0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تفکر سریع و کند
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تفکر سریع و کند

نویسنده:
دنیل کانمن
درباره تفکر سریع و کند

دنیای کتاب‌ها، مخصوصاً کتاب‌های خودیاری هر روز در حال گسترده‌تر شدن است. کتاب تفکر سریع و کند یکدیگر از کتاب‌هایی است که به این قلمرو تعلق دارد و یک استاد دانشگاه و متخصص آن را نوشته است. این کتابی است که می‌تواند رویکرد شما را دگرگون کند.

Thinking fast and slow در سال ۲۰۱۱ به زبان انگلیسی در امریکا منتشر شد و خیلی زود سروصدای زیادی به پا کرد. متخصصان از آن تعریف کردند و خوانندگان آن را وارد فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز کردند. تا سال ۲۰۱۲ بیش از یک میلیون نسخه از این کتاب فروخته شد. جایزه ارتباطات آکادمی ملی آمریکا هم به این کتاب تعلق یافته است. جایزه کتاب لس‌آنجلس تایمز یکی دیگر از افتخارات تفکر سریع و آهسته است و اکونومیست هم آن را در فهرست بهترین کتاب‌های سال خود قرارداد.

موضوعی که دنیل کانمن در این کتاب دست روی آن گذاشته است سیستم تفکر انسان است، این همان وجه تمایز میان انسان‌ها و سایر موجودات روی کره زمین است. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است تفکر را در قابل دو سیستم و در طی پنج فصل تشریح کند. هدف این کتاب آشنایی بیشتر خوانندگان با سیستم تفکر و به‌کارگیری آن در مسیر موفقیت و شادکامی بیشتر است. هرچند تعدادی از افراد صحت داده‌های آزمایش‌های کانمن را از نظر قابل‌اعتماد بودن زیر سؤال برده‌اند؛ اما این کتاب همچنان طرفداران زیادی دارد.

کتاب تفکر سریع و تند در ایران هم مانند سایر نقاط دنیا موردتوجه قرار گرفته است. فاطمه امیدی این کتاب را به فارسی برگردانده است و نشر نوین نسخه صوتی آن را با صدای تایماز رضوانی در بازار عرضه کرده است. اگر به شنیدن این کتاب علاقه دارید آن را در همین صفحه از دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو دانلود کنید.

موضوع کتاب صوتی تفکر سریع و کند چیست؟

تفکر سریع و کند همان‌طور که از نامش پیداست درباره‌ی دو سیستم تفکر صحبت می‌کند. سیستم اول که یک سیستم غریزی و احساسی است و بسیار سریع عمل می‌کند و سیستم دوم که یک سیستم کاملاً کند؛ اما درعین‌حال منطقی است و بیشتر جوانب ماجرا را می‌سنجد. کانمن این دو شکل تفکر را در قالب آزمایش‌هایی که طراحی و اجرا شده‌اند باهم مقایسه می‌کند و تلاش می‌کند تفاوت‌هایشان را برای خواننده جا بیندازد.

در ادامه‌ی کتاب کانمن از سوگیری‌ها و خطاهای شناختی صحبت می‌کند. از اینکه چه چیزهایی می‌توانند ما را به‌اشتباه بیندازند می‌گوید و ذهن ما بیش از حد تحت‌تأثیر اطلاعات نامربوط به هر پدیده قرار دارد. او از این می‌گوید که ما بیش از حد به پیش‌زمینه‌های ذهنی خود اعتماد داریم و مشکلاتی که این موضوع می‌تواند باعث آن شود را توضیح می‌دهد. تفکر سریع و آهسته را می‌توان نتیجه‌ی سال‌ها تجربه و تحقیق نویسنده و تیمش دانست.

دنیل کانمن، محقق و اندیشمند

Daniel Kahneman اقتصاددان و روانشناس متولد سال ۱۹۳۴ در فلسطین اشغالی است. او در دانشگاه‌های هبرو و کلمبیا درس‌خوانده است و دکترای خود را از برکلی گرفته است. او برای سال‌ها استاد دانشگاه پرینستون بود بخش بزرگی از مطالعات این نویسنده و محقق به اقتصاد رفتاری اختصاص دارد و به‌طورکلی روی مسئه‌ی شکل تفکر و تصمیم‌گیری انسان‌ها کارهای زیادی انجام داده است. او یکی از پیشگامان اقتصاد دنیای مدرن است و نوبل علم اقتصاد را در سال ۲۰۰۲ دریافت کرده است. او همچنین جایزه‌ی APA برای یک عمر تلاش در حوزه اقتصاد را در سال ۲۰۰۷ به دست آورد. او همچنان در ۸۸ سالگی فعال است و در شرکت TGG کار می‌کند. او برای عموم چند کتاب دیگر هم دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سه دلیل برای شنیدن کتاب صوتی تفکر سریع و کند

کتاب دنیل کانمن به شما کمک می‌کند:

  • این کتاب بر پایه‌ی تحقیقات علمی نوشته شده است.
  • با سیستم تفکر انسان بیشتر آشنا شوید و آن را در راستای اهدافتان به کار بگیرید.
  • خطاهای شناختی و سوگیری‌ها را بشناسید و تلاش کنید از آن‌‌ها اجتناب کنید.

در بخشی از کتاب صوتی تفکر سریع و تند می‌شنویم

این سؤال خیلی دشوارتر است؛ اما پاسخ صحیح و منحصربه‌فردی دارد که هر شخص انگلیسی زبانی آن را می‌داند بااین‌حال کمتر از ۲۰ درصد جامعه آماری ظرف ۱۵ ثانیه جواب را پیدا کردند جواب این است آسمان. البته این‌طور نیست که هر مجموعه سه کلمه‌ای یک جواب درست داشته باشد؛ مثلاً كلمات رؤیا، توپ کتاب هیچ تداعی مشترکی به ذهن خوانندگان نمی‌آورد که مورد اتفاق همگان باشد.

چندین گروه از روانشناسان آلمانی که در سال‌های اخیر آزمون تداعی‌های دور را موردمطالعه قرار دادند به اكتشافات قابل‌توجهی در مورد آسودگی شناختی رسیده‌اند. یکی از این گروه‌ها دو سؤال را مطرح کرد: اول این که آیا افراد قبل از این که جواب را دریابند می‌توانند احساس کنند مجموعه سه کلمه‌ای که به آنها نشان داده می‌شود یک جواب درست دارد؟ و سؤال دوم خُلق افراد چگونه بر عملکرد آنها در انجام این کار تأثیر می‌گذارد؟ آنان برای رسیدن به پاسخ این دو پرسش ابتدا از گروهی از افراد مورد آزمایش خواستند چند دقیقه به اتفاقات شاد زندگی خود فکر کنند و از گروهی دیگر خواستند به اتفاقات غمگین زندگی‌شان بیندیشند. به‌این‌ترتیب یکی از گروه‌ها حس و حال شادتر و گروه دیگر حس و حال غمگین‌تری به خود گرفت.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب تفکر سریع و کند

کتاب تفکر سریع و کند یک کتاب مفید و مناسب است. اگر از این کتاب لذت برده‌اید در ادامه گزینه‌های دیگری را برای شما معرف می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۱۵ گیگابایت
مدت زمان
۲۸:۳۸:۳۷
نویسندهدنیل کانمن
مترجمفاطمه امیدی
راویتایماز رضوانی
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۲۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۱۵ گیگابایت
۲۸:۳۸:۳۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
آموزنده 🦉 (5)
پربار 🌳 (2)
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️
آموزنده 🦉

کتاب فوق العاده ایه. هم برای شناسایی خطاهایی که توی تصمیم گیری های روزمره داریم و هم برای کسایی که توی شغلشون باید تصمیم بگیرن و انتخاب های مهمی داشته باشن بینهایت کاربردیه. کتابی نیست که بشه با یکبار شنیدن به عمق تمام مباحث پی برد و نیاز به چندبار شنیدن داره، ولی هربار موضوعات بیشتری رو آدم متوجه میشه. صدای تایماز رضوانی، خوانش روان و فراز و فرودهای به موقعی که در خوانش کتاب داره لذت شنیدن کااب رو چندین برابر کرده

5

من صوتی اش رو دریافت نکردم . اما کتاب فیزیکی رو دارم. این کتاب بسیار تخصصی و بسیار عجیب و تکان دهنده است . در ۱۰۰ صفحه اول احساس میکنی که باید برگردی و چندین و چند بار همان ۱۰۰ صفحه رو بخونی. مقدمه بدی داره فایل صوتی . این کتاب بسیار علمی در زمینه مدیریت و حوضه تصمیم گیری می باشد

3

مطالب به دقت نظر بالا و تکرار نیاز داره ،و از همین جهت خواننده کتاب باید گوش دادن رو برای مخاطب آسان و جذاب کند ولی گوش دادن به این صدا سخته و راحت حواست پرت میشه

3
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب بسیار خوبیست کمی مطالب سنگین است ولی اگر روی مطالب با تکرار و مرور مسلط شوید در خودشناسی خیلی کمک می‌کندتوضیحات بیشتری میشد بدم اگر این صفحه محدود نبود

4

من قبلا کتاب رو خوندم هم علمی و هم عالیه خوانش صوتی جناب رضوانی هم بی نظیره دانیل کانمن هم متولد تل‌آویو هست توضیحات رو اصلاح بفرمائید

5

کتاب خیلی خوبه،محتواش عالیه یجاهاییش واقعا نفهمیدم وای اون جاهای ک فهمیدم هزار نکته اموزنده برام داشت

4
آموزنده 🦉

کتاب بسیار خوبیه ولی از وسطاش خیلی وارد بحثهای اماری میشه که برای من جذاب نبود ولی در مجموع ازش کلی یاد گرفتم و لذت بردم

5

یکی از کتاب‌هایی است که حتما هر فرد دانشگاهی باید با حوصله بخونه. به شناخت فرایند تفکر و تصمیم گیری کمک میکنه

5

با خواندن این کتاب همه چیز در باره آنچه فکر میکنید دگرگون خواهد شد علمی و بسیار کاربردی

3

اون قدر که تعریفش رو شنیده بودم خوب نبود مباحث عادی رو مطرح میکنه البته از یک دید همین مباحث هم میتواند مهم باشد

نمایش 3 نقد دیگر
4.4
(19)
آموزنده 🦉 (5)
89,000
٪10
80,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
تفکر سریع و کند
تفکر سریع و کند
دنیل کانمن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تفکر سریع و کند
٪10
تفکر سریع و کند
دنیل کانمن
نشر نوین
4.4
(19)
آموزنده 🦉 (5)
89,000
٪10
80,100
تومان