0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
افسانه ی خودباوری
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب افسانه ی خودباوری

نویسنده:
آلبرت الیس
درباره افسانه ی خودباوری

دستاوردهای شما نشان‌دهنده‌ی کل وجود شما نیست بلکه بخش کوچکی از شما را بیان می‌کند. افسانه‌ی خودباوری به قلم آلبرت آلیس خودباوری و پذیرفتن خویشتن را تعریف می‌کند. در واقع اهمیت و ارزش شما به میزان موفقیت‌هایتان نیست بلکه انسان در ذات خود برای موفقیت نیز گاهی باید شکست بخورد. 

کتاب افسانه‌ی خودباوری با عنوان اصلی The Myth of Self‑esteem با هدف خودسازی و ارزش بخشیدن به خود نوشته شده است. آلبرت آلیس بیان می‌کند که انسان در مواقع حساس خود را با برچسب‌های خوب یا بد ارزش گذاری می‌کند در صورتیکه این تمام واقعیت وجودی ما را تعریف نمی‌کند. عملکرد انسان می‌تواند در طی زمان تغییر کند به طور مثال شما به عنوان کارمند ماه، در هفته اول عملکرد بهتری داشته باشید اما در هفته دوم به دلیل خمودگی یا مشکل خانوادگی به نسبت ضعیفتر عمل کرده‌اید اما باعث نشده تا ارزش کارتان پایین بیاید. راهکارهای این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا به وجود خود ایمان بیاورید. افسانه‌ی خودباوری با ترجمه رخشنده عظیم و چاپ انتشارات نسل نو اندیش در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی روانشناسی، از خواندن عناوین مشابه در فیدیبو، لذت ببرید.

با آلبرت آلیس بیشتر آشنا شویم

آلبرت آلیس Albert Ellis روانشناس و نویسنده آمریکایی در سال 1913 در ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمده و در سال 1947 تحصیلات خود را در مقطع دکتری به پایان رسانید. آلیس بنیانگذار نهاد آلبرت آلیس نیویورک بود. او در حوزه رفتاردرمانی هیجانی و عقلانی به صورت تخصصی فعالیت می‌کرد. آلبرت آلیس نهایتا در سال 2007 در سن 93 سالگی دار فانی را وداع گفت. در ادامه می‌توانید چند نمونه از آثار او را ببینید:

چهار دلیل برای اینکه چرا باید کتاب افسانه‌ی خودباوری را بخوانیم

زمانی که شما به خودتان ایمان داشته باشید و احساس رضایتی را در خود حس کنید که شاید قبلا در وجودتان کمرنگ بوده، ناخوداگاه فرد شادتری خواهید بود. از نظر آلبرت آلیس، نویسنده‌ی کتاب، خودباوری بزرگترین اختلال هیجانی انسان‌ها است که اگر وجود نداشته باشد، ما زندگی پر از نکوهش و انتقادی را برای خودمان می‌سازیم. خواندن کتاب افسانه‌ی خودباوری این امکان را به ما می‌دهد که:

  • به ارزش واقعی خود و دیگران پی ببریم.
  • زندگی شادتر و رضایت بخشی را برای خود بسازیم.
  • خودباوری را از نقطه نظر بزرگترین فیلسوفان و رواشناسان بشناسیم.
  • با انجام تمرینات، به خویشتن پذیری برسیم.

در بخشی از کتاب افسانه‌ی خودباوری می‌خوانیم

خودسنجی علاوه بر این که فواید مشخص دارد، زیان‌هایی نیز دارد. اگر شما (غیر از راه تجربه و مخالف اصول علمی) خویشتن و وجودتان را «خوب»، «عالی»، یا «برجسته» ارزیابی می‌کنید؛ وقتی در عشق فردی موفق هستید، در کارتان بسیار کارآمد هستید یا به زیبایی نقاشی می‌کشید؛ میل دارید دست کم برای مدتی خوشحال باشید تا این که فقط عملکردتان را به شیوهای مشابه ارزیابی کنید. اگر شما (غير واقع بینانه) نامزد یا همسرتان را شخصی بسیار «مطلوب»، «شگفت انگیز» یا «الهه گونه» ارزیابی کنید؛ زمانی که با (دقت بیشتر) به راستی بیان می‌کنید که او خصلت‌های مطلوب و خوشایندی دارد. تمایل دارید درباره روابط خود با او نیز احساسی نشاط انگیز داشته باشید.

هنگامی که کسی به شما آسیب می‌زند، خشم و انتقام راهکارهایی است که به ذهن او می‎رسد. پس شما می‎توانید این آسیب را موقرانه بپذیرید و عشق را جایگزین آن کنید . شما روی احساسات خود در خصوص نفرت به نوعی کنترل دارید.

در میان فلاسفه‌ی برجسته، کسانی که درباره‌ی خودباوری به طور موثر می‌نوشتند، اسامی بندیکت اسپینوزا و فردریک نیچه دیده می‌شود. هر دو نفر را به آسانی و روشنی نمی‌توان تفسیر کرد زیرا اسپینوزا فردی خداشناس بود که به آیین وحدت وجود پناه برده بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب افسانه‌ی خودباوری

یکی از دلایلی که ما از خوشنودی و نشاط زندگی روزمره دور می‌شویم، انتقاد دائمی از عملکرد و رضایت نداشتن از خودمان است. انسان گاهی فراموش می‌کند که برای رسیدن به جایگاه کنونی خود چه راه دشواری را پیموده و فقط به نتیجه نگاه می‌کند. همین مساله باعث نارضایتی می‌شود. شما می‌توانید برای افزایش خودباوری خود به عناوین زیر سر بزنید: 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۳ مگابایت
تعداد صفحات
303 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۶:۰۰
نویسندهآلبرت الیس
مترجمرخشنده عظیم
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The myth of self-esteem : how rational emotive behavior therapy can change your life forever
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۳ مگابایت
۳۰۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
3.5
(2)
75,900
٪30
53,130
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
افسانه خودباوری
افسانه خودباوری
آلبرت آلیس

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
افسانه ی خودباوری
٪30
افسانه ی خودباوری
آلبرت الیس
انتشارات نسل نواندیش
3.5
(2)
75,900
٪30
53,130
تومان