0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مردان مریخی زنان ونوسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی

نویسنده:
جان گری
درباره مردان مریخی زنان ونوسی

‌بزرگان می‌گویند: «زندگی مقصد نیست، بلکه مسیر است. چه خوب که در این مسیر همسفری دوست داشتنی داشته باشید.» باور به این جنله دلیلی است که خیلی از مردم ازدواج می‌کنند. ازدواج در ذات خود بسیار زیبا و پسندیده است اما گاهی ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که شما حس کنید که شریک عاطفی خود را نمی‌شناسید و از دو سیاره‌ی متفاوت آمده‌اید. دکتر جان گری معتقد است که واقعا مردان و زنان از دو سیاره‌ی متفاوت آمده‌اند. مردان اهل مریخ هستند و زنان زاده‌ی سیاره‌ی ونوس هستند. او در کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی بیشتر درباره‌ی این نکته توضیح می‌دهد.

مسئله‌ی مریخ و ونوس

عنوان کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی بیشتر شبیه به عنوان یک داستان تخیلی است تا یک کتاب روانشناسی. اما علت این نامگذاری چیست؟ عده‌ای می‌گویند مردان مریخی هستند و زنان ونوسی چون در زمان انسان‌های اولیه مردها به جست‌و‌جوی شکار می‌پرداختند و زن‌ها در جست‌وجوی پیداکردن روش‌های ارتباطی و اجتماعی بودند تا بتوانند فرزندانشان را تربیت کنند. بنابراین آن ها در دو سیاره‌ی متفاوت قرار دارند.

اما در سال 2014 در دانشگاه پنسیلوانیا تحقیقی با هدف شناخت تفاوت‌های مردان و زنان انجام شد. در این بررسی با هفده هزار مرد و چهارده هزار زن که در 13 کشور اروپایی زندگی می‌کردند، مصاحبه‌ شد و اساس این مصاحبه یادآوری خاطرات چندبخشی (episodic) بود. خاطرات چندبخشی از آن جهت قابل توجه بودند که ارتباط مستقیم با احساسات افراد داشتند. یعنی مغز برای یادآوری یک خاطره، یک احساس را به عنوان نماد (نشانه‌ی) آن خاطره انتخاب می‌کند. هنگام یادآوری آن خاطره، ابتدا آن احساس تکرار می‌شود و بعد آن خاطره یادآور می‌شود. نتایج این آزمایش نشان‌ می‌دهد که مقدار احساساتی بودن مردان و زنان به جنسیت‌شان بستگی ندارد، بلکه عوامل دیگری مانند محل زندگی آن‌ها هم در رفتارشان تاثیرگذار است.

انتشارات شادان پژواک کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی را با ترجمه‌ی گروه مترجمان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

درباره‌ی کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی اثر جان گری

کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی را جان گری نوشته است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1992 منتشر شد و بعد از 1992 بارها تجدید چاپ شد. کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی در دسته‌ی کتاب‌هایی قرار می‌گیرد که سال‌ها در فهست پرفروش‌ترین کتاب‌های رابطه‌ی زناشویی قرار دارد. این کتاب با بیان تفاوت‌های آشکار بین زنان و مردان سعی دارد روابط بین آن‌ها را بهبود بخشد و کاری کند که مسیر ازدواج برای این افراد آسان‌تر شود.

جان گری، نویسنده‌ی این کتاب معتقد است که عدم درک تفاوت‌ها دلیل درگیری و کشمکش‌های زناشویی است. او برای نوشتن کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی رویکرد جالبی را دنبال کرده است. او سعی کرد با نگاهی عادلانه و بدون قضاوت، زنان و مردان را تحلیل کند. بررسی‌های جان گری ثابت کرد که مردها مثل غارنشین‌ها هستند. آن‌ها زمانی را برای خود نیاز دارند. برای سلامت ذهن مردان لازم است که زمانی را تنهایی بگذرانند. گری توضیح می‌دهد:« این تنهایی‌گزینی به این معنا نیست که از علاقه‌ی شوهرتان به شما کم شده است، یا این‌که او شما را نمی‌خواهد و نمی‌بیند، بلکه تنهایی به مرد‌ها این اجازه‌ را می‌دهد که احساس استقلال کنند.» جان گری علاقه‌ی مردان برای غارنشینی را به رفتار موجی زنان تشبیه می‌کند. او معتقد است:« روحیه‌ی زنان مثل امواج دریاست، گاهی آنقدر خوشحالند که در پوست خود نمی‌گنجند و گاهی هم از عصبانیت می‌توانند یک شهر را به آتش بکشند.» او به مردان پیشنهاد می‌دهد از این حالات روحی زنانشان استفاده کنند، او معتقد است مردان باید مثل موج‌سواران ماهر، با حالت‌های روحی مختلف زنان کنار بیایند.‌‌

در بخشی از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی می‌خوانیم

ونوسی ها و مریخی ها در ابتدای برقراری ارتباط با مشکلات بسیاری روبه رو شدند که تا امروز نیز گریبانگیرشان است. اما آن ها با درک این مطلب که با یکدیگر متفاوت اند، توانستند مشکلات شان را حل کنند. یکی از رموز موفقیت آن ها اين بود که علی رغم اینکه به دو زبان مختلف صحبت می کردند، اما با هم خوب ارتباط برقرار کردند. وقتی آن ها دچار مشکل می شدند فقط به یک مترجم مراجعه می کردند تا کمک شان کند.

همه می دانستند که مردم مریخ و ونوس به زبان های متفاوتی صحبت می کنند، برای همین وقتی اختلافی بین شان پیش می آمد. به جای دعوا و قضاوت فرهنگ اصطلاحات شان را بیرون می آوردند تا بهتر منظور همدیگر را درک کنند. اگر از این راه هم به نتیجه نی‌رسیدند، به یک مترجم مراجعه می‌کردند.

در زبان مریخی ها و ونوسی ها واژه های یکسانی وجود داشت، اما نحوه ی استفاده از این واژه ها معانی مختلفی به آن ها می‌داد. در چنین شرایطی آن ها برداشت نادرستی از حرف های یکدیگر داشتند، اما وقتی مشکل پیدا می کردند، فرض را بر اين می گذاشتند که یکی از آن «سوءتعبیرهای» ‌همیشگی است و مطمئنا با کمی همکاری و درک متقابل می توانستند یکدیگر را بفهمند. آن ها آن موقع اعتماد و اطمینانی به هم داشتند که امروزه از آن بی نصیبیم.

درباره‌ی جان گری نویسنده‌ی کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

جان گری مشاور ازدواج، سخنران و نویسنده‌ی آمریکایی است. او در سال 1951 در آمریکا به دنیا آمد و در دهه‌ی هفتاد یکی از شاگردان ماهاریشی یوگی، بنیان‌گذار مدیتیشن به سبک ترنسندنتال بود. شغل اصلی جان گری کشیشی است و در خانواده‌ای مردانه با پنج برادر بزرگ شده است. بزرگ شدن در خانواده‌ای با پنج برادر و بعد از آن‌هم کشیش بودن، باعث می‌شد جان هنگامی که اطراف زنان قرار می‌گیرد به شدت معذب شود و احساس کند که آن‌ها از دو سیاره‌ی جداگانه هستند. این احساس غربت باعث شد جان گرینام کتابش را مردان مریخی و زنان ونوسی بگذارد. زمانی که جان گری به مشکل بیمارانش گوش می‌داد، فهمید که مشکل بیشتر آن‌ها این است که همسرشان به حرف‌های آن‎ها گوش نمی‌کند، و این موضوع هر دو طرف را ناراحت‌ می‌کند. او تصمیم گرفت با استفاده از روانشناسی معکوس این درگیری را حل کند. جان گری سعی می‌کرد بیشتر از مراجعینش سوال بپرسد و به حرف‌های آنان گوش کند.

چرا باید کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی را خواند؟

خواندن این کتاب سبب می‌شود خواننده تفاوت بین دو جنس را درک کند تا در نهایت بتواند به خوبی وارد مسیر ازدواج شود و ازدواجی سالم داشته باشد. خواندن این کتاب می‌تواند برای کسانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند و می‌خواهند همسرشان را بهتر و عمیقتر بشناسند هم مفید است. کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی در دسته‌ی کتاب‌های روابط زناشویی قرار دارد. کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. خوانش کتاب صوتی مردان مریخی، زنان ونوسی را مهبد قناعت پیشه به‌عهده داشته‌است.

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب صوتی مردان مریخی، زنان ونوسی با ترجمه‌ی گروه مترجمین و خوانش مهبد قناعت پیشه بود. خرید و دانلود نسخه‌ی صوتی این کتاب در همین صفحه‌ فیدیبو امکان‌پذیر است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
100.۳۹ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۴۳:۵۷
نویسندهجان گری
راویمهبد قناعت‌پیشه
ناشرشادن پژواک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۶/۱۰
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۰.۳۹ مگابایت
۰۱:۴۳:۵۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 71 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
پربار 🌳 (2)
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
14 ٪
45 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من نسخه چاپیش رو خوندم به نظرم وقتتون رو با این کتاب تلف نکنین کتاب ازدواج بدون شکست و ازدواج از توهم تا واقعیت خیلی بهتر از این کتاب مسائل رو توضیح دادن

5

این کتاب درباره ی تفاوت های زن و مرد و درک تفاوت ها صحبت میکنه. به نظر من که کتاب خوبیه. من نسخه چاپیش رو هم گرفته بودم اما خیلی طولانی بود ولی نسخه صوتی کوتاه و جامع از کتاب هست و خوب بود.

5

به نظرم کتابیه که خوندنش لازمه و پیشنهادش میکنم. من از گوش دادن به فایل صوتیش لذت بردم. ولی سوالی که دارم اینه که این، فایل صوتی کامل کتابه یا خلاصه ای از اصل کتابه؟

4

این طور کلی گویی ها در دنیای روانشناسیِ امروز دیگه جایی نداره این کتاب خیلی سال پیش محبوب شده بود علم روانشناسی هم مثل خیلی علوم دیگه پیشرفت کرده

2

کیفیت صدای این کتاب خیلی پایین بود و به نظرم یکم راوی مطالب رو سریع بیان میکرد. فصل اخر کتاب چاپی هم توش نبود

4

سلام و خداقوت.میشه لطف بفرمایید بگید این کتاب چند ساعت است؟ایا کامله یا خلاصه است؟

4

کتاب صوتی بسیار عالی بود. کتاب بسیار خوبی بود و پیشنهاد میکنم حتما همه بخونند. مخصوصا مجرد ها. خیلی ممنونم?

5

ممنونم که طرز فکرم را راجع به مسائلی که هیچگاه پدر و مادرم قادر به بازگو کردن آن نبودند را یادم دادی...?

1

این کتاب ۱۳ فصله چرا اینجا ۶ تاس...خب بگید کامل نیست ک نخریییییییم

1

به نظرم جالب نبود.راهکار خاصی هم نداره.طبیعتا این فایل خلاصه ی کتابه.شاید خود کتابش بهتر باشه.

نمایش 35 نقد دیگر
3.8
(71)
پربار 🌳 (2)
23,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
مردان مریخی، زنان ونوسی
مردان مریخی، زنان ونوسی
چگونه روابط زناشویی خود را بهبود ببخشیم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مردان مریخی زنان ونوسی
مردان مریخی زنان ونوسی
جان گری
شادن پژواک
3.8
(71)
پربار 🌳 (2)
23,000
تومان