0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
۱۹۸۴

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ۱۹۸۴

(خلاصه کتاب)
نویسنده:
جورج اورول
درباره ۱۹۸۴

با معروف‌ترین داستان پادآرمانشهری تاریخ آشنا شوید! خلاصه کتاب صوتی ۱۹۸۴ روایتی است از زندگی وینستون، کارمند یک دولت توتالیتر که مخفیانه قوانین را زیر پا می‌گذارد و خیانتش توسط جاسوسان فاش می‌شود.... این اثر جورج اورول که در نقد دیکتاتوری تالیف شده نامزد جایزه لوکوس بود و مورد اقتباس سینمایی نیز قرار گرفت.


درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ۱۹۸۴

روایتی تلخ و هشداردهنده از آینده‌ی تمامیت‌خواهی سیاسی! داستان خلاصه کتاب صوتی ۱۹۸۴ (Nineteen Eighty-Four) در ایراستریپ‌وان می‌گذرد، یک دنیای ساختگی که حکومت آن هیچ اندیشه‌ی مخالفی را برنمی‌تابد. شما این سرزمین فلک‌زده را از دیدگاه وینستون اسمیت، کارمند وزارت حقیقت دولت خواهید شناخت. راوی اثر تحسین‌شده‌ی جورج اورول به دلیل شغلش از اسرار پشت پرده باخبر است با این حال همچون دیگر شهروندان، یا دقیق‌تر بگوییم بردگان کشور تحت نظارتی دائمی قرار دارد.

وینستون هر صبح با صدای صفحه‌ی سخن‌گو که کارمندان را به بیداری فرامی‌خواند بیدار می‌شود. بعد از ورزشی اجباری به وزارت حقیقت می‌رود، نسخه‌های تاریخی بازمانده از گذشتگان را بررسی کرده و مطابق دستورهای حاکم تغییر می‌دهد. اسامی تغییر می‌کنند و تاریخ وقایع عوض می‌شوند؛ اما این تنها گوشه‌ای از دستکاری‌های اوست. وینستون اسمیت می‌تواند در صورت نیاز برای پاک کردن اتفاقی خاص شخصیتی جدید را وارد تاریخ کند و خوب می‌داند کار اجباری‌اش تا چه حد اشتباه است.

شخصیت اصلی خلاصه کتاب صوتی ۱۹۸۴ بعد از پایان کار به خانه برمی‌گردد اما آن‌جا هم در امنیت نیست. دولت از طریق ابزاری پیشرفته او را زیر نظر دارد و حتی کودکان همسایه سعی دارند به افکار او پی ببرند. تنها دلخوشی وینستون دفترچه‌ای مفخی است که خاطراتش را در آن می‌نویسد تا اینکه شیفته‌ی جولیا، همکارش در وزارتخانه می‌شود. این محبت غیرمنتظره و ممنوعه به زندگی خالی‌اش رنگ شادی می‌بخشد اما پایان قانون‌شکنی او چیست؟ در این سرزمین ظلم‌زده همه‌چیز هر روز ویران‌تر و محدودتر می‌شود و وینستون هم از این قاعده مستثنا نیست....


اقتباس‌های فرهنگی از کتاب ۱۹۸۴

از رمان ۱۹۸۴ تابه‌حال چندین اقتباس سینمایی، تلویزیونی، رادیویی و نمایشی شده است که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به فیلم‌هایی به همین نام ساختۀ ۱۹۵۶ (به کارگردانی مایکل اندرسون) و ۱۹۸۴ (به کارگردانی مایکل رادفورد) اشاره کرد.

در سال ۲۰۰۵ یک اپرا و در سال ۲۰۱۵ یک باله نیز بر اساس این کتاب مشهور ساخته شده است.


جوایز و افتخارات کتاب ۱۹۸۴

- جزو فهرست ۱۰۰ کتاب قرن لوموند

- جزو لیست برترین رمان‌های انگلیسی گاردین

- برنده جایزه تالار مشاهیر پرومتئوس در سال ۱۹۸۴

- سه فیلم با همین عنوان، بر اساس این رمان ساخته شده است.

- نامزد جایزه لوکوس برای بهترین رمان علمی تخیلی در سال ۱۹۸۷.

- مجله تایم کتاب ۱۹۸۴ را در فهرست ۱۰۰ رمان انگلیسی زبان برتر خود از سال ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ قرار داد.


نکوداشت‌های کتاب ۱۹۸۴

کتابی عمیق، ترسناک و کاملا جذاب... (نیویورکر)

اصالت، تعلیق، سرعت اتفاقات و تلخی کتاب به حدی است که نمی‌توان از آن دست کشید. (پرایس پریچت، نویسنده)

کتاب ۱۹۸۴ اثر قابل توجهی به شمار می‌رود و از درخششی پایدار برخوردار است که کمتر در دیگر آثار هم ژانر خود دیده می‌شود. (New York Herald Tribune)

رمان اورول نشان دهنده وضعیت کنونی‌مان و یا سرنوشتی که ممکن است در آینده برایمان رقم بخورد. این اثر آنقدر آرام و چشمگیر ما را همراهی می‌کند که تجربه‌ای عجیب برایمان شکل می‌گیرد. (Saturday Review)

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
41.۴۸ کیلوبایت
مدت زمان
۴۴:۲۱
نویسندهجورج اورول
مترجمنیلوفر شیرازیان
راویسحر بیرانوند
ناشرنشر نوژین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱.۴۸ کیلوبایت
۴۴:۲۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
19,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
۱۹۸۴
۱۹۸۴
(خلاصه کتاب)
نشر نوژین
0
(بدون نظر)
19,900
تومان