0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آزمایش دکتر اکس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آزمایش دکتر اکس

نویسنده:
ژول ورن
درباره آزمایش دکتر اکس

در دنیای ادبیات برخی نویسندگان مهم‌اند، برخی تاثیرگذارند، برخی خوب می‌نویسند و برخی زندگی می‌سازند. بدون شک ژول ورن نویسنده‌ی فرانسوی، در دسته‌ی نویسندگانی قرار دارد که با نوشته‌هایش خواننده را جذب می‌کند و به او زندگی یاد می‌دهد. ژول ورن نویسنده‌ای است که به همه‌ی نوجوانان آموخت سفر به مرکز زمین ممکن است و زندگی حتی در کف دریا در جریان است و دنیا، تمامش در هشتاد روز جمع می‌شود.

کتاب آزمایشگاه دکتر اکس یکی از بهترین و البته شناخته‌نشده‌ترین آثار ژول ورن است که خواندن آن به خواننده حس خوب منتقل می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی آزمایش دکتر اُکس اثر ژول ورن

کتاب آزمایشگاه دکتر اکس مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که برای نخستین بار در سال 1874 منتشر شده است. این کتاب در مجموعه‌ای بزرگ‌تر به نام پانوراما قرار دارد. ناشر درباره‌ی این مجموعه می‌نویسد: «به رغم ضرباهنگ سریع زندگی امروز، اوقات ما پر است از فراغت‌های کوتاه وفرصت‌های طلایی، اتاق انتظار پزشک و صف بانک و وقت‌هایی که تو تاکسی و مترو می‌گذرانیم، می‌تواند وقف سرک کشیدن از پنجره‌های کوچک به جهان عجیب شاهکارهای ادبی شود. نیز، بارها اتفاق افتاده که تلاش کرده‌ایم مطالعه یکی از این شاهکارها را آغاز کنیم اما به دلیل هیبت اثر، نداشتن زمان کافی یا همگام نشدن با حال و هوای داستان از این کار بازمانده‌ایم. در این مواقع دسترسی به گزیده‌ای خوش‌خوان و مناسب می‌تواند جرئت و شوق مطالعه‌ی آثاری را که خواندنش کاری شاق به نظر می‌رسید در ما برانگیزد.»

خلاصه داستان صوتی آزمایش دکتر اُکس

ژول ورن در کتاب «آزمایش دکتر اکس» به مانند دیگر کتاب‌هایش مکانی را به تصویر می‌کشد که ناشناخته است و حتی در نقشه هم امکان پیدا کردن آن وجود ندارد. این کتاب، داستان شهری کوچک و ناشناخته است که تمام اتفاقات براساس نظم و قانون غیر قابل تغییر این شهر شکل می‌گیرد تا این که دکتر اکس با آزمایش جدیدش وارد این شهر می‌شود و ...‌‌

‌درباره‌ی ژول ورن نویسنده‌ی کتاب صوتی آزمایش دکتر اُکس

ژول ورن داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی متولد 1828 است که با داستان‌های علمی تخیلی و ماجراجویانه‌اش در جهان شهرت دارد. ژول ورن پدر داستان‌های علمی تخیلی مدرن برای نوجونان است. او در داستان‌هایش تخیلات را با علم روز زمانه‌ی خود تلفیق می‌کند و قصه‌ای هیجان انگیز خلق می‌کند. نوشته‌های این نویسنده همراه جدایی‌ناپذیر روزهای کودکی و نوجوانی بسیاری از کتاب‌خوانان حرفه‌ای بوده است. ژول ورن نویسنده‌ی بزرگی است و در صحت این نوشته هیچ شک یا شبهه‌ای وجود ندارد. اما ژول ورن رسالتی مهم‌تر از نوشتن داشت، او به کودکان و نوجوانان شجاعت تخیل کردن را آموخت. ژول ورن به خوانندگان خود این جسارت را می‌دهد که از هیچ چیز نترسند و برای رسیدن به اهداف و خواسته‌هایشان تلاش کنند. 

ترجمه‌ی کتاب صوتی آزمایش دکتر اُکس به فارسی

حسین سلیمانی نژاد مترجم و مدرس زبان فرانسوی متلود سال 1355 است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی آموزش زبان فرانسه از دانشگاه تربیت مدرس است و تاکنون آثار زیادی را از مشهورترین نویسندگان ادبیات فرانسه مانند ژان پل ساتر و ژول ورن به فارسی برگردانده است. انتشارات آوانامه کتاب صوتی آزمایش دکتر اُکس را با ترجمه‌ی حسین سلیمانی نژاد عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

  • کتاب صوتی آزمایش دکتر اُکس در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های فرانسوی قرار دارد.
  • کتاب صوتی آزمایش دکتر اُکس مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی آزمایش دکتر اُکس را ژوبین داربیان  به‌عهده داشته‌است
  • کتاب صوتی آزمایش دکتر اُکس حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان‌های فرانسوی را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی آزمایش دکتر اُکس می‌شنویم

شهردار پرسید: «این طور فکر می کنید؟»

مشاور پس از چند دقیقه سکوت جواب داد: «این طور فکر می‌کنم.»

شهردار ادامه داد: «اصلاً نباید سرسری وارد عمل شویم.»

مشاور نیکلوس در جواب گفت: «الآن ده سال است که در مورد مسئله به این مهمی بحث می کنیم فان تریکاسِ شریف، و اقرار می کنم هنوز که هنوز است در خودم قدرت تصمیم گیری نمی بینم.»

شهردار پس از یک ربع فکر کردن گفت: «تردید شما را درک می کنم. درک می کنم و به شما حق می دهم. عاقلانه این است که قبل از هر تصمیمی مسئله را درست و حسابی بررسی کنیم.»

نیکلوس گفت: «مسلماً در شهرِ آرامی مثل کیکاندون وجود کمیسر بیهوده است.»

مشاور سری به نشانه موافقت تکان داد و بعد، حدود نیم ساعت ساکت ماند. پس از این نیم ساعت که شهردار حتی انگشتش را هم نجنبانده بود، نیکلوس پرسید که آیا مشاور قبلی ــ بیست سالی از آن زمان می گذشت ــ مانند او فکر نکرده بود باید پُست کمیسر را که سالانه حدود هزار و سیصد و هفتاد و پنج فرانک و خرده‌ای هزینه روی دوش شهر می‌گذارد. شهردار با رخوت شکوهمندی دست روی پیشانی صافش گذاشت و جواب داد: «چرا، چرا. ولی آن مرد شریف پیش از آن که جرئت کند در این خصوص یا در خصوص هر اقدام اداری دیگری تصمیم قطعی بگیرد، عمرش را داد به شما. او مرد فرزانه ای بود. چرا راهش را ادامه ندهیم؟»

مشاور نیکلوس قادر نبود دلیلی بیاورد تا بتواند با نظر شهردار مخالفت کند.

فان تریکاس با متانت اضافه کرد: «مردی که هیچ وقت نتواند در زندگی‌اش کوچک ترین تصمیمی بگیرد و بمیرد، در دنیا تقریباً به کمال رسیده!»

فان تریکاس با صدای موقری گفت: « مشاور قبلی ما هرگز چیزی نمی گفت، یعنی جرئت نداشت بگوید که فلان چیز مسلّم است. هر تاییدی ممکن است عواقب ناخوشایندی داشته باشد.»

 

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی آزمایش دکتر اُکس اثر ژول ورن بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های فرانسوی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
169.۶۰ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۰۴:۴۲
نویسندهژول ورن
مترجم حسین سلیمانی نژاد
راویژوبین دارابیان
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۱۹
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۶۹.۶۰ مگابایت
۰۳:۰۴:۴۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
16 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
16 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

وااای چقد این کتاب حوصله سربره! چقد تکرار مکررات؟! خوانش راوی هم واقعا خواب آور و بده! تو همه کتابا همینقد بد میخونه

4

کلا عاشق کتابهای ژول ورن هستم، این کتاب هم جالب بود ولی خیلی کوتاه

2

صدا و اجرای راوی بسیار خوب بود ولی به شخصه با داستان ارتباط برقرار نکردم

5

این کتاب عالیه هم صدای گوینده هم متن جذابه

3
(6)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آزمایش دکتر اکس
آزمایش دکتر اکس
ژول ورن
آوانامه
3
(6)
58,000
تومان