0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پسر نپتون

معرفی، خرید و دانلود کتاب پسر نپتون

کتاب دوم
نویسنده:
ریک ریردان
درباره پسر نپتون

ژانر ماجراجویی یکی از جذاب‌ترین ژانرهای ادبیات داستانی در سراسر جهان است و در میان جوانان و نوجوانان طرفداران بی‌شماری دارد. نویسندگان زیادی تلاش کرده‌اند با ترکیب عناصر مختلف با این داستان‌ها شکل‌های متفاوتی به این داستان‌ها ببخشند. ریک ریردان یکی از نویسندگان فوق‌العاده‌ای است که با ترکیب افسانه‌های یونان باستان با دنیای مدرن آمریکایی ماجراجویی‌های عجیب و فوق‌العاده‌ای برای دوستداران رمان‌های ماجراجویی ساخته است. داستان‌های این نویسنده توانسته است نظرات نوجوانان سراسر جهان را به خود جلب کند.

‌درباره‌ی کتاب پسر نپتون اثر ریک ریردان

پسر نپتون دومین کتاب از مجموعه‌ی قهرمانان کوه المپ است. این کتاب با عنوان اصلی «son of neptune» اولین بار سال ۲۰۱۱ منتشر شد. وقایع این داستان در ادامه‌ی جلد اول یعنی قهرمان گم‌شده رخ می‌دهد. در این کتاب پرسی جکسون درحالی‌که حافظه‌اش را از دست داده است و تنها اسم آنابت را به خاطر می‌آورد سرگردان است تا اینکه ماجراها او را به پیرزنی به نام جون می‌رساند. او به پرسی می‌گوید که اگر باهم به اردوگاه بروند پرس شانس پس گرفتن زندگی‌ گذشته‌اش را خواهد داشت. در اردوگاه او با دوستان جدیدش هزل و فرانک آشنا می‌شود همراه آن‌ها برای آزادسازی خدای مرگ یونان باستان و نجات زمین از دست گایا الهه‌ی زمین به یک ماجراجویی جدید در آلاسکا می‌رود.

پسر نپتون تاکنون به ۳۷ زبان مختلف برگردانده شده و بیش از سه میلیون نسخه‌ی چاپی از آن در آمریکا فروخته‌شده است. کتاب پسر نپتون برنده‌ی جایزه‌ی goodreads choice هم شده است.

کتاب پسر نپتون بسیار موردتوجه منتقدان قرار گرفت و نقدهای زیادی درباره‌ی آن نوشته شد. دانا هندرسون روزنامه نگار آمریکایی درباره‌ی پسر نپتون گفت: «افزودن شخصیت‌های جدید به داستان به داستان طراوت بخشیده و باعث شده خواننده بخواهد خواندن داستان را دنبال کند.»

‌درباره‌ی ریک ریردان نویسنده‌ی کتاب پسر نپتون

ریک ریردان نویسنده‌ی آمریکایی متولد و بزرگ‌شده‌‌ی سن آنتونیو در ایالت تگزاس است. علاقه‌ی اولیه‌ی او موسیقی بود و تصمیم داشت با رفتن به دانشگاه ایالتی تگزاس گیتاریست شود اما سر از دانشگاه تگزاس در آستین (austin) درآورد و در رشته‌های تاریخ و زبان انگلیسی تحصیل کرد. او پس از پایان تحصیلاتش به‌عنوان معلم مدرسه مشغول به کار شد.

ریک ریردان سال ۱۹۸۵ با همسرش بکی ازدواج کرد و آن‌ها صاحب دو فرزند شدند. پسر بزرگ آن‌ها هیلی مبتلا به ADHD و خوانش پریشی بود و او شخصیت اصلی داستان‌هایش پرسی جکسون را با الهام از پسرش ساخت. اولین کتاب از مجموعه داستان‌های پرسی جکسون با نام «دزد رعد و برق» سال ۲۰۰۵ منتشر شد. پس از آن ریردان داستان‌های زیادی با حضور این پسربچه‌ی آمریکایی که دریافته بود یک نیمه خداست نوشت. او علاوه بر داستان‌های پرسی جکسون مجموعه‌ی the kane chronicles را هم نوشته و چند داستان از مجموعه کتاب‌های ۳۹ سرنخ که برای کودکان نوشته شده‌اند را هم تألیف کرده است. ریک ریردان برای آثار جذابش در حوزه‌ی کودک و نوجوان برنده‌ی جوایز زیادی شده است. جایزه‌ی ادگار، جایزه‌ی مارک و جایزه‌ی میلنر از مشهورترین جوایزی است که این نویسنده‌ی آمریکایی موفق شده است آن‌ها را به دست آورد. ریک ریردان سال ۲۰۱۸ کمپانی «rick riordan present» را برای انتشار داستان‌های ماجراجویی‌ای که از افسانه‌ها سرچشمه می‌گیرند راه‌اندازی کرد. استفانی لوری ویراستار داستان‌های ریردان مدیریت این شرکت را بر عهده دارد.

ترجمه‌ی کتاب پسر نپتون به فارسی

داستان‌های ریک ریردان در میان نوجوانان سراسر جهان جای باز کرده‌اند. در ایران نیز کتاب‌های این نویسنده طرفداران زیادی دارند. ناشران مختلفی در ایران کتاب‌های این نویسنده را ترجمه کرده‌اند. پسر نپتون مانند سایر کتاب‌های مجموعه قهرمانان کوه المپ دو بار ترجمه‌شده است. ترجمه‌ی ثمین نبی پور از این کتاب را نشر افق و ترجمه‌ی فرزام حبیبی اصفهانی را انتشارات بهنام در ایران منتشر کرده‌اند. نسخه‌ی الکترونیک ترجمه‌ی فرزام حبیبی اصفهانی را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید.

چرا باید کتاب پسر نپتون را خواند؟

مجموعه قهرمانان کوه المپ مجموعه داستانی است که زمانه‌ی ما را به زمانه‌ی خدایان باستانی یونان گره زده است. ریک ریردان نویسنده‌ی کم‌نظیر ماجراجوهایی فانتزی در این مجموعه یک پسربچه‌ی آمریکایی را به دنیای خدایان و نیمه خدایان می‌فرستد و او را دعوت به مبارزات سخت و ماجراجویی‌های عجیب و غریب می‌کند. هرچند در آغاز کتاب پسر نپتون همه‌چیز به نظر درباره‌ی پرسی جکسون است اما ماجراهایی که رخ می‌دهند اهمیت هریک از کاراکترها را به مخاطب می‌شناساند و او را به ادامه‌ی این ماجراجویی دعوت می‌کند. مجموعه داستان قهرمانان کوه المپ برای نوجوانان نوشته‌شده است و می‌تواند بهترین انتخاب برای نوجوانان عاشق ماجراجویی و دنیاهای فانتزی باشد.

‌در بخشی از پسر نپتون می‌خوانیم

جای خوشحالی داشت که پرسی از ارواح نمی‌ترسید، چون نیمی از ساکنین اردوگاه مرده بودند. سربازان با زره‌های بنفش رنگ براق، بیرون خانه‌ها ایستاده بودند و اسلحه‌های آسمانی خود را برق می‌انداختند. دیگران هم در برابر سربازخانه در رفت و آمد بودند. در پایین خیابان، شبح یک پسر در تعقیب شبح یک سگ بود. در اصطبل، فردی درخشان، به رنگ قرمز که سرش سر یک گرگ بود، از گله‌ای... از تک شاخ‌ها مراقبت می‌کرد.

هیچ یک از اردونشینان توجه چندانی به آن ارواح نداشتند؛ اما هنگامی‌که پرسی و همراهانش، فرانک، رینا، هزل از برابرشان می‌گذشتند، دست از کار می‌کشیدند و به آنها زل می‌زدند و البته نگاه بعضی از آنها پر از خشم بود. شبح یک پسربچه فریاد زد و حرفی را گفت که به نظر «گرگوس» می‌آمد و بعد، ناپدید شد.

پرسی هم آرزو کرد که کاش می‌توانست نامرئی شود. پس از گذراندن چند هفته که تنها بود، تمام این توجه‌ها او را مضطرب می‌کرد. بین هزل و فرانک ایستاده بود و سعی می‌کرد توجه کسی را جلب نکند.

سرانجام پرسید:‌«من این جوری می‌بینم، یا اونا...»

هزل به طرف او برگشت.

-اون ارواح رو می‌گی؟ اونا لارن. ایزدان خانه.

پرسی گفت: «ایزدان خانه؟ ... کوچکتر از ایزدان واقعی ولی بزرگتر از ایزدان آپارتمان؟»

فرانک توضیح داد:‌«اونا ارواح نیاکان ما هستن.»

سپس کلاهخودش را از سر برداشت و چهره‌ی بچگانه‌اش آشکار شد که اصلاً تناسبی با موهای کوتاه و هیکل نیرومندش نداشت. به کودکی می‌مانست که تازه راه افتاده و مستقیماً به نیروی دریایی پیوسته باشد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۷ مگابایت
تعداد صفحات
588 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۳۶:۰۰
نویسندهریک ریردان
مترجم فرزام حبیبی اصفهانی
ناشرانتشارات بهنام
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Son of Neptune
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۲۰
قیمت ارزی
10 دلار
قیمت چاپی
400,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۷ مگابایت
۵۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
5
ستاره
90 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب عالیه اگه پرسی را دوست دارین به کانال زیر بیاینcamphalf_blood۱@تشریف بیارین

5

الکی نخرید تو نت سرچ کنید هص?❣

5

این ترجمش سانسور شده است؟

5

ترجمه ثمین نبی پور بهتره

5

کتاب خیلی خوبی هستش

5

جالب بود

4.9
(20)
200,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پسر نپتون
پسر نپتون
کتاب دوم
انتشارات بهنام
4.9
(20)
200,000
تومان