0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زرباران
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زرباران

درباره زرباران

در دنیای شلوغ و پر رفت‌و آمد امروز کمتر زمانی برای خواندن کتاب پیدا می‌شود. به همین دلیل است که کتاب‌های صوتی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. گوش کردن به داستان‌های کوتاه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای پرکردن اوقات خالی روز باشد. کتاب زرباران مجموعه داستان‌های دونالد بارتلمی، نویسنده‌ی پست مدرن است.

درباره‌ی کتاب صوتی زرباران اثر دونالد بارتلمی

کتاب زرباران نوشته‌ی دونالد بارتلمی برای نخستین بار در سال 1981 منتشر شد. این کتاب ترجمه‌ی گزیده داستان‌های دونالد بارتلمی است. سبک نگارش دونالد بارتلمی پست مدرن است و داستان‌هایش عموما در ژانر علمی تخیلی و خیالپردازانه نوشته شده‌اند.  نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات نگاه و نسخه‌ی الکترونیکی آن را انتشارات آوانامه منتشر کرده است. توضیحاتی که در ادامه درباره‌ی هر یک از داستان‌ها داده شده است، توسط انتشارات آوانامه منتشر شده است. 

مروری بر داستان‌های کتاب صوتی زرباران

داستان اول: زرباران: اولین داستان و طولانی ترین داستان کتاب است و زندگی پترسون را روایت می‌کند.

داستان دوم: ظهور کاپیتالیسم: داستان توسط رابرت روایت می‌شود و نویسنده به کمک این شخصیت داستان قصد زیر سوال بردن کاپیتالسیم را دارد و نگاه روشن‌فکرانه را به چالش می‌کشد.

داستان سوم: سلطان جاز: در این داستان به شناخت توانایی‌ها و باورهای فردی انسان پرداخته می‌شود و این که همیشه فردی بهتر از ما نیز وجود دارد.

داستان چهارم: دومیه: در این داستان مخاطب با شخصی به نام دومیه و پیچیدگی ذهنی او روبه‌رو می‌شود.

داستان پنجم: تهدید کولبی: داستان روایت بی‌تفاوتی انسان‌ها نسبت به یک دیگر و قسی القلب بودن آن‌هاست.

داستان ششم: خانم منداییل و من: داستان برشی از زندگی پسر نوجوانی را روایت می‌کند که هم علاقمند به همکلاسی دخترش است و هم معلمش.

داستان هفتم: رابرت کندی از غرق شدن نجات یافت: در این داستان نویسنده چهره‌های متفاوت رابرت کندی را به تصویر می‌کشد.

داستان هشتم: خنگ: نویسنده در این کتاب به زیر سوال بردن جایزه‌های ادبی می‌پردازد و رویای نویسنده شدن خود را بیان می‌کند.

داستان نهم: عزیمت:  در این داستان نویسنده نفوذ جنگ بر لایه لایه زندگی مردم کشورش را به تصویر می‌کشد.‌

‌درباره‌ی دونالد بارتلمی نویسنده‌ی کتاب صوتی زرباران

دونالد بارتلمی نویسنده‌ی پست مردن آمریکایی متولد سال 1931 است. او در کنار نویسندگی شغل‌های دیگری مانند خبرنگاری، روزنامه‌نگاری و سردبیری مجله را هم تجربه کرده است. او یکی از بنیان‌گذاران رشته‌ی نویسندگی خلاق در دانشگاه هیوستون بوده است؛ رشته‌ای که امروزه در میان دانشجویان ادبیات و نویسندگان جایگاه ویژه‌ای دارد. دونالد بارتلمی در فیلادلفیا‌ی آمریکا به دنیا آمد و دو سال بعد همراه با خانواده‌اش به تگزاس مهاجرت کرد. پدر دونالد در دانشگاه هیوستون استاد معماری بود و به همین دلیل دونالد هم در این دانشگاه درس خواند و از رشته‌ی روزنامه‌نگاری و فلسفه فارغ التحصیل شد. دونالد بارتلمی در سال 1961 نخستین داستان کوتاه خود را نوشت. از جمله کتاب‌های او می‌توان به زن اسیر، بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم و روی پله‌های کنسرواتوار و پیشگفتاری بر هیچ اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی زرباران به فارسی

احسان لامع مترجم جوان، بلندپرواز و پرکار ایرانی متولد 1356 است. او تاکنون آثار مهمی از ادبیات جهان را به فارسی ترجمه کرده است. از میان این کتاب‌ها می‌توان به ‌تنهایی پرهیاهو اثر بهومیل هرابال، مرگ خوش اثر آلبر کامو، روانشناسی خواب اثر زیگموند فروید، خاطرات مسکو اثر اما گرشتین و خورشید همچنان می‌تابد اثر ارنست همینگوی اشاره کرد.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی زرباران را با ترجمه‌ی احسان لامع عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی زرباران را شنید؟

داستان کوتاه یکی از نشانه‌های ادبیات هر ملت است. با وجود اینکه این ژانر در کشور ایران طرفداران زیادی ندارد اما از جمله مهمترین رکن های ادبیات است. نویسندگان بزرگی مانند چارلز بوکوفسکی و ارنست همینگوی بیشتر عمر خود را به نوشتن داستان‌های کوتاه مشغول بوده‌اند. خواندن داستان کوتاه علاوه بر اینکه بسیار لذت بخش است، زمان کمتری را نسبت خواندن رمان از خواننده می‌گیرد. دونالد بارتلمی یکی از بهترین نویسندگان پست مدرن است و با داستان کوتاه‌هایش جهانی دیگر را برای خواننده خلق می‌کند و این نکته خواننده را به مطالعه‌ی بیشتر آثار جلب می‌کند.

  • کتاب صوتی زرباران در دسته‌ی کتاب‌های داستان کوتاه قرار دارد.
  • کتاب صوتی زرباران مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی زرباران را میلاد میرزائی به‌عهده داشته‌ است.
  • کتاب صوتی زرباران حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان کوتاه را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی زرباران می‌شنویم

برخی از ما مدت ها بود که دوست مان کولبی را به خاطر طرز رفتارش تهدید کرده بودیم. و حالا او پا از حد خود بیرون گذاشته بود، پس تصمیم گرفتیم او را دار بزنیم. کلبی دلیل و برهان می آورد که فقط به خاطر این که پا از حد خود بیرون گذاشته است (این را انکار نمی‌کرد)، معنی‌اش این نیست که باید به دار آویخته شود. می‌گفت هر کسی ممکن است گاهی پایش را از گلیم خود درازتر کند. اما ما به این دلایل او چندان وقعی نگذاشتیم. از او پرسیدیم که می خواهد چه نوع موسیقی ای در مراسم اعدام اجرا شود. گفت درباره اش فکر می کند اما می گفت مدتی طول می کشد تا تصمیم بگیرد. من به او یادآوری کردم که ما باید زودتر خبردار شویم، چون هاورد که رهبر ارکستر است باید نوازندگان را اجیر کند و آن ها را تمرین دهد و تا نداند که چه نوع موسیقی ای قرار است اجرا شود، نمی تواند کارش را شروع کند. کلبی گفت که همیشه شیفته سمفونیِ چهارِ آیوز بوده است. هاورد گفت این «سیاست وقت کشی» است، همه می دانند که اجرای قطعات آیوز بسیار دشوار و مستلزم هفته ها تمرین است و تعداد نفرات ارکستر و گروه کر هزینه را از بودجه موزیک حسابی بالاتر می برد. به کلبی گفت: «منطقی باش.» و کلبی گفت سعی می کند به فکر چیزی آسان تر باشد.

 

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی زرباران اثر دونالد بارتلمی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان کوتاه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
170.۸۷ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۰۶:۰۱
نویسندهدونالد بارتلمی
مترجماحسان لامع
راویمیلاد میرزائی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷۰.۸۷ مگابایت
۰۳:۰۶:۰۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
50 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

واقعا کسل کننده و حوصله سر بره این کتاب

2

کسل کننده

1.5
(2)
60,000
٪30
42,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زرباران
٪30
زرباران
دونالد بارتلمی
آوانامه
1.5
(2)
60,000
٪30
42,000
تومان