0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سعدی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سعدی

نویسنده:
امین فقیری
درباره سعدی

سعدی استاد سخن و از تاثیرگذارترین شاعران قرون میانه در ایران به شمار می‌آید. او با هنرمندی تمام اندیشه‌های اخلاقی و اجتماعی زمان خود را با ساده‌ترین کلمات بیان کرده است و با ارائه‌ی دو شاهکار برجسته توانایی‌های خود را به اثبات رساند. امین فقیری سرگذشت سعدی از دوران کودکی تا مرگ را تصویر کشیده و کتاب صوتی سعدی را آرمان سلطان زاده با صدای دلنشین روایت کرده است.

‌درباره‌ی کتاب  صوتی سعدی اثر امین فقیری

سعدی از بزرگترین شعرای کهن ایران زمین است که آثارش تاثیر قابل توجهی بر ادبیات فارسی گذاشته است. اشعار و حکایات او پر از مفاهیم اخلاقی است و پس از گذشت سال‌ها همچنان معنای خود را حفظ کرده است و به نقل‌قول‌ها و ضرب‌المثل تبدیل شده است. درون مایه‌ی آثار سعدیشعر عشقانه و عرفانی است که شهرت جهانی دارد.

 کتاب صوتی سعدی  به قلم امین فقیری داستان زندگی سعدی را از دوران کودکی تا بزرگسالی روایت می‌کند. او این زندگی‌نامه را با لحنی صمیمی و با جزئیات متعدد به نگارش درآورده است به شکلی که مخاطب به راحتی می‌تواند با داستان ارتباط برقرار کند و به کوچه‌های دوران کودکی سعدی قدم بگذارد و یا در مدرسه نظامیه‌ی بغداد که سعدی در آن درس خوانده است، گشت و گذار کند.

کتاب صوتی سعدی از 4 بخش تشکیل شده است. زمان هریک از فایل‌های صوتی حدود 20 دقیقه  و حجم کل کتاب 71 مگابایت است. برای شنیدن این کتاب فقط به 78 دقیقه زمان احتیاج دارید.

‌درباره‌ی امین فقیری نویسنده‌ی کتاب  صوتی سعدی

امین فقیری متولد سال 1320 در شیراز است. او در خانواده‌ای فرهیخته و اهل کتاب بزرگ شد و نویسندگی را از جوانی آغاز کرد. امین فقیری و محمود دولت آبادی را می‌توان از معدود نویسندگانی دانست که داستان‌هایشان از دل روستاها و رنج‌های روستاییان برآمده است. یکی از شناخته شده‌ترین آثار او، کتاب «دهکده‌ی ملال» است که آن را در سن 23 سالگی منتشر کرد. این مجموعه داستان متعلق به دورانی است، که او به منظور کمک به روستاهای متعدد سفر کرده بود. امین فقیری با مشاهده و تجربه‌ی مشکلات پرشمار و زندگی سخت روستاییان تصمیم گرفت  حاصل تجربیات خود را منتشر کند. کتاب دهکده‌ی ملال به سرعت به چاپ پنجم رسید و به یکی از مهم‌ترین آثار دهه 40 و 50 تبدیل شد.

کتاب دهکده‌ی ملال شهرت جهانی دارد و به زبان‌های مختلفی نظیر انگلیسی، آلمانی، روسی، ایتالیایی و ... ترجمه شده است. یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت امین فقیری، نگارش کتاب برای کودکان و نوجوانان است. او اکنون به شغل روزنامه‌نگاری در روزنامه عصر مردم شیراز مشغول به کار است. از کتاب‌های منتشر شده توسط امین فقیری  می‌توان به کتاب‌های «شهربازی»، «آهوی زیبای من»، «سیری در جذبه و درد» اشاره کرد.

نگاهی به زندگی و اثار سعدی

سعدی با نام کامل ابومحمد مصلح الدین یکی از بزرگترین شعرا و حکایت نویس‌های ایرانی است. درباره‌ی تاریخ تولد دقیق سعدی مناقشات زیادی وجود دارد با این حال تاریخ تولد او را بین سال‌های 577 تا 601 هجری قمری دانسته‌اند. اغلب افراد خانواده‌ی سعدی اهل علم و دین بوده‌اند، به همین علت او با فضای ادبی بیگانه نبوده است. سعدی برای ادامه‌ی تحصیلات خود به مدرسه‌ی نظامیه‌ی بغداد رفت و از  محضر امام محمد غزالی بهره گرفت. سعدی پس از اتمام تحصیلات مقدماتی، سفرهای متعدد خود را آغاز کرد.

همه‌ی آثار سعدی در مجموعه‌ای به نام «کلیات سعدی» گردآوری شده است. کتاب‌های گلستان و بوستان سعدی از شناخته شده‌ترین آثار سعدی به شمار می‌آیند. گلستان به نظم و نثر و بوستان به نظم تالیف شده است. علاوه بر این آثار، کتاب‌های غزلیات و هزلیات سعدی به صورت جداگانه منتشر شده است.  کتاب بوستان سعدی سراسر پند و اندرز است و یک کتاب آموزشی و اخلاقی به شمار می‌آید. کتاب بوستان شامل 4000 بیت شعر در قالب مثنوی است  که در تاریخ 655 هجری قمری تکمیل شد و سعدی آن را به حاکم وقت فارس تقدیم کرد. او در این اثر آرمان شهر خود را به تصویر کشیده است.

کتاب گلستان نثری آهنگین دارد و مجموعه‌ای از حکایت‌ها و جملات قصار سعدی را در بر می‌گیرد مهم‌ترین شاخصه‌ی این کتاب شیوه‌ی روایت و ایجاز آن است. در ادبیات ایران سعدی را خداوند سهل ممتنع دانسته‌اند. سعدی حدود 700 غزال سراییده است که عمدتا درونمایه و ماهیتی عاشقانه و عرفانی دارد. او در آثار خود برای بیان و نقد کمبودها و فساد در جامعه زمان خود، از کنایه (بیانی غیر‌مستقیم) استفاده می‌کرد که مضمونی عاشقانه دارد. غزل‌های او عارفانه، ساده و پند آموز است. در یکی از حکایت‌‌های سعدی می‌خوانیم:

«بازرگانی را هزار دینار خسارت افتاد. پسر را گفت: باید که این سخن با هیچکس در بین ننهی. گفت: اي پدر فرمان تو راست، نگویم ولیکن خواهم مرا بر فایده این مطلع گردانی که مصلحت در نهان داشتن چیست؟ گفت: تا مصیبت دو نشود: یکی نقصان مایه و دیگر شماتت همسایه.»

چرا باید کتاب  صوتی سعدی را خواند؟

کتاب  صوتی سعدی در دسته‌ی کتاب‌های زندگی نامه قرار دارد و برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. انتشارات آوانامه کتاب صوتی سعدی را با همکاری انتشارات مدرسه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی سعدی اثر امین فقیری است. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی زندگی‌نامه و سرگذشت‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
71.۴۷ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۱۷:۴۹
نویسندهامین فقیری
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۴/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۱.۴۷ مگابایت
۰۱:۱۷:۴۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
90 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سعدی شاعر پر آوازه ایست ولی نویسنده اش مطالعه زیادی در مورد سعدی انجام نداده است اطلاعات ویکی پدیا بیشتر از کتاب است. مقدمه ای که در گلستان سعدی است زیباست و انتظار داشتم آثار سعدی بررسی شود

5

با خوندن این کتاب اطلاعات جالبی کسب میکنید. شنیدن این کتاب با صدای آقای سلطان زاده بینظیره?

5

سلام. کتابی است که ارزش خواندن دارد.

5

عجب آدم نابغه ای بودن جناب سعدی کتاب خوبیه خلاصه مفید

5

عالی بود. پر از اطلاعات مفید ?

5

سپاس ،لذت بخش بود

5

قشنگ بود ممنونم

5

عالی بود

4.9
(11)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی فرزانگان
شامل 35 عنوان کتاب
سعدی
سعدی
امین فقیری
آوانامه
4.9
(11)
41,000
تومان