0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عقل و احساس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عقل و احساس

نویسنده:
جین آستین
ناشر:
نشر افق
درباره عقل و احساس

نقد و بررسی کتاب صوتی عقل و احساس

کتاب صوتی عقل و احساس از جمله آثار زیبا و شنیدنی جین آستین، نویسنده مشهور بریتانیایی است. این رمان به داستان زندگی الینور و ماریان، خواهران دَشوود می‌پردازد که پس از رفتن به یک خانه جدید، ماجراهای عاطفی را تجربه کرده و مشکلاتی در سد راه آن‌ها قرار می‌گیرد. اگر به مطالعه یا شنیدن کتاب‌های ادبیات کلاسیک علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی عقل و احساس انتخاب بی‌نظیری خواهد بود. علاقه‌مندان به مطالعه رمان‌های عاشقانه، می‌توانند با مراجعه به دسته کتاب‌های صوتی داستان و رمان عاشقانه خارجی فیدیبو، به معروف‌ترین آثار ادبیات دنیا گوش دهند.

موضوع کتاب صوتی عقل و احساس

کتاب عقل و احساس (Sense and Sensibility) نخستین رمان جین استین است که در زمان انتشار آن به جای اسم اصلی خود، از نام مستعار «لیدی ال» استفاده کرد زیرا در آن دوران چاپ کتاب توسط یک خانم زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گرفت. جین اولین کتابش را با هزینه شخصی چاپ کرد و خوشبختانه توانست در طی یک سال، 1000 نسخه از کتاب خود را بفروشد. البته در آن دوران اسم کتاب « دوخواهر، الینور و ماریان» بود و پس از چاپ مجدد به عقل و احساس، تغییر پیدا کرد.

عقل و احساس به شخصیت دو خواهر داستان اشاره دارد. کلمه Sense به الینور مرتبط است، انسانی خردمند و محتاط؛ در مقابل کلمه Sensibility به ماریان اشاره می‌کند زیرا دلسوز و احساسی است. این دو خواهر پس از فوت پدر خود «هنری دشوود»، مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. پدرش تمام ارث خود را برای جان، برادر ناتنی این دو باقی می‌گذارد. جان پس از فوت پدر به خانه النیور و ماریان نقل مکان کرده و اوضاع را برای این دو دختر و مادرشان سخت می‌کند. آن‌ها مجبور به ترک منزل خود می‌شوند و آشنایی با افراد در محل زندگی جدیدشان، باعث شکل گیری اتفاقات جدیدی در زندگی‌ آن‌ها می‌شود. 

چرا شنیدن کتاب صوتی عقل و احساس را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی عقل و احساس اثری فوق‌العاده برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک خواهد بود. این کتاب دارای روایت دلپذیری بوده و شخصیت‌ها را به خوبی به تصویر می‌کشد، به طوری که حس می‌کنید این دو خواهر را می‌شناسید. انسان در موقعیت‌های مختلف، اغلب درگیر جدال عقل و احساس می‌شود که در این کتاب هم به خوبی می‌توان متوجه اثرات آن شد. 

درباره نویسنده کتاب صوتی عقل و احساس

کتاب صوتی عقل و احساس اثری از نویسنده قرن هجدهم و نوزدهم انگلیسی، جین آستین (Jane Austen) است. جین سال 1775 در «استونتن، همپشر در انگلستان » به دنیا آمد. پدر او کشیش بود و شش خواهر و برادر دیگر داشت. سال 1801 به باث رفتند. پس از مرگ پدرش در سال 1809، بارها منزل خود را عوض کرده و ازسال 1809 در التن ماندگار شدند. جین در می 1817 به دلیل بیماری که داشت، به وینچستر سفر کرد تا در نزدیک پزشک خود باشد اما متاسفانه در همان سال و در سن 41 سالگی از دنیا رفت.

جین از دوران نوجوانی خود، نوشتن رمان را آغاز کرد. در حال حاضر شش رمان (عقل و احساس، غرور و تعصب، مانسفیلد پارک، نورثنگرابی و ترغیب و اِما) از او باقی مانده که دو کتاب از این شش اثر، پس از مرگش به چاپ رسیدند. یک کتاب او (سندیتون) هم نیمه تمام ماند و هیچ وقت فرصت نکرد آن را به پایان برساند. در دورانی که جین زنده بود هیچ کس نمی‌دانست این کتاب‌ها نوشته چه کسی است و تنها پس از مرگ این نویسنده، نام او درخشید.

در بخشی از کتاب صوتی عقل و احساس می‌خوانیم

خانم جان دشوود گفت: «البته. اما یک چیز را هم باید در نظر گرفت. وقتى پدر و مادرت به نورلند آمدند اسباب و وسایل استنهیل را فروختند اما تمام چینىها و ظرف و ظروفها و رخت و پردهها را نگه داشتند، حالا هم اینها مانده براى مادرت. به خاطر همین، وقتى به خانه جدیدش برود کم و کسرى ندارد

«این هم نکته مهمى است. ارثیه باارزشى است! اگر بعضى از این ظرف و ظروفها مال ما مىشد خیلى خوب بود

«بله. و آن سرویس چینى صبحانه خیلى قشنگتر از آن است که مال این منزل باشد. آنقدر قشنگ است که جایش توى منزلى نیست که آنها وسعش را داشته باشند. ولى، خب، باشد. پدرت فقط به فکر آنها بود. این را هم بگویم که تو هیچ دینى به پدرت ندارى، هیچ وظیفهاى در قبال خواستهاى او ندارى، چون مىدانیم که اگر از دستش برمىآمد همه دنیا را براى آنها ارث مىگذاشت

این حرفها جواب نداشت. باعث شد آقاى دشوود براى فکرهایى که از قبل هم در سر داشت تصمیم مناسب بگیرد. سرانجام هم به این نتیجه رسید که حتى اگر وجهه خوبى هم نداشته باشد باز دلیل نمىشود که براى آن زن بیوه و بچههاى پدر خود بیش از آن که همسرش گفته بود مایه بگذارد.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب صوتی عقل و احساس

اگر از شنیدن کتاب صوتی عقل و احساس لذت بردید، 3 کتاب صوتی زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
426.۹۷ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۵۶:۴۷
نویسندهجین آستین
مترجمشهرزاد لولاچی
راویسحر بیرانوند
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۲۶.۹۷ مگابایت
۰۹:۵۶:۴۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
66 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

خوب بود

3.3
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
38,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عقل و احساس
عقل و احساس
جین آستین
نشر افق
3.3
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
38,500
تومان