0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راز داوینچی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی راز داوینچی

نویسنده:
دن براون
درباره راز داوینچی

دن براون را با قصه‌های رازآلود، جذاب و پرفراز و نشیبش می‌شناسند. راز داوینچی یکی از بهترین کتاب‌های اوست که می‌خواهیم در اینجا درباره‌ی نسخه‌ی صوتی آن صحبت کنیم.

کتاب The Davinci Code اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. دن براون پیش‌ازاین کتاب شیاطین و فرشتگان را با حضور رابرت لنگدان، شخصیت اصلی این کتاب نوشته بود و نماد گمشده را هم پس از آن منتشر کرد؛ اما کتاب راز داوینچی خودش به‌تنهایی هم موفقیت بزرگی برای نویسنده‌اش است. این کتاب را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین داستان‌های بزرگسالان در آمریکا و دنیا دانست. این رمان به بیش از ۴۰ زبان برگردانده شده است و بیش از هشتاد میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

داستان کتاب داستان معمایی است که مثل همیشه رابرت لنگدان، استاد تاریخ دانشگاه هاروارد باید آن را حل کند. معمایی که از موزه لوور پاریس شروع می‌شود و تا دل تاریخ مسیحیت پیش می‌رود.

از روی کتاب راز داوینچی فیلمی به نام «da vinci code» در سال ۲۰۰۶ ساخته شد که رون هوارد کارگردانی آن را برعهده داشته است. این فیلم که موسیقی آن را هم هانس زیمر مشهور ساخته است محبوبیت بسیار زیادی به دست آورد و فروش آن به بیش از ۱۲۵ میلیون دلار رسید. تام هنکس بازیگر مشهور هالیوود در این فیلم نقش رابرت لنگدان را بازی کرده است.

کتاب صوتی راز داوینچی ترجمه‌های مختلفی در ایران دارد و مشهورترین ترجمه‌ی‌ آن ترجمه‌ی حسین شهرابی است. انتشارات آوانامه کتاب صوتی این ترجمه را با صدای مهبد قناعت‌پیشه، یکی از برترین گویندگان کتاب صوتی در ایران منتشر کرده است. این نسخه صوتی در همین صفحه از فیدیبو در دسته‌بندی داستان و رمان در دسترس است.

خلاصه داستان راز داوینچی

داستان کتاب راز داوینچی از جایی شروع می‌شود که رابرت لنگدان تلفنی از پاریس دریافت می‌کند تا سر یک صحنه‌ی قتل مشکوک حاضر شود. در این صحنه یکی از مسئولان موزه لوور به قتل رسیده است و رازش را به شکل یک رمز نوشته است. او تحت‌فشار قرار گرفته بود تا مکان جام مقدس را به یکی از اعضای فرقه‌ی اپوس دئي لو دهد اما کشته می‌شود و ماجرا به شکل یک معما در می‌آید. در اینجا نوه‌ی او که یک رمزنگار پلیس است وارد می‌شود و به‌صورت مخفی شروع به همکاری با رابرت لنگدان می‌کند تا باهم بفهمند جام مقدس کجاست و چه اتفاقاتی در حال افتادن است. این همکاری باعث اتفاقات بسیار جذابی می‌شود و تعقیب و گریزهای زیادی در طول داستان شکل می‌گیرد. سرنخ‌ها پشت‌سرهم پیدا می‌شوند و این ماجراجویی ادامه دارد.

دن براون کیست؟

دانیل گردها براون (daiel Gerhard brown)یکی از مشهورترین نویسندگان دوران معاصر است که در سال ۱۹۶۴ در نیوهمشایر به دنیا آمد و در همین منطقه در خانواده‌ای کاملاً مذهبی بزرگ شد. او از کودکی به اسرار و معماها علاقه داشت و جدول کلمات متقاطع سرگرمی اصلی او بود. او و خواهر و برادرانش در کریسمس برای پیداکردن هدایایشان باید نقشه‌هایی را که پدرشان کشیده بود دنبال می‌کردند. چیزهایی که بعدها در داستان‌هایش خیلی دیده شدند. او ابتدا در کالج فیلیپس اکستر درس خواند و بعدها یک دوره تاریخ هنر در دانشگاه سویل گذراند. او یک موزیسین حرفه‌ای هم بود. در حالیکه براون قصد داشت یک خواننده‌ی مشهور شود؛ اما معلوم شد استعدادش در نوشتن بسیار بیشتر است. رمان‌های او به بیش از ۵۵ زبان برگردانده شده‌اند و بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر دنیا فروخته شده است. داستان‌هایی جنجال‌برانگیز که بعضی‌ها آن‌ها را ضد مسیحی می‌دانند و خودش آن‌ها را یک سفر معنوی دائمی می‌داند. در ادامه تعدادی از کتاب‌های او را معرفی می‌کنیم:

چرا باید کتاب صوتی راز داوینچی را شنید؟

راز داوینچی یکی از داستان‌های جذاب و فوق‌العاده‌ی دنیاست که سراسر آن پر از جزئیات است و سرعت بسیار بالایی هم دارد. این کتاب از آن داستان‌هایی است که وقتی چند صفحه از آن را بخوانید ناگهان خودتان را همراه رابرت لنگدان در حال گشتن به دنبال سرنخ رازها در تاریخ مسیحیت خواهید دید. دن براون در توصیف جزئیات بسیار قدرتمند عمل می‌کند و همین کتاب‌هایش را برای فیلمنامه شدن هم مناسب کرده است. این کتاب برای تمام کسانی که از هیجان لذت می‌برند و می‌خواهند یک داستان خوب بخوانند مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی راز داوینچی می‌شنویم

سر شب اسقف مانوئل آرینگاروسا، در مأمن آپارتمان پنت‌هاوسش، کیف سفری کوچکی را بسته و قبای سنتی روحانیتش را پوشیده بود. معمولاً شال بنفشی را هم دور کمر می‌بست؛ اما این بار میان مردم عادی سفر می‌کرد و قصد نداشت توجه‌ها را به رده‌ی بالای خودش جلب کند. فقط آن‌هایی که کنجکاو بودند ممکن بود متوجه انگشتری طلا با نگین چهارده قیراطی در کوهی بنفش و الماس‌های ثمین و عصای مرصع‌کار دست او بشوند. کیف سفری‌اش را روی شانه انداخت و زیر لب دعایی خواند و از آپارتمانش بیرون رفت. راننده‌اش در سرسرا منتظر بود تا او را به فرودگاه ببرد.

در پروازی تجاری به رم بود و از پنجره به اقیانوس اطلس تاریک نگاه می‌کرد. خورشید غروب کرده بود، اما او می‌دانست که ستاره‌ی اقبالش طلوع کرده و بخت به او روی آورده است. امشب مبارزه را می‌برم. تعجب‌آور بود که همین چند ماه پیش تا به این حد در برابر کسانی که امپراتوری‌اش را تهدید می‌کردند احساس ناتوانی می‌کرد. به‌عنوان گرداننده‌ی اپوس دئی، اسقف آرینگاروسا یک دهه از زندگی‌اش را صرف رساندن پیام کار خدا یا همان اپوس دئی کرده بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی راز داوینچی

کتاب رمز داوینچی یک کتاب خواندنی است که برای علاقه‌مندان به تاریخ، نمادشناسی و البته ماجراجویی داستان بسیار مناسبی است. اگر از این داستان لذت برده‌اید می‌توانید کتاب‌های زیر را هم بخوانید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
728.۶۳ مگابایت
مدت زمان
۱۳:۱۵:۴۷
نویسندهدن براون
مترجمحسین شهرابی
راویمهبد قناعت‌پیشه
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۲۸.۶۳ مگابایت
۱۳:۱۵:۴۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 49 مخاطب
گیرا 🧲 (10)
اجرای روان 🎙️ (8)
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
32 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فیلم این داستان هم ساخته شده، اما اصلا به پای خود داستان نمیرسه،، داستانی پر از راز و رمز ، معما و جنایت ! البته اگر پروفسور لنگدون بعضی جاها ، مشنگ نمیزد ، از همون اول کار میتونست به راز داوینچی پی ببره ، و اینهمه به خودش و سوفی زحمت نمیداد و به دردسر هم نمیفتاد( و البته داستان هم شکل نمیگرفت)، نشانه های بسیاری در داستان هست که نویسنده با زیرکی ، اونها رو جلوی چشمان ما میاره، تا بفهمیم که آخر سر ، قرار ه که چی بشه،، ترجمه و خوانش عالیه، بویژه اجرای صدای سوفی و لنگدون ،با سپاس از راوی و فیدیبو

5

خیلی خیلی عالی بود پر از اطلاعات در مورد مسیحیت و تاریخ دیر صهیون و نمادهای مرتبط با مسیحیت و جام مقدس. اگه اطلاعات کامل تری بخواهید خوبه که سرچ کنید ، خصوصا در مورد شخصیت هایی مثل مریم مجدلیه روایات گوناگونی هست. بهتره به روایت کتاب بسنده نکنید. اما در کل بسیار پر‌مغز و خوب بود. از لحاظ جذابیت داستان، جلد اولش رو بیشتر دوست داشتم. فرشتگان و شیاطین از نظر داستان، خیلی خیلی جذاب تر بود به نظرم.

5

رمان در ژانر معمایی و البته تاریخی عالی است (نه این‌که بخواهیم با برخی شاهکارهای ادبیات مقایسه کنیم). گویندگی جناب قناعت‌پیشه هم مثل همیشه فوق‌العاده و لذت‌بخش است و از ایشان به خاطر زحماتی که می‌کشند، سپاسگزارم. واقعا بعضی کتاب‌هایی که نمیشناسم را صرفا به خاطر این‌که ایشان خوانده‌اند، برای شنیدن انتخاب می‌کنم و همیشه هم لذت بردم.

5

دن براون و اون ذهن محشر و بلوغ عیانش بعد از فرشتگان و شیاطین،جای بحث نداره.اجرای‌ محشر قناعت پیشه هم مزید بر علت میشه که آدم میخکوب بشه پای این کتاب و دلش نخواد تموم شه...

4
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

نمیدونم اثار ٱقای دن براون بر گرفته از برخی حقایق تاریخی ست یا فقط تراوشات ذهنی ایشان ست،زیرا اسراری که در این کتاب گفته شده اگه حقیقت باشه میتواند ذهنیت انسانها رو دچار یر در گمی کند

5
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

به شدت پیشنهاد می شود.داستان بسیار گیرا و جذاب و هیجان انگیز که اصلاا نمیشه یک لحظه کتاب را رها کرد. هر لحظه با یک هیجان و شوک روبرو هستی. آهنگ بسیار عالی و هیجان انگیز

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

هم متن داستان خیلی خوبه و اطلاعاتی از جهان مسیحیت میده و پر از کش و قوس و هیجانه و هم روایتگری آقای قناعت‌پیشه حرف نداره

5

کتاب فوق العاده با گویندگی عالی جناب قناعت پیشه حسابی لذت بردم و دذ طول رمان میخکوبش شدم👌

4
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

مثل داستان فرشتگان و شیاطین از همین نویسنده، این کتاب هم بسیار گیرا و پرکششه. اجرا هم بسیار خوب بود.

4

در ژانر کتاب های معمایی، کتاب هیجان انگیز و خوبی بود. راوی هم عالی بود.

نمایش 22 نقد دیگر
4.8
(54)
گیرا 🧲 (10)
106,000
٪30
74,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪10
راز داوینچی
راز داوینچی
نسخه ی بازنویسی شده ی ۲۰۱۶

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راز داوینچی
٪30
راز داوینچی
دن براون
آوانامه
4.8
(54)
گیرا 🧲 (10)
106,000
٪30
74,200
تومان