0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آیشمن در اورشلیم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم

گزارشی در باب ابتذال
نویسنده:
هانا آرنت
درباره آیشمن در اورشلیم

نام آیمشن از آن نام‌هایی است که لرزه به تن تاریخ می‌اندازد و آیشمن در اورشلیم روایتی است که هانا آرنت از قصاب اروپا و محاکمه‌ی او دارد. آشویتس و اتفاقات آن جنایتی در تاریخ بشر است که هنوز هم ابعاد کامل آن آشکار نشده است و ناگفته‌های زیادی دارد. جامعه شناسان و نویسندگان مختلفی در دهه‌های گذشته تلاش کرده‌اند ابعاد این فاجعه را باز کنند و از دست اندکاران آن بگویند. کتاب آیشمن در اورشلیم یکی از همین کتاب‌هاست که در ابتدا مانند یک گزارش چاپ شد و در ادامه به قالب کتاب در آمد. «Eichmann in Jerusalem: a report on the banality of evil» یا همان «آیشمن در اورشلیم: گزارشی در باب ابتذال شر» در سال ۱۹۶۳ منتشر شد. آرنت در این کتاب نه تنها از چگونگی دادگاه می‌گوید که تحلیل‌های فلسفی قابل توجهی را هم ارائه می‌کند. باتوجه به اینکه خود او یهودی بود و از دست نازی‌ها فرار کرده بود بی‌طرفی‌ای که در کتابش به چشم می‌خورد بسیار قابل توجه است.

این کتاب تاکنون به زبان‌های زیادی برگردانده شده است و هنوز هم یکی از منابع ارزشمند درباره‌ی جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید. کتاب هانا آرنت را زهرا شمس به فارسی برگردانده و گویندگی آن را گوینده برجسته کشورمان تایماز رضوانی برعهده داشته است. رادیو گوشه ناشر این اثر است. اگر به شنیدن کتاب صوتی علاقه دارید می‌توانید این کتاب را در همین صفحه در دسته‌بندی تاریخ از فیدیبو دانلود کنید و از آن لذت ببرید.

کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم از چه سخن می‌گوید؟

ماجرای کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم درباره‌ی شخصیتی است که یکی از طراحان اردوگاه‌های اجباری به حساب می‌آید و از کسانی است که ایده‌های هولناکش در سرنوشت یهودیان آن دوران بسیار موثر بوده است. نکته‌ی جالبی که در این کتاب درباره‌ی او مشهود است این است که آیشمن هرگز از کاری که کرده بود پشیمان نبود و مناسبتی بین آن و اینکه این اعمال ضد بشری است نمی‌دید. او معتقد بود کارهایی انجام داده است که در راستای اهداف دولتش بوده‌اند و انجام آن‌ها ضروری بوده است. این مرد که پس از جنگ برای سال‌ها با هویت مخفی زندگی می‌کرد سرانجام از سوی سازمان امنیت رژیم اشغالگر قدس دزدیده شد و به اورشلیم آورده شد تا در دادگاه پاسخگو باشد. آرنت دادگاه او را در کتابش تحلیل کرده است و سعی کرده است جنبه‌های مختلف اعمال او را مدنظر قرار دهد.

هانا آرنت، جامعه شناس و فیلسوف شناخته شده

یوهانا آرنت کوهن (johanna Arendt cohen) که بیشتر به نام هانا آرنت شناخته شده است فیلسوف آلمانی قرن بیستم است. او در سال ۱۹۰۶ در هانوفر در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد و در آلمان بزرگ شد. هانا آرنت در رشته‌ی فلسفه درس خوانده است و دکترای خود را در سال ۱۹۲۹ از هایدلبرگ دریافت کرده است. او شاگرد کسانی مانند هایدگر بود که رابطه‌ی این دو یکی از عجیب‌ترین روابط فلسفی به حساب می‌آید زیرا هایدگر یهودی ستیز بود اما از نظر فکری با هانا تبادلات زیادی داشت.

هانا آرنت پس از شروع جنگ جهانی دوم برای حفظ جانش به فرانسه و سپس به آمریکا رفت. او در آمریکا کارهایی مانند روزنامه نگاری، نویسندگی و حتی تدریس انجام داد و در دانشگاه‌هایی مانند پرینستون فعالیت داشت. هانا آرنت کتاب‌های بسیار مهمی نوشته است که هنوز هم که هنوز است از مهم‌ترین آثار و گزارش‌های حوزه‌ی فلسفه و جامعه شناسی به حساب می‌آيند. اپ در سال ۱۹۷۶ در نیویورک در گذشت. در ادامه تعدادی از کتاب‌های مهم آرنت را معرفی می‌کنیم:

چند دلیل برای شنیدن کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم

  • این کتاب یک کتاب دقیق است که از منابع معتبر زیادی برای نگارش آن استفاده شده است و اطلاعات دقیقی را در اختیار خواننده می‌گذارد.
  • هانا آرنت می‌داند چگونه کتابش را بنویسد تا خواننده مجاب شود آن را دنبال کند. گیرایی کتاب و نوع تفکر نویسنده آن را به اثری ارزشمند تبدیل کرده است.
  • این کتاب یکی از معدود کتاب‌هایی است که با دیدگاهی کاملاً بی‌طرفانه و بالغانه ماجراهای پس از آشویتس را دنبال می‌کند و دادگاه آیشمن را با جزئیات دقیق و به دور از سوگیری به آیندگان متتقل می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم

بی‌تردید یکی از اولین گام‌های حکومت نازی در سال ۱۹۳۳، حذف یهودیان از سمت‌های دولتی بود (که در آلمان کلیه‌ی کرسی‌های تدریس از مقطع متوسطه تا دانشگاه و اغلب شاخه‌های صنعت سرگرمی از جمله رادیو، تئاتر، اپرا و کنسرت را شامل می‌شد) و به طور کلی، عزل آن‌ها از تمام ادارات عمومی. اما کسب وکارهای خصوصی تا سال ۱۹۳۸ تقریباً دست نخورده باقی ماندند، و حتی اشتغال در حرفه‌های حقوقی و پزشکی هم به تدریج برای یهودیان ممنوع شدند، هرچند دانشجویان یهودی اغلب از دانشگاه‌ها اخراج شده بودند و هیچ جا اجازه‌ی فارغ التحصیلی پیدا نکردند. مهاجرت یهودیان در این سال‌ها به شکلی نه چندان شتاب یافته و معمولاً منظم ادامه یافت، و محدودیت‌های ارزی که خارج کردن تمام یا دست کم بخش عمده‌ی پول خود از کشور را برای یهودیان دشوار کرده اما غیر ممکن نکرده بود، بر غیریهودیان هم اعمال می‌شد، این محدودیت‌ها به ایام جمهوری وایمار برمی‌گشت. اقدامات فردی محدودی هم وجود داشت: به یهودیان فشار می‌آوردند املاکشان را به قیمتی نازل و مسخره بفروشند، اما اقداماتی از این دست معمولاً در شهرهای کوچک رخ می‌داد و البته ردپای آن‌ها را می‌توان در ابتکار عمل‌های خودجوش و فردی برخی اعضای متهور گارد ضربت یافت.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم

آیشمن در اورشلیم از آن دسته کتاب‌هایی است که اطلاعات تاریخی و سیاسی خواننده را افزایش می‌دهد و  می‌تواند در نگاه او نسبت به آنچه در عملکرد بشر اتفاق افتاده است اثرگذار باشد. اگر از این کتاب جالب لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
821.۳۱ مگابایت
مدت زمان
۱۵:۲۷:۲۶
نویسندههانا آرنت
مترجمزهرا شمس
راویتایماز رضوانی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۲۱.۳۱ مگابایت
۱۵:۲۷:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 40 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابی‌ به شدت تکان دهنده. تیز بینی نویسنده در کنار ترجمه و خوانش عالی کتاب باعث شده اثری ارزشمند خلق شود. این کتابی نیست که بتوان به صورت سرسری و فقط برای پر کردن وقت گوش داد. باید با تمرکز بالا و توجه به تک تک مواردی که نویسنده ذکر می کند گوش داده شود

5

چه کتاب خوبی! واقعا که کتاب‌های تاریخی چه در قالب گزارش و چه در قالب رمان، بسیار جذابن. من از شنیدن این کتاب بسیار لذت بردم و ای کاش دست‌اندرکاران تمام حکومت های دیکتاتوری، مخصوصا مهره‌های فرعی و کم قدرت این کتاب رو بخونن و درس بگیرن. صدای گوینده و اوج و فرودها و... هم بسیار عالی بود.

5

کتابی تاثیرگذار و تامل برامگیز در چگونگی شرارت ورزی افراد و توحیه چنایت توسط دیکتاتورهها نتیجه گیری کتاب را سه بار گوش کردم!بسیار تامل برانگیز است.به خیلی ازدوستانم معرفی و توصیه کردم.ممنونم بابت گذاشتن این اور ارزشمند

3

کتاب حرفهای مهمی درباره یهودیان بالا‌دستی می‌زند که برای من جدید بود. با وجودی که نگاه این فیلسوف در بعضی موقعیت‌ها قانعم نکرد اما از شنیدن آن لذت بردم. خوانش عالی. ترجمه معمولی

5

اگر نخوانید گویی هیچ نخوانده‌اید!

5

سلام من تا حالا هیچکدوم از آثار هانا آرنت رو نخوندم . از کدوم اثرش شروع کنم و کدوم بهترینه ؟ ممنون میشم که منو راهنمایی بفرمایید

5

ترجمه و راوی فوق‌العاده بود. از معدود کتاب‌هایی بود که در خوانش اشتباه وجود نداشت. سپاس فراوان

5

خوب

5

بسیارعالی نگاه جدیدی در مورد مسئله یهودیت در اروپا پیدا کردم

5

روایتی تکان دهنده از وقایع جنگ جهانی دوم و قتل عام یهودیان و بی‌تفاوتی مردم عادی.

نمایش 7 نقد دیگر
4.4
(43)
اجرای روان 🎙️ (2)
146,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آیشمن در اورشلیم
آیشمن در اورشلیم
هانا آرنت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آیشمن در اورشلیم
آیشمن در اورشلیم
گزارشی در باب ابتذال
رادیو گوشه
4.4
(43)
اجرای روان 🎙️ (2)
146,000
تومان