0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مادری که کم داشتم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مادری که کم داشتم

(راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گم شده)
درباره مادری که کم داشتم

«برای کودکانی که حتی با وجود مادر بی مادر بودند و با وجود تمام کاستی‌ها دوام آوردند» این جمله در آِغاز کتاب مادری که کم داشتم اثر جاسمین لی کوری آمده است. کتابی که یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است انسان‌ها با آن مواجه شده باشند را موشکافی کرده و درباره‌ی آن سخن گفته است. این کتاب یکی از کتاب‌های ارزشمند حوزه‌ی خودیاری است و به کمک آن می‌توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید.

مادری که کم داشتم، کتابی برای شفای زخم‌ها

کتاب «the emotionally absent mother» کتابی است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این کتاب خیلی زود توانست جایش را در میان کتاب‌های رواشناسی و خودیاری باز کند و به یکی از کتاب‌های پرفروش تبدیل شود

جاسمین کوری در این کتاب از چیزی نوشته است که شاید برای خیلی‌ها پیش آمده باشد. از کودکانی که مادرانشان آن قدر درگیر کار و مشغول بوده‌اند که وقتی برایشان نداشته‌اند. کودکانی که مادرانشان دائم خسته بوده‌اند یا آن‌قدر آشفتگی روانی داشته‌اند که جایی برای مراقبت از فرزندشان باقی نمی‌ماند. آنچه نویسنده می‌گوید این است که افرادی که در کودکی با این موضوع مواجه بوده‌اند اغلب در بزرگسالی با روابط صمیمانه مشکل دارند و نمی‌توانند روابط فردی خود را سامان ببخشند.

کتاب با خواسته‌های کودکان از مادرشان آغاز می‌شود و این موضوع را روشن می‌کند که نیاز در حقیقت چیست. در ادامه و در بخش دوم نویسنده از آثاری که برآورده نشدن این خواسته‌ها در کودک می‌گذارد می‌گوید و در ادامه به خواننده آموزش می‌دهد چگونه با این کمبود روبه‌رو شود. همچنین جاسمین لی راه‌حل‌هایی برای اصلاح روابط بین‌فردی کسانی که در کودکی چنین آسیب‌هایی را تجربه کرده‌اند با والدینشان ارائه می‌کند تا در بزرگسالی رنج کودکی را ادامه ندهند.

کتاب مادری که کم داشتم از انگلیسی به چندین زبان مختلف دنیا برگردانده شده است و افراد زیادی معتقدند این کتاب توانسته است به آن‌ها کمک کند.

مادری که کم داشتم برای چه کسانی مناسب است؟

در این کتاب نویسنده به شما کمک می‌کند به گذشته برگردید و آنچه در درونتان گمشده است را پیدا کنید. او به زنان و مردان بزرگسال کمک می‌کند کمبودهایی که براثر این تجربه دارند را بشناسند و زخم‌هایشان را بهبود ببخشند. این کتاب می‌تواند به افراد آسیب‌دیده کمک کند آینده‌ی شادتری برای خودشان و فرزندانشان بسازند. اگر احساسات ناخوشایندی از کودکی در شما باقی‌مانده و احساس می‌کنید مادرتان آن کسی که فکر می‌کردید باید باشد نبوده است این کتاب را بخوانید تا احساسات خود را بهتر بفهمید، لمس کنید و به خودتان کمک کنید. مادرانی که می‌خواهند برای فرزندانشان مادر خوبی باشند هم می‌توانند این کتاب را بخوانند تا هرچه بیشتر با اهمیت نقش مادری و مشکلاتی که ممکن است فرزندشان با آن مواجه شود آگاه شوند و بتوانند مسیر بهتری را برای مادری کردن انتخاب کنند.

جاسمین لی کوری، نویسنده کتاب مادری که کم داشتم کیست؟

جاسمین لی کوری یک روان‌درمانگر شناخته شده است. حوزه‌ی تخصصی کار او، کار با بزرگسالانی است که در دوران کودکی مورد سو استفاده یا غفلت والدینشان قرار گرفته‌اند. او علاوه بر کار روان‌درمانی تدریس هم انجام می‌دهد و مقالات متعددی نوشته است. کتاب شفای تروما اثر مشهور دیگری از این نویسنده است.

ترجمه و انتشار کتاب صوتی مادری که کم داشتم در ایران

کتاب مادری که کم داشتم را انتشارات ترجمان علوم‌انسانی در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. همین ناشر نسخه صوتی کتاب را هم در اختیار خوانندگان گذاشته است. این کتاب ترجمه فهیمه سادات کمالی و با صدای گرم و دلنشین سحر بیرانوند که گوینده‌ی بسیاری از کتاب‌های صوتی است منتشر شده است. معرفی کتاب، معرفی نویسنده و بخش ضمائم هم در نسخه صوتی موجودند. هر دو نسخه الکترونیکی و صوتی کتاب مادری که کم داشتم در فیدیبو موجود است و می‌توانید نسخه صوتی را در همین صفحه دانلود کرده و به کمک اپلیکیشن این فروشگاه اینترنتی کتاب بشنوید و از آن بهره ببرید.

شنیدن نسخه صوتی مادری که کم داشتم چقدر طول می‌کشد؟

مادری که کم داشتم کتاب مفصلی است و چهارده فصل دارد. بسیاری از این فصل‌ها مفصل‌اند و شنیدنشان بیش از یک ساعت طول خواهید کشید. در مجموع به چیزی حدود ۱۳ ساعت زمان نیاز دارید تا تمام این کتاب را بشنوید. می‌توانید به‌صورت روزانه زمان مشخصی را به این کتاب اختصاص دهید یا هر فصل را در یک روز بشنوید. باید به مطالب این کتاب فکر کنید و تلاش کنید از آن تأثیر بگیرید؛ بنابراین برای تمام کردن آن عجله نکنید.

پس از مادری که کم داشتم چه کتاب‌هایی را بخوانیم

مادری که کم داشتم کتابی است که کودک درون را نوازش می‌کند و به او اجازه می‌دهد آرامش ازدست‌رفته را باز یابد. کتاب بسیار شناخته‌شده‌ی دیگری که می‌توانید بخوانید کتاب شفای کودک درون اثر لوسیا کاپاچیونه است که به مطالب کلی‌تری پرداخته است و می‌توانید از ان برای آشتی با زندگی کمک بگیرید. کتاب آسیب‌های روانی کودکی و شخصیت اثر مینا سادات حسینی قهرودی کتاب دیگری است که به کودکی باز می‌گردد و اجازه می‌دهد با آنچه به سختی گذرانده‌اید مواجه شوید. رهایی از خاطرات بد دوران کودکی اثر گلن آر. شیرالدی هم کتاب خوبی برای عبور از رنج‌های کودکی و آشتی با خود به حساب می‌آید.

در بخشی از کتاب مادری که کم داشتم می‌شنویم

مامان چیزی است که از آن ساخته شده‌ایم. ما در دو سطح مهم می‌توانیم ادعا کنیم که از مادرمان ساخته شده‌ایم:

اولین سطح واقعیت بیولوژیکی است که امری بدیهی و روشن است، یعنی ما در بدن او و از بدن او ساخته شده‌ایم. سطح دیگر روان‌شناختی است؛ مادر بخشی از شخصیت. روان و ساختار ماست. گویی مادر به معنای واقعی کلمه لایه‌ای از وجود ماست. در فصل‌های بعدی این کتاب درک بهتری از اين واقعیت پیدا خواهید کرد.

اینکه چطور ساخته شده‌ایم. خودمان را چگونه می‌بینیم. چه حسی درباره عزت‌نفسمان داریم و باورهای ناخودآگاهمان درباره ارتباط با دیگران چیست. همه، مواردی هستند که توسط مادر درون ما حک می‌شود. البته او تنها عامل اثرگذار نیست. ولی او و ارتباط متقابلمان با او مواد سازنده اصلی ماست. عمدتا؛ کیفیت رابطه‌ی ما با مادرمان احساس ما در مورد مغذی یا سمی‌بودن اين مواد سازنده اصلی را تعیین می‌کند. آنچه بسیار حساس است و اهمیت دارد کار مادر نیست، بلکه حضور پرانرژی و عشقش به کودک است اینکه موقع شیردادن به بچه عصبانی یا حواس‌پرت نباشد. اگر مادر موقع شیردادن به فرزندش عاشقانه حواسش به او باشد، کودک احساس نمی‌کند که شیر و قلب مادر برای او نیست. وقتی مادر حواسش جای دیگری باشد. شیرش مغذی نخواهد بود. ممکن است کودک شیر را با خیال راحت نخورد. شاید چون آن شیر به اختیار خود مادر داده نمی‌شود یا شاید چیزی ناخواسته در تعاملش با مادر وجود داشته باشد که موقع شیردادن روی می‌دهد.

به قول خود بچه‌ها، وقتی رابطه متقابل خوب باشد احساس خیلی خیلی خوبی دارد. ولی وقتی بد باشد احساس ترسناکی دارد. درست است که این دیدگاه، در مقایسه با شرایط موجود معمول، دید گاهی سیاه و سفید است ولی کودکان دنیا را با حساسیت بیشتری تجربه می‌کنند.

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
518.۴۹ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۳۵:۰۸
نویسنده جاسمین لی کوری
مترجم فهیمه سادات کمالی
راویسحر بیرانوند
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۳۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۱۸.۴۹ مگابایت
۱۲:۳۵:۰۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
گیرا 🧲 (3)
آموزنده 🦉 (3)
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با اینکه صفحات کتاب زیاد هستند و گوش دادن به اون کمی ملالت باره؛ ولی چند نکته ی ساده و کاربردی که در انتها گفته شده خیلی کاربردیه.

3

به نظرم گوینده، علیرغم داشتن صدای خوب، خیلی بی روح کتاب رو میخونه و باعث میشه کتاب کسل کننده باشه.

2

کتاب عالی بود ولی ریتم خوانش خیلی کنده ببخشید علارغم اینکه صداشون خوبه خیلی شل میخونن

5

تازه کتاب رو شروع کردم بینظیره....

5

کتاب خوبی بود

5

عالی

نمایش 1 نقد دیگر
4.5
(18)
آموزنده 🦉 (3)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مادری که کم داشتم
مادری که کم داشتم
راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گم شده

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مادری که کم داشتم
مادری که کم داشتم
(راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گم شده)
ترجمان علوم انسانی
4.5
(18)
آموزنده 🦉 (3)
48,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر