0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رهایی از شاوشنک
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رهایی از شاوشنک

نویسنده:
استفن کینگ
درباره رهایی از شاوشنک

کتاب صوتی رهایی از شاوشنک  نوشته استفن کینگ یک رمان جذاب است که نسخه صوتی آن را با صدای دلنشین شهاب ایلکا خواهید شنید. این کتاب داستان زندگی مردی بی‌گناه به نام اندی دورفین را روایت می‌کند که به سال‌ها زندان محکوم شده است. او به قاطعیت و اصرار به دنبال حقیقت می‌گردد و حتی در لحظاتی که به نظر می‌رسد هیچ امیدی برای آزادی نیست، امید را از دست نمی‌دهد. او تصمیم می‌گیرد تمام بدی‌هایی که در حقش انجام شده را تلافی کند و عدالت را برقرار کند. داستان از آنجا شروع می‌شود که اندی دورفین به قتل همسر و معشوقه همسرش دستگیر و راهی زندان می‌شود. او در زندان با فردی به اسم رِد آشنا می‌شود و اتفاقات و ماجراهای جالب و عجیبی برای این دو نفر در طول داستان رخ می‌دهد. این رمان جذاب در سال ۱۹۴۴ توسط فرانک دارابونت، کارگردان سینما، به تصویر کشیده شد و به موفقیتی چشم‌گیر دست یافت. این فیلم که در آن تیم رابینز در نقش اندی دورفین و مورگان فریمن در نقش رِد بازی کردند در سال ۱۹۹۵ نامزد دریافت هفت جایزه اسکار شد. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو سر بزنید.

درباره جان استفن کینگ

استفن کینگ، نویسنده معروف رمان‌ها و داستان‌های کوتاه، در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷ در ایالت پورتلند آمریکا به دنیا آمد. والدین استیون، زمانی که او هنوز کودکی نوپا بود، از یکدیگر جدا شدند و تربیت او و برادرش به عهده مادرشان افتاد. بیشتر آثار کینگ در ژانر ترس و وحشت قرار دارند و او به عنوان برترین نویسنده این ژانر شناخته می‌شود.

کینگ در سال ۱۹۷۰ از دانشگاه شهر مین، که مکان تولد او بود، در رشته زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شد و از آن زمان شروع به نوشتن کرد. چهار سال بعد، اولین رمان خود به نام "کری" را منتشر کرد. او در این مدت به دلیل اوضاع نامساعد اقتصادی که داشت به غیر از نویسندگی، به شغل‌های مختلفی از جمله تدریس نیز پرداخت تا از این طریق آن کسب درآمد کند.

گفتنی است تاکنون بیشتر از ۳۵۰ میلیون نسخه از آثار کینگ در جهان به فروش رسیده است. همچنین از بسیاری از آثار او در فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی، مینی سریال‌ها و کتاب‌های طنز نیز بهره‌برداری شده است.

استفن کینگ جوایز متعددی را از آن خود کرده است که از میان آن‌ها به نشان معتبر ملی هنر در سال 2014 آمریکا، مدال بنیاد ملی کتاب 2003، جایزه استاد بزرگ از نویسندگان معمایی نویس آمریکا در سال 2003، جوایز برام استوکر، جوایز جهانی فانتزی و جوایز انجمن فانتزی انگلیس می‌توان اشاره کرد.

کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از استفن کینگ عبارتند از:

  •  کتاب شهربازی: این کتاب برخلاف اسمی که دارد سرشار از ماجراهای هولناک و وحشتناک است. کتاب شهربازی داستان مردی به نام دوین جونز را روایت می‌کند که با شروع کار جدیدش در یک کارناوال تابستانی درگیر ماجراهایی پر از خشم و خون می‌شود.
  •  کتاب آقای مرسدس: داستان این کتاب درباره یک کارآگاه بازنشسته است که پس از بازنشستگی درگیر ماجرایی جنایی می‌شود. فردی با او تماس می‌گیرد و خود را قاتل مرسدس، که سال‌ها پیش با ماشین مرسدس در نمایشگاهی چندین نفر را زیر گرفته و به قتل رسانده، معرفی می‌کند.
  •  کتاب بعد: کتاب بعد نیز یکی دیگر از آثار جنایی و خوفناک استفن کینگ است. این کتاب داستان پسری به نام جیمی کانکلن را روایت می‌کند که به خاطر توانایی‌های عجیب و غریبی که دارد به طور ناخواسته به اتفاقاتی هولناک وارد می‌شود.

جهت مشاهده سایر آثار استفن کینگ کلیک کنید.

چرا باید کتاب صوتی رهایی از شاوشنک را بشنویم

کتاب صوتی رهایی از شاوشنک ترکیبی از جذابیت‌های ژانر جنایی، داستان‌های هیجان‌انگیز و امیدبخش است. این داستان با دیالوگ‌های فوق‌العاده و توصیف‌های جذاب، شما را در یک سفر فراموش‌نشدنی فرو می‌برد. توانایی نویسنده در توصیف شخصیت‌ها و جلب توجه به جزئیات، به شما اجازه می‌دهد تا خود را در جایگاه و زندگی شخصیت‌های داستان قرار دهید و دنیای زندان از دید آن‌ها را تجربه کنید. این کتاب همچنین به علاقه‌مندان به فیلم رهایی از شاوشنک امکان می‌دهد داستان کامل را درک کرده و تمام جزئیات و عمق داستان را تجربه کنند. اگر عاشق داستان‌های جذاب و جنایی هستید، این کتاب یک تجربه بی‌نظیر برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی رهایی از شاوشنک می‌شنویم

خلق‌وخوی گرفته و اندوه‌بار اندی، سال 1967 به هنگام مسابقه سالیانه بیسبال آمریکا از میان رفت. این سال سالی رویایی به شمار می‌رفت؛ سالی که مطابق با شرط بندی‌های پیش‌بینی‌ شده لاس وگاس، ردساکس در عوض مقام نهم پرچم‌های سه گوش را از آن خود کرد. به محض رخ دادن این اتفاق، قهرمانی ردساکس در مسابقات دوره‌ای باشگاهی آمریکا، سراسر زندان غرق در شور و شوق و غلیان شدید احساسات گشت. نوعی احساس ابلهانه در فضای زندان موج می‌زد. اگر ردساکس نابود شده توانسته است به زندگی بازگردد، این احتمال وجود دارد که هر فرد دیگری نیز به زندگی نیز بازگردد.

 پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی رهایی از شاوشنک

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
292.۵۳ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۰۰:۱۸
نویسندهاستفن کینگ
مترجم نامشخص
راویشهاب ایلکا
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۹۲.۵۳ مگابایت
۰۷:۰۰:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
اجرای روان 🎙️ (2)
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار زیبا بود و الهام‌بخش؛ کتابی در ستایش امید. در نسخه سینماییش البته تغییراتی در داستان دادن که بنظرم همه این تغییرات بر جذابیت فیلمش اضافه کرده. اصل غافلگیری در کتاب برخلاف فیلم، چندان مورد توجه نبوده اما بسیاری از جزئیات که در فیلم مجال بیانش نبوده در کتاب کاملا باز شده و جای ابهامی باقی نگذاشته. خوندن یا شنیدن این کتاب تجربه بسیار دلچسبیه بخصوص با صدای زنده یاد شهاب ایلکا. روحش شاد و صدای زیباش ماندگار باد

5

داستان و خوانش هر دو عالیه. یه برتری که خوندن کتاب ها نسبت به دیدن فیلم های اقتباسی از اونا داره اینه که جزئیات صحنه که توی فیلم ها نمایش داده میشه خیلی وقتا دیده نمیشه و حالت پس زمینه داره ولی توی کتاب چون توضیح داده میشن کاملا متوجه شون میشیم

5

داستانش قشنگ بود و وقتی آدم فیلمش رو هم دیده باشه بهتر هم میشه. صدای گوینده رو دوست داشتم ولی وقتی خواستم بیشتر راجع به گوینده بدونم متوجه شدم گوینده این فایل فوت شده ن و خیلی خیلی متاسف شدم.

3

جالب و خوب بود. مخصوصا اگر قبلا فیلمش رو دیده باشیم جالبتر هم میشه اما برای کسی که فیلم رو ندیده ممکنه خسته کننده بشه. صدای گوینده بسیار گیرا و عالی بود

5

درباره رستگاری از شاوشنگ نیازی به تعریف نیست! ماحرایی قابل تامل! خوانِش روان، با فراز و فرودِ مناسب در بیانِ جملات، صداسازی مناسب برای برخی کاراکترها و...

5

فکر نمی‌کردم بعد از دیدن فیلمش گوش کردن به کتابش جذابیت کافی رو داشته باشه اما داشت از اجرای جناب ایلکا هم راضی‌ام

5

واقعایه شاهکاره وصدای راوی محشره طوری کتاب رومیخونه انگارخودش نویسندشه یکی اززیباترین کتاب هایی بود که تموم کردم

3

نویسنده سعی کرده بود داستان رو خیلی پیچیده و هیجان انگیز قلمداد کنه اما به نظرم از لحاظ جذابیت معمولی بود.

5

گوینده و طرز خوانش بسیارعالی. خود کتاب هم جذاب بود. قطعا پیشنهاد میشه

5

داستانی زیبا، البته در بخش هایی از فیلمنامه اش خلاقانه تر کار شده است

نمایش 9 نقد دیگر
4.6
(26)
اجرای روان 🎙️ (2)
140,000
٪30
98,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رهایی از شاوشنک
٪30
رهایی از شاوشنک
استفن کینگ
استودیو نوار
4.6
(26)
اجرای روان 🎙️ (2)
140,000
٪30
98,000
تومان