0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرکه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی معرکه

درباره معرکه

سربازخانه جایی است که در ذهن اغلب افراد به شکلی منظم تصویرسازی شده است. محیطی با قوانینی خشک و سخت که سلسله‌مراتب به‌شدت و با جدیت در آن رعایت می‌شوند و هر چیزی خودش است جایی که هیچ‌کس بی دستور کاری نمی‌کند و هرکاری زمان و مکان خود را دارد.

اگر تصویر ذهنی شما هم از یک سربازخانه چنین مکانی است، کتاب معرکه‌ی سلین شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کتاب معرکه کتابی است که اگر خواندنش را آغاز کنید، یک‌نفس تا پایان کتاب خواهید رفت. این معجزه‌‎ی قلم لوئی فردینان سلین است.

‌درباره‌ی کتاب معرکه اثر لوئی فردینان سلین

کتاب معرکه با عنوان اصلی «CASSE- PIPE» سال 1949 در فرانسه منتشر شد. این کتاب داستان سربازی در یک سربازخانه است. حجم این داستان به نسبت دیگر آثار سلین کم است و همین موضوع حرف‌وحدیث‌هایی را ایجاد کرده است. بسیاری از منتقدان معتقدند این داستان نیمه‌تمام مانده و حتی گروهی اعتقاددارند بخشی از آن در یک آتش‌سوزی سوخته است. عده‌ای هم معتقدند سلین به‌عمد ادامه‌ی داستان را ننوشته است.

سبک نگارش خاص کتاب معرکه ترجمه‌ی آن را بسیار دشوار می‌کند. سمیه نوروزی مترجم کتاب معرکه به فارسی درباره‌ی این اثر گفته است: «همان‌طور که اشاره کردیم، سبک سلین استفاده از زبان محاوره و گاهی اوقات آرگو است. آرگو مختص زبان فرانسه است و زبان محاوره نیز در هر زبان قوانین و قاعده‌های خاص خودش را دارد. علاوه‌ بر این سلین همان‌طور که خود نیز بارها به آن اشاره داشته در جای جای نوشته‌هایش از ساخت کلمات جدید مضایقه نکرده است... این ابداعات زبانی را بسیار سخت می‌توان به فارسی برگرداند.»

کتاب معرکه توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند. این کتاب تاکنون به چندین زبان مختلف برگردانده شده است.

خلاصه داستان معرکه

داستان معرکه داستان شبی در سربازخانه است. سرباز جدیدی وارد هنگ شده است و تمام مشاهداتش را در طول شب ثبت می‌کند. هفدهمین قشون سواره‌نظام محل خدمت اوست و او در همان شب اول از بددهنی نظامی‌ها، از فرمانده‌ی عجیب و کج خلق، از وضعیت اصطبل‌ها، اسم شب و رمز عبور و هر آنچه در یک سربازخانه می‌گذرد می‌نویسد.

‌نقد‌ها و نظرات درباره‌ی کتاب معرکه

درباره کتاب معرکه نقدها و نظرات مختلفی منتشرشده است. ژان فروسیته منتقد فرانسوی درباره‌ی این کتاب گفته است: «سلین را به شما توصیه می‌کنم، در باب آداب‌ورسوم ارتش، معرکه‌اش قابل‌تحسین است.» همچنین در بخشی از نقد روژه نیمیهمی درباره‌ی این اثر آمده است: «این کتاب ارزش و اهمیت بسیاری دارد، چراکه به نظر اتوبیوگرافیک است. رمان، ماجراهای سربازی را بازگو می‌کند که داوطلبانه در هفدهمین قشون سواره‌نظام ثبت‌نام کرده است؛ نیمه‌شب و هنگام گشت زنی شبانه به قرارگاه می‌رسد سلین، زبان بریده‌بریده و بی‌منطق یک افسر جزء بسیار عصبانی را که از سر خشم دست‌به‌کارهای خنده‌دار می‌زند، به‌طور شگفت‌انگیزی بازپروری کرده است.»

‌درباره‌ی لوئی فردینان سلین نویسنده‌ی کتاب معرکه

لوئی فردینان سلین (louis- Ferdinand-celine) متولد سال 1894 در حومه‌ی پاریس است. او در رشته‌ی پزشکی درس‌خوانده است و تا پایان عمر در کنار نویسندگی به پزشکی نیز مشغول شد.

لوئی فردینان سلین اولین داستانش را سال 1932 نوشت این کتاب که «سفر به انتهای شب» نام دارد با استقبال جامعه‌ی ادبی روبه‌رو شد و شهرت زیادی را برای سلین به ارمغان آورد. هرچند این محبوبیت باقی نماند چراکه او شروع به نوشتن مطالبی ضد یهودیت و ر نتیجه به طرفداری از آلمان‌ها کرد. او درنهایت مجبور شد از فرانسه برود و در آلمان و سپس دانمارک زندگی کند. آثار او در فرانسه جمع شد و حتی در دادگاهی به‌صورت غیابی محاکمه شد و سال‌ها را در زندان گذراند. او بعد از پایان محکومیتش از مردم فرانسه عذر خواست و سعی کرد محبوبیتش را دوباره به دست آورد اما همین اتفاقات باعث شده بود آثار او که هرکدام شاهکاری بودند نادیده گرفته شود. لوئی فردینان سلین در نهایت سال 1961 در فرانسه درگذشت.

 از میان آثار به‌جامانده از این نویسنده می‌توان به کتاب‎‌های «سفر به انتهای شب»، «مرگ قسطی»، «دسته دلقک‌ها»، «قصر به قصر»، «شمال»، «ریگودون» و «گفت و گوهایی با پروفسور ایگرگ» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب معرکه به فارسی

کتاب‌های لوئی فردینان سلین در ایران با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. در سال‌های اخیر ناشران مختلف آثار او را ترجمه کرده و راهی بازار کتاب ایران کرده‌اند. کتاب معرکه یکی از کتاب‌های اوست که با کوشش نشر چشمه در ایران منتشر شد. همچنین انتشارات آوا نامه کتاب صوتی معرکه را با ترجمه‌ی سمیه نوروزی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب معرکه را خواند؟

کتاب معرکه یک کتاب جذاب و متفاوت است. کتابی خواندنی از نویسنده‌ای که جهان را از دریچه‌ی خاصی نگاه می‌کند این بار نگاهش را به یک سربازخانه‌ی سواره‌نظام انداخته است. داستان او با زبانی اندکی طنزآلود آشوب را در سربازخانه‌ای که باید بسیار منظم باشد به تصویر کشیده است، او نویسنده‌ای است که مخاطب را حیرت‌زده می‌کند، ذهنش را به بازی می‌گیرد و درعین‌حال بسیار ساده ازآنچه می‌خواهد می‌نویسد. محاوره خاص سلین آثار او را از بسیاری از آثار ادبی فرانسه متمایز کرده است. این کتاب را باید خواند و دنیای نویی که نویسنده‌اش آفریده است را لمس کرد. شنیدن کتاب معرکه در یک بعدازظهر طولانی زمستان می‌تواند اتفاق جالبی باشد که حال و هوایتان را به‌کلی تغییر دهد.

کتاب معرکه در دسته‌ی کتاب‌های داستان فرانسوی قرار دارد.

کتاب معرکه مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی معرکه را میلاد میرزایی به عهده داشته است.

کتاب معرکه حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان فرانسوی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب معرکه اثر لوئی فردینان سلین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان فرانسوی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
181.۳۸ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۱۷:۵۳
نویسنده لوئی فردینان سلین
مترجمسمیه نوروزی
راویمیلاد میرزائی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۸۱.۳۸ مگابایت
۰۳:۱۷:۵۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
9 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
27 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
18 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

ترجمه روان و اجرا فوق‌العاده بود. داستان در مورد ارتش هست و ادبیات و نحوه حرف زدن فرماندهان با سربازان تحت فرمانشون. درباره دشواری‌ها و سطح امکانات ارتش و تحقیری که بخشی از اخلاقیات ارتش هست.

4

این بهترین کار سلین نیست ولی در کل سلین عالیه. مرگ قسطی این نویسنده به شدت توصیه میشه.۱۱۱

1

متاسفانه من اصلا دوست نداشتم از بعضی از حرفها و روایتها چندشم میشد

3.1
(11)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
معرکه
معرکه
لوئی فردینان سِلین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معرکه
معرکه
لوئی فردینان سلین
آوانامه
3.1
(11)
60,000
تومان