0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مادری که کم داشتم

معرفی، خرید و دانلود کتاب مادری که کم داشتم

راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گم شده
درباره مادری که کم داشتم

روانشناسان معتقدند که اغلب مشکلات روانی و عاطفی ما در بزرگسالی تحت تأثیر رفتار والدینمان (که اغلب مادران نقش پررنگ‌تری دارند) در کودکی هستند. والدینی که خواسته یا ناخواسته با رفتارهای خود به فرزندان آسیب رسانده‌اند. خواه این رفتار، محبت بیش از حد و یا فراهم کردن همه‌چیز بدون کم‌وکاست برای فرزندان بوده و یا محروم کردن فرزندان از محبت و بی‌توجهی به نیازهای عاطفی آن‌ها. زمانی که در طول زمان این آسیب‌ها در درون ما نهادینه می‌شوند و جزئی از شخصیت و رفتار ما می‌شوند رهایی از آنها بسیار دشوار می‌شود و برای ما درک اینکه کدام رفتارمان مربوط به مشکلات دوران کودکی است سخت می‌شود و یا براساس رنجی که در کودکی کشیده‌ایم با خود یا والدینمان با نامهربانی رفتار می‌کنیم. جاسمین لی کوری در کتاب «مادری که کم داشتم» به این موضوع پرداخته است تا بتواند به افراد کمک کند از رنج‌های کودکی خود عبور کنند و زندگی بهتری را تجربه کنند.

درباره کتاب مادری که کم داشتم

می‌توان گفت رابطه‌ی مادر و فرزند از پیچیده‌ترین روابط انسانی هستند. مادر در نگاه یک فرزند تمام زندگی و حیات است. بی‌توجهی و یا طرد شدن توسط مادر برای یک کودک گاهی به دردناکی مرگ است. گاهی فرزندان نسبت به مادر خود احساس نفرت می‌کنند ولی به دلیل پیوند عاطفی که با او دارند شاید نتوانند این احساس را ابراز کنند و در بزرگسالی بصورت دیگری بروز پیدا کند. رابرت کارن در نتیجه‌ی پژوهش‌های خود در رابطه با دلبستکی فرزندان توضیح می‌دهد: «تقریباً تمام کودکان، حتی کودکان آزاردیده، عاشق والدینشان هستند. چنین چیزی در طبیعت کودک قرار گرفته است. شاید آن ها صدمه دیده‌اند، ناامید شده‌اند و گرفتار این حالت‌های ویرانگر باشند که [مبادا] امکان رسیدن به عشقی را که در حسرتش هستند از بین ببرند، ولی دلبستگی یعنی عاشق بودن، حتی دلبستگی توأم با اضطراب. شاید هر سال دستیابی به این عشق دشوارتر شود؛ شاید هر سال کودک آرزویش را برای برقراری ارتباطی محکم بیشتر پس بزند. حتی شاید [کودک] به والدینش ناسزا بگوید و هرگونه عشق نسبت به آن‌ها را انکار کند. ولی این عشق سر جایش است. مشتاق ابراز شدن واقعی و بازگردانده شدن، مثل خورشیدی سوزان که پنهان شده و هنوز طلوع نکرده.». نظریه‌ای در روانشناسی وجود دارد که می‌گوید انتخاب افراد در بزرگسالی برای ازدواج با نحوه‌ی ارتباط آنها با مادر و پدرشان رابطه مستقیم دارد و افراد سعی می‌کنند کسی را برای ازدواج انتخاب کنند که یا مشابه مادر یا پدرشان باشد و یا جای محبت و عاطفه‌ای که از آنها دریافت نکرده را پر کنند. جاسمین لی کوری که خود یک روان درمانگر است، در کتابش تلاش کرده است تا به شما کمک کند روابط مادر و فرزند را بهتر درک کرده و چیزهایی که ممکن است در کودکی از دست داده باشید و بابت آنها آسیب دیده باشید را بشناسید و بدانید که این رفتارها چگونه مربوط به زندگی گذشته و کودکی مادر شما بوده است و در ادامه با راهکارهایی که ارائه می‌دهد کمک کند تا بتوانید این زخم‌ها را التیام داده و زندگی فردی خود را بهبود ببخشید. همچنین مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند به مادران کمک کند تا رابطه‌ی خود با فرزندشان را بررسی کرده و بتوانند مادر بهتری برای فرزندان خود باشند. این کتاب با ترجمه‌ی فهیمه سادات کمالی توسط انتشارات ترجمان علوم انسانی منتشر شده است و برای مطالعه‌ی کتاب الکترونیکی این اثر می‌توانید به اپلیکیشن و وبسایت فیدیبو مراجعه کنید.

درباره جاسمین لی کوری نویسنده‌ی کتاب مادری که کم داشتم

جاسمین لی کوری یک روان درمانگر است که در ایالت کلرادو زندگی می‌کند. او بصورت تخصصی درمانگر افرادی است که در کودکی مورد سوء استفاده و یا بی‌توجهی قرار گردفته‌اند. علاوه بر این، او یک نویسنده‌ی با استعداد و خوش ذوق در زمینه‌ی خودیاری است و چندین کتاب در این زمینه تألیف کرده است. او از تجربه‌های بالینی خود و همچنین بینشی که در اتاق‌های درمان بدست آورده است در تألیف کتاب‌هایش استفاده کرده است تا بهتر به افراد کمک کند. او تا کنون تعداد زیادی مقاله و چندین کتاب در حوزه‌ی روانشناسی به چاپ رسانده است.

ترجمه‌ی کتاب مادری که کم داشتم

نسخه‌ی اصلی کتاب مادری که کم داشتم به زبان انگلیسی منتشر شده است و در ایران با ترجمه‌ی خانم فهیمه سادات کمالی مترجم توانمند کشور به فارسی برگردانده شده است و توسط انتشارات ترجمان علوم انسانی به چاپ رسیده است. نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب نیز در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو در دسترس شما قرار دارد.

کتاب مادری که کم داشتم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی و خودیاری قرار می‌گیرند. در دنیای امروز با پیشرفت روانشناسی بیشتر مردم متوجه شده‌اند که توجه به سلامت روان به‌ اندازه‌ی سلامت جسم مهم است و مطالعه و بررسی مشکلات روانی که هر فردی ممکن از درگیر آن باشد برای تجربه‌ی یک زندگی بهتر و همچنین روابط خانوادگی و اجتماعی بهتر حائز اهمیت است. از این رو، کتاب‌های خودیاری این سال‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از این کتاب‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها نیز دیده می‌شود. مطالعه‌ی این کتاب برای تمامی افراد بزرگسال توصیه می‌شود و همچنین مادرانی که می‌خواهند رفتارهای سازنده و غیرسازنده‌ی یک مادر را بشناسند و برای فرزندان خود مادر بهتری باشند. همچنین این کتاب برای هدیه دادن به مادرانی که به‌تازگی صاحب فرزند شده‌اند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب مادری که کم داشتم می‌خوانیم

مادران نمی‌توانند و لازم نیست بی‌نقص باشند. کامل بودن از دید کودک معنا پیدا می‌کند. کودک وقتی مادری دارد که کار مادری را به درستی انجام می‌دهد و نیازهای اوليه او را تأمین می‌کند، عشق را کاملا احساس می کند. مادری که به قدر کافی خوب باشد روی کودک اثرگذار است، زیرا وقتی در کودکی تمام تکیه‌تان به یک شخص باشد دوست دارید باور کنید که او از پس کارها برمی‌آید. بنابرین از نظر روان‌شناختی و تکاملی بهتر است از لغزش‌ها و کاستی‌هایی که در هم‌آهنگی بی عیب و نقص با کودک وجود دارد چشم‌پوشی کنیم و نکات مثبت را برجسته کنیم، زیرا احساسات خوبی که کودک با این راهکارها پیدا می‌کند نیز به مادر کمک می‌کند تا بیشتر با او انس بگیرد.

اصطلاح «مادر به قدر کافی خوب» را دکتر و روانکاو اطفال، دی. دابلیو. وینیکات، ساخت، برای توصیف مادری که کودکش را در اوایل زندگی آنقدر تأمین می‌کند که زندگی‌اش خوب شروع شود.

از نظر وینیکات وظیفه‌ی اصلی مادر به قدر کافی خوب سازگاری با کودک است. او توضیح می‌دهد که چطور چنین مادری در ابتدا با نیازهای کودک زیر یک سال کاملاً سازگار شده و بعداً به مرور سازگاری‌اش را کمتر می‌کند تا کودک بتواند ناکامی‌های بیشتری را تحمل کند. مادری که بعدها همچنان به برآورده کردن کامل و فوری نیازهای کودکش ادامه می‌دهد نیاز به یادگیری رفتارهای جدید. پرورش مهارت‌های نو و توانایی مهار تأخیر و ناکامی را از فرزندش می‌گیرد.

عقیده‌ای وجود دارد مبنی بر اينکه لازم نیست مادر صد درصد با کودکش هم‌آهنگ باشد یا هميشه در اختیارش باشد تا به قدر کافی والد خوبی محسوب شود تحقیقات جدید نیز همین عقیده را تقویت می‌کند. این تحقیقات اشاره می‌کند که فقط لازم است شما در سی درصد مواقع با کودک همگام باشید (به معنی سازگار و هم‌آهنگ بودن مادر با فرزند). آیا این درخواست زیادی است؟

از نظر دیانا فوشا، روان درمانگر و نویسنده. «چیزی که به اندازه‌ی توانایی طبیعی همگام بودن با فرزند اهمیت دارد (اگر اهمیتش بیشتر نباشد) توانایی ترمیم رابطه‌ی ناهمگام برای بازسازی ارتباط مطلوب است».

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۴۶ مگابایت
تعداد صفحات
328 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۶:۰۰
نویسنده جاسمین لی کوری
مترجم فهیمه سادات کمالی
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The emotionally absent mother : how to recognize and heal the invisible effects of childhood emotion
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
54,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۴۶ مگابایت
۳۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 36 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (2)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
86 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
0 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگر مادر هستید با بررسی دوران کودکی خود روابطتتون با مادر به نیازهای کودکتان پی میبرید او را راحت تر درک می کنید تمام رفتارهایی که در آینده کودکتان تاًثیرگذار هست باعث دلبستگی ایمن .عزت نفس .حس امنیت.اجتماعی شدن ..... می شود با جزئیات یاد می گیرید با این رویکرد با کمک این کتاب مادری کامل تر تواناتر و آگاه تر خواهید شد

4

با توجه به این که مادر بی‌نقص کمتر پیدا می‌شه، بهتره این احتمالو بدیم که کودک درون همۀ ما به نوعی آسیب‌ دیده و با مطالعۀ این کتاب می‌تونیم بار سنگینی رو بعد از مدت‌ها زمین بذاریم و علت خیلی از ناهنجاری‌های سمج رفتاریمون رو بفهمیم و درصدد حلشون بر بیایم. کتاب فراگیری در مورد، بخشش/رها کردن، شکستن سیکل‌های معیوب و نزدیک شدن به یک موجودیت سالم

5

واقعا کتاب فوق العاده ای هست، در صورتی که مشکلات حل نشده خیلی زیادی در کودکی نداشته باشیم، بسیار کمک می کند تا تمام آن ها را به عنوان یک انسان بالغ برای خود حل کنیم و همچنین با آگاهی عمیق تری نسبت به تاثیر مهم هر حرف و عمل خودمان بر فرزندمان، والدین بهتری باشیم، والدینی کافی

5

با صفحه صفحه کتاب گریستم ، برای مادرم - برای خودم و برای فرزندانم. این کتاب یک معجزه است برای شفا و تمام کسانی که می خواهند فرزندی را به این زندگی دعوت کنن. بشدت توصیه میکنم

5

اگه تو رابطه هاتون مشکل دارید مطمئن باشید که در رابطه با مادرتان کلی مشکلات حل نشده هست. این کتاب کمک می کنه مشکلات کودکی تونو بفهمید و آنها رو حل و فصل کنید. این کتاب و حتما توصیه می کنم

5

مفاهیم بسیار عمیقی داره و به نظر من اگر تا به حال درگیر این مفاهیم نبودین، باید موازی با جلسات روانکاوی یا مشاوره پیش برید. به تنهایی ممکنه آسیب هایی رو نشون بده که خشم ناشی از خوندنش آسیب زا باشه

4

کتاب خوبی اما با آگاهی باید ادامه داد چون ممکنه خشم هایی را از مادر در ما روشن کنه بنطرم کتابی با درمانگر باید پیش بره کلا تمام کتاب های خودیاری اینگونه باید باشن

5

اگر احساس میکنید نسکلات حل نشده ای از کودکی باخودتون دارید حتما این کتاب رو بخونید چه بسا که یک سری از مشکلات ما از کودکی در ما نهفته شده. و باخوندن این کتاب هن راحت تر حل میشه هم راحت تر میشه باهاشون کنار اومد

5

بنظرم خوندنش برای همه می‌تونه آگاهی‌بخش و البته کمک‌کننده باشه، جملات قشنگ زیاد داره ولی یه جمله که خیلی به دلم نشست رو براتون می‌نویسم: "زخم هنوز هست، ولی مهار زندگی‌ام را در دست ندارد و مرا تعریف نمی‌کند."

5

با نظرات دوستان بیشتر راغب شدم کتاب و بخونم..فقط یه سوال از کسایی که این کتاب و خوندن....مث مادر سمی هست کتاب یا محتواش فرق داره؟

نمایش 7 نقد دیگر
4.8
(36)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
79,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مادری که کم داشتم
مادری که کم داشتم
(راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گم شده)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مادری که کم داشتم
مادری که کم داشتم
راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گم شده
ترجمان علوم انسانی
4.8
(36)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
79,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر