0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شناخت استرس
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شناخت استرس

(جلسه ی اول مشاوره ی مدیریت استرس دکتر آلن الکین)
نویسنده:
آلن الکین
درباره شناخت استرس

تاحالا برایتان پیش آمده که از شدت استرس در انجام امور ساده زندگی فلج شوید و حس کنید هر کاری مثل کوه کندن است؟ آیا این حس مضطرب‌کننده که می‌تواند روح و روان را متشنج کند و شما را از کار بازدارد می‌شناسید؟ استرس یکی از حس‌های طبیعی بشر است که از دوران قدیم با او همراه بوده. گاهی وقت‌ها اندکی استرس باعث می‌شود ما به سمت انجام کارهای‌مان پیش رویم؛ اما مقدار زیاد آن، زندگی را دشوار می‌کند. خوشبختانه کتاب شناخت استرس به قلم آلن الکین برای شما نوشته شده و یک اثر عالی برای شناخت حس استرس، تاثیرات مخرب و چگونگی خلاص شدن از آن است. این کتاب یک درمانگر حی و حاضر است که دست شما را می‌گیرد و از تاریکی نجات‌تان می‌دهد. برای شناخت بیشتر این اثر، ادامه مطلب را دنبال کنید.

شناخت استرس، راهی برای رسیدن به آرامش

کتاب شناخت استرس یک کتاب عالی است که با نام مدیریت استرس For Dummies (Stress Management For Dummies) نوشته شده و شما را تا مرحله آخر رهایی از استرس، همراهی می‌کند. این کتاب را آلن آلکین با یک زبان ساده و خودمانی نوشته تا شما هرچه بیشتر بتوانید ارتباط برقرار کنید. مدیریت استرس بخش‌های مختلف دارد و هر بخش به یک موضوع مشخص پرداخته است. برای مثل این کتاب صوتی به جلسه‌ اول مشاوره‌ مدیریت استرس از آلکین اختصاص دارد و کتاب‌های بعدی، موضوعات دیگری را در برمی‌گیرند. بعد از شناخت استرس شما می‌توانید نسخه‌های دیگر که به مدیریت استرس می‌پردازد را مطالعه کنید.

هرچند کمتر کسی است که حداقل یک‌بار در زندگی دچار استرس نشده باشد، اما توصیف این حس مرموز بسیار سخت است. بسیاری از افراد استرس را یک حس فلج‌کننده می‌دانند و بسیاری دیگر آن را به‌عنوان مایه عذاب روح می‌شناسند. بسیاری از افراد تمام عمرشان درگیر استرس هستند، بدون آنکه این حس را بشناسند و بخواهند برای حل کردنش قدمی بردارند. استرس زمانی زیاد می‌شود که بدن در برابر عوامل استرس‌زا قرار می‌گیرد و در این مواقع، هورمونی به اسم کورتیزول ترشح می‌شود که تمام سیستم‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای مثال فرض کنید شما هر روز در محل کار خود با عوامل استرس‌زا روبه‌رو می‌شوید و حالاتی مثل عرق سرد، یخ کردن بدن، بالا رفتن ضربان قلب، افزایش فشار داخل سر و چشم، خشکی دهان و... را تجربه می‌کنید. در مواقع این چنینی، هورمون کورتیزول به نهایت خود می‌رسد و سعی می‌کند به شما اخطار دهد.

اگر فکر می‌کنید استرس زندگی روزمره شما را مختل کرده، بهتر است سری به کتاب شناخت استرس بزنید. این کتاب با سرفصل‌های جالبی که دارد، شما را به‌صورت عمیق با مفهوم استرس و تاثیرات مخرب آن آشنا می‌کند. یکی از راه‌های رهایی از این حس سمج، شناخت ماهیت و چرایی آن است که این اثر به آن پرداخته است. دکتر آلکین با نوشتن این کتاب، تکنیک‌هایی را برای مدیریت استرس پیشنهاد می‌دهد که اگر در زندگی به کار بگیرید، به سرعت به آرامش می‌رسید.

دانلود کتاب شناخت استرس در این صفحه از فیدیبو امکان‌پذیر است.

چرا شناخت استرس مهم است؟

استرس یکی از حس‌های طبیعی بشر است که از او در برابر آسیب مراقبت می‌کند. برای مثال وقتی شخصی در موقعیتی قرار می‌گیرد که ممکن است به او حمله شود، بدن با ترشح هورمون کورتیزول به او هشدار فرار می‌دهد تا از آسیب‌های بعدی جلوگیری کند. این حس به‌صورت بدوی در ما وجود دارد و در مواقعی که احساس خطر کنیم، بدن به ما هشدار می‌دهد. اما زندگی پر مشغله امروزی، برای بعضی از افراد هر روز و هر ساعت پر از استرس و ناراحتی است. وقتی بدن در معرض ترشح مداوم هورمون کورتیزول قرار می‌گیرد و متحمل استرس‌های فراوان می‌شود، واکنش‌هایی را نشان می‌دهد که به ما می‌فهماند باید به دادش برسیم. برای مثال هشدارهایی مثل بی‌خوابی، افزایش وزن، مشکلات گوارشی و معده درد، طپش قلب و مشکلات عروقی، افزایش فشار خون، بی‌اشتهایی یا پرخوری و... در اثر استرس ایجاد می‌شود و نشاط و شادابی را از شما می‌گیرد. بنابراین بهتر است پیش از حاد شدن این مشکل، به فکر درمان باشید و حتما استرس‌تان را مدیریت کنید.

کتاب شناخت استرس برای چه کسانی نوشته شده است؟

این کتاب به همه افرادی که به مقدار کم یا زیاد دارای استرس‌ هستند کمک می‌کند تا منابع استرس را بشناسند و با استفاده از تکنیک‌های آزموده‌شده، آرامش ذهنی بیشتری پیدا کنند. علاوه‌بر آن، کسانی‌که دارای استرس‌ رفت‌وبرگشتی و مزمن هستند، با شنیدن این کتاب می‌توانند به خودآگاهی بیشتری برسند و زندگی بهتری داشته باشند. این کتاب برای همه افرادی که در محل کار، زندگی زناشویی، روابط دوستانه و... دارای استرس‌های ناشناخته هستند، مناسب است.

بعد از شناخت استرس چه کتاب‌هایی را بخوانیم؟

شناخت استرس یکی از کتاب‌های کاربردی با راه‌کارهای عملی است که در حوزه خودیاری و توسعه فردی نوشته شده. این کتاب مثل یک پزشک دل‌سوز در کنار شماست و راه‌هایی را که باعث رهایی از استرس شود، آموزش می‌دهد. بعد از شناخت استرس، بهتر است نسخه‌های دیگری که به مدیریت استرس اختصاص دارد را مطالعه کنید.

جلسه دوم: کتاب صوتی مدیریت استرس؛ تنفس صحیح و رهایی از گرفتگی عضلات

جلسه سوم: کتاب صوتی مدیریت استرس؛ آرامش ذهن، زندگی سالم

جلسه چهارم: کتاب صوتی مدیریت زمان و غلبه بر استرس کاری

جلسه پنجم: کتاب صوتی تکنیک‌های پیشرفته‌ی مدیریت استرس

شما می‌توانید همه این کتاب‌ها را از اپلیکیشن یا وبسایت فیدیبو دانلود کنید و بخوانید یا گوش دهید.

گوش دادن به این کتاب چقدر زمان می‌برد؟

کتاب حاضر جلسه‌ اول مشاوره‌ مدیریت استرس است که در ۴۸ دقیقه تنظیم شده و شما می‌توانید یک روزه این کتاب را گوش دهید و به سراغ کتاب‌های بعدی بروید.

نسخه‌های ترجمه‌شده کتاب در ایران

این اثر یکی از آثار آموزشی بسیار کاربردی است که توسط «شیدا سرمدی» به فارسی برگردانده شده و «پیمان قریب‌پناه» و «سحر بیرانوند» گویندگی آن را بر عهده داشته‌اند. کتاب شناخت استرس توسط انتشارات «آوند دانش» در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است.

درباره آلن آلکین، مشاوری محبوب در زمینه مدیریت استرس

آلن آلکین (Allen Elkin) یکی از روان‌شناسان بالینی است که با رهبری موسسه مدیریت استرس، برگزاری سخنرانی‌های روان‌شناسی‌محور، نویسندگی کتاب‌های مدیریت استرس و مشاوره‌های متعدد شناخته می‌شود. عمده فعالیت آلکین روی شناخت و مدیریت استرس و حل مشکلات عاطفی متمرکز است و در این راه، به افراد بسیار زیادی کمک کرده تا زندگی بهتری داشته باشند. او در چندین برنامه معروف تلویزیونی مثل Good Day New York و Good Morning America حضور داشته و مباحث بسیار مهمی را مطرح کرده است. علاوه‌بر آن، نوشته‌های این نویسنده در نشریاتی مثل واشنگتن پست آمده و باعث شهرت بیشتر او شده است.

در بخشی از این کتاب می‌شنوید

تا حالا به این فکر کردید که استرس اساسا چطوری به‌وجود میاد؟ می‌خواهید باور کنید یا نه، استرس در زندگی شما مفیده. برای اینکه چرا استرس یک واکنش تطبیقی و مفید می‌تونه باشه، باید به زمان‌های دور سفر کنید. بیاید تصور کنیم که شما غارنشین هستید، تصور کنید به میلیون‌ها سال قبل، زمانی‌که آدم‌ها توی غار زندگی می‌کردند سفر کردید. بدن‌تون رو با یک لباس کهنه پوشوندین و چماق به دست توی جنگل پرسه می‌زنید. یک روز معمولی رو می‌گذرونید و غیر از مشکلات رایج غارنشینی، چیزی نیست که از عهده‌ش بر نیاید. اما یکهو سروکله‌ یک ببر تیز دندان پیدا می‌شه. شما حالتی رو تجربه می‌کنید که واکنشِ «بجنگ یا فرار کن» نام داره؛ فورا باید تصمیم بگیرید که یا بمونید و مبارزه کنید یا پا به فرار بگذارید. که اینجا کار عاقلانه فراره. بدن به یک واکنش استرسی خودکار مهجزه که شما رو آماده می‌کنه یکی از این دو کار رو انجام بدید؛ یعنی به اصطلاح شما کاملا برانگیخته میشید. دستگاه عصبی سمپاتیک که یکی از دو بخش دستگاه عصبی خودگردانه، تغییراتی توی بدن ایجاد می‌کنه. هیپوتالاموس بخش کوچکی از مغزه که بالای ساقه مغز قرار داره و فعالیت غده هیپوفیز رو کنترل می‌کنه. هیپوتالاموس هورمونی به نام آدرنوکورتیکوتروپین در خون ترشح می‌کنه که باعث ایجاد استرس می‌شه.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
34.۵۱ مگابایت
مدت زمان
۴۸:۱۷
نویسندهآلن الکین
مترجمشیدا سرمدی
راوی پیمان قریب پناه
راوی دومسحر بیرانوند
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۰۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۴.۵۱ مگابایت
۴۸:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
18 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به نظر من همه آدمها در طول شبانه روز درگیر استرس هستند و اکثر آدمها این حس رو نمیشناسن و به عنوان یک حس طبیعی باهاش دست و پنجه نرم میکنن، متاسفانه این روزها حجم عوامل استرس زا زیاد شده ولی همچنان ما با همون روش های قدیمی و تجارب قبلی باهاشون کنار میایم و این میشه که تغییر در خلق و خو و رفتار اتفاق میفته و خستگی و فشارهای عصبی زیاد میشن. شناختن استرس در مرحله اول مهمترین گام برای تغییر و احساس بهتر هست که این کتاب خیلی ملموس مطرح کرده. پیشنهاد میکنم با توجه به زمان کم اون حتما گوشش کنین. برای کسی مثل من که سطوح استرس از صفر تا صد رو تجربه کرده این کتاب خلاصه مهمترین مواردی که استرس رو در شما به وجود میاره رو بیان کرده. درنظر داشته باشید که لزوما مواردی که در یک نفر ایجاد استرس شدید میکنه در دیگری چنین نتیجه رو ایجاد نمیکنه. بنابر این با توجه به راهی که نویسنده مطرح کرده عوامل استرس زای خودتون رو مشخص کنید

5

تمرین‌های خاص داره که باید انجامشون بدین تا نتیجه بگیرین. منتظر خواندن و شفا گرفتن نباشین.

5

لطفا برای شنیدن جلسه دوم ب بعد راهنمایی کنید ممنون.

1

چرا تخفیف نوروزی نخورده..ولی بقیه جلساتش خورده

4

ممکنه که بقیه جلسات هم تخفیف خوبی بخورن؟

1

اصلا جالب نبود و نمی ارزید

3

چقدر گرونه ?

4

خوبه

3.8
(12)
55,000
٪20
44,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شناخت استرس
٪20
شناخت استرس
(جلسه ی اول مشاوره ی مدیریت استرس دکتر آلن الکین)
انتشارات آوند دانش
3.8
(12)
55,000
٪20
44,000
تومان