0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نویز (آشفتگی)
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب نویز (آشفتگی)

شکاف در قضاوت های انسانی
ناشر:
هورمزد
درباره نویز (آشفتگی)

کتاب نویز، اثری مشترک از دنیل کانمن، اولیویه سیبونی و کس آر سانستین، در زمینه روان‌شناسی و خودشناسی جای خود را پیدا کرده و به ما این فرصت را می‌دهد که با دیدگاه عمیق‌تری به مسئله قضاوت پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم. دنیل کانمن، در کتاب نویز، دعوت می‌کند که به دو مسئله کلیدی که بر قضاوت‌های انسانی تاثیر می‌گذارند، یعنی سوگیری و نویز، توجه کنیم. کانمن معتقد است که تا کنون بسیاری از پژوهشگران حوزه روان‌شناسی تمایل داشته‌اند تنها به بررسی سوگیری‌ها در قضاوت پرداخته و نادیده نویز‌های موجود در این فرایند بگیرند. این کتاب با هدف کشف و بررسی عمیق‌تر این نویز‌های مؤثر در فرایند قضاوت به رشته‌ی تحریر درآمده است.

آشنایی با نویسندگان کتاب نویز

دنیل کانمن

دنیل کانمن، روان‌شناس و اقتصاددان مشهور ایسرائیلی-آمریکایی است که بیشتر به دلیل کارهایش در حوزه‌ی روان‌شناسی اقتصادی شناخته می‌شود. او در سال 2002 جایزه نوبل اقتصاد را به خاطر کارهایش در زمینه‌ی اقتصاد رفتاری اخذ کرد. کانمن به تحلیل ادراک‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارهای انسانی پرداخته و اثرات این عوامل بر بازارها و اقتصاد را بررسی کرده است. او نویسنده کتاب‌های معروفی چون تفکر سریع، تفکر آهسته است که در آن به بررسی چگونگی تصمیم‌گیری انسان‌ها پرداخته است.

اولیویه سیبونی

اولیویه سیبونی یک پژوهشگر و نویسنده فرانسوی است که در زمینه‌ی روان‌شناسی و علوم رفتاری فعالیت دارد. او به ویژه به بررسی موضوعاتی مانند تصمیم‌گیری، رفتارهای انسانی و روان‌شناسی مصرف‌کننده می‌پردازد. سیبونی با ترکیب دانش‌های روان‌شناسی و اقتصاد، به بررسی انگیزه‌ها و عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری‌های انسانی می‌پردازد.

کس آر سانستین

 کس آر سانستین یک حقوق‌دان و متفکر سیاسی آمریکایی است که در حوزه‌ی حقوق عمومی و قانون‌گذاری فعالیت دارد. او به مدتی هم به عنوان مشاور در دولت باراک اوباما خدمت کرده است. سانستین بر روی موضوعاتی مانند حقوق مدنی، دموکراسی و قانون‌گذاری مبتنی بر شواهد تأکید دارد. او نیز در زمینه‌ی روان‌شناسی اقتصادی کار کرده و به تحلیل عوامل روان‌شناختی مؤثر بر سیاست‌ها و تصمیم‌های قانونی پرداخته است.

این سه نویسنده با تجربیات و دانش‌های متنوع خود، توانسته‌اند به ایجاد اثری پژوهشی مشترک در زمینه‌ی روان‌شناسی و اقتصاد کمک کنند.

کتاب تفکر سریع و آهسته، کتاب نویز آشفتگی، کتاب تفکر سریع و کند، کتاب سریع و آهسته فکر کن.

چرا باید کتاب نویز را بخوانیم

کتاب نویز یک اثر جامع و دست‌اول در زمینه روان‌شناسی و تصمیم‌گیری انسانی است که بر پایه تحقیقات علمی و داده‌های امپیریکی ساخته شده است. در اینجا چند دلیل ارائه می‌دهیم که چرا این کتاب ارزش خواندن دارد:

1. کاوش در عمق قضاوت انسانی: این کتاب به بررسی عوامل مؤثر بر فرآیند قضاوت انسانی می‌پردازد، که می‌تواند در فهم عمیق‌تر از رفتارهای انسانی و تصمیم‌گیری‌های ما کمک کند.

2. نگاه نو به مسئله سوگیری: کتاب نویز بر مبحث سوگیری تاکید دارد، اما به طرزی جدید و جامع‌تر این موضوع را بررسی می‌کند، که می‌تواند دیدگاه‌های جدیدی به ما عرضه کند.

3. مفهوم جدید نویز در قضاوت‌ها: این کتاب به مفهوم نوی نویز در قضاوت‌ها می‌پردازد که تاکنون به اندازه‌ی کافی مورد بررسی قرار نگرفته است، و به تحلیل تاثیرات آن بر قضاوت‌های انسانی می‌پردازد.

4. ترکیب دانش‌های متنوع: این کتاب توسط سه نویسنده با پیش‌زمینه‌های متفاوت نوشته شده است، که به ترکیب دیدگاه‌ها و دانش‌های متنوع کمک می‌کند، و این خود می‌تواند منجر به فهمی عمیق‌تر و جامع‌تر شود.

5. بهبود تصمیم‌گیری شخصی: مطالعه این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم‌گیری‌های بهتر و دقیق‌تری داشته باشید، با درک بهتر از عواملی که ممکن است بر قضاوت‌ها و تصمیم‌گیری‌های شما تاثیر بگذارند.

6. کاربرد در حوزه‌های متنوع: دانش‌ها و نظریه‌های ارائه شده در این کتاب می‌توانند در حوزه‌های متنوعی از جمله سیاست، اقتصاد، مدیریت و غیره کاربرد داشته باشند، و به بهبود عملکرد در این زمینه‌ها کمک کنند.

بنابراین، اگر به دنبال فهمی عمیق‌تر از روان‌شناسی انسانی هستید و مایلید که دیدگاه‌های جدید و علمی را در این زمینه کاوش کنید، کتاب نویز می‌تواند یک گزینه بسیار خوب برای خواندن باشد.

در بخشی از کتاب نویز می‌خوانیم

قضاوت در واقع نتیجه نهایی یک فرایند است و می‌تواند در یک کلمه یا عبارت خلاصه شود. اگر یک تحلیل‌گر اطلاعاتی در مقاله‌ای طولانی به این نتیجه برسد که نظام حکومتی کشور بی‌ثبات است، تنها نتیجه نهایی (یعنی همین جمله اخیر) را می‌توان به‌عنوان قضاوت آن تحلیل‌گر قلمداد کرد. قضاوت، مانند عملِ اندازه‌گیری، هم به فعالیت ذهنیِ قضاوت‌کردن و هم به محصول این فعالیت اشاره دارد. باید خاطرنشان کنیم که ازاین‌پس کلمه قاضی را برای هر فردی که در یک زمینه قضاوتی می‌کند به کار خواهیم برد و قرار نیست لزوماً به یک مقام قضایی دلالت داشته باشد.

پیشنهادهایی برای طرفداران کتاب نویز

اگر به کتاب‌های روان‌شناختی و توسعه فردی علاقه دارید، احتمالا این سه کتاب هم برای شما جالب و جذاب خواهند بود:

·      کتاب هنر خوب زندگی کردن

·      کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

·      روش برخورد با افراد دشوار

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۵۵ مگابایت
تعداد صفحات
480 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۰۰:۰۰
نویسنده کاس آر سانستین
نویسنده دومدنیل کانمن
نویسنده سوماولیویه سیبونی
مترجم گیتی قاسم زاده
ناشرهورمزد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
noise
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۹/۰۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
279,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۵۵ مگابایت
۴۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
3.5
(2)
100,000
٪50
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نویز (آشفتگی)
٪50
نویز (آشفتگی)
شکاف در قضاوت های انسانی
هورمزد
3.5
(2)
100,000
٪50
50,000
تومان