0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تبعید و سلطنت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تبعید و سلطنت

نویسنده:
آلبر کامو
درباره تبعید و سلطنت

«عجب جوششی، عجب جوششی! باید یک نظم و ترتیب حسابی به اوضاع داخل کله‌ام بدهم. از زمانی که زبانم را بریده‌اند، زبان دیگری که هیچ نمی‌شناسمش، بی‌وقفه دردهانم وول می‌خورد. چیزی یا کسی حرف می‌زند، یکهو ساکت می‌شود و دوباره شروع می‌کند به حرف زدن. آه! خیلی چیزها از او می‌شنوم که هیچ‌گاه بر زبان نمی‌آورم. عجب جوششی! کافی است دهانم را بازکنم تا عین شن روان از آن حرف بیرون بریزد...» هیچ جملات آغاز داستان مرتد از کتاب تبعید و سلطنت آلبرکامو است. نویسنده‌ی «بیگانه» و «طاعون» مجموعه داستان دیگری نوشته است که خواننده را به سفری دیگر در ذهن کامو می‌برد.

‌درباره‌ی کتاب تبعید و سلطنت اثر آلبر کامو

تبعید و سلطنت مجموعه داستانی از آلبرکامو است که سال 1957 منتشر شد. این کتاب مانند بسیاری از آثار کامو درون‌مایه‌ای درباره‌ی تنهایی و احساس بیگانگی و انزوا در جامعه دارد. او در این کتاب از افرادی متولد الجزایر حرف زده که در فرانسه زندگی می‌کنند. او از دوپاره شدن شخصیت این افراد میان جهان اسلام و جامعه‌ی فرانسه سخن گفته است.

کامو در این مجموعه داستان‌ها که رگه‌های وجودگرایی و ابسوردیسم در آن‌ها بسیار مشهود است سعی کرده است فلسفه‌ی خود را بیان کند. او شخصیت‌هایی از طبقه‌ی کارگر آفریده است و سعی کرده است درک خود را از زندگی کارگران که عمدتاً طبقات پایین جامعه را تشکیل می‌دهند بیان کند. او از میان این مردان قهرمانانی آفریده است که در لحظات خاص تصمیمات مهمی می‌گیرند و از نقش انفعالی خود خارج می‌شوند.

تبعید و سلطنت نیز مانند بقیه‌ی آثار کامو هم در میان هواداران او از محبوبیت زیادی برخوردار است و تاکنون به زبان‌های بسیاری برگردانده شده است.

 داستان‌های کتاب تبعید و سلطنت

تبعید و سلطنت، مجموعه‌‌ای از 6 داستان کوتاه است که عنوان هر یک از این داستان‌ها به شرح زیر است:

-هرزه زن

- مرتد یا ضمیر سرگردان

- گنگ‌ها

- مهمان

- ژونا یا هنرمندی در حین کار

- نذر یا «صخره‌ای که حرکت می‌کند.»

‌‌درباره‌ی آلبر کامو نویسنده‌ی کتاب تبعید و سلطنت

آلبرکامو (Albert Camus) نویسنده و اندیشمند قرن بیستم متولد سال 1913 در الجزایر است. الجزایر آن زمان یکی از مستعمرات فرانسه به‌حساب می‌آمد. دوران کودکی او همزمان با جنگ جهانی، ظهور نازی‌ها و فاشیست‌ها و درنتیجه فقر و ناامنی بود. او پدرش را در جنگ جهانی اول از دست داد.

آلبرکامو نوشتن را از کودکی دوست داشت و بعدها در بزرگ‌سالی در رشته‌های فلسفه و جامعه‌شناسی تحصیل کرد. قلم توانای او در کنار فلسفه‌ی خاصش باعث پدید آمدن آثار بسیار مهمی در ادبیات قرن بیستم شده است. او سال 1942 «بیگانه» را منتشر کرد. بیگانه باعث شهرت کامو شد و او را به‌عنوان نویسنده‌ای طراز اول سر زبان‌ها انداخت. سال 1967 از روی این کتاب فیلمی هم ساخته شد که استقبال مخاطبان را در پی داشت. 5 سال پس از بیگانه، کامو «طاعون» را نوشت که شهرتش را بیشتر و بیشتر کرد. آلبرکامو آثار ارزشمند دیگری در کارنامه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های، «سقوط»، «آدم اول»، «مرگ خوش»، نمایش‌نامه‌ی سوءتفاهم، کالیگولا و ... اشاره کرد. او سال 1957 برای آثار ارزشمندش برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. کامو اولین آفریقایی تاریخ است که توانسته است این جایزه را کسب کند.

داستان‌های کامو سرشار از مسائل فلسفی، بررسی وجدان فردی و اجتماعی و مفاهیمی مانند بیهودگی زندگی است. هرچند کامو تلاش می‌کرد انسان را در برابر مفهوم مرگ قرار دهد و سعی کند ترس از مرگ را از بین ببرد اما خودش سرشار از زندگی بود. آلبرکامو در سال 1960 درحالی‌که تنها 47 سال داشت براثر سانحه‌ی رانندگی درگذشت. مرگ زودهنگام او خسارت بزرگی به ادبیات بود.

ترجمه‌ی کتاب تبعید و سلطنت به فارسی

آثار آلبرکامو در ایران با استقبال زیادی مواجه شده است. بسیاری از آثار کامو را با چندین ترجمه‌ی مختلف می‌توانید در کتاب‌فروشی‌های مختلف پیدا کنید. تبعید و سلطنت هم تاکنون چند بار به فارسی برگردانده است. نرگس قندچی این کتاب را از زبان فرانسه به فارسی برگردانده است و نشر قصه آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. ترجمه‎ی دیگر این کتاب هم متعلق به محمدرضا آخوندزاده است که انتشارات ققنوس سال 85 آن را منتشر کرده است. انتشارات آوا نامه کتاب صوتی تبعید و سلطنت را با ترجمه‌ی محمدرضا آخوندزاده عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب تبعید و سلطنت را خواند؟

تبعید و سلطنت یکی از ارزشمندترین آثار ادبی قرن بیستم است. نثر و ادبیات کامو شکل خاصی از ادبیات است که او را در میان نویسندگان قرن بیستم متمایز می‌کند. ادبیات کامو در کنار شکل متفاوت نگاه او به زندگی باعث شده است رمان‌های او تنها داستان‌هایی ساده نباشند. آثار کامو بیانگر فلسفه و جهان‌بینی او هستند، کامو در کتاب‌هایش تلاش می‌کند از وجدان بشری حرف بزند. او تلاش می‌کند صدایی مدفون‌شده را از عمق وجود بشر بیرون بکشد و از آن حرف بزند. کامو تلاش می‌کند فراموشی و نیسانی که انسان را درگیر خودکرده را به روی او بیاورد و کمی او را تکان دهد. داستان‌های کتاب تبعید و سلطنت هرکدام روایت‌هایی کوتاه‌اند که به جان خواننده نفوذ می‌کنند. شنیدن داستان‌های کتاب تبعید و سلطنت می‌تواند انتخاب خوبی برای زمان‌هایی که در مترو، اتوبوس، تاکسی یا اتاق انتظار مطب پزشک و... می‌گذرانید باشد. کتابی که شما را از روزمره بیرون خواهد کشید و به تماشای دنیا با عینک آلبرکامو خواهد برد.

کتاب تبعید و سلطنت در دسته‌ی کتاب‌های داستان کوتاه قرار دارد.

کتاب تبعید و سلطنت مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی تبعید و سلطنت را میلاد میرزایی به عهده داشته است.

کتاب تبعید و سلطنت حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان کوتاه را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تبعید و سلطنت اثر آلبر کامو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان کوتاه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
378.۵۹ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۵۲:۱۹
نویسندهآلبر کامو
مترجممحمدرضا آخوندزاده
راویمیلاد میرزائی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۲/۲۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۷۸.۵۹ مگابایت
۰۶:۵۲:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
16 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
16 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کتاب متوسطیه. کیفیت کتاب صوتیش خوبه . برای کسانی که آثار کامو رو دوست دارن می تونه جالب تر هم باشه.

1

بنظر من چند تا داستان کوتاه بی سر و ته.

3

معمولی

3
(6)
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تبعید و سلطنت
تبعید و سلطنت
آلبر کامو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تبعید و سلطنت
تبعید و سلطنت
آلبر کامو
آوانامه
3
(6)
77,000
تومان