0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داستان جاوید
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی داستان جاوید

درباره داستان جاوید

کتاب داستان جاوید


کتاب داستان جاوید نوشته‌ی اسماعیل فصیح، یکی از آثار ادبی معاصر ایران است. این داستان مانند بسیاری از آثار اسماعیل فصیح، در قالبی واقع‌بینانه و در عین حال شاعرانه نوشته شده است. داستان در مورد زندگی، امیدها، ناکامی‌ها و چالش‌هایی است که شخصیت‌های داستان با آنها مواجه می‌شوند. این کتاب در زمره داستان‌ها قرار دارد و به موضوعات انسانی، روابط اجتماعی، و تجربیات فردی شخصیت‌ها پرداخته است.

کتاب داستان جاوید برای اولین بار در سال ۱۳۵۹ به چاپ رسید و تاکنون بیش از بیست بار از این نسخه تجدید چاپ شده است. به گفته‌ی اسماعیل فصیح، نوشتن این کتاب، شش سال به طول انجامیده است. - خلاصه‌ای از کتاب صوتی داستان جاوید: این کتاب، روایت زندگی واقعی پسربچه‌ای به نام «جاوید» از آیین کهن زرتشتی است که در دهه‌ی اول قرن و اوج فساد قاجار به وقوع می‌پیوندد. او در پی یافتن خانواده‌‌ی خود تصمیم می‌گیرد به همراه عموی خود از یزد به تهران عزیمت کند، اما عموی او در میانه‌ی راه قم می‌میرد و او به همراه گروهی زائر از قم به تهران می‌آید. این جست‌وجو سال‌ها به طول می‌انجامد و سرگذشتی عجیب را برای جاوید رقم می‌زند. جاوید پس از رسیدن به تهران، وارد خانه‌ی شازده «ملک‌آرا» می‌شود؛ شاهزاده‌ای که در حد بسیار پدر جاوید را شکنجه کرده و در نهایت موجب مرگ او شده است. او از رهبران درباری جامعه، با تظاهر به اهل نماز و عابد بودن، بعد از هر نماز مست می‌کرد و خون می‌ریخت. همچنین فساد نوکران او و فحاشی‌هایشان به خوبی نشانگر زمینه‌ی آن دوران است.

اسماعیل فصیح را بهتر بشناسیم

اسماعیل فصیح یکی از نویسندگان برجسته ایرانی است که با آثار خود نامی در ادبیات فارسی به یادگار گذاشته است. او در سال 1928 متولد شد و در سال 1997 درگذشت. اسماعیل فصیح، علاوه بر نویسندگی، به ترجمه نیز مشغول بود. او به ترجمه آثار معروف جهانی مانند سالار ماجراها نوشته‌ی ویلیام گلدینگ پرداخته است. فصیح همچنین در زمینه‌ی داستان‌نویسی و رمان با یک سبک ویژه‌ی خود، جایگاه ویژه‌ای در ادبیات معاصر ایران پیدا کرده است.

کتاب‌های برجسته‌ی اسماعیل فصیح:

1. آخرین نرگس: این رمان در مورد زندگی روزمره یک زن ایرانی است که در دوران قبل از انقلاب اسلامی زندگی می‌کرده و با چالش‌ها و دغدغه‌های آن دوران مواجه بوده است.

2. سرود سرزمین من: این اثر، بازتابی از احساسات و تجربیات نویسنده در دوران جنگ ایران و عراق است.

3. وقتی مها می‌خندد: یکی از آثار ماندگار فصیح است که در آن به زندگی یک خانواده‌ی ایرانی در دوران انقلاب ایرانی و تغییراتی که در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد پرداخته شده است.

4. شکارچیان شب: این کتاب هم از آثار معروف فصیح است و داستان‌های مختلفی در آن آورده شده‌است.

5. بوی خواب‌آلود صبح - مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که بازتاب‌دهنده‌ی تجربیات و دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم ایران در دوران‌های مختلف است.

اسماعیل فصیح با سبک نویسندگی خاص و توانمندی در نقل قول و ایجاد شخصیت‌ها، جایگاه ویژه‌ای در میان نویسندگان ایرانی پیدا کرده است.

برخی از آثار اسماعیل فصیح در فیدیبو:

·      کتاب شراب خام

·      کتاب بادۀ کهن

·      کتاب وضعیت آخر

·      کتاب تحلیل رفتار متقابل

·      کتاب صوتی زمستان ۶۲

چرا باید کتاب صوتی داستان جاوید را بشنویم

1. بررسی موضوعات اجتماعی: فصیح در آثار خود به تحلیل و بررسی مسائل و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و داستان جاوید نیز ممکن است یک نمونه‌ی برجسته از این تحلیل‌ها باشد.

2. سبک نویسندگی ویژه: فصیح با داستان‌پردازی‌های واقع‌بینانه و شاعرانه خود جذابیت خاصی به متن‌هایش می‌بخشد.

3. فهم عمق فرهنگ و تاریخ ایران: اسماعیل فصیح به گونه‌ای به تاریخ و فرهنگ ایران نگاه می‌کند که خواننده را مجذوب تحقیق و کشف بیشتر در این زمینه می‌کند.

4. افزایش درک از روابط انسانی: در آثار فصیح، روابط بین انسان‌ها با جزئیاتی دقیق و حساس مورد بررسی قرار می‌گیرد، و این موضوع می‌تواند به افزایش درک و شناخت خواننده از روابط اجتماعی کمک کند.

با توجه به موارد ذکر شده، شنیدن داستان جاوید می‌تواند تجربه‌ای غنی و آموزنده برای هر خواننده باشد.

در بخشی از کتاب داستان جاوید می‌شنویم

این بیست و سه روز، بقدرى بین دشت و خورشید و آسمان و طبیعت ساده‌ى ایران، و روى خاک قدم برداشته بود که اکنون زمین و نور هستى جزیى از وجود و زندگى و نفس کشیدن او شده بودند. نه فقط خودش را احساس مى‌کرد، و هستى را احساس مى‌کرد، و زمین را احساس مى‌کرد، و گردش خورشید و آمدن شب و روز را احساس مى‌کرد، بلگه زندگی‌هایى را که در گذشته روى این زمین سپرى شده بودند و یا در آینده مى‌آمدند، مى‌فهمید و هستى را از راه پوست و فرو بردن هوا احساس مى‌کرد و مى‌فهمید که سخنان عموى پیرش درباره ى همیشگى بودن روان آدمى، هستى پس از مرگ و سخن پروردگار که همان فکر و خرد بود، راست است. این احساس او، همان ایمان او بود.

پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب داستان جاوید

اگر به داستان‌های ایرانی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن کتاب‌های زیر را از دست ندهید:

·      کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان | بهروز بوچانی | نشر چشمه

·      کتاب دایی‌جان ناپلئون

·      کتاب صوتی ماشاالله‌خان در بارگاه هارون‌الرشید

·      دانلود کتاب صوتی خانه‌ی لهستانی‌‌ها با صدای مرجان شیرمحمدی

·      دانلود کتاب سمفونی مردگان | نوشته عباس معروفی | انتشاراتی ققنوس

·      دانلود کتاب صوتی چشم هایش | اثر بزرگ علوی



شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
623.۵۸ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۳۷:۴۵
نویسندهاسماعیل فصیح
راوی پیمان قریب پناه
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۰/۲۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۲۳.۵۸ مگابایت
۱۴:۳۷:۴۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 82 مخاطب
تلخ ☕️ (9)
اجرای روان 🎙️ (8)
5
ستاره
79 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
1 ٪
60 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

قبل از این کتاب، کتاب دل کور اولین کتابی بود که از آقای اسماعیل فصیح خوانده بودم. ماجرای این داستان هم در محله درخونگاه در انتهای قرن گذشته خورشیدی اتفاق افتاده بود. آقای فصیح خودش در همین محله دنیا آمده و بزرگ شده است. از آن کتاب خوشم آمد و تصمیم گرفتم که بقیه کتاب‌های ایشان را هم بخوانم و به همین دلیل بود که این کتاب را انتخاب کردم. کتاب را که شروع کردم در همان ابتدا چنان اتفاقات تلخی رخ داد که خواندنش را مدتی متوقف کردم ولی بعدا که مجددا شروع کردم یک سره تا آخر و بسرعت گوش دادمش. به نظرم بسیار کتاب آموزنده ای است که حال و هوای خانه ی یکی از شاهزاده های قاجار و ارتباط آدمها با یکدیگر و بخصوص تقابل مذهبی را در قشر پایین جامعه به خوبی نشان می دهد. برخورد هایی که از سطح بسیار پایین قشر رعیت جامعه ایران با فردی که از لحاظ فرهنگی بسیار بهتر ولی با مذهبی متفاوت است که در جامعه آنروز ایران به دلیل القائات روحانیون مسلمان، آتش پرست یا گبر خوانده شده و با آنها بشدت برخورد بدی داشتند. از طرفی جایگاه اربابان و رفتار ارباب سالارانه را در آن زمان نشان می‌دهد که صاحب جان و مال رعیت بوده و از هیچ ستمی در قبال آنها رویگردان نبودند. راوی به خوبی کارش را انجام داده ولی بطور کلی من نحوه تغییر صدایشان را در نقش زنان داستان خیلی نپسندیدم. به هر حال علیرغم تلخی داستان بسیار آن را پسندیدم و به دوستداران رمان‌های ایرانی خواندنش را توصیه میکنم.

4

داستان كتاب به نكات جالبي اشاره داشت. تبعيض هاي مذهبي رو به نمايش گذاشته بود! يك جورايي داستان بسياري از ماها در بدو ورود به جامعه در سنين نوجواني و جواني صرف نظر از مذهب و قوميتمان هم است. كلا داستان بسيار غمگين هست ولي پايداري پسر در درستي و راستي به انسان انگيزه مي دهد. صدا و لحن راوي هم دلچسب بود خصوصا صداي رقيه بيگم و شاباجي كه گاهي خنده به لب مي آورد. شخصيت پردازي ثريا خانم جالب بود!

5

داستان واقعا عالی بود و البته دردناک وپر از ظلم ستم از سوی یک عده انسان مسلمان نما به یک پسر پاک زرتشتی.اگه بخوام صادقانه بگم چند قسمت اول داستان و صدای یک نواخت راوی جذبم نکرد ولی در ادامه هم داستان جذابیت کافی رو داشت هم جناب راوی سنگ تموم کذاشتن .ممنونم ازشون

5
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️
گیرا 🧲

داستان ظلم ، داستان ظالم ، داستان حق و ناحق ، داستان مسلمان بی دین و زرتشتی دین دار ، داستان بی عدالتی ، دروغ و فریبکاری و البته که ظلم پایدار نیست و ظالم روزی به سزای عملش خواهد رسید ........ قصه ای تلخ و گیرا ، راوی بی نظیر و مسلط ، تدوین و موسیقی بی نقص و با سپاس از دست اندر کاران تهیه ی این اثر

3

از گویندگی آقای قریب پناه بی نهایت لذت بردم. داستان بسیار تلخ و غم انگیز بود. مملو از ظلم و جور و ستم که تحمل شنونده را برای ادامه داستان کم می‌کرد. موزیک داستان بسسسسسیار غم‌انگیز و حزن آور بود. بهتر بود با یک انتهای مشخص به پایان می‌رسید.

3

کتاب داستان خیلی خیلی غمگینی داره و به نظر من نویسنده در بد جلوه دادن شخصیتهای داستان خیلی اغراق کرده به طوری که تا حدی غیر طبیعی و غیر قابل باور هست که تا این حد آدمها بد باشند . شخصیت اصلی داستان هم به طور اغراق آمیزی ساده و زود باور هست . به جز این موارد داستان کتاب خوب هست .

5

ازصداونوع گویندگی آقای قریب پناه بسیارلذت بردم. ولی درمجموع داستان غم انگیزی بود گاهی دلم میخواست گریه کنم. نویسنده بسیارشخصیت پردازی عالیییییی داشت. خداررحمتشون کنه آقای فصیح رو. مشتاق شدم بقیه رمانهاشونو رو هم بخونم

4

کتاب جالبی بود خیلی سرگذشت تلخی رو بیان کرد اخرای داستان جالب شد میشد تقریبا حدس زد اما خیلی باز تموم شد مثل خیلی از فیلم ها در کل اگه روحیه خوبی ندارید گوش نکنید اما در مورد راوی که مثل بقیه کتابهاش خیلی قوی و مسلط بود و واقعا جذابیت میداد با نوع گویشش

5

راوی بینظیر،خیلی خوب حق داستان رو ادا کرد. داستان عالی،با آن که داستان بسیار غم انگیزه،ولی بسیار زیبا و روان بود،در بعضی جاها بسیار هیجان انگیز و بعضی دیگر بسبار غم انگیز و پر از درد. حتما گوش کردنش رو توصیه میکنم.👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

5

کتاب واقعی وتلخ وتلخ وتلخ بنده خدا جاوید رو عقیمش میکنن هفت سال دنبال خواهرش میگرده وبعد متوجه میشه خواهر کوچولوش رو کشتن وهمسرش لیلا بهش خیانت میکنه واقعا تاسف بار بود والبته خوانش وصدای آقای پیمان قریب پناه هم بسیار عالی بود

نمایش 50 نقد دیگر
4.6
(83)
تلخ ☕️ (9)
240,000
٪30
168,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داستان جاوید
٪30
داستان جاوید
اسماعیل فصیح
استودیو نوار
4.6
(83)
تلخ ☕️ (9)
240,000
٪30
168,000
تومان