0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دهکده ی پر ملال
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دهکده ی پر ملال

نویسنده:
امین فقیری
درباره دهکده ی پر ملال

«عشق مصیبت است. بهتر است این موجود در همان مراحل اولیه سقط شود»

جمله‌ی بالا از امین فقیری نویسنده‌ی خوشنام شیرازی است. توانایی فقیری در پرورش دادن ایده بسیار زیبا و قابل تامل است. داستان‌های او تلفیقی از زیبایی واقعیت و تلخی حقیقت‌ هستند. کتاب دهکده‌ی پرملال اولین و مشهورترین مجموعه داستان این نویسنده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دهکده پرملال اثر امین فقیری

کتاب دهکده‌ی پرملال نوشته‌ی امین فقیری است این کتاب برای نخستین بار در سال 1353 منتشر شد. نخستین چاپ این کتاب توسط انتشارات سپهر صورت گرفت و بعد از انقلاب در سال 1383 توسط انتشارات چشمه منتشر شد. نسخه‌ی  صوتی این اثر را انتشارات آوانامه منتشر کرده است. این انتشارات درباره‌ی کتاب می‌نویسد: ««دهکده پر ملال» نوشته امین فقیری مجموعه داستانی‌ست که با محوریت مسائل اجتماعی حاکم بر جامعه روستایی نظیر خشونت علیه زنان، مردسالاری، اشاره به مذهب به عنوان خاستگاه اقتدار، خشونت زن علیه زن و یکپارچه شدن خرافات با مذهب در سال 1347 منتشر شده است. این اثر که با زبانی محاوره و با ادبیاتی روستایی نگاشته شده با اقبال فراوانی از سوی مخاطبان مواجه شد، به‌طوری که در سه ماه اول انتشار پنج هزار نسخه از آن به فروش رفت. این کتاب شامل شانزده داستان کوتاه است که به شرح زندگی روستاییان می‌پردازد. بسیاری از منتقدان علت پر مخاطب بودن این کتاب را، نزدیک بودن به زندگی واقعی روستاییان و عدم اغراق در شرح زندگی آنان می‌دانند.

مروری بر داستان‌های کتاب صوتی دهکده پرملال

این مجموعه شامل شانزده داستان کوتاه است.

داستان اول: آب

داستان دوم: آبی و عشقش

داستان سوم: آقای صابری

داستان چهارم: از ته چاه

داستان پنجم: با باران ببار

داستان ششم: ترس

داستان هفتم: چاره‌ی ناچیز

داستان هشتم: دهکده پرملال

داستان نهم: ره‌آورد

داستان دهم: شاهگل

داستان یازدهم: عاشورا

داستان دوازدهم: کنیز

داستان سیزدهم: کوچ

داستان چهاردهم: گرگ

داستان پانزدهم: گنو

داستان شانزدهم: مادر

‌درباره‌ی امین فقیری نویسنده‌ی کتاب صوتی دهکده پرملال

امین فقیری نویسنده، پژوهشگر و نمایشنامه‌‌نویس ایرانی متولد 30 آذر 1322 در شیراز است. او در خانواده‌ای اهل کتاب و فرهنگی به دنیا آمد و به همین دلیل از کودکی با کتاب‌خواندن و کتاب‌خوانی آشنا بود و کتاب خواندن از ابتدای کودکی‌اش به فعالیت مورد علاقه‌اش تبدیل شده بود. برادر امین فقیری، ابوالقاسم فقیری فارس‌شناس مشهوری است که خدمات بی‌شمارش به استان فارس زبان‌زد است. امین فقیری برای دوران سربازی خود به روستا رفت و در آنجا با زندگی تلخ روستاییان آشنا شد و از آن پس داستان‌های زیادی را درباره‌ی زندگی روستاییان نوشت. نخستین مجموعه داستان او با نام دهکده‌ی پرملال، شامل داستان‌هایی است که او در طی چهار سال زندگی در روستا نوشته است. کتاب دهکده‌ی پرملال او جز کتاب‌های شاخص ادبیات ایران بین دهه‌ی چهل و پنجاه شمسی است. امین فقیری به همراه محمود دولت آبادی از اولین نویسندگان داستان‌های روستایی ایران به شمار می‌آیند که هر دو برنده‌ی لوح زرین بهترین نویسنده بیست سال داستان‌نویسی ایران در سال 1376 شدند.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی دهکده پرملال را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی دهکده پرملال را خواند؟

مجموعه داستان دهکده پرملال نوشته‌ی امین فقیری از جمله‌ی مهم‌ترین داستان‌ کوتاه‌هایی است که در ادبیات فارسی نوشته شده است. این کتاب داستان زندگی غم‌انگیز روستاییانی را شرح می‌دهد که در بیچارگی و استیصال خود مانده‌اند.

  • کتاب صوتی دهکده پرملال در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌ها فارسی قرار دارد.
  • کتاب صوتی دهکده پرملال مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی دهکده پرملال را علی دنیوی ساروی به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی دهکده پرملال جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌ها فارسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌ها فارسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب صوتی دهکده پرملال می‌شنویم

ظهر که شد آفتاب قهر کرد و پشت ابر پنهان شد. بیشتر روزها همین‌طور بود. صبح آسمان آبی روشن بود و بعد ابرها معلوم نبود از کجا می‌آمدند و تا ظهر به هم می‌چسبیدند و نور آفتاب را می‌کشتند. بچه‌ها در این هوا بیشتر می‌دویدند و سر و صدا می‌کردند. زود تعطیل‌شان کردم «ده‌به‌درها» گفتند که باران‌گیر می‌شویم و من هم روانه‌شان کردم. نشستم تو ایوان و به اشک آسمان نگریستم. کوه روبه‌رویم مثل مرده افتاده بود و ابر تیره قله را پوشانده بود. سپیدارهای خشک به حالت رقت‌باری جلوم صف کشیده بودند، حالتی شبیه سربازهای خلع‌سلاح شده را داشتند. صدای در مدرسه آمد. نگاه کردم. امامی بود، فریاد کشید «اومدم!»

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی دهکده پرملال اثر امین فقیری بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌ها فارسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
390.۱۶ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۰۴:۰۴
نویسندهامین فقیری
راوی علی دنیوی ساروی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۷/۲۲
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۹۰.۱۶ مگابایت
۰۷:۰۴:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
15 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

قلم نویسنده روان و زیباست.احتمالا اگر اهل فارس باشید بیشتر حال و هوای داستان رو درک میکنید. برای من مثل داستان هایی بود که پدربزرگم از قدیمِ روستا میگفت. محتوا تقریبا شبیه بعضی آثار غلامحسین ساعدی بود؛ لذت بخش. راوی هم عالی

5

به نظر من اسم این ژانر کتابها رو باید گذاشت ژانر غلامحسین ساعدی، مثل کتاب مردی که گورش گم شد، و من عاشق این ژانرم و خیلی خوبه، دم نویسنده و گوینده این کتاب گرم، عااالی. به خصوص داستان آقای صابری 👍👍👍

5

کتاب جالبی بود. فقر و خرافات زمین و آسمان، کوه دشت به زیبایی به توصیف شده بود. و آقای ساروی مثل همیشه عالی ???

5

به جرأت می تونم بگم فوق العاده بود. اگرچه تلخ بود اما قلم شورانگیز نویسنده کتاب رو خواندنی کرده.

5

کتاب فوق العاده زیباییه حتمآ بخونید

5

یک اثر خارق العاده ست

5

فوق‌العاده زیبا

1

خیلی عالی

5

عالی

4.2
(13)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
84,000
٪30
58,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دهکده ی پر ملال
٪30
دهکده ی پر ملال
امین فقیری
آوانامه
4.2
(13)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
84,000
٪30
58,800
تومان