0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
برباد رفته جلد 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی برباد رفته جلد 1

درباره برباد رفته جلد 1

کتاب صوتی برباد رفته به عنوان اثری در ژانر رمان عاشقانه و درام حال و هوایی بسیار شنیدنی و خاص دارد. رمان بربادرفته حماسه‌ای عاشقانه و تاریخی را در بحبوحه جنگ داخلی آمریکا روایت می‌کند. داستان حول محور شخصیت اسکارلت اوهارا، زنی جنوبی با اراده‌ای قوی و روحیه‌ای سرکش می‌چرخد. اسکارلت که در مزرعه‌ای بزرگ به نام تارا در جورجیا زندگی می‌کند، در آستانه جنگ داخلی با اشلی ویلکز، از نجیب‌زادگان جنوبی، عشقی نافرجام را تجربه می‌کند.

با شروع جنگ، زندگی اسکارلت و اطرافیانش دگرگون می‌شود. او با چالش‌های متعددی از جمله از دست دادن عزیزان، فقر، و نابودی مزرعه و میراثش روبرو می‌شود. در این میان، اسکارلت دو بار ازدواج می‌کند، اما هر دو ازدواج به شکست می‌انجامند.

در طول داستان، شاهد پویایی‌های پیچیده‌ای بین اسکارلت و شخصیت‌های دیگر، از جمله اشلی، ملانی همیلتون (همسر اشلی)، و رت باتلر، مردی جذاب و مرموز، هستیم. اسکارلت در کشاکش عشق و نفرت، جنگ و صلح، و مرگ و زندگی، به دنبال یافتن هویت و جایگاه خود در دنیای آشفته‌ی اطرافش است.


درباره مارگارت میچل

مارگارت میچل از آن دست نویسنده‌هایی است که با نوشتن یک رمان شهرت جهانی و ماندگار برای خود کسب کرد.مارگارت مانرلین میچل مارش، مشهور به مارگارت میچل، در هشتم نوامبر 1900 در آتلانتای آمریکا چشم به جهان گشود. او در خانواده‌ای اشرافی و بانفوذ در آتلانتا بزرگ شد و دوران کودکی خود را در بحبوحه جنگ داخلی آمریکا و با مطالعه‌ی تاریخ آن دوران گذراند.

مارگارت در ابتدا به تحصیل در رشته‌ی پزشکی پرداخت، اما با فوت مادرش، تحصیلات خود را نیمه‌کاره رها کرد و به دنیای روزنامه‌نگاری قدم گذاشت. او فعالیت ادبی خود را با مجله‌ی ساندی آتلانتا آغاز کرد و در طول چهار سال، مقالات متعددی برای این مجله نگاشت. همزمان با فعالیت در این مجله، به عنوان ویراستار نیز مشغول به کار بود، اما آسیب‌دیدگی یکی از پاهایش، او را از کار در نشریه واداشت و به خانه‌نشینی سوق داد. همین خانه‌نشینی بود که ثمره‌ی آن، خلق رمان ماندگار بربادرفته شد.

مارگارت میچل در طول عمر کوتاه خود، تنها به انتشار یک رمان بلند به نام بربادرفته اکتفا کرد. اما این تنها اثر مكتوب او نبود. مارگارت در سن 15 سالگی، داستان دیگری به نام لایسِن گمشده را نگاشته و به یکی از دوستانش سپرده بود. این کتاب حدود هشتاد سال بعد و در سال 1996، سال‌ها پس از مرگ مارگارت میچل، منتشر شد.


کتاب صوتی برباد رفته

کتاب صوتی بر باد رفته با زبده‌ترین و باسابقه‌ترین صداپیشگان و گویندگان تولید و توسط نشر آوانامه منتشر شده است. با توجه به تعدد شخصیت‌های رمان برباد رفته در کتاب صوتی آن نیز تعداد زیادی از گویندگان حضور داشته‌اند که از جمله می‌توان به آرمان سلطان‌زاده، شیما درخشش، مهبد قناعت‌پیشه، سحر بیرانوند، آزاده رادمهر، ارشیا شریعتی، مریم محبوب، شهره روحی، مهیار ستاری و .. اشاره کرد.


چرا باید کتاب صوتی برباد رفته را شنید؟


رمان‌های کلاسیک از جمله رمان‌هایی هستند که خواندن آنها همیشه و در هر حال جذاب است، حالا تصور کنید یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های عاشقانه و کلاسیک دنیا یعنی برباد رفته توسط گروهی حرفه‌ای و خوش لحن تبدیل به کتاب صوتی شده باشد. شنیدن این کتاب برای همه کسانی که علاقه‌مند به ادبیات کلاسیک، داستان‌های عاشقانه و تاریخی هستند بی‌گمان جذاب خواهد بود.


علاقه‌مندان به کتاب صوتی بردبارفته چه کتاب‌های دیگری بخوانند؟



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۹۲ مگابایت
مدت زمان
۳۴:۵۵:۵۸
نویسندهمارگارت میچل
مترجمحسن شهباز
راوی جمعی از گویندگان
راوی دوممریم محبوب
راوی سوممهبد قناعت‌پیشه
راوی چهارمآرمان سلطان زاده
راوی پنجمشیما درخشش
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۰۵
قیمت ارزی
12 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۹۲ مگابایت
۳۴:۵۵:۵۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 111 مخاطب
گیرا 🧲 (32)
حال‌خوب‌کن ✨ (32)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
12 ٪
72 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

باشه برای یه وقت دیگه، بعدا بهش فکر می کنم، تک گویی ماندگار اسکارلت که تو نوجونی همیشه وقتی فکر ناجوری کلافم می کرد مثل قرص مسکن بود واسم، خیلی گرونه با تخفیف ۱۳۵ تومن؟ اصلا نمی تونم درک کنم این قیمت ها رو، چند روز پیش می خواستم کتاب ده جلدی سه تفنگدار دوما رو تهیه کنم ۱۹۰ تومن بود گفتم دو سه روز دیگه بخرم دو سه روز دیگه شد ۳۶۵ هزار تومن، چاپی ده جلد این کتاب ۲ تومنه با تخفیف راحت می تونی یک و نیم بخری اونوقت اینجا پنج جلدش کردن قیمت نزدیک دو تومن! هزینه های نشر الکترونیکی تقریبا صفره، نه کاغذ لازمه نه حروف چینی، نه پول کارگر هیچی فقط یه فایل نهایی که از طرف انتشاراتی به اپهای کتابخوان میدن. میشه گفت الان کتاب چاپی که هیچ حتی کتاب الکترونیکی برای دهک های بالاست وقتی سیاست فروش بیشتر با سود کم جاشو بده به فروش کم با سود بالا نتیجش یه چیزه، سواد و کتابخونی در اختیار طبقه مرفه قرار می گیره و این امر هم بدون هیچ قراردادی جامعه رو کاستی می کنه، بچه فقیر فقیره، بچه ثروتمند ثروتمند، کسی می تونه تو پزشکی قبول بشه که باباش پزشک باشه و پول کلاسها و کتابهای میلیاردی رو بده آمارم میگه بالای ۵۰ درصد دانشجویان پزشکی بچه های پزشک و بقیه هم ناحیه یک تهران یکی دو درصدم مال ثروتمندای بقیه شهرا، کاست، شدیم کاست. تقصیر فیدیبو هم نیست، فیدیبو وقتی اوضاع خوب بود خیلی هوای مشتری رو داشت، الان نمی تونه دیگه، گوینده کتاب مترجم کتاب ناشر کتاب همه مشکل اقتصادی در حد طبقه خودشون رو دارن. بازم از آوانامه ممنون که این کتاب بی نظیرو صوتی کرده، اگه می تونین بخرین، همیشه تو همه لیستهایی که منتشر شده جزو صد کتاب برتری هست که باید خوند. منکه می خرم نمیشه کتاب به این خوبی با این گویندگان تراز رو نخرید،. امیدوارم فیدیبو نظرمو منتشر کنه خیلی وقت گذاشتم پاش:)

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

پاسخ به چند نقد: 1. صدای گویندگان رو نمی‌شه با صدای نوستالژیکی که از فیلم در نظر داریم مقایسه کرد. با وجود وفاداری زیاد این فیلم به کتاب، باز هم تفاوت‌هایی وجود داره. در انتخاب لحن و صدای گویندگان، اشاره‌های کتاب ملاک عمل بوده. 2. شخصیت اسکارلت همراه با بالاتر رفتن سنش و اتفاقاتی که از سر می‌گذرونه هم تغییر می‌کنه. این مورد در لحن و تیپ‌سازی صدایی لحاظ شده. پس دوستانی که از صدای اسکارلت در ابتدای کتاب ایراد گرفتن، باید این موضوع رو مد نظر قرار بدن و کتاب صوتی رو گوش بدن تا متوجه این تغییر در طول داستان بشن. 3. قیمت‌گذاری کتاب‌های صوتی در ایران با کشورهای غربی که اقتصاد خوبی دارن قابل مقایسه نیست. در کشورهای غربی قیمت کتاب‌های صوتی عموما از نسخه‌ی چاپی بیشتره، در حالی که در ایران همیشه قیمتی (30 تا 40) پایین‌تر از نسخه‌ی چاپی در نظر گرفته میشه. علاوه بر سهم پلتفرم‌های فروش و ناشر متنی (شامل حق ناشر، مترجم یا مولف)، هزینه‌ی تولید کتاب صوتی خیلی زیاده. 4. گفته شده آوانامه به کتاب‌های عامه‌پسند رو آورده. جدای تعریفی که از کتاب‌های عامه‌پسند داریم، توجه و احترام به علائق و سلیقه‌های مختلف، باید در فرهنگ ما جا بیفته. متاسفانه برخی خودشون رو روشنفکر و خردمند می‌دونن و دیگران رو به سبب سلیقه‌شون در انتخاب کتاب، به سخره می‌گیرن. یاد بگیریم به سلیقه‌ی هم احترام بگذاریم و فارغ از چارچوب تنگ فکری خودمون، نگاه کنیم. 5. آوانامه طیف وسیعی از مخاطبان رو داره و تلاش می‌کنه بر اساس توانش، پاسخگوی درخواست‌ها و پیشنهادات اون‌ها باشه. کتاب بربادرفته هم علاوه بر جایگاهش در ادبیات، طرفداران زیادی در ایران داره و آوانامه هم بر اساس همین موضوع، تلاش کرده از بهترین گویندگان برای این کتاب استفاده کنه.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

بدون وقفه جلد یک رو گوش کردم تقریبا اخراشم😍😍😍در یک کلام: فوق العاده بود😍😍هم اجرای گوینده ها هم خود داستان😍😍😍چند تا نکته رو لازمه در جواب بعضی از دوستانی که کامنت گذاشتن بگم:۱_ گویندگی رو با دوبله ی اون موقع فیلم مقایسه کردین!!! واقعا؟؟؟ فکر نمی کنید خیلی از اون موقع گذشته؟؟؟ به نظرم اجرای گوینده ی اسکارلت خیلی خوب بود شبیه دوبلور فیلم نبود ولی برای خودش خوب بود❤️۲_و اینکه گوینده ها از بهترین گوینده های ایرانین در حال حاضر ❤️۳_ و اینکه تو ی سری از کامنتا به این اشاره شده بود که اوانامه رفته توی کارای عامه پسند و چرا کتابای اجتماعی و سیاسی و...رو گویندگی نمی کنه؟ جوابش اینه چون ۱_نسل های جدید با اینکه خیلی خیلی کم کتابخونن ولی زیاد این مدلی دوست ندارن و۲_اینکه سلیقه ها متفاوته و برای خیلی ها اون کتابا بعد از ی مدت خسته کننده میشه و ۴_اینکه گفته بودین چرا برای کتابای قبلی اینکار رو نکردین؟هیچ نشر صوتی قبل از کتاب کلیدر این کار رو نکرده بود چون ی چیزی هست به اسم« بودجه کار» و هرچی بیشتر از بودجه خرج بشه قیمت می ره بالاتر ! ( حداقل این چیزیه که من فکر می کنم) و حالا هم ایرادی نداره از این به بعد اگه بخوان این کار رو می کنن❤️ فقط می مونه موضوع تخفیف موقع پیش فروش که سی درصده و بعدش که پنجاه درصده! خب درسته واقعا،گناه ما که مشتاقیم و موقع پیش فروش کتابا رو می خریم چیه واقعا ؟ این برای ما ضرره خب مرسی که تا اینجا خوندین❤️

3

به موارد دیگر کاری ندارم ولی در عجبم از کسانی که چنین شاهکاری را کتاب و داستان عامه پسند تلقی می کنند، اینان نادان های دانا نمایی هستند که فکر می کنند فقط تاریخ و فلسفه نشان از خاص بودن است و متاسفانه در جامعه ی ما نسل چنین افرادی زیاد شده... جهل در ورژن جدید.... امیدوارم انقدر مطالعه می کنید حداقلش به این بلوغ و رشد فکری برسید که هر انسانی بر اساس روح و ذهنش سلیقه ای دارد و کتابی چون بر باد رفته صرفا یک داستان نیست و شخصیت اسکارلت سال‌های سال محور کتاب های روانشناسی شد.... امید که ما مردم ایران یاد بگیریم فقط ایراد نگیریم و با ایراد گرفتن حقارت درونمون رو ارضا نکنیم...

1

واله من کتابشو خوندم ولی نمونشو که گوش دادم اصلا جالب نیومد برام،این مثلا صدای اسکارلت بود؟ اصلا به شخصیت جسور اسکارلت نمیخورد، و لحن صدای اسکارلت هم کتابی بود و محاوره نداره متاسفنه، بنده با شنیدن نمونه فایل از خریدش منصرف شدم،ولی فایل صوتی به زبان اصلی فایل رو قبلا شنیدم واقعا شخصیت پردازیشون عالی بودا

3

عرض سپاس و خدا قوت! دوست داشتم بخرم، ولی نمی خرم. چون تک تک جلدهای کلیدر رو با سی درصد تخفیف پیش خرید کردیم، اما بعدش با پنجاه درصد تخفیف گذاشتن. دقیقا برعکس روال معمول که پیش خریدها قاعدتا به صرفه تر هستن.

4

برای کسی که فیلم برباد رفترو دیده خیلی دشواره فراموش کردن صدای دوبلور ها و جایگزین کردنشون با صدای راوی داستان مخصوصا صدای اسکارلت که خانم رفعت هاشم پور به زیبایی دوبلشو انجام داده بودن❤️ من دوست دارم ولی به تیم قوی راویان آوانامه اعتماد کنم و کتاب رو بخرم چون هیچ وقت کاراشون نا امیدم نکرده🙏🏻 اگرچه که ۲ بار کتاب رو سابقا خوندم.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

واقعا اجراي فوق العاده اي بود بر خلاف بعضي از دوستان كه از صداي اسكارلت ايراد مي گيرن به نظر من صداپيشه واقعا عالي اجرا كردن چون صداي ايشون به شخصيت اسكارلت كه يك دختر مغرور و خودخواد ١٦-١٧ ساله و در عين حال قوي كاملا نشسته بود در كل به نظرم صداپيشه هاي محترم همگي سر جاي درست خودشون قرار داشتن. ديگه خانم درخشش و آقاي سلطان زاده و آقاي قناعت پيشه كه محشر هستن از گروه هنري آوانامه بابت اجراي زيباي اين كتاب مچكرم و خسته نباشيد ميگم بي صبرانه منتظر جلد بعدي هستم

1

خدا قوت به گروه گویندگان... ولی شما رو به خدا.. چرا دیالوگ ها باید کتابی باشن؟! اگر کتاب حماسی یا تاریخی بود میشد درک کرد. ولی این کتاب آشنا برای نسل ما، اونم درحالی که فیلم ش رو دیدیم، کتابش رو خوندیم اصلا قابل درک نیست. شنونده های جوان تر هم قراره با ادبیات کلاسیک جهان آشنا بشن. با این اوضاع بعید میدونم. زحمت گروه به این خوبی به هدر میره . با احترام به عزیزان، نمی خرم 🙏🌺✨

5

من خیلی دلم میخواست این کتاب صوتی بشه واقعا از دیدنش خوشحال شدم اونم با صدای بهترین های این کار و با شوق منتظر 9 اسفند هستم که بتونم بشنوم ممنون واقعا جای این شاهکار کلاسیک بدجور خالی بود

نمایش 62 نقد دیگر
4.1
(116)
حال‌خوب‌کن ✨ (32)
195,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
برباد رفته جلد 1
برباد رفته جلد 1
مارگارت میچل
آوانامه
4.1
(116)
حال‌خوب‌کن ✨ (32)
195,000
تومان