0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کار عمیق
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کار عمیق

قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته
درباره کار عمیق

انسان امروز چیزهای زیادی را فراموش کرده است که یکی از آن‌ها کار عمیق است. درگذشته، زمانی که تکنولوژی کمتر به زندگی انسان رسوخ کرده بود، انسان‌ها عمق بیشتری داشتند و هر چیزی با آرامش بیشتری انجام می‌شد، در عوض دنیای ما دنیای حواس‌پرتی است. حواس‌پرتی‌هایی که هزینه‌های زیادی برایمان داشته‌اند. کارل نیوپورت در کتاب کار عمیق از این موضوع حرف زده است.

کار عمیق، کتابی برای پیشرفت

کتاب deep work  اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و توانست سرو صدای زیادی به پا کند. نیوپورت در این کتاب دستش را روی یکی از نقاط حساسی گذاشت که مدت‌ها بود فراموش شده بود. تمرکز. واقعیت این است که انسان امروز، تمرکز خود را ازدست‌داده است و نمی‌تواند روی کارش تمرکز کند و همین باعث شده است کار ارزش‌آفرین کم شود. در حقیقت نویسنده می‌گوید برای داشتن کار ارزشمند نیاز است بتوانید کار عمیق انجام دهید، خبرنگاری یک کار عمیق است، استاد دانشگاهی که درگیر حل یک مسئله است کار عمیق انجام می‌دهد و هر کارشناسی که باید با تعدادی داده برای رسیدن به نتایج اصیل کار کند باید درگیر کار عمیق شود. نیوپورت معتقد است بیشتر ما این توانایی را از دست داده‌ایم و سعی می‌کند در کتابش راه‌هایی پیش روی افراد بگذارد که بتوانند ذهن خود را به‌صورت عمیق به کار بگیرند. او معتقد است این کار در طول زمان قابل انجام است و پیشرفتی که حاصل خواهد شد بازده زندگی انسان را افزایش خواهد داد.

کتاب کار عمیق تاکنون به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است که فارسی یکی از این زبان‌هاست. مترجم این اثر ناهید ملکی است و نشر نوین آن را منتشر کرده است. نسخه صوتی این کتاب در همین صفحه با صدای محمد ولیان در دسته‌ی کتاب‌های انگیزشی و موفقیت در دسترس است.

نقد و بررسی کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق از آن دسته کتاب‌هایی است که نقدها و نظرات متنوعی درباره‌ی آن نوشته شده‌اند و افراد زیادی به آن عکس‌العمل نشان داده‌اند. بیشتر نقدها در این باره کاملاً مثبت است و کلماتی مانند فوق‌العاده، کاربردی و جالب کلماتی هستند که برای توصیف این اثر به کار برده شده‌اند. اگر بخواهیم به یکی دو مورد از نظرات خوانندگان این کتاب اشاره کنیم می‌توانیم این نظر را بازگو کنیم: «کار عمیق یک کتاب خوب نیست، یک کتاب عالی است، این کتاب به‌خوبی نوشته شده است و چندین پیشنهاد عملی برای تمرکز بر کارهایمان دارد، نیوپورت بین کار عمیق و کم عمق تفاوت قائل شده و یک مفهوم عالی ساخته است که ما از بمباران شدن از سوی عوامل حواس‌پرتی باز می‌دارد.» تعداد افرادی که گفته‌اند این کتاب توانسته است ذهنیتشان را تغییر دهد زیاد است و هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

کال نیوپورت کیست؟

کالوین  نیوپورت که به نام کال نیوپورت شناخته می‌شود نویسنده و استاد علوم کامپیوتر آمریکایی متولد سال ۱۹۸۲ است. او موسسه فناوری ماساچوست درس خوانده است و به عنوان استادیار در دانشگاه جورج تاون فعالیت می‌کند. او در کنار کار دانشگاهی‌اش وبلاگ معروف STUDY HACKS را از سال ۲۰۰۷ می‌نوشت و بعدها کتاب کار عمیق را با جمع آوری و ساماندهی محتوای این وبلاگ منتشر کرد. او به شکل جدی روی عدم تمرکز ما در دنیای مدرن و اینکه عصر دیجیتال مشغول دزدیدن زندگی ماست تاکید دارد و در این حوزه چند کتاب مختلف نوشته است. مینیمالیسم دیجیتال یکی دیگر از کتاب‌های مهم نیوپورت در حوز‌ه‌ی تمرکز در دنیای جدید است. جهان بدون ایمیل که در سال ۲۰۲۱ نوشته شد و کتاب عالی و فوق العاده باش تا تو را نادیده نگیرند سایر کتاب‌های این نویسنده‌اند.

کار عمیق برای چه کسانی مناسب است؟

کار عمیق یک راهنماست. یک راهنمای جامع برای داشتن اوقانی مثمر ثمر و باکیفیت. این کتاب به خواننده‌اش یاد می‌دهد چگونه زندگی مایند فولی داشته باشد و در زمان و مکانی که مشغول کار است هیچ شکلی از عدم تمرکز را به خود راه ندهد. این کتاب برای افراد بالغ نوشته شده است و هرکسی می‌تواند آن را بخواند. فرقی نمی‌کند شما یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای هستید، یک استاد دانشگاه یا یک خانم خانه‌دار، زمانی که بلد باشید در فاز کار عمیق فرو بروید از کاری که انجام می‌دهید لذت بیشتری خواهید برد و نتایج ارزشمندتری تولید خواهید کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به کتاب‌های حوزه توسعه فردی در دسته‌بندی انگیزشی و موفقیت علاقه دارید کار عمیق یک کتاب مناسب برای شماست. اگر فکر می‌کنید کسی در اطرافیانتان از عدم تمرکز و بهره‌وری پایین رنج می‌برد هم می‌توانید این کتاب را به او هدیه دهید.

کتاب کار عمیق چه کمکی به شما می‌کند؟

بر اساس آنچه نیوپورت گفته است کار عمیق به انسان کمک می‌کند زمان‌های خاکستری خود را کاهش دهد. او کار عمیق را به چند روش ممکن می‌داند. یکی از روش‌ها دور شدن کامل از جامعه و زندگی به سبک یک راهبه است و افرادی که این روش را در پیش می‌گیرند تنها با گروه‌های کوچکی از مردم در ارتباط‌اند. دسته‌ی بعدی که دو سبکی هستند کسانی هستند که چند ماه در سال خلوت می‌گزینند؛ مانند نویسندگان و محققان. دسته‌ی رایج‌تر کسانی هستند که این کار را به روش ریتمیک انجام می‌دهند؛ یعنی چند ساعت در روزشان مشخص به کار عمیق اختصاص دارد.

آخرین سبک که احتمالاً برای انسان‌های معمولی که حرفه‌ای برای خودشان برگزیده‌اند بسیار مناسب است روش روزنامه‌نگاری است. در این روش شما خواهید توانست در هر زمان و مکانی وارد مرحله‌ی کار عمیق شوید. رسیدن به این مرحله سخت است و نیازمند به تمرین زیادی است.  به‌طورکلی این کتاب کمک می‌کند تا از حواس‌پرتی دنیای امروز فاصله بگیرید و زمانتان را به اختیار درآورید.

در بخشی از کتاب کار عمیق می‌خوانیم

دنیل کلیوف می‌تواند تنها در پنج دقیقه هر یک از مواد زیرا را به‌خاطر بسپارد: یک دسته کارت برخورده، زنجیره‌ای از صد عدد تصادفی یا ۱۱۵ شکل انتزاعی (این آخرین شاهکار او، رکورد ملی را در استرالیا رقم زده است). پس عجیب نیست که کیلوف اخیراً به‌صورت پی‌درپی، مدل‌های مسابقات قهرمانی حافظه‌ی استرالیا را کسب کرده است. موضوعی که احتمالاً در مورد زندگی او شگفت‌انگیز است، این است که او چگونه به ورزشکار حافظه تبدیل شد.

کیلوف به من گفت: «من با حافظه‌ای منحصربه‌فرد متولد نشدم.» در حقیقت، او خودش را در دوران دبیرستان فردی فراموش‌کار و شلخته توصیف کرد. به لحاظ تحصیلی هم مشکل داشت و در نهایت فردی با  اختلال «کمبود توجه» تشخیص داده شد. کیلوف پس از ملاقات اتفاقی با تانسل علی که یکی از موفق‌ترین و برجسته‌ترین قهرمانان کشور است، به‌طورجدی شروع به پرورش  حافظه‌اش کرد. زمانی که مدرک دانشگاهی‌اش را گرفت، اولین مدال مسابقات ملی را کسب کرد.

روند تبدیل‌شدن به ورزشکار حافظه در سطح جهان سریع بود ۷ اما بی‌سابقه نبود. در سال ۲۰۰۶، نویسنده‌ی آمریکایی، مطالب علمی جاشوا فوئر پس از تنها یک سال آموزش (فشرده و سخت) قهرمانی مسابقات ایالات متحده را به دست آورد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
421.۶۶ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۱۴:۰۶
نویسندهکارل نیوپورت
مترجمناهید ملکی
راویمحمد ولیان
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۲۱.۶۶ مگابایت
۱۰:۱۴:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 279 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
16 ٪
193 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

مطالب کتاب از نظر موضوعی خوبه ولی خسته کنندست و بجای پرداختن به اصل مطلب خیلی اسامی و حاشیه توش زیاده و مثالهای مبهم داره.تکرار مکررات زیاد داره.خواننده کتاب خیلی ماشینی کتاب رو میخونه و اشتباه زیاد داره.

1

کتاب خیلی عالی ولی گویندگی در حد کودک ابتدایی. واقعا چرا؟؟؟؟

4

هنوز کامل گوش ندادم ولی از این حجم انتقاد به راوی تعجب میکنم اصلا بد نیستن. برای این سبک کتاب خیلی خوبه. من برای داستان طرفدار روایت فوق العاده آرمان سلطان زاده یا میلاد فتوحی هستم اما اصلا با روایت ایشون مشکلی ندارم

3

این مُلک را خریداری کرد؟ یا این مِلک را خریداری کرد؟ گوینده نباید فرق این دوتا رو بدونه؟

1

اصلا نمی‌فهمم چه چیزی درین صدا هست که هرکار میکنم نمیتونم تمرکزم و برای دنبال کردن این کتاب حفظ کنم. صدبار عقب میزنم ولی تهش میفهمم باز تمرکز نداشتم. نمیدونم فرکانس صداشه یا یکنواختی و ربات وار خوندنشه. اصلا ارتباط برقرار نمیکنه با شنونده. این نوع صدا دقیقا با هدف اصلی این کتاب در تضاده. آخه چرا؟واقعاا حرصمو درورده این کتاب. احساس می‌کنم گوینده ورژن قبلی خیلی عالی که متاسفانه من اون زمان.متوجه نشدم که خرید کنم. برای چی درانتخاب گوینده ها دقت عمل بخرج نمیدین؟

5

کتاب خوب و موثری هستش، صدا و لحن راوی هم بسیار مناسب و روان هست. قطعا نباید با روایت‌های داستانی و رمان مقایسه بشه!! این روش و صدای گوینده مناسب موضوع و محتوای کتاب هست و احساس مطالعه یک کتاب تخصصی رو منتقل میکنه

4

در کل محتوای کتاب خوب و مفیده، مخصوصا برای کسایی که درگیر کار آکادمیک هستن یا کسایی که پیشرفت و توسعه ی فردی واسشون یه دغده‌ست، ولی خب قسمت هاییش برای بقیه افراد هم میتونه مفید باشه. چندین راهکار داده بود که شخصا فکر میکنم با راهکار های ارائه شده توی کتاب های خودیاری زرد و ابتدایی متفاوت بودن و کاربردی تر به نظر میرسیدن. صدای گوینده برای این سبک از کتاب بد نیست ولی نحوه ی خوانش زیاد خوب نبود، و شروع و پایان پاراگراف ها اصلا واضح نبود.

3

اگر نویسنده رو آشپز فرض کنیم، غذای خوبی درست کرده. ولی گارسون ها کمکاری کردند تا به دست مشتری برسونن ترجمه خیلی سخت‌... متن بسیار خشک و نا مفهوم... باید استاد ادبیات باشی تا بفهمی داره چی میگه. صدای گوینده کیفیت مناسبی داره ولی مشکل از متنه که خیلی نامفهوم خشکه. کلام آخر.. .. .. .. .. استاد ادبیات هستید؟ .. .. .. .. .. اگر جوابتان بله هست کتاب رو گوش کنید و اگر نه،‌اصلا اصلا سراغش نرید. با سپاس

4

کتاب کاربردی و مفیدی بود و موضوع جدیدی رو ارائه میکرد.نحوه ی خواندن گوینده هم برای این سبک از کتابها مناسب بود شاید اگر داستانی بود کمی خسته کننده به نظر میومد.کتاب پر بود از انواع مثال ها که شاید یه کم شنونده رو گیج میکرد اما به فهم بهتر موضوع اصلی کمک میکرد،در کل کتاب ارزش خواندن رو داشت.

نمایش 184 نقد دیگر
3.6
(286)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
69,000
٪50
34,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
کار عمیق
کار عمیق
قوانینی برای تمرکزدردنیایی آشفته

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کار عمیق
٪50
کار عمیق
قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته
نشر نوین
3.6
(286)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
69,000
٪50
34,500
تومان