0
تایماز رضوانی

معرفی کتاب‌های تایماز رضوانی

نویسنده

راوی

تایماز رضوانی، نویسنده، گوینده، مدرس فن بیان و کارگردان تئاتر ایرانی، در سال 1358 در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته کارشناسی مکانیک سیالات به پایان رسانده است. از معروف‌ترین آثار نمایشی‌ تایماز رضوانی به نمایشنامه‌هایی همچون «ضالین»، «پوست» و «استخوان» می‌توان اشاره کرد که باعث استقبال گسترده‌ای از سوی علاقه‌مندان به تئاتر شده‌اند.

علاقه به گویندگی باعث شد تا پا به این عرضه بگذارد و گویندگی را نیز به عنوان یکی دیگر از مهارت‌ها و فعالیت‌های حرفه‌ای خود دنبال کند. تایماز رضوانی اکنون به یکی از گویندگان برجسته و خوش‌صدای کتاب‌های صوتی در کشور تبدیل شده است و علاقمندان زیادی در این زمینه دارد. او با موسسات هنری متعددی در این زمینه همکاری کرده است که از جمله آنها، موسسه «نوار»، «ماه‌آوا» و «آوانامه» را می‌توان نام برد.

گفتنی است با صدای دلنشین او، تا کنون بیش از 100 کتاب صوتی منتشر شده است که مورد استقبال و توجه طرفداران و علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی قرار گرفته‌اند. از جمله کتاب‌های صوتی که با صدای تایماز رضوانی منتشر شده است و هم اکنون می‌توانید از سایت فیدیبو تهیه و خریداری کنید بعبارتند از: مشروطه ایرانی، استبداد در ایران، تاملات و مجادلات مقالاتی در باب هنر و ادبیات، دکتر ژیواگو، اختراع قوم یهود، پیرامون خودمداری ایرانیان، در دفاع از فهم سخنرانی های آلبر کامو (1958 - 1936)، توتم و تابو، سرشت راستین انسان، سنگی که رشد می کند، گنگ ها، ژوناس یا هنرمند در حال کار.


معرفی کتاب‌های صوتی تایماز رضوانی


- کتاب صوتی استبداد در ایران: این کتاب نوشته حسن قاضی مرادی است و با صدای تایماز رضوانی در اختیار شما قرار می‌گیرد. نویسنده این کتاب به بررسی موضوع استبداد در ایران پرداخته است و ریشه‌های عمیق استبداد در ایران و در ذهن ایرانیان را تشریح می‌کند. کتاب استبداد ویژگی‌ها و نکات کلیدی و مهم مربوط به استبداد در تاریخ ایران را به نمیش گذاشته و تحلیل منسجمی از آن‌ها ارائه می‌دهد.

- کتاب صوتی تاملات و مجادلات: کتاب تاملات و مجادلات به قلم فئودور داستایوفسکی است که تایماز رضوانی نسخه صوتی آن را برای علاقمندان به این کتاب آماده کرده است. داستایوفسکی نویسنده، روزنامه‌نکار و منتقد حوزه ادبی در این کتاب گزیده‌ای از مقالات خود را که دربرگیرنده پاسخ‌های مهمی به مسائل چالشی و پرتکرار اجتماعی،‌ ادبی و هنری هستند گردآوری کرده و در اختیار مخاطب خود قرار داده است.

- کتاب صوتی دکتر ژیواگو: کتاب صوتی دکتر ژیواگو نوشته‌ بوریس پاسترناک، شاعر و نویسنده‌ روسی است که توانست جایزه‌ نوبل ادبیات سال 1958 را به خود اختصاص دهد. این داستان روایت زندگی مردی ثروتمند است که رویدادهای خارجی ناگوار، سیر تکاملی زندگی‌اش را به طور کامل تحت تأثیر قرار می‌دهد. این رمان، علاوه بر جنبه‌های عاطفی و عشق، موضوعات سیاسی را نیز در بر دارد و به عنوان یک بیانیه علیه حکومت تمامیت‌خواه و ایدئولوژیک شوروی معاصر، شناخته می‌شود.

- کتاب صوتی اختراع قوم یهود: شلوموند زند نویسنده کتاب اختراع قوم یهود در این اثر خود تلاش کرده تا افسانه‌هایی که درباره قومیت و اصالت او به وجود آمده است را از بین ببرد و مانع این شود که هم‌زبان‌هایش اسیر دروغ‌هایی شوند که هیچ منبع تاریخی معتبر و قابل اعتمادی برای آن‌ها وجود ندارد. نسخه صوتی این کتاب را با صدای تایمار رضوانی گوش دهید.

- کتاب صوتی پیرامون خودمداری ایرانیان: این کتاب از دیگر آثار معروف حسن قاضی مرادی است که با صدای دلنشین و زیبای تایماز رضوانی برای شما عزیزان منتشر شده است. قاضی مرادی در جریان این کتاب سعی دارد تا جامعه‌ ایران را از نقطه نظر روان‌شناسی اجتماعی بررسی کند و در این راستا به موانع توسعه‌ جامعه‌ مدنی در ایران پرداخته است.

- کتاب صوتی توتم و تابو: زیگموند شلومو فروید، پزشک و عصب‌شناس برجسته اتریشی نویسندگی این کتاب را انجام داده است. او با ایجاد ارتباط بین انسان‌شناسی و روانکاوی، ریشه‌ باورهای فراواقعی و ممنوعیت‌های فرهنگی را تا اقوام بدوی دنبال می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه باوجود کمرنگ شدن توتمیسم، در جوامع امروز با اشکال جدیدی از تابوهای فرهنگی روبه‌رو هستیم.

از تایماز رضوانی بخوانید

مشاهده بیشتر