0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خودت را باور داشته باش
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب خودت را باور داشته باش

نویسنده:
م جی راین
درباره خودت را باور داشته باش

«به دنیا آمدن من و شما از قبل تایید شده است. خلقت هر کدام از ما معجزه است. ذهن، بدن و روح شما مختص به شماست و هرگز در وجود هیچ کدام از بیش از 7 میلیارد انسانی که در کره‌ی زمین زندگی می‌کنند تکرار نشده است. از ترکیب ژن‌های والدین شما احتمالا میلیاردها انسان دیگر می‌توانستند متولد شوند اما این شما هستید که به دنیا آمدید.» این‌ها جملاتی از کتاب خودت را باور داشته باش است. در این کتاب ام.جی. راین با خوانندگان می‌آموزد که چطور می‌توان به خود اعتماد و باور داشت.

درباره کتاب خودت را باور داشته باش

کتاب خودت را باور داشته باش نوشته‌ی ام.جی. راین در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی با موضوع اعتماد به نفس، ابراز وجود و خودسازی است که اولین بار در سال 2004 منتشر شد. در جلد این کتاب جمله‌ای از گوته آمده است که: «خودت را باور داشته باش، آنگاه متوجه خواهی شد چگونه باید زندگی کنی». هدف نویسنده از نگارش این کتاب القای این حس به مردم دنیاست که با وجود سختی‌ها و مشکلات و حتی در زمان شکست بتوانند با اعتمادبه‌نفس به خود متکی شوند و باور کنند که هیچ وقت برای شروع دیر نیست. نویسنده در ابتدای کتاب نوشته است که «دلایل خوبی برای این احساسات وجود دارند، زندگی روزمره سخت‌تر از قبل شده است و زمان زود از دست می‌رود. ما در حجم بالایی از اطلاعات و انتخاب‌ها غرق شده‌ایم. همه‌ی ما بیش از حد کار می‌کنیم و در زندگی اختیاراتی بسیار کمتر از آنچه فکرش را می‌کنیم داریم». در واقع نویسنده بر این باور است که انسان به این دلیل رشته کارها از دستش خارج می‌شود چون عمیقا پی به مشکل خود نبرده است و آن مشکل دقیقا این است که در راس تمام کارها فرد به خودش ایمان ندارد و تصور می‌کند که دیگر از پس هیچ کاری بر نمی‌آید. در این کتاب راهکارهایی برای اعتماد و ایمان به خود ارائه می‌شود تا افراد بتوانند آنچه را که در مسیر زندگی از دست داده‌اند و به جای آن‌ها تنها مشکل خود را می‌بینند حل و فصل کنند. ایمان و باور به خود در نهایت باعث احترام به خود می‌شود. این کتاب با ترجمه‌ی نیوشا افخمی از سوی انتشارات البرز منتشرشده است.

کتاب خودت را باور داشته باش مناسب چه کسانی است

با وجود رفاه و پیشرفت جوامع روز به روز با افسردگی و کاهش اعتماد به نفس در افراد مواجه هستیم. یکی از نکات مهمی که منجر به این موضوع می‌شود عدم خودباوری در افراد است. درواقع زمانی که فرد دیگر نه به خودش ایمان دارد نه حاضر است به‌عنوان یک فرد در این عالم هستی وجود خود را باور داشته باشد و به نیروهای درونی خود اتکا کند دچار افسردگی، استرس، نگرانی و ... می‌شود. این مسئله ممکن است در ابتدا خیلی شدید نباشد اما رفته رفته با شکست‌های پی در پی فرد وضعیتی را تجربه خواهد کرد که او را از مسیر اصلی اهداف و آرزوهایش خارج می‌کند. این کتاب مناسب افرادی است که در هر موقعیتی تصور می‌کنند از پس آن کار به خصوص بر نمی‌آیند و این موضوع آن‌ها را منفعل می‌کند. اگر جزو افراد دلواپسی هستید که تصمیم گرفتید زندگی خود را دگرگون کنید و با دید وسیع جلو بروید این کتاب با حجم کم خود این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند.

در بخشی از کتاب خودت را باور داشته باش می‌خوانیم

به هر طرف نگاه می‌اندازم می‌بینم که آدم‌ها حالشان گرفته است. متاهل و مجرد، کسانی که فرزند دارند یا آنها که بدون فرزند هستند، شاغل و بیکار، آنها برای زنده ماندن در سیلاب زندگی تقلا می‌کنند. ما غرق کارهایی هستیم که باید انجام دهیم، ما غرق اطلاعاتی می‌شویم که به سمتمان می‌آیند، ما در جریان تند روزگار و دویدن‌های پی درپی برای بقا غرق شده‌ایم، ما تلاش می‌کنیم تا کارها را آسان‌تر کنیم، تلاش می‌کنیم منظم‌تر و با برنامه‌ریزی پیش برویم، می‌کوشیم تا اتفاقات کوچک و بزرگ، زندگی را بر ما سخت نکنند، سعی می‌کنیم ورزش یوگا و مراقبه را انجام دهیم، اما گویی هیچ‌کدام از این‌ها خیلی کمکی به ما نمی‌کند.

دلایل خوبی برای این احساسات وجود دارند، زندگی روزمره سخت‌تر از قبل شده است و زمان زود از دست می‌رود. ما در حجم بالایی از اطلاعات و انتخاب‌ها غرق شده‌ایم. همه ما بیش از حد کار می‌کنیم و در زندگی اختیاراتی بسیار کمتر از آنچه فکرش را می‌کنیم داریم.

هنگامی که از آدم‌ها درمورد احساس شکست سوال می‌کنم اغلب کلمات «نامساعد» و «درمانده» را از زبان آن‌ها می‌شنوم. به این دلیل که خودمان را در مشکلی که به صورت پیوسته در زندگی‌مان وجود دارد مقصر می‌دانیم. تنها پیامد چنین طرز فکری این است که بیشتر احساس شکست کنیم زیرا در راس تمام کارهایی که باید انجام دهیم این باور وجود دارد که چیزی در وجود خودِ ما، ما را از اینکه بتوانیم از عهده کارها برآییم ناتوان می‌کند.

مدت‌هاست که این موضوع فکر مرا مشغول کرده است و هرچه بیشتر به آن می‌پردازم بیشتر متوجه می‌شوم دلیل اینکه رشته کارها از دستمان خارج می‌شود این است که به عمق مشکل پی نبرده‌ایم و آن مشکل این است که: در رأس تمام کارهایی که باید انجام دهیم این فکر وجود دارد که به خودمان ایمان نداریم.

ما به ظرفیت‌های خودمان برای برآمدن از عهده مشکلات زندگی ایمان نداریم بنابراین نگرانی و ترسی مداوم و همیشگی را با خود به خود به دوش می‌کشیم، یا برای داشتن زندگی ایدئال تلاش می‌کنیم و هنگامی که اشتباهی از خودمان (دیگران) سر می‌زند آشفته می‌شویم. ما از این اشتباهات به شدت غمگین می‌شویم زیرا به عقاید خودمان درمورد کاری که باید انجام دهیم اعتماد نداریم یا مطمئن نیستیم که اگر به دیگران کلمه «نه» را بگوییم برای آن‌ها قابل قبول خواهیم بود یا نه.

نگاهی به فصل‌های کتاب خودت را باور داشته باش

اول قدرت خودباوری

دوم موهبت‌های خودباوری

سوم روش برخورد با خودباوری

چهارم تمرین خودباوری

پنجم پانزده راهکار ساده برای افزایش خودباوری

ششم سفر به سمت تمامیت و یگانگی

درباره ام.جی. راین نویسنده کتاب خودت را باور داشته باش

ام.جی. راین یکی از نویسندگان مشهور انگیزشی است که در سال 2005 نامزد دریافت جایزه کتاب‌های انگیزشی شد. کتاب‌های او جزو پرورش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز است. کتاب خودت را باور داشته باش هم از کتاب‌هایی است که با چندین زبان در سراسر جهان ترجمه‌شده و فروش بسیار خوبی داشته است. کتاب‌ها دیگر او هم با استقبال خوبی مواجه شده‌اند و میلیون‌ها نسخه از آن‌ها به فروش رفته‌اند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۳ مگابایت
تعداد صفحات
190 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۰:۰۰
نویسنده م جی راین
مترجمنیوشا افخمی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Trusting yourself : growing your self-awareness, self-confidence, and self-reliance
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۷/۰۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۳ مگابایت
۱۹۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب بسیار خوبی برای ایجاد خودباوری و سلف استیم است.

5

کتاب روان و خوبیه و ترجمه ی خوبی هم داره

4.7
(10)
25,000
٪30
17,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خودت را باور داشته باش
٪30
خودت را باور داشته باش
م جی راین
انتشارات البرز
4.7
(10)
25,000
٪30
17,500
تومان