط نقد کنید. متن هایی مثل : " عالی بود" - "بد بود" و... اسپم هست. بجای این‌ها، مثلا بنویسید : کلیت کتاب چطور بود- سرفصل ها یا موضوع های اصلی درمورد چی بود - روی چه موضوعی کار میکنه - برای چه کسایی مفیده؟ - ترجمه چطور بود؟ - ویراستاری چطور بود؟ - نظرتون راجع به نگارش نویسنده چی هست؟ - کتاب روونی هست؟ یا سخت‌خوانش؟ - ارزش مطالعه داره؟ - یا یک چکیده از اوایل کتاب‌ها در چند خط بنویسید - . با اینکار خیلی لطف بزرگی در حق کسی که هنوز کتاب رو نخونده میکنید. چون کسی که هنوز کتاب رو نخونده با نظرِ مفید شما، متوجه میشه که این کتاب براش مناسب هست یا خیر.

5

کتاب پرمحتوا و ترجمه عالی، در واقع کتاب روی مسایلی انگشت میزاره که هر روز در زندگی با اونها سرو کار داریم ولی توضیح خوبی برایشان نداریم. این کتاب جای خالی آن توضیح را در اختیار خواننده قرار میده. ترجمه روان و سلیس کتاب هم جای تردید در تداوم مطالعه آن نمیزاره. از مترجم کتاب بابت انتخاب خوب و ترجمه خوب سپاسگزارم. اگر بطور کلی بخواهم در مورد کتاب توضیح بدم، این کتاب درباره ارزشها است. اینکه گزینش ارزشهای برتر و متعالی، باعث معنا بخشی به زندگی انسان و زدوده شدن دغدغه های سطحی و توجه به اهداف عالی می شود. به نظرم مهمترین برتری این کتاب نسبت به کتابهای مشابه این است که این گزینش ارزشها بر مبنای نگاهی اگزیستانسیالیستی و انسان‌محور مطرح می شود و از نگاه ماورایی به مسائل زندگی روزمره و واقعی می پرهیزد. از این نظر می تواند الهام بخش طیف وسیعی از انسانها فارغ از تعلقات عقیدتی آنها باشد.

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱

این کتاب در زمانی از زندگی من مطالعه شد که بحران‌های زیاد دمینو وار داشتم. توی این کتاب مطالب زیادی هست، که بر عکس کتب انگیزشی دیگه، بسیار واقع گرایانه و حتی علمی به ابعاد مشکلات می‌پردازه. از همه مهمتر سیر و روند کتاب طوری هست که خواننده رو درگیر میکنه. من بار اول این کتاب رو صوتی گوش داده بودم، ولی خواندن مطالب به وسیله خودم رو بهتر و تاثیر گذار دیدم. مهمترین پارتی که برای انگیزه در کار میشه یاد گرفت از کتاب این سیکل هست: عمل -> محرک -> انگیزه

4

تمام مدتی که کتاب رو می خوندم احساس می کردم با یکی از دوستام نشستیم و حرف می‌زنیم. البته من ترجمه ارشاد نیک خواه رو خوندم، خیلی پسرونه و خودمونی ترجمه کرده که البته به زبان آلمانی هم قبلا خونده بودم و خیلی از الفاظ خودمونی استفاده شده بود. بهرحال کتاب خیلی خوبی هست. حتما بخونید حتی اگر فکر می‌کنید ارزش نداره، هر کتاب بی ارزشی ارزش یک بار خوندن رو داره.

5
آموزنده 🦉

خلاصه با لحن خاکی و راحت،در مورد شناخت و نوع ارزش ها ،مثل انتخاب ها ،ارزش درد و رنج ها ،فرق بین تقصیر و مسعولیت ،رفتار ها،نوع حق به جانبی ها و غیره ... ،،برای درک درست دغدغه تا بتونیم خوشحالی واقعی رو بفهمیم ./بنظرم هرکس درمورد هر کتابی از برداشت خودش اندازه چند جمله اینجا بیان کنه به انتخاب دیگران برای خوندن کتاب کمک کرده،،، به نظر من خوب بود

1

خوبه یعنی چی ، بابا از کجا اومدین الان میگین عالی یعنی چی یعنی ما بفهمیم قدرت متنش چیه ، وحدت موضوع داره نداره ، اصلا کلیتش درباره چیه به اینا میگن توضیح یا نظر زیر یه کتاب نه خوبه ، عالیه ، ...

4

گویش کتاب سخت و کتابی نیست، روانه و میشه باهش ارتباط گرفت. نکته مثبتش اینه که همراه با خواننده میاد جلو، بعد هر پاراگراف خودشو جای خواننده میزاره که چی باید بگه و اگر متن نیاز به توضیح بیشتر داشته باشه با بیان ساده تر این کارو انجام میده. برای مدیریت دغدغه‌های ذهنی خیلی مفیده، چون قدم قدم جلو میاد.

4

واقعا رهایی از دغدغه های کوچک که هیچ تمامی ندارد یک گام بزرگ برای حرکت و پیشرفت است. این کتاب دقیقا آنچه نیاز دارید را به شما می گویید. البته هر فرد با توجه به میزان نیاز نسخه ای شخصی را می تواند از آن برای خودش خلق کند. واقعا این کتاب را برای هر سطحی از افراد توصیه می کنم

5

حقایق رو می کوبونه تو صورتت. عالیه. داستان های واقعی می گه. من که خیلی چیزها از این کتاب یاد گرفتم. مثل قانون وارونه، برحق بودن و ...

5

پیدا کردن راه زندگی از درون منجلاب که شخص در آن قرار گرفته همیشه باعث تحسین است.قدر فرصت های زندگی ،عزیزان و زمان نملن را بدانیم.

نمایش 19 نقد دیگر
4.3
(88)
آموزنده 🦉 (7)
49,000
٪50
24,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر ظریف رهایی از دغدغه ها
٪50
هنر ظریف رهایی از دغدغه ها
روشی نو برای خوب زندگی کردن
میلکان
4.3
(88)
آموزنده 🦉 (7)
49,000
٪50
24,500
تومان