0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زنان هنرمند در طول تاریخ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زنان هنرمند در طول تاریخ

پنجاه زن شجاع که الهام بخش دنیا هستند
درباره زنان هنرمند در طول تاریخ

 زنان هنرمند در طول تاریخ همیشه الهام‌بخش بوده‌اند و آشنایی با زندگی و دستاوردهای آنان می‌تواند چراغ راه سایر زن‌ها و دختران باشد. کتاب صوتی زنان هنرمند در طول تاریخ (پنجاه زن شجاع که الهام‌بخش دنیا هستند) (Women in Art) نوشته راشل ایگنوتوفسکی زندگی‌نامه زنان هنرمند معروفی که در طول تاریخ زیسته‌اند، را بازگو می‌کند. روایت‌های این کتاب به زبانی ساده و روان نوشته شده‌اند و هرکدام داستان زنانی را گفته‌اند که در کنار مردن اتفاقات مهم و تاریخ‌ساز را رقم زده‌اند. متأسفانه در اکثر جوامع نقش زنان همواره نادیده گرفته شده است. در این کتاب می‌خوانیم زنان در طول زمان چه رنج‌هایی برای دستیابی به جایگاه خود مخصوصاً در زمینه هنر کشیده‌اند. چرا که اگرچه زنان کارهای فوق‌العاده‌ای در زمینه‌های مختلف انجام دادند؛ اما در مقایسه با مردان همیشه ارزش کارشان کم‌تر ارزیابی شده است.

معرفی راشل ایگنوتوفسکی

اشل ایگنوتوفسکی (Rachel Ignotofsky) نویسنده و تصویرگر پرفروش نیویورک‌تایمز است. اولین کتاب راشل با عنوان Women in Science در سال 2016 منتشر شد و در آن به شکاف جنسیتی بین زنان و مردان در جامعه پرداخته است. این کتاب به موفقیت بزرگی دست‌یافت و پس از 90 هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. او علاوه بر انتشار مقالات در مجلات مختلف، سخنرانی‌های متعددی نیز داشته است. او در همه کتاب‌هایش تلاش کرده است تا زنان الهام‌بخش و تأثیرگذار در تاریخ را معرفی کند و اهمیت توجه به جایگاه زنان و دختران در جامعه را یادآوری کند.

چرا باید کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ را بخوانیم؟

کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ در ستایش زنان نوشته شده است. زنان شجاعی که با محدودیت‌های زمان خود مبارزه کرده‌اند و می‌توانند الگو سایر دختران و زنان باشند. در این کتاب نه تنها هنرمندان شناخته شده‌ای؛ مانند فریدا کالو معرفی شده‌اند بلکه نویسنده سعی کرده از هنرمندانی که کمتر کسی آن‌ها را می‌شناسد هم صحبت کند. اگر از کسانی هستید که به خواندن زندگی‌نامه انسان‌های تأثیرگذار در تاریخ علاقه‌مند هستید و یا مباحث فمینیستی برایتان جذاب است نباید این کتاب را از دست بدهید. نثر این کتاب نیز بسیار ساده و روان است و نوجوانان نیز می‌توانند از شنیدن آن لذت ببرند.

کتاب صوتی زنان هنرمند در طول تاریخ (پنجاه زن شجاع که الهام‌بخش دنیا هستند) نوشته راشل ایگنوتوفسکی توسط  آرمین فیروزگاه و  سمیرا شرکت رضوی به فارسی ترجمه شده و نشر نوژین نیز آن را به چاپ رسانده است. همچنین نسخه صوتی این کتاب با صدای سحر بیرانوند در دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو قابل دانلود است.

در بخشی از کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ می‌شنوید:

و شاید مهم‌ترین نکته در مورد هنر توانایی شفابخشی آن باشد. هنگامی که مایا لین به‌عنوان یک دانشجوی هنر بیست و یک‌ساله دست به طراحی بنای یادبود کهنه سربازان ویتنام زد تصمیم گرفت تا نوع جدیدی از بنای یادبود را به وجود آورد به‌جای استفاده از طراحی سنتی بنای یادبود که به بزرگ‌نمایی پرچم کشور می‌پردازد، مایا دیوار شیب‌دار ساده‌ای را طراحی کرد که نام تمامی کشته‌شدگان جنگ بر آن نقش بسته بود. بنای یادبود در زمانی افتتاح شد که کشور به دلیل شکست و سیاست‌های تفرقه‌افکنانه ازهم‌گسیخته بود؛ ولی هزاران نفر برای سوگواری سربازان ازدست‌رفته آمدند و طراحی دیوار به آنها اجازه داد تا هر کس به شیوۀ خود به سوگواری بپردازد هنر این توانایی را دارد تا فضایی ایجاد کند تا ما را با حس انسانیت مشترکی که بینمان وجود دارد به هم پیوند دهد. با هر حرکت قلم موی، نقاش قلم سنگ‌تراش و خطی که کشیده شده این زنان جاودانه شدند. امروزه ما هنر و روایت آنها را پاس می‌داریم تا بتوانیم درک کنیم که هنر آنها چگونه زندگی ما را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. هنر چیزی بیش از زیبایی است هنر نمایان‌گر و شکل‌دهنده دنیای ما است.

پیشنهاداتی برای دوستداران کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ

کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ در تحسین زنان هنرمند نوشته شده است؛ زنانی که همواره برای برقراری عدالت در جامعه مردسالار تلاش کرده‌اند. اگر از شنیدن کتاب‌هایی با موضوعات تاریخی و هنری لذت می‌بردید کتاب‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
299.۶۴ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۲۷:۲۰
نویسندهراشل ایگنوتوفسکی
مترجمآرمین فیروزگاه
مترجم دوم سمیرا شرکت رضوی
راویسحر بیرانوند
ناشرنشر نوژین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۹۹.۶۴ مگابایت
۰۵:۲۷:۲۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 73 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
15 ٪
66 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

اصلا دوست نداشتم بهتر بود به جای زنان هنرمند اسم کتاب رو زنان نقاش میگذاشتند چون هنر عرصه های مختلفی را در برمیگیره ولی تو این کتاب انگار هنرمند یعنی فقط نقاش بودن !اصلا انتظار من رو براورده نکرد

5

صدای عالی و موسیقی های گوش نواز عمیق ملل و کار ترکیبی بسیار جالبی بود به نظرم یه کار جدید و نوآورانه است

5

اثر دلنشینی بود و من رو آگاه‌تر کرد نسبت به هنرمندان، تلاشهاشون و نتایجی که از پیگیریهاشون و عشق بی چون چراشون به هنر بردند. صدای گوینده زیبا بود و زیبا هم خواهش میکرد.سپاسگزارم 🧡🍂

5

خیلی دلنشین و تاثیر گذار پیشنهاد میکنم همه ی خانم ها حداقل یکبار بشنوند

1

به نظرم خیلی خیلی معمولی هست صوت و آهنگ و گویندگی، متن هم فقط بازگویی داستان هنر زنان در تاریخ هست و هیچ چیز مفیدی ب آدم اضافه نمیکنه. من که اصلا خوشم نیومد

5

با تشکر از فیدیبو ، مترجم و راوی عزیز همون که از اسم کتاب مشخص هست محتوای این کتاب با بیانی زیبا و مبتکرانه زنان هنرمند و موفق در ملل رو معرفی می کند

4

این کتاب رو تازه خریدم و شروع کردم به گوش دادن مثل یه مدیتیشن و ذهن آگاهی هست برای روح

4

قسمت ایتالیا کریستین دپیزان رو خیلی دوست داشتم. بعد از کتاب زنان هنرمند ، کتاب شهر زنان را گوش می دهم.

5

صدای راوی خیلی دلنشین بود

4

من این کتاب رو با دخترم دارم گوش می دم واقعا تاثیر گذار هست. *بامبو نماد همسر و فرزند*

نمایش 56 نقد دیگر
4
(74)
59,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
زنان هنرمند در طول تاریخ
زنان هنرمند در طول تاریخ
پنجاه زن شجاع که الهام بخش دنیا هستند

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زنان هنرمند در طول تاریخ
زنان هنرمند در طول تاریخ
پنجاه زن شجاع که الهام بخش دنیا هستند
نشر نوژین
4
(74)
59,900
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر