0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

درباره نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

اعصاب‌خردی‌های امروزه به‌خاطر زندگی پر مشغله‌ای که داریم، اصلا غیرعادی نیست. کتاب صوتی نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد به شما یاد می‌دهد چطور با وجود مشغله‌های کاری و فکری، اجازه ندهید کسی دکمه اعصاب‌تان را فشار دهد و شما را از کوره خارج کند. هرچند به نظر می‌رسد مقاومت برای تسلط روی اعصاب کار سختی است، اما با انجام تکنیک‌های این کتاب، تمرکزتان افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید کنترل شرایط را به‌دست بگیرید.

راه رفتن روی اعصاب دیگران برای بعضی از افراد کار راحتی است. ممکن است حتی یک دوست این کار را با شما بکند. اما شما می‌توانید با یادگیری مهارت‌هایی که کتاب معرفی کرده، آرامش خودتان را حفظ کنید.

کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد (How to keep people from pushing your buttons) به نویسندگی «آلبرت الیس» و «آرتور لانگ» یک کتاب روان‌شناسی زرد یا مثبت‌گرایی پوچ نیست. کتاب راه‌کارهایی را معرفی کرده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در شرایطی که کسی روی اعصاب‌تان رفته، واکنش درست نشان دهید. واکنشی که شما در برابر همکار، دوست، همسر، فرزند و... از خودتان نشان می‌دهید بسیار مهم است و هیچ‌کس دوست ندارد فریاد شما را بشنود. از طرفی خون‌سرد بودن در شرایط اعصاب‌خردی سخت است. پس چاره چیست؟

چاره را می‌توانید در صحبت‌های دو نویسنده کتاب پیدا کنید. آن‌ها به شما آموزش می‌دهند که چگونه واکنش‌های خود را وقتی افرادی دکمه اعصاب‌تان را فشار می‌دهند مهار کنید و به زندگی خود برسید. مهار کردن واکنش‌های عصبی به معنای آن است که می‌توانید روابط پایدارتر و سازنده‌تری بسازید و با داد و فریاد یا خرد کردن وسایل، دیگران را از خودتان نرنجانید. کنترل کردن اعصاب‌خردی هم به نفع شما و هم به نفع اطرافیان شماست. به این صورت شما می‌توانید زندگی آرام‌تر و شادتری را تجربه کنید و از موضوعات کوچک، رنجیده‌خاطر نشوید.

نسخه اولیه این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و نسخه فارسی آن با ترجمه «الهام آرام‌نیا» و «شمس‌الدین حسینی» در سال ۱۴۰۰ به لیست کتاب‌های وب‌سایت فیدیبو اضافه شد. این کتاب را «مریم پاک ذات» گویندگی کرده و انتشارات آوانامه منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب در اپلیکیشن و وب‌سایت فیدیبو موجود است.

درباره آلبرت الیس نویسنده کتاب

آلبرت الیس (Albert Ellis)‌ در سال ۱۹۱۳ متولد شد و در سال ۲۰۰۷ دیده از جهان فرو بست. او به‌عنوان یکی از بهترین روان‌شناسان و نویسندگان آمریکایی شناخته می‌شود و تاثیرات بزرگی بر حوزه روان‌شناسی مدرن گذاشته است. او توانست مدرک دکترای خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کند و سال‌ها در زمینه روان‌شناسی به مردم خدمت می‌کرد. الیس از بزرگان دنیای روان‌شناسی مثل اریک فروم تاثیر پذیرفته بود. از جمله کتاب‌های موفق دیگر این نویسنده می‌توان به «افسانه خودباوری»، «چگونه شادی‌آفرین زندگی خود باشیم» و «ایجاد رابطه‌ای صمیمانه» اشاره کرد. نظریات الیس بر روان‌شناسی تاثیرات بسیاری داشته و او سبک جدیدی را برای درمان مراجعان طرح‌ریزی کرده است.

کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار کتاب‌های روانشناسی هستید، از گوش دادن به این کتاب لذت خواهید برد. هم‌چنین اگر به‌دنبال راه‌حلی برای درک بهتر شرایط و هدایت واکنش‌های خود موقع اعصاب‌خردی هستید، گوش دادن این اثر را در اولویت قرار دهید.

این کتاب چگونه به شما کمک می‌کند؟

این اثر به شما کمک می‌کند تا با مهار کردن خشم، روابط خود را با دیگران حفظ کنید. بعد از یادگیری مهارت‌های این کتاب می‌توانید وقتی افرادی دکمه اعصاب شما را فشار می‌دهد، واکنش خود را مهار کنید. به این شکل می‌توانید با افردی مثل همسر، دوست و همکار و...، برخورد بهتری داشته باشید.

در بخشی از کتاب صوتی نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد می‌شنویم

همه ما گرایش داریم حداقل ده باور نامعقول اصلی داشته باشیم که با استفاده از آن‌ها، به جهت به دیگران اجازه می‌دهیم اعصاب‌مان را به هم بریزند. به طور طبیعی و به احتمال قوی، شما همه این باورهای نامعقول را ندارید؛ اما از این‌که در موقعیت‌های خاص، چه تعداد از این باورها را دارید، شگفت‌زده خواهید شد.

باورهای نامعقول

  • نگرانی زیاد درباره این‌که دیگران درباره من چه فکری می‌کنند.
  • من نباید در کارهای مهم شکست بخورم و اگر شکست بخورم، خیلی افتضاح است.
  • تحمل کم در برابر ناکامی. اشخاص و موقعیت‌ها باید همیشه همان‌طور که من می‌خواهم باشند، و اگر نباشند، وحشتناک و افتضاح خواهد بود.
  • اگر هریک از سه مورد بد اول رخ دهد، آن‌وقت من همیشه کسی را بابت آن سرزنش می‌کنم.
  • اگر من به شدت درباره وقوع برخی حوادث یا درباره این‌که ممکن است در نظر کسی چگونه جلوه کنم نگران باشم، شرایط بهتر خواهد شد.
  • برای هر مشکلی راه‌حل‌های کاملی وجود دارد و من فوری باید آن‌ها را پیدا کنم.
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مسئولیت‌های دشوار، از رویارویی با آن‌ها راحت‌تر است.
  • اگر هرگز به طور جدی در موضوعی درگیر نشوم و دیدگاه مستقلی را حفظ کنم، هرگز ناراحت نخواهم شد.
  • آن‌چه مرا وادار می‌کند به این گونه احساس و عمل کنم، گذشته‌ام و همه آن موارد وحشتناکی است که در بچگی‌ام وجود داشته است.
  • اشخاص یا موضوعات بد، نباید وجود داشته باشند. اما وقتی وجود دارند، به طور جدی مرا آشفته می‌کنند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
762.۵۴ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۱۲:۵۹
نویسندهآلبرت الیس
نویسنده دومآرتور لانگ
مترجم الهام آرام نیا
مترجم دوم شمس الدین حسینی
راویمریم پاک‌ذات
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۱۳
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۶۲.۵۴ مگابایت
۰۹:۱۲:۵۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 31 مخاطب
پربار 🌳 (3)
اجرای روان 🎙️ (3)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
9 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

راهکار هایی که ارائه می دهد خوب و منطقی است .در کل می گوید که افکاری را که باعث وحشتناک انگاری و باید سازی در موقعیت های مختلف می شود را تغییر بدهید و ترجیحات منطقی را جایگزین کنید و واکنش افراطی انجام ندهید و با آرامش،منطقی و آرام صحبت کنید و سعی کنید مشکل را حامل کنید.اگر هم حل نشد دنیا به آخر نرسیده و موقعیت وحشتناک و شدیدا ناراحت کننده نمی شود. تنها مشکل کتاب این است که مثال های زیادی دارد که کتاب را طولانی کرده و در زندگی همه وجود ندارد و همه اینطور فکر نمی کنند‌. صدای راوی هم خیلی زیر است و کیفیت پایینی دارد

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
آموزنده 🦉

بر خلاف ۹۰ درصد کتابهای این حوزه که کلی گویی میکنن و تهش چیزی به اطلاعاتت اضافه نمیشه..بسیار مفید و موثر راهکار های ک میده..جوری ک ترغیب شدم از نویسنده این کتاب ..کتاب های دیگه ام بخونم.. کما اینکه این سبک کتابها بجز بحث اگاهی و خودشناسی بسیار ارامش بخشن و قبل خواب با ریتم مناسب و ارومی ک دارن خواب خوبی رو هم براتون فراهم میکنند.. گوینده هم کارشون عالی بود..

5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

خوب و کاربردی بود در زمینه ی اعصاب.... از این کتابهای زرد با خودفریبی، امید دادن های بیهوده و راهکار های غیرعملی نبود

5

کتاب خوبیه و راهکارهای عملی برای حفظ آرامش و داشتن اعصاب قوی تری را ارائه میده. ممنونم

5

کتاب فوق‌العاده‌ای هست، بسیار به کارم اومد. ترجمه و نریشن بی‌کیفیت و پر خطا هست ولی اصل مطلب عالیه.

1

به نظر من اصلا کتاب خوبی نیست و هیچ راهکار درستی ارائه نمیده و همش حاشیه میره

1

خیلی صداشون افتضاح هست و اهنگ که گذاشتن فوق العاده اعصاب خوردن لطفا نخرید

3

من زیاد دوست نداشتم کتاب سطح پایینی بود

5

کتاب خوبیه گوینده هم عالی بود شمرده شماره و عالی

5

خیلی خوبه برای تسلط بر اعصاب

نمایش 5 نقد دیگر
4.1
(31)
پربار 🌳 (3)
80,000
٪30
56,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
نمی گذارم کسی اعصابم را بهم بریزد
نمی گذارم کسی اعصابم را بهم بریزد
آلبرت الیس

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد
٪30
نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد
آلبرت الیس
آوانامه
4.1
(31)
پربار 🌳 (3)
80,000
٪30
56,000
تومان