0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مدیریت استرس: تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مدیریت استرس: تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات

جلسه ی دوم مشاوره ی مدیریت استرس دکتر آلن الکین
نویسنده:
آلن الکین
درباره مدیریت استرس: تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات

جهان ما نسبت به سده‌های قبل تفاوت کرده است. هرچند تکنولوژی امکانات زیادی را در اختیارمان گذاشته است از سوی دیگر ما نسبت به گذشتگانمان آرامش کمتری را تجربه می‌کنیم. انسان امروز استرس بسیار زیادی را در حوزه‌های مختلف تجربه می‌کند و این استرس می‌تواند تا حد آسیب‎های جدی پیش برود. این موضوع به چیزهای زیادی از مشخصات ژنتیکی فرد تا ژنتیک، اقتصاد و ... بستگی دارد و تکنیک‌های مدیریت استرس هم به کمک افراد آمده‌اند تا شرایط خود را مدیریت کنند. یکی از کتاب‌هایی که می‌توانید در این حوزه بخوانید کتاب مدیریت استرس است، بخش تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات از این کتاب هم در قالب کتاب صوتی منتشر شده است که می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

کتاب مدیریت استرس اثر آلن الکین و ترجمه آن در ایران

کتاب مدیریت استرس از مجموعه کتاب‌های دامیز است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. این کتاب شامل شش بخش مختلف است که از شناخت استرس تا مدیریت پیشرفته‌ی آن را در بر می‌گیرند و در هر بخش می‌توانید هر چه بیشتر با این موضوع آشنا شوید و راهکارهای مقابله با آن را بیاموزید به کمک این کتاب می‌توانید عوامل استرس‌زا در حوزه‌های مختلف زندگی را بشناسید و سبک زندگی‌ای بسازید که شما را در برابر استرس روزانه محافظت کند. همانند سایر کتاب‌های دامیز این کتاب را هم آوند دانش با ترجمه‌ی شیدا سرمدی منتشر کرده است. همانند نقاط مختلف دنیا این کتاب در ایران هم با استقبال زیادی مواجه شده است و می‌توانید نسخه الکترونیک آن را از فیدیبو و نسخه‌ی چاپی‌اش را از کتاب‌فروشی‌ها بخواهید.

کتاب صوتی مدیریت استرس: تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات

تنفس اهمیت بسیار زیادی دارد. شاید فکر کنید این یک فرایند روتین است که هر روز بارها و بارها انجام می‌شود اما واقعیت این است که تحقیقات علمی نشان داده‌اند همین موضوع ساده، جنبه‌های مختلفی دارد و لازم است برای حفظ سلامت جسم و روانمان به این موضوع اهمیت دهیم. دکتر آلن آلکین در کتاب مدیریت استرس دامیز بخشی را به مدیریت استرس از طریق تنفس اختصاص داده است که در  قالب کتال صوتی مدیریت استرس، تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات منتشر شده است. در این مطلب از اهمیت تنفس برای بهبود استرس انسان در دنیای جدید صحبت شده و دکتر الکین معتقد است به کمک اصلاح تنفس می‌توانیم احساس بسیار بهترین را تجربه کنیم. در این کتاب هم می‌توانید درباره‌ی تنفس صحیح بشنوید  و هم به کمک انقباض‌های عضلانی به آرامش دست پیدا کنید. این بخشی از یک پازل است که به آرامش روانی شما کمک خواهد کرد.

انتشار نسخه صوتی کتاب صوتی مدیریت استرس: تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات

تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات فصل دوم کتاب مدیریت استرس دامیز است. نوار این کتاب صوتی را با همکاری انتشارات آوند دانش منتشر کرده است تا طرفداران این نوع کتاب‌ها از کتاب ارزشمند الکین بهره‌مند شوند. سحر بیرانوند و پیمان قریب پناه،  دو نفر از گویندگان خوش‌صدای کشورمان، خوانش این کتاب را برعهده داشته‌اند. شنیدن این نسخه چیزی حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید آن را در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید و بشنوید.

سایر بخش‌های کتاب هم در قالب کتاب صوتی منتشر شده و در فیدیبو موجودند:

کتاب تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات برای چه کسانی مناسب است؟

واقعیت این است که استرس سن و سال نمی‌شناسد و ممکن است هرکسی در هر شرایطی با آن مواجه شود. هر موقعیتی که امنیت روانی فرد را به خطر بیندازد استرس‌زا است. این موقعیت می‌تواند اولین باری باشد که فرد از مادرش جدا می‌شود و به مدرسه می‌رود، شب امتحان یا زمان بیماری و ... موقعیت‌های کاری هم در نوع خود استرس‌زا هستند. به همین ترتیب این استرس می‌تواند در زندگی ما گسترده شود بنابراین هرکسی با هر سن و سالی به تکنیک‌های مبارزه با استرس نیاز پیدا خواهد کرد. از آن‌جایی که گرفتگی عضلات یکی از عوارض ناخواسته‌ی استرس شدید است بنابراین این کتاب بسیار کمک‌کننده خواهد بود. اگر فشار درسی و کاری زیادی را تحمل می‌کنید، به‌طورکلی فرد مضطربی هستید یا شرایط سختی را در زندگی‌تان می‌گذرانید این کتاب یکی از مناسب‌ترین کتاب‌ها برای شماست.

دکتر آلن الکین کیست؟

تا اینجا درباره‌ی کتاب مدیریت استرس و مزایای آن صحبت کردیم اما از دکتر الکین چیزی نگفتیم. او یک روانشناس بالینی برجسته‌ی آمریکایی است و در شهر نیویورک مدیریت مرکز مشاوره و مدیریت استرس را برعهده دارد. او بیشتر به‌خاطر تحقیقاتش در حوزه مدیریت استرس و اختلالات عاطفی شناخته شده است و در برنامه‌های تلویزیونی متعددی هم در این حوزه حضور پیدا کرده است.

کتاب‌های دیگری در حوزه مدیریت استرس

استرس از آن موضوعاتی است که متعلق به جغرافیا، موقعیت یا افراد خاصی نیست و بنابراین در تمام نقاط دنیا درباره‌ی آن صحبت می‌شود. همین باعث شده است نویسندگان، روانشناسان و مربیان زیادی در این حوزه آثار مختلفی را بنویسند. در ادامه به تعدادی از کتاب‌های خوبی که می‌توانید در کنار کتاب الکین بخوانید اشاره می‌کنیم:

در بخشی از کتاب  صوتی مدیریت استرس: ‌تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات می‌شنویم

احتمالاً هیچ‌وقت درباره‌ی تنفس خودتون فکر نمی‌کنین چون به نظرتون تنفس یه روند طبیعیه که طی فرایندی همراه ناخودآگاه شما پیش میره اما باید بدونید که ممکنه تنفس شما درست نباشه ... ااا ... تنفس درست یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای برطرف‌کردن گرفتگی‌ها و رفع استرسه. ممکنه شما با سینه و شونه‌هاتون نفس بکشین. اون مدلی که هوا رو از طریق انبساط قفسه سینه و بالابردن شونه‌ها وارد سینه کنین، شایدم از اون دسته افرادی هستین که وقتی حواستون پرته و توی افکارتون غرق شدین نفستون رو حبس می‌کنین، این دو نوع تنفسی که بهتون گفتم بی‌فایده است و باعث استرس می‌شه. اگه استرس داشته باشین تنفستون بدتر میشه و اگه بد نفس بکشید استرستون بیشتر میشه. در واقع یک دور باطله. شاید الان دارین بازهم با خودتون فکر می‌کنین چرا دارم انقد روی تنفس تأکید می‌کنم. اجازه بدین یه لحظه ببرمتون توی بدنتون تا بفهمین چه خبره. تنفس اکسیژن بدن رو تأمین می‌کنه و مواد زائد رو که بیشتر دی اکسید کربنه از خون دفع می‌کنه. این تبادل گاز کار ریه‌هاست، یعنی وظیفشونه. ریه‌ها خودشون عضله‌ی تنفسی ندارن، عضله‌ی موردنیاز برای تنفس صحیح دیافراگمه. دیافراگم یه عضله‌ی گنبدی شکله که حفره‌ی سینه رو از حفره‌ی شکم جدا و مثل یه بستر انعطاف پذیر برای ریه‌ها عمل می‌کنه. دیافراگم موقع عمل دم پایین می‌ره تا فضای بیشتری توی حفره‌ی سینه ایجاد شه و ریه‌ها پرشن. می تونین بالا اومدن شکمتون رو ببینین. موقع بازدم دیافراگم به شکل گنبدی خودش برمی‌گرده.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
35.۰۵ مگابایت
مدت زمان
۴۹:۰۴
نویسندهآلن الکین
مترجمشیدا سرمدی
راوی پیمان قریب پناه
راوی دومسحر بیرانوند
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۰۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵.۰۵ مگابایت
۴۹:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

وقتی کتاب دوتا راوی داره، چرا فقط یه نفر رو واسه نمونه گذاشتین؟؟؟

1

چرا فایل های ک یا کتاب یا گوینده یا مترجم مزخرفا تو جمعه بازار میزار ین

5

عالیه عالیییییی

5

عالی بود

4

خوب بود

3.6
(8)
پربار 🌳 (1)
55,000
٪20
44,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مدیریت استرس: تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات
٪20
مدیریت استرس: تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات
جلسه ی دوم مشاوره ی مدیریت استرس دکتر آلن الکین
انتشارات آوند دانش
3.6
(8)
پربار 🌳 (1)
55,000
٪20
44,000
تومان