0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می فهمی فقط یک زندگی داری

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می فهمی فقط یک زندگی داری

درباره زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می فهمی فقط یک زندگی داری
کتاب «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی فقط یک زندگی داری» پرفروش‌ترین رمان سال گذشته فرانسه است و تا به‌حال سه میلیون نسخه از آن در دنیا فروخته شده است. این موفقیت برای کتابی که اولین رمان نویسنده‌اش است کم پیش می‌آید. رافائل ژیئوردانو، نویسنده، نقاش و مربی خلاقیت است و همچنین در حوزه روان‌شناسی فعالیت می‌کند. «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی فقط یک زندگی داری» داستانی گیرا از زندگی کامییِ سی‌وهشت ساله است که با اینکه خوشبخت به نظر می‌رسد اما احساس می‌کند خوشبختی از او گریخته است. او دنبال یافتن راهی تازه برای رسیدن به خوشبختی است. «می‌دانید، روزمرگی در نگاه اول، بیماری بی‌خطری به نظر می‌رسد، ولی ممکن است آسیب‌های بزرگی به افراد وارد کند: باعث شیوع مصیبت‌زندگی، سونامی ابهام روحی، بادهای مالیخولیایی فاجعه‌آمیز می‌شود. خیلی زود لبخند در معرض انقراض قرار می‌گیرد! نخندید، این حقیقت دارد! در ضمن، همه این‌ها هنوز بدون در نظر گرفتن اثر پروانه‌ای است. این پدیده هرچه بیشتر گسترش یابد، به افراد بیشتری آسیب می‌زند... روزمرگی‌ای که خوب مهار نشده باشد می‌تواند سطح اخلاق کشور را به طور محسوسی کاهش دهد.»
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۹ مگابایت
تعداد صفحات
204 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۸:۰۰
نویسندهرافائل ژیوردانو
مترجم معصومه خطیبی بایگی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Ta deuxième vie commence quand tu comprends que tu n'en as qu'une
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
47,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۹ مگابایت
۲۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 674 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
آرامش‌بخش 🌱 (3)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
9 ٪
321 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب واقعا به عنوان اولین اثر نویسنده باید بگم فوق العادست . پایان بسیار زیبایی داره و اخر کتاب کلی تمرین های روزمره شناسی و رسیدن به خوشبختی داره . بیشتر یک کتاب روانشناسیه در قالب رمان .

4

نام کتاب جمله ای معروف از کنفسیوس هستش: شما صاحب دو زندگی هستید دومی زمانی آغاز میشود که در می یابید فقط یکی دارید

5

این کتاب احتمالا برای یک کتابخوان حرفه ای و کسی که کتب روانشناسی را دنبال میکند جذابیت و حرف تازه ای نخواهد داشت . هر چند مطالب روانشناسی برای تاثیر بهتر نیاز به تکرار دارند میتواند برای ان دسته افراد نیز مروری باشد. از نظر من کتابی کاملا معمولی بود و داستان جذابی نداشت و تنها بستری بود برای بیان تمرینات انگیزشی با موضوع زنی که با وجود ،شغل مناسب ،همسر و فرزندش دچار روزمرگی شده است.

4

این کتاب برای من مروری از کلی از دوره ها و دانسته های خودشناسی بود ولی با یک وجه تمایز بزرگ. و اون اینکه هر وقت یه دوره ای رو میگذرونی و یا یک اگاهی رو پیدا میکنی شاید دقیقا ندونی که چطور و در چه بازه زمانی اونو توی زندگیت پیاده کنی. در جایی که کامی زندگیش رو به اون شکل جالب پاکسازی کرد منو یاد کتاب حضور در صفر انداخت ولی با یک شیوه کاملا قابل اجرایی. یا انکه چطور تغییرات از مثبت اندیشی شروع میشه ولی در جهان بیرون هم انعکاس پیدا میکنه با نیلوفر سوم به کامی کاملا قابل درک میشه. از قضا که سن و جنسیت و شرایط زندگی این شخصیت در داستان نه تنها شبیه زندگی خودمه بلکه روایتگر زندگی کلی از انسانهای جامعه هست باعث میشه همزادپنداری به کمکت بیاد و داستان قابل درک در ناخوداگاه ما بشه. من این کتاب رو از این نظرات تحسین میکنم و به همه دوستانی که شکل زندگیشون به گونه ای هست که میخواهند تغییرش بدن ولی نمیدونند چطور و چگونه و در چه زمانی، توصیه میکنم. راههای این کتاب کاملا ساده، گویای نتایج و دربردادنده کلیت جهان درون و بیرون هر کدام از ماست. بخونید و از انجام تمرینهاش با لذتی بی تکرار به موفقیت تغییر برسید.

4

به نظرم این کتاب، یک کتاب روانشناسی هست که در طرح یک زندگی نوشته شده. یعنی به جای این که یک کتاب روانشناسی رو بخونی که بهت بگه از فردا ساعت ۵ صبح پاشو و فلان و فلان، این کتاب اومده ترفند های روانشناسانه رو به زیبایی در رابطه ی بین یک خانم با خانواده، همکار و با جهان اطراف به تصویر کشیده. خلاصه که من خیلی باهاش ارتباط برقرار کردم و واقعا زیبا بود.

3

خوندن این کتاب منو یاد دنیای سوفی مینداخت.. هردو میخاستن مبحث نسبتا جامع و غیر داستانی ای رو در پوشش داستان وبصورتی ملایمتر ارائه بدن. اون فلسفه، این روانشناسی و سبک زندگی،. البته که اکثر رمانهای خوب نکات قابل تعمق و آموزنده زیادی دارن، ولی این نوع کتابها اصولاً نکات آموزشی هستن که رنگ داستان بهشون زدن، فاقد هیجان و نشاط یا هر نوع جذابیتی که خوانندرو راغب کنه برای ادامه دادن.. این شیوه شیوه ی مادر هایی هست که خوراکی مورد علاقه کودکو نشون و چیز دیگه ای بخوردش میدن ، درسته نیت خوبی پشت این شیوه هست اما حرکت قشنگی نیست. من بشخصه دوست دارم مباحث غیر داستانیو در شاخه کتابهای مربوط به خودش بخونم، اما هستند کسانی که آش شلغم میخورند، نه بخاطر اینکه آش شلغم دوست دارند بلکه خوردن آش شلغم رو به خوردن خودش بتنهایی ترجیح میدن..

4

از نظر داستانی چندان حرفه‌ای نیست. به‌نظرم یک رمان حرفه‌ایِ با تمام ویژگی‌هایش به شمار نمی‌رود. بیشتر آموزه‌های کتاب‌های عامه روانشناسی را در قالب داستان آورده. به همین دلیل شاید نشود در رده داستان طبقه‌بندی شود. مگر اینکه بگوئیم داستان بسیار ساده و معمولی‌ای است که خواسته نکات چطور موفق باشیم و این دست کتابها را خیلی مستقیم و گل‌درشت آموزش بدهد. قلم نویسنده هم ساده است. پیچیدگی و تعلیق و هنر خاصی ندارد. اما بد هم نیست. یک‌سری راهکار آموزش داده و یکبار خواندنش ضرری ندارد. البته هرکس بنا به روحیه‌اش شاید بتواند بارها بخواند و سعی کند توصیه‌هایش را مطابق زندگی خودش عملی کند. از این نظر کتاب خوبی است.

5

چقدر جای این کتاب توو زندگی هامون خالی بود، راهنمای قوی برای کسانی که خواهان تغییر سازنده و تحول درونی هستند.کتابی انگیزشی کاربردی مفید سازنده مثبت و در آخر القاء حس و بوی خوب زندگی

4

من ترجمه دیگری از این کتاب رو از نشر کتاب پارسه خوندم؛دو دفعه اول صرفا فصل یک رو خوندم و انگار توانایی برای ادامه دادن کتاب نداشتم اما برای بار سوم همزمان خودم رو مثل کامی در مسیر تغییر قرار دادم؛فرایند تغییر واقعا سخت و چالش برانگیزه اما وقتی همزمان با کتاب این مسیر رو پیش میبردم خیلی حس خوبی داشتم از بهبود وضعیت خودم و اینکه این مسیر تغییر رو از طریق یک الگوی درست دارم پیش میبرم. حتما مطالعه این کتاب رو پیشنهاد میکنم و تأکید میکنم به اینکه حتما تکنیک‌های کلود رو بکار ببرید و حتی برای اینکه یادتون نره یادداشت کنید و در دیدتون بزارید و بهشون عمل کنید.

4

این کتاب برای کسانی که داستان‌های پر فراز و نشیب و هیجان انگیز رو دوست دارند مناسب نیست. بیشتر برای کسانی جالب خواهد بود که دوست دارند یه برشی از زندگی رو بخونند. در کل داستان بیشتر بر محور بیان نکات روانشناسی هست که می‌تونه با تغییرات کوچیک زندگی رو بهتر کنه. البته اگر اهل کتاب‌ها و مباحث روانشناسی هستید احتمالا نکات خاصی برای شما ارائه نمی ده و بیشتر برای کسانی مناسب هست که دنبال یه خلاصهِ نکاتِ بهبود‌دهنده‌ی زندگی در قالب داستان هستند. در کل کتاب خوبی بود و ارزش یکبار خوندن رو داره هرچند در مقاطعی خیلی کسل کننده بود.

نمایش 311 نقد دیگر
3.9
(675)
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می فهمی فقط یک زندگی داری
زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می فهمی فقط یک زندگی داری
رافائل ژیئوردانو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می فهمی فقط یک زندگی داری
زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می فهمی فقط یک زندگی داری
رافائل ژیوردانو
انتشارات البرز
3.9
(675)
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
50,000
تومان